To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Lancer Ogólne - Odbiór nowego auta - na co zwrócić uwagę?

jurekschroda - 23-01-2009, 13:56

elili - a ja lubię Twoją logikę...
Napisałem tak, ponieważ kupując pewną znaną niemiecką markę musimy obowiązkowo zapłacić za... pakiet obowiązkowy czyli trójkąt, gaśnica i apteczka.
Czepianie się to tylko hobby czy ktoś tu komuś za to płaci, hę ? :shock:

puntspusy - 23-01-2009, 14:02

dodam tylko od siebie, ze w UK jest jedna rzecz ktora mi sie podoba jesli chodzi o samochody, tablice rejestracyjne, auto dostaje je tylko raz w momencie pierwszej rejestracji i w momencie zmiany wlasciciela tablice zostaja, poza tym te literki okreslajace rok produkcji auta tez sa przyjemne
Anonymous - 23-01-2009, 14:07

londolut napisał/a:
kamizelka nie jest obowiązkowa wg. polskiego prawa.

Dziękuję.
Człek przez całe życie nie nadąża za przepisami :badgrin:

jaca71 - 23-01-2009, 14:11

elili napisał/a:
londolut napisał/a:
kamizelka nie jest obowiązkowa wg. polskiego prawa.

Dziękuję.
Człek przez całe życie nie nadąża za przepisami :badgrin:

Tym razem to przepisy nie nadążyły za Tobą ;)

Ale zawsze warto miec na oparciu siedzenia kamizelkę - od razu widać że panisko jedzie ;)

filippoz - 23-01-2009, 18:50

auto odebrane :D wieczorem lub jutro napiszę obszerniejszego posta :)
jurekschroda - 23-01-2009, 21:59

Czekamy na pierwsze wrażenia :P
HamanN - 24-01-2009, 01:41

no Filip - Gratuluje :)
Teraz z Nowym Twoim Misiem musisz sie obchodzic jak z kobieta ;) ... a napewno wynagrodzi to Tobie :D

filippoz - 30-01-2009, 16:43

Lepiej późno niż wcale.

Czas na relację z odebrania auta oraz 1 tygodnia użytkowania.


1. Salon

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony obsługa w salonie, przez ostatnie 2 miesiące odwiedziłem kilka salonów różnych marek i tylko w KIA Lee Motors w Komornikach pod Poznaniem był równie dobry kontakt ze sprzedawcami jak w Auto Wache w Baranowie pod Poznaniem.

Bezproblemowy kontakt face2face oraz telefoniczny. Nie było problemu z jazdami próbnymi, odbyłem 2. Dzień po 2giej jeździe złożyłem zamówienie na auto.

Na wszelkie pytania otrzymałem wyczerpujące odpowiedzi z czego jestem zadowolony - czasem w salonach można się pytać i słychać "- Wie Pan co? Ja się zapytam kolegi i zadzwonię! (takie coś usłyszałem w salonie jednej z niemieckich marek)" - tutaj tego nie było.

Przy odbiorze auta wszystko zostało dokładnie objaśnione, krótki kurs obsługi włączników, guzików i innych dupereli przeprowadzony, zostałem także zabrany do serwisu aby zobaczyć co gdzie i jak. Sprawdzenie płynów oraz numerków VIN itp itd zrobione.

Wyposażenie dodatkowe: Wszystko co było w umowie znalazło się w aucie. Jedyne czego brakuje to domówionych przyciemnianych szyb tylnych, których nie zdążono zrobić. Usłyszałem dwie wersje, jedna że tłok w serwisie, 2ga że firma która się tym zajmuje to firma outsourcingowa, która dostała duże zlecenie i nie miała czasu zrobić mojego auta. Czekam na kontakt z salonu aby umówić się na to przyciemnienie ponieważ jest ono bardzo potrzebne - nie dla szpanu, po prostu auto jest firmowe i nie wszystko musi być widać co znajduje się na tylnym siedzeniu. Za szyby jeszcze nie płaciłem ale na umowie jest dopisane. Powód mnie tak na dobrą sprawę mało interesuje, grunt, żeby to było zrobione fachowo i w najbliższym czasie - jak dostane jakieś pęcherzyki powietrza to mnie chyba zaleje krew :axe:

Liczę, że zima się szybko skończy bo mam letnie opony, ponoć miałybyć całoroczne a jak sprawdziłem dokładnie to to są letnie Dunlopy SP Sport 2050m - opinie na necie bardzo pozytywne.

