To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - LPG na BLOSIE do SIGMY 3.0 12 V

lukasz12 - 19-04-2009, 22:34

Emulator kosztuje około 100 zł. Sam mam założony takowy bo emulator w stagu nie za bardzo sobie radził i mam oddzielny emulator.
Odnosnie podejscia powiem tyle:
Widocznie dla ciebie Sigma to po prostu kolejny duży kombiak ale na tym zakończe mój komentarz.

Witek1980 - 20-04-2009, 17:48

Nie jest tak jak myślisz. W Sigmie zakochałem się od pierwszej przejażdżki, nie zamierzam zmieniać samochodu przez kilka lat, chociaż jak wiadomo życie scenariusz pisze. Moja decyzja zależy niestety od kosztów. Hmmm gdyby benzyna kosztowała np. 3 zł ..... (pomarzyć można ........ :wink: ) nigdy bym gazu nie zakładał.
lukasz12 - 20-04-2009, 18:34

Witek1980 napisał/a:
Nie jest tak jak myślisz. W Sigmie zakochałem się od pierwszej przejażdżki, nie zamierzam zmieniać samochodu przez kilka lat, chociaż jak wiadomo życie scenariusz pisze. Moja decyzja zależy niestety od kosztów. Hmmm gdyby benzyna kosztowała np. 3 zł ..... (pomarzyć można ........ :wink: ) nigdy bym gazu nie zakładał.


Jak chcesz, z blosem nie jeździ to najgorzej ale mimo wszystko mixer kosztuje z 1500 zł + koszt blosa (300-400 zł). A czasem daje się wyhaczyć gaz sekwencyjny za 2800 zł. Jeśli przypilnujesz gazownika to zamontuje to poprawnie. Tyle że przy sekwencji nie ma problemów ze strzałami, z wolnymi obrotami itd. Zrobisz jak chcesz ale przemyśl sprawę jeszcze raz.

VirMan - 20-04-2009, 20:09

w razie co mogę Ci sprzedać bardzo tanio dobry reduktor do blosa i miksera - mam po demontażu z diamante :) generalnie całą działającą instalację mogę Ci zapodać jeśli chcesz. w większosci jest w aucie.
Witek1980 - 20-04-2009, 22:32

kurcze szkoda, że wcześniej nie zapytałem - już kupiłem instalację.
wojtas - 21-04-2009, 00:08

Witek to wystaw ją na allegro i po problemie może jeszcze zarobisz i będzie więcej kasy do sekwencji.
Poczytaj trochę postów związanych z LPG a, zdrowy rozsądek pomoże ci wybrać.
:) Dobra instalacja lub życie wybór należy do ciebie. :)

Witek1980 - 01-05-2009, 07:34

Wczoraj wieczorem z kumplem skończyliśmy zakładać gaz na blosie. Wszystko szło jak należy do momentu próby. Okazało się, że komputer po rozłączeniu wtrysków na przekaźnikach po prostu gasi silnik poprzez odcięcie WN. Choć znajomy zakładał wiele instalacji na blosie w bardziej zaawansowanych technologicznie pojazdach nie spotkał się z tak "mądrym" kompem. Sprawa oczywiście jest do przeskoczenia - 2 wyjścia:
- odłączyć zasilanie pompy paliwa (jednak tego rozwiązania nie chiałbym stosować, gdyż wtryski nie będą chłodzone paliwem i mogą się zapiekać)
- zastosować emulator wtrysków - tutaj proszę o poradę, a mianowicie w Sigmie (mówię o silniku 3.0 12v) wtryski są "zrównoleglone" w dwie pary po trzy, czyli wchodzi w grę emulator do DWÓCH wtrysków, bądź po "rozrównolegleniu" połączenia eletrycznego emulator 6 wtrysków (ale po co sobie robić dodatkową pracę). Znalazłem w pare minut takie emulatory :
http://www.drypa.pl/index...20E2%20cylindry
nawet oporność nominalna wtrysku się zgadza (sigma ma też 16 Ohm), ale przecież po zrównolegleniu trzech wtrysków (a tak jest fabrycznie zrobione) rezystancja trzech połączonych ze sobą wtrysków wynosi około 5 Ohm - pytanie czy będzie działać ? Ma ktoś tak zrobione ?

Można zastosować emulator na 6 wtrysków:
http://www.drypa.pl/index...6%20cylindr%F3w , ale może nie trzeba się aż tak męczyć.

Za merytoryczne odpowiedzi z góry dzięki. Pozdrawiam Witek

Zajc3w - 01-05-2009, 12:11

Rozumiem że "kolega" prowadzi uprawniony zakład instalatorski Bo szczerze mówiąc , sam chciałem zmienić instalacje na wtrysk, ale w zakładzie chcą od 3300 do 4000zł tylko za przekładkę tego co pod maską :shock: , kiedy zestaw kosztuje 1200-1600zł(stag 300_valtec+tomasetto) :shock: . problemem jest tