To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] POMOCY - SLIZGA SIĘ SPRZĘGŁO PRZY 17TYŚ KM PRZE

Anonymous - 08-02-2009, 21:37

jmgmotocykle napisał/a:
...pozatym od strony prawnej nie przysługuje mi gwarancja na elem. poddane modyfikacją ( był w tej spr. precedensowy wyrok. ok. 8 lat temu w spr. inst. gazowej w aucie gwarancyjnym) - w moim przyp. silnik, elem skrzyni i przeniesienia napędu...


...podwyższenie mocy twoim zdaniem nie wpływa negatywnie na te elementy :?:

Anonymous - 08-02-2009, 22:52

jaceksu25Czepiasz sie! Pytanie bylo zupelnie inne a ty sie gwarancji przyczepiles. Wyraznie napisal ze nie chce wymiany sprzegla na gwarancji. Poza tym sprzeglo jest elementem eksploatacyjnym i niekoniecznie zostalo by wymienione, chyba ze bylyby stwierdzone wady materialowe. Gwarancja jest dobrowolna, nikt nie musi z niej korzystac.
tomekrvf - 08-02-2009, 23:04

jmgmotocykle napisał/a:
co powiem w serwisie - dokładnie to co napisałeś - slizga mi się sprzęgło - serwis nie jest w stanie po podłączeniu podstawowego testera diagnostycznego wykryc oprogramowania, ponadto na czas serwisu (zbliża się przeg. na 20tyś) wgram org. program i załatwione.... pomijając powyższe moje "cwaniactwo" zaświadczam że nie pojadę na wymianę sprzęgła w ramach gwarancji - po co mam ponownie zakładac badziew na kolejne 17tyś. km.

To może wgraj seryjny program i sprawdź czy uślizg sprzęgła zniknie. Jesli tak, to wygląda na to że sprzęgło nie ma dużego zapasu. Co do innego sprzęgła to może podejdzie sprzęgło od 2.2 HDi (tego z dwoma turbinami). Tutaj może być tylko problem z piastą tarczy sprzęgła ponieważ ten silnik w wersji biturbo jest łączony z francuską skrzynią która zapewne jest inna niż w Outlanderze(ilość zębów na wielowpuście wałka głównego)

jmgmotocykle - 09-02-2009, 09:56

wg. mojej wiedzy jest to kpl. napęd od PSA - wraz ze skrzynią - muszę zasięgnąć opini w serwisie - dzieki za info tomekrvf - nawet nie wiedzialem że taka jednostka napędowa istnieje.... co do org, oprogramowania to tez wpadłem na ten pomysł - realizuję w środe..... napewno napisze o efektach. pozdrawiam
karol_alasz - 09-02-2009, 10:47

jmgmotocykle pisałeś o zużyciu paliwa-jakie ono było na fabrycznym sofcie? Ten Twoj model to dość rzadki okaz na forum jest...

A tyle "wydłubałem" o cytryniarzu:
Cytat:
Silnik C-Crossera stanowi pochodną silnika HDi 173 FAP oferowanego w modelach C5 i C6. Jest to wersja silnika z jedna turbosprężarką o zmiennej geometrii, zapewniającej maksymalny moment obrotowy już przy małych prędkościach (380 Nm przy prędkości 2000 obr/min), co wpływa na przyjemność użytkowania.

no i jeszcze to:
Cytat:
Grupa PSACitroen i Peugeot mają czym się pochwalić. Citroen C5 i Peugeot 407 mogą liczyć na nowy silnik. 2.2 HDi Biturbo z dwoma sprężarkami osiąga 170 koni mechanicznych mocy.

ale to zajawka z 2006 to może rzeczywiście juz montuja... A z biturbo na pewno jest 2.7HDI

mitsu00 - 10-02-2009, 23:11

Heloł,

Też posiadam misia z motorkiem PSA i muszę przyznać że problem ze ślizgającym się sprzęgłem jest mi znajomy. Po przebiegu około 11 tys km przy przyspieszaniu na 5,6 biegu w trasie samochodzik jakby tracił moc. objawiało sięto tak że przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu obroty przewyrzszały przyspieszenie auta w zakresie obrotów od 1900-2500. Powyżej autko przyspieszało bez zarzutu. Tak jak na niższych biegach. Chciałbym zaznaczyć ze mój misiek nie jest po tuningu. Spadek mocy objawiał sie też przy próbie przyspieszania tempomatem. W tym zakresie obrotów auto jakby dawało nura i tempomat się wyłączał.Pomagało tylko przyspieszenie pedałem gazu. na początku nie zwracałem na to uwagi gdyż zdarzało się to dosyć rzadko, tj do niedawna kiedy na mrozie -25 st misio zdechł i zapaliła się kontrolka silnika. Autko pojechało na lawecie do Auto GT i diagnoza wykazała zapchany filtr paliwa. po wymianie misio śmiga jak nowy i odpukać sprzęgło się juz nie ślizga. teraz mam przebieg 38 tys. Może to byc w takim razie kwestia badziewnego paliwa tj żezapchany filtr paliwa nie dawał wystarczającej ilości disla do cylindrów? Wydawało mi się to dziwne bo tankowałem tylko i wyłącznie V-Powera na Shelu. Ale jednak po wymianie filtra objawy ze sprzęgłem mineły.

