To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - [MSS ALL] Co ile wymienia się olej w skrzyni biegów

cns80 - 08-01-2009, 21:59

Jeśli na postoju na włączonym silniku są OK to wykluczyłbym tulejki. Jeśli na postoju podniesiesz obroty do około 3-4 tyś i spróbujesz zredukować bieg i będzie haczył lub zgrzytał to może to być synchronizator 2-go biegu. Żeby się upewnić spróbuj podczas jazdy zredukować biegi powoli lub z 3-go wyrzucić na luz i dopiero na drugi. Jeśli to się uda to prawie napewno synchronizator.
Olej przeszkadzałby na każdym biegu i po prostu ciężko by chodziły biegi. Ze sprzęgłem podobnie.

A czy jeśli wrzucisz na siłę to zgrzyta ?

Gabriel68 - 08-01-2009, 22:45

Nie nie zgrzyta, tylko efekt haczenia. Co do powolnej zmiany biegów efekt pozostaje, tego już próbowałem. Jutro spróbuję tak jak mówiłeś Cns80 podnieść obroty i poprzełączać biegi stojąc. Zdam raport. Postaram się też pojechać gdzieś dalej i dobrze rozgrzać samochód i wtedy redukować, zobaczymy czy temperatura ma tu coś do tego. Trochę mnie zmartwiłeś tym synchro do dwójki chyba najdroższy ktoś wie ile to kosztuje? I przede wszystkim czy można jeździć z tym dopóki bieg wchodzi i nie ma zgrzytania? Dzięki za tak szybkie zainteresowanie.
cns80 - 09-01-2009, 08:02

Z tego co piszesz to może jednak nie synchro :) Może to faktycznie tulejki (chociaż dziwne że tylko 2 bieg i tylko przy redukcji) albo wybierak na skrzyni. Potestuj i napisz co jeszcze zaobserwowałeś.
JCH - 09-01-2009, 10:41

cns80 napisał/a:
Żeby się upewnić spróbuj podczas jazdy zredukować biegi powoli lub z 3-go wyrzucić na luz i dopiero na drugi.
Ja bym jeszcze dodał tzw. "międzygaz" pomiędzy z 3 a 2.
Czyli tak:
jedziemy na 3 -> sprzęgło -> luz -> puszczamy sprzęgło -> gaz -> sprzęgło -> 2 -> puszczamy sprzęgło -> gaz

Gabriel68 - 09-01-2009, 20:14

Po próbach chyba można wykluczyć synchronizator, stojąc dodając gazu i trzymając w granicach 2-3 tysiecy efekt haczenia nie występuje. Jadąc dając miedzygaz pomiedzy redukcja 3 na 2 haczenie jest nadal. Efekt jest o tyle dziwny, że mając większą prędkość w momencie redukcji z 3 na 2 efekt haczenia jest mocno wyczuwalny, a im mniejsza prędkość wręcz toczenie się haczenie niemal zanika. Zaczynam powoli się zastanawiać czy tak może powinno być? Czy nie jest to spowodowane różnicą prędkości obrotowych wałków w skrzyni biegów im mniejsza różnica prędkosci tym łatwiejsza redukcja. Bieg pierwszy ma chyba takie swoiste zabezpieczenie i wchodzi trudno albo wcale przy redukcji w dół np z 2 na 1 jeśli samochód jeszcze jest rozpędzony. Czy nie jest możliwe coś takiego między 3 a 2-ką a zimowa aura potęguje ten efekt? Chociaż zrobiłem również teścik za miastem (dłuższa trasa) na dobrze rozgrzanym silniku i haczenie jest nadal , aczkolwiek odrobinę mniejsze (ale to odczucie mogło być subiektywne). Ponowne pytanie jak sprawdzić wybierak, jak da się dojść do niego i sprawdzić czy nie ma luzu?
SZYNA - 17-08-2009, 11:32

Pozwolę sobie podłączyć się do tematu :wink:
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma doświadczenie przy wymianie oleju w przekładni automatycznej? Taką posiada mój ojciec w swoim Space Starze no i przyszedł czas, żeby to wymienić. W ASO krzyknęli mi 300 lub 350 zł wraz z olejem, filtrem i robocizną więc chyba nie opłaca się w to bawić samemu bo jest to trochę zabawy - tak przynajmniej wynika to z manuala, a pozatym sam olej z filtrem pewnie przekroczy koszt 200 zł :P
Co Wy na to?

dybir - 24-06-2011, 21:35

witam, już wspominałem w innym wątku, że w ss mamy skrzynie manualne od renault meagne i laguna serii jb3 i zalecanym olejem do tej skrzyni jest tylko i wyłącznie elf nfj 75w80 , w sklepie i warsztacie specjalizującym sie w renault powiedzieli mi, że jak sie zastosuje olej elf nfp to chaczą biegi.
pozdrawiam

RaVciO - 30-04-2014, 16:52

Czy ktoś może potwierdzić wersję kolegi dybir, że jedyny słuszny olej do skrzyni biegów w MSS to ELF NFJ 75w80 oraz że skrzynia to na 100% JB3 ?
JCH - 30-04-2014, 17:19

Może po weekendzie zadzwoń albo zamailuj do :arrow: http://www.skrzynie.com.pl/contact.html i pogadaj na ten temat.
Mają tam akurat taką skrzynię (JB241), co prawda do MSS 1.3 ale modelowo jest to ta sama skrzynia (F5MR1) :arrow: http://www.skrzynie.com.p...shi/space-star/
Być może doradzą Ci w kwestii oleju czy NFJ, czy NFP a może też dowiesz się jaka jest różnica pomiędzy olejami i pomiędzy skrzyniami.

RaVciO - 30-04-2014, 20:46

Na podstawie tabliczki znamionowej, wychodzi że mam skrzynie JB3.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group