To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - 4G92 zamiast 4G15 w Colcie C52

Anonymous - 04-07-2006, 19:30

Rafi, a skąd wiesz, że silnik jest całkowicie zajeżdżaony? Stąd, że bierze olej? Może rzeczywiście wystarczyłoby go tylko uszczelnić? Miśki to twarde zwierzaki, więc - moim zdaniem - jest duża szansa, że i Wasz bebechy ma zdrowe...
Matejko - 04-07-2006, 19:35

kurcze 1.6 w c50 sesese :mrgreen: a tak pozatym to diesle w 3000gt z VW montuja to co to nie podejdzie :mrgreen:
Rafal_Szczecin - 04-07-2006, 20:01

gregorbu napisał/a:
Rafi, a skąd wiesz, że silnik jest całkowicie zajeżdżaony? Stąd, że bierze olej?

Tak ostatnio dolalismy litr minerala, i teraz znow czekaja go dolewki,zuzycie bedzie jakis litr na 1000 km
czyli 10 litrow na 10 000 km , wiec to raczej napewno nie uszczelniacze ... ( po zostawieniu auta na noc, beton jest suchy ... )

Anonymous - 04-07-2006, 20:08

U mnie były podobne objawy. Żużycie oleju (półsyntetyk) wprawdzie połowę mniejsze, ale ewidentnych wycieków nie było widać. I oto przyczyny:
1. Wycieki spod pokrywy zaworów, aparatu zapłonowego, rozrządu, bagnetu, miski olejowej. I co ciekawe - silnik absolutnie nie był zarzygany olejem. Były to minimalne znaczki wycieków, przypominało to raczej pocenie się niż wycieki.
2. Luzy na zaworach wydechowych.

Hubeeert - 04-07-2006, 20:51

gregorbu ja się z Tobą zgadzam - mało tego jeżeli samochód pójdzie 160 to znaczy że nie jest w złym stanie silnik. No ale ja się k**** kompletnie nie znam.
Rafal_Szczecin - 04-07-2006, 22:17

wycieki spod pokrywy zaworow mozna wyeliminowac -po kupnie została zalozona nowa uszczelka, wyciekow z apratu ,rozrzadu ,bagnetu nie widac .

luzy na zaworach wydechowych - pewno sa , ale boje sie za to zabrac .

Hubeeert - 04-07-2006, 23:01

No to niech sie punkt 6 za to weźmie.
Anonymous - 04-07-2006, 23:59

Rafal_Szczecin napisał/a:
wycieki spod pokrywy zaworow mozna wyeliminowac -po kupnie została zalozona nowa uszczelka
Rafał - u mnie też była nowa uszczelka! Ajusa. Gdyby to była jednak MGP, też byłaby ciekła - dekiel jest nieco pogięty po wewnętrznej stronie w okolicach śrub (były za mocno dociągnięte).
Rafal_Szczecin napisał/a:
wyciekow z apratu ,rozrzadu ,bagnetu nie widac .
U mnie też nie było widać. Dopiero bardzo dokładna weryfikacja wskazała, skąd cieknie.
Rafal_Szczecin napisał/a:
luzy na zaworach wydechowych - pewno sa , ale boje sie za to zabrac .
Skąd ta pewność? Luz na zaworach (ssących i wydechowych) jest stosunkowo łatwy do sprawdzenia. Jeśli jest tak duży jak był u mnie, będzie wyczuwalny palcami po rozpięciu zaworów. Dla sprawnego mechanika to 15 minut roboty. Poza tym sensowna jest obróbka głowicy.
I tytułem małego podsumowania - zgadzam się z Hubertem: gdyby silnik był rzeczywiście zajeżdżony, nie dałoby się z niego wycisnąć 160 km/h i byłyby duże problemy z przyspieszaniem. Po wtóre - nie ma co pisać czarnych scenariuszy. Żabozielony udając się na operację serca - nie wiedzieć kiedy - rozpędził sie do 160 km/h i było jeszcze pół gazu pod nogą. Jakieś BMW E30 320 nie było w stanie mnie dojść. Po rozebraniu silnika okazało się, żę z wyjątkiem 4 prowadnic w zasadzie wszystko wygląda jak nowe: pierścienie trzymają normę, cylindry i gładzie mają jeszcze fabryczne szlify, panewki jak w nowym silniku.

wichura1 - 05-07-2006, 08:20

Hubeeert napisał/a:
..............3. Zegary - te co masz są do 1,5 4G15 - wątpię żeby to pasowało do siebie
..........


Zegary, które miał jeżdżą w moim 1.3 4G13, więc te od 4G15 są na 90% takie same, oczywiście oprócz kształtu.

Jedynym problemem moim zdaniem byłyby półosie bo sam silnik 1.5 waży podobnie do 1.6 i ma podobne osiągi na swojej skrzyni biegów.

Hubeeert - 05-07-2006, 10:06

wichura1 mylisz się bo Rafał ma C52A a nie CAx
josie - 05-07-2006, 12:26

W lato kurz bardzo ładnie oblepia ściekający olej i praktycznie nic nie widać. Rośnie tylko warstwa tego gluta w miejscu wycieku. Musiałby być też bardzo zdrowy wyciek, żeby było widać plamkę pod autem - olej oblepiony zasycha sobie gdzieś po drodze - trzeba wejść na kanał i będzie wszystko elegancko widać.
A jeszcze co do tej ciągłej wysokiej temp. - na jaki kolor podświetlają się Wam tarcze i ile silnik ma obr przy 100km/h?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group