Czytałem jednak na forum Citroena że wiele modeli C5 i C6 z silnikiem HDI mialy podobne problemy przy niewielkich przebiegach. Objawy identyczne jak twoje i moje. Okazało sie że tam producent przyznał wadę fabryczną docisku sprzęgła i kilku użytkownikom tych aut wymieniono sprzęgło na gwarancji. Poszukaj w google wpisując ślizgające się sprzęgłoi HDI. Aha, w naszych misiach mamy teżsprzęgło PSAjak w cytrynach.

tak czy inaczej ciekawy jestem co ASO ci powie w tej kwestii, bo jak moje objawy się powtórzą to nie odpuszczę i będę żądał wymiany badziewia w ramach gwarancji.

Pozdrawiam

jmgmotocykle - 12-02-2009, 20:12

Kod:
Tak naprawdę to sprzęgło masz prawie jak nowe zużyło się może parę milimetrów tarczy. W innym samochodzie sprzęgło faktycznie można zetrzeć do nitów. Jakbyś przełożył swoje sprzęgło do innego samochodu gdzie byłby normalny docisk przejechałbyś na nim jeszcze z 200 tyś km i dopiero by się zużyło.

Tu wina leży po wadliwym hydraulicznym docisku z jego porąbaną samoregulacją po prostu rozpada się ten układ i zamiast dociskać solidnie dociska zbyt słabo i zaczyna się ślizgać tarcza sprzęgła jest prawie nowa.

coś takiego znalazłem na forum cytrynki - ale dot. silnika 2.0 hdi

tomekrvf - 12-02-2009, 22:11

jmgmotocykle napisał/a:
wg. mojej wiedzy jest to kpl. napęd od PSA - wraz ze skrzynią

Skrzynia jest japońska. Aisin W6MBA-1

jmgmotocykle - 13-02-2009, 19:26

lipa, lipa, lipa - byłem dzisiaj u diagniostów - cały dzień "mędrcy " siedzieli i szukali co boli mojego miska - i nic . zaczeliśy z rana od wgrania org. programu - trasa i to samo!!! , więc poprosiłem o mega program - jak chciałem tak zrobili - pomyslałem sobie że poprostu jak to sprzęgło to je spale i będę miał jasny temat - wycisneli 224km i 487 Nm - trasa .... i ... :shock: nic się nie slizga -, auto lata aż miło , 200 robi w chwilę , mega start (przy 4lock dosłownie jedzie w poprzek , jeszcze na drugim biegu słychać gumki :mrgreen: ) ale... w drodze powrotnej ręce mi opadły :x - sprzegło zaczeło się znowu slizgać - akurat wjeżdzałem do miasta - 1,2,3 krzyżówka na maxa start i ... na 4 krzyżówce się znowu przestało ślizgać... poprostu wymiekam.... znając zycie to bedzie jakaś mała pierdoła którą znajde przypadkiem , ale najbardziej sensownym wytłumaczeniem jest anomalia z tym samoregulatorem luzu na docisku - nie widzę innej przyczyny...
tomekrvf - 14-02-2009, 00:10

jmgmotocykle, wywalaj skrzynię dopóki jeszcze tarcza sprzęgła jest cała. Pamiętaj, im więcej uślizgów tym większa szansa na uszkodzenie powierzchni koła dwumasowego=duże koszty.
jmgmotocykle - 14-02-2009, 22:05

jeżdzę zazwyczaj spokojnie - uślizgu narazie nie ma (trasa 750km) - jutro pewnie się pojawi. jest ktoś wtajemniczony - czy mogę załorzy sprzęgło NIE dwumasowe??? - wiem że jest z tym dyżo problemów , a jak już będę wymieniał docisk i tarczę to chcę się pozbyc ew. dalszych problemów....
tomekrvf - 15-02-2009, 12:02

jmgmotocykle napisał/a:
czy mogę załorzy sprzęgło NIE dwumasowe???

Wiem że LUK oferuje takie zestawy tj. zwykłe koło zamachowe i zestaw sorzęgła do grupy VAG. Podejrzewam jednak że do tak popularnego samochodu jak Putlander nie oferują tego.

didku - 23-03-2009, 22:18

Bardzo dobry pomysł z tym kołem jednomasowym ale wykonanie prawie niemożliwie. Bardzo trudno przypasować to NIEORYGINALNE przecież koło jednomasowe w miejsce dwumasowego. Temat przerabiany na mojej Octavii - mój mechanik się nie podjął przypasowywania. Tylko że do skód można dostać koła różne podróbki.
i jeszcze off topic Koło dwumasowe ma służyć redukcji drgań, czy silnik bokser diesel w subaru uchodzący za najmniej "drganiotwórczy" ma też koło dwumasowe czy też go nie potrzebuje?

krzychu - 24-03-2009, 11:40

A mnie się zawsze wydawało że to ma związek z lepszym tolerowaniem zmian biegów przez silniki diesla. Chodzi o problem z szarpaniem przy nietrafieniu z obrotami przy zmianie biegów. Koło 2 masowe miało zmniejszyć szarpanie w takiej sytuacji....

Krzychu

Anonymous - 24-03-2009, 12:20

sprzęgło to odwieczny problem outlandera, w I generacji wymieniali tego na tony, mowie z wlasnego doswiadczenia(przy przebieg 40 tys sprzęglo zaczelo zdychac) oraz to co mówil serwis w lublinie(mieli to zawsze od reki), takze nie martw sie wymienisz sobie na nowe, oczywiscie zaplacisz z wlasnej kieszeni


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group