2. Samochód

Auto mam dokładnie tydzień. Przejechane już ok 640km po mieście. Teraz kilka + i - ważnych dla mnie:

+ nie należę do osób małych a miejsca za kierownicą mam pod dostatkiem, pozycja też jest wygodna.
+ zaskoczony jestem po 1 tankowaniu, tylko 9l/100km - cykl miejski - mój unikalny sposób jazdy 8)
+ elastyczny silnik
+ bardzo wydajna dmuchawa, ogrzewanie i klimatyzacja
+ dobre światła (jazda nocą)
+ bardzo dobrze chodzi skrzynia biegów
+ miejsce na butelkę w drzwiach kierowcy i pasażera
+ duże lusterka boczne
+ czujniki parkowania (grunt że są, minus też jest, czytaj poniżej)
+ obsługa głosowa telefonu, pani po angielsku bardzo dobrze chwyta mój szkocki akcent 8) w końcu prawie 5 lat tam siedziałem :wink:
+ sztywne zawieszenie i bardzo dobra reakcja na polecenia wydawana za pomocą koła kierownicy, czuje że to ja prowadzę auto a nie auto sobie płynie i czasem reaguje na moje polecenia
+ dobre hamulce
+ bardzo fajny system spryskiwaczy
+ całkiem przyzwoity system audio - wersja Invite


- hamulec ręczny jest dość luźny, trzeba mocno pociągnąć "pod sufit", późno chwyta, może linkę trzeba podciągnąć?
- przegląd co 20tys km / 12 miesięcy w książce serwisowej a u mnie w kompie w aucie co 15tys km już 14400km
- przy zmniejszeniu natężenia podświetlenia zegarów wyświetlacz radia staje się zupełnie niewidoczny
- przyciski sterowania radiem na kierownicy zaraz obok głośniej/ciszej - w górę i w dół - zamiast zmieniać stację co 1 zapamiętaną stację to jest funkcja szukania stacji (seek), upierdliwe bo trzeba zmieniać od 1 do 6 naciskając guziczki na konsoli środkowej, średnio fajne bo trzeba oderwać rękę od kierownicy,
- mały schowek przed fotelem pasażera, masakryczne mały
- brak czegoś za co można chwycić otwierając klapę bagażnika - szczególnie gdy auto jest brudne
- czujniki parkowania późno "chwytają" przeszkodę, która musi być dość wysoko, przód mazdy mx5 jest dość nisko i ciągły sygnał pojawił się gdy miałem do auta mniej niż 10cm (grunt że są, ciekawe czy można zwiększyć czułość?)
- umiejscowienie dysz spryskiwaczy na masce zamiast pod maską (przykład Golf IV)


3. Serwis

Brak opinii, nie miałem jeszcze przyjemności - oby było tak dobrze jak w salonie - wiem wiem, opinie są różne ale możecie być pewni, że moja opinia przy spotkaniu z serwisem na 100% się tu pojawi - pozytywna lub negatywna.


Jak coś mi się doda to dopiszę.

tomekrvf - 31-01-2009, 19:40

filippoz napisał/a:
przy zmniejszeniu natężenia podświetlenia zegarów wyświetlacz radia staje się zupełnie niewidoczny

A masz włączone światła dzienne?

filippoz - 31-01-2009, 20:01

tomekrvf napisał/a:
filippoz napisał/a:
przy zmniejszeniu natężenia podświetlenia zegarów wyświetlacz radia staje się zupełnie niewidoczny

A masz włączone światła dzienne?


tak

tomekrvf - 01-02-2009, 10:00

A pokrętło od świateł jest na OFF?
filippoz - 01-02-2009, 12:37

Pokrętło świateł na OFF - podświetlenie zegarów na minimum - wyświetlacz radia widać normalnie

Pokrętło świateł na ON - podświetlenie zegarów na minimum - wyświetlacz radia w ogóle niewidoczny

Chodzi mi o to że jak są światła ON i podświetlenie zegarów na minimum to radio ma być jak na OFF - może po prostu nie jest to możliwe?

londolut - 01-02-2009, 12:46

filippoz napisał/a:
Pokrętło świateł na ON - podświetlenie zegarów na minimum - wyświetlacz radia w ogóle niewidoczny
Wiesz dlaczego? Żeby nie oślepiały cię podczas jazdy.
filippoz - 01-02-2009, 12:50

londolut napisał/a:
filippoz napisał/a:
Pokrętło świateł na ON - podświetlenie zegarów na minimum - wyświetlacz radia w ogóle niewidoczny
Wiesz dlaczego? Żeby nie oślepiały cię podczas jazdy.


Wiem dlaczego, jest to zrozumiałe, jednak wolałbym mieć możliwość wyboru.

piomic - 01-02-2009, 18:26

filippoz napisał/a:
+ obsługa głosowa telefonu, pani po angielsku bardzo dobrze chwyta mój szkocki akcent
Moja jest jakaś tępa - nie rozumie dwójki. Mówisz "two, two, two" a ona pyta: "one, eight, four?". Wszystko inne działa, tylko dwójka popsuta... :cry:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group