To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Wymiana Oleju w Napedach

SoffCar - 09-02-2009, 00:20

altmarcin napisał/a:
Czy mogę zalać dyfry olejem wyższej klasy niż zalecana? Np. syntetyk GL5 75W140
bo będę miał taki gratis z pojazdu służbowego
(wymiana gwarancyjna, przebieg 300km-trzysta km!, czyli olej jak nowy i trochę go przefiltruję by nie było jakiś opiłków z nowej przekładni)


a może odkupię od Ciebie ten samochód, bo mnie serce boli jak takie rzeczy piszesz :?
jak to przefiltrujesz ... ?
kup nowy !
:?

altmarcin - 09-02-2009, 13:45

przepuścić przez gazę - co za problem? :twisted:
wg mnie taki olej syntetyk będzie lepszy od nowego minerała i do tego za darmo, a nowy syntetyk do wszystkich przekładni to kosztuje tyle co trzy tankowania :wink:

SoffCar - 09-02-2009, 14:35

etam gaza ... może wystarczy, jak się odstoi ..? :badgrin:
altmarcin - 10-02-2009, 11:15

- chciałem wykasować poprzednie wypowiedzi by nie kontynuować durnowatej dyskusji, ale nie można wykasować więc:

- kupuję stare samochody bo można na nich oszczędzać, lać biodiesla, tańsze oleje, jechać na poligon, nie bać się, że się porysuje, a jak trzeba to samemu zrobić zaprawki, samemu zrobić chlapacze, założyć centralny zamek czy dowolne radio (bo nie ma komputerów pokładowych i innych bzdur)
- masz dużo nowsze auto więc więcej Cię ono kosztuje pieniędzy (autocasco i części: np. łożysko przód cena x 4) i strachu bo się porysuje, bo blokowcy porysują, itp.

- a moje pytanie dotyczyło klasy oleju, ale widzę, że nie wiedziałeś to musiałeś się do czegoś przyczepić

SoffCar - 10-02-2009, 11:49

hm... to trochę nie tak, nie obrażaj się :)

ja nie modlę się do swojego auta, robi na mnie i tak ma być, na poprzednim rysy miałem z każdej strony aż się handlarz napatrzeć nie mógł :lol:
niestety nie mam czasu na prawdziwe pajero 2,8 i na uganianie się z nim samemu (nie mam nawet garażu)

to Twoje auto i Twój olej - lej co chcesz :lol:
ale - moim skromnym zdaniem - to bez sensu co napisałeś bo:
chcesz lać zużyty olej (w dodatku zlany z auta na dotarciu), a zastanawiasz się nad jego klasą ... no sam powiedz
ale ... Twoje auto.. Twój olej
Pozdro

Anonymous - 10-02-2009, 16:28

Jak dokładnie jest w Pajero nie wiem, ale jeśli instrukcja przewiduje np. olej mineralny, a ty mimo, że wlejesz lepszy bo syntetyczny możesz ją tym doskonale zepsuć :wink:
pki - 10-02-2009, 21:43

Nie zgodze się z bartkiem.

IMHO w mosty można śmiało wlać 75W140 GL5.

Dla przykładu (wiem wiem) Jeep XJ dostaje w swoje słabiutkie mosteczki 75W90 standartowo, przy częstej jezdzie z przyczepą zalecany jest 75W140. Oczywiście GL5.

Silnik oczywiście można rozwalić olejem, ale pytanie było o mosty.

pajeroX - 11-02-2009, 08:54

jedno jest pewne przynajmiej w silnikach że nie mozna zmieniać oleju z gorszego na lepszy-a z lepszego na gorsz można, a w skrzyniach czy mostach to taczej sie leje taki sam jak był lub gęsciejsz zależy od zużyci części, przynajmniej tak zalecają.
Anonymous - 11-02-2009, 13:40

Macie się prawo ze mną nie zgadzać, ale z doświadczenia - traktory, ciężarówki, busy - powiem że most można zniszczyć tak samo jak wymienione przez was silniki tzn. przechodzenie z lepszego na gorszy - dozwolone lub z gorszego na lepszy - niedozwolone.

Właściciel auta zrobi co będzie uważał za stosowne :wink:

charyy - 07-08-2009, 08:37

tonys napisał/a:
Powoli zbliża się moment wymiany płynu w skrzyni w mojej pojarce, gdzie zakupić zalecany Dia Queen ATF SP II lub III. Rozglądałem się trochę lecz bez skutku. Pozdrawiam



a mozna zamienic owy olej na LOTOS ATF G III?

zbyszekm2 - 07-08-2009, 08:42

Wymienić na każdy można ale ile na tym pojeździ? :D
Mighn - 07-08-2009, 11:05

bartek2800 napisał/a:
Macie się prawo ze mną nie zgadzać, ale z doświadczenia - traktory, ciężarówki, busy - powiem że most można zniszczyć tak samo jak wymienione przez was silniki tzn. przechodzenie z lepszego na gorszy - dozwolone lub z gorszego na lepszy - niedozwolone. :wink:


Dla czego mit o wymianie z gorszego na lepszy jest powtarzany z uporem godnym lepszej sprawy? nigdy (a wiele razy to robiłem w przeróżnym sprzęcie, dość często wiekowym) wymiana podłego minerala na porządny syntetyk nie zaszkodziła silnikowi, skrzyni czy mostom! - jedyne na co należy koniecznie zwrócić uwagę to gestość oleju a w przypadku skrzyni i mostów także jego lepkość, natomiast generalnie im lepszy olej, tym lepiej dla auta.

Główne mity to:

1. syntetyk wymywa nagar
- NIE nagar wymywają detergenty, które są obecnie dodawane także do olejów mineralnych, natomiast istnieją syntetyki bez detergentów

2. syntetyk jest rzadki
- NIE! bywają syntetyki o gęstości dochodzącej do 12 g/cm3

3. syntetyk niszczy uszczelki
- TAK - bywa szkodliwy dla uszczelek z naturalnego kauczuku, więc może być szkodliwy dla aut zabytkowych (takich 40-50 letnich i starszych!)

4. Syntetyk jest eksta a mineral jest nędzny
- NIE do końca - wysokiej klasy mineral jest znacznie lepszy od podłego syntetyka!

Osobiście nigdy bym swojemu autku nie zafundował marnego oleju, a ostatnio coraz bardziej przekonuje się do olejów dedykowanych dla autek ciężarowych.

Anonymous - 09-08-2009, 11:38

Mighn napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Macie się prawo ze mną nie zgadzać, ale z doświadczenia - traktory, ciężarówki, busy - powiem że most można zniszczyć tak samo jak wymienione przez was silniki tzn. przechodzenie z lepszego na gorszy - dozwolone lub z gorszego na lepszy - niedozwolone. :wink:


Dla czego mit o wymianie z gorszego na lepszy jest powtarzany z uporem godnym lepszej sprawy? nigdy (a wiele razy to robiłem w przeróżnym sprzęcie, dość często wiekowym) wymiana podłego minerala na porządny syntetyk nie zaszkodziła silnikowi, skrzyni czy mostom! - jedyne na co należy koniecznie zwrócić uwagę to gestość oleju a w przypadku skrzyni i mostów także jego lepkość, natomiast generalnie im lepszy olej, tym lepiej dla auta.

Główne mity to:

1. syntetyk wymywa nagar
- NIE nagar wymywają detergenty, które są obecnie dodawane także do olejów mineralnych, natomiast istnieją syntetyki bez detergentów

2. syntetyk jest rzadki
- NIE! bywają syntetyki o gęstości dochodzącej do 12 g/cm3

3. syntetyk niszczy uszczelki
- TAK - bywa szkodliwy dla uszczelek z naturalnego kauczuku, więc może być szkodliwy dla aut zabytkowych (takich 40-50 letnich i starszych!)

4. Syntetyk jest eksta a mineral jest nędzny
- NIE do końca - wysokiej klasy mineral jest znacznie lepszy od podłego syntetyka!

Osobiście nigdy bym swojemu autku nie zafundował marnego oleju, a ostatnio coraz bardziej przekonuje się do olejów dedykowanych dla autek ciężarowych.


...ale zobacz na datę mojego posta z którego cytowałeś. Teraz nie napisałbym tak, szczególnie gdy w między czasie czytałem twoje posty :wink: To, że lepszy im lepszy olej tym lepiej to wiadomo, ale niektóre przekładnie/silniki mogą zostać zniszczone przez zbyt dobry olej :wink:

P.S oleje do najnowszej generacji silników w ciężarówkach (np. D20, D26 w MANach) to konkretny towar, który w ekstremalnych warunkach pracy wytrzymuje do 100 000km na jednej wymianie 8)

Mighn - 09-08-2009, 17:35

Nie tyle zbyt dobry, co źle dobrany ;)
Niestety z 95% ludzi dzielimy na tych co:
1. wymianę zlecają w ASO (i chwała im za to)
2. kupują najtańszy olej (brrr)
3. kupują olej w najładniejszej butelce

i może z 5% ludzi interesuje się tym co tak na prawdę lane jest do ich aut... Taki przykład: pytałem kiedyś znajomych jaki w/g nich jest najlepszy olej - większość odpowiedziała że Magnatec (reklama robi swoje!) a na pytanie uzupełniające dowiadywałem się że to na pewno olej syntetyczny - gdzie prawdą jest to, że Magnatec to średniej klasy półsyntetyk :P .

Niestety większość firm nie podaje ani na opakowaniach, ani nawet na stronach netowych pełnej specyfikacji oleju - są ofc. podawane wszystkie normy i dopuszczenia, ale zazwyczaj konia z rzędem temu, kto bez zapytania bezpośrednio u producenta uzyska informację o gęstości, lepkości czy zasadowość. Przykład jak powinna wyglądać rzetelna informacja o oleju możecie oglądnąć sobie np. tutaj

charyy - 27-08-2009, 17:36

moim zdaniem warto wymienic olej w serwisie jezeli chodzi o skrzynie automat bo nie dosc ze problemem jest wymiana dynamiczna to jeszcze trzeba sciagac miche i dochodzi filtr,teraz juz jestem po i spie spokojnie :P i czeka mnie jeszcze dyf i silnik ale to juz samemu mozna i widze ze warto castrola magnetic 10w40 po waszych opiniach i ze zalecacie olej do dyferencjalow znajdujacy sie w tabeli a jaki koszt takiego oleju? do dyf i mostow


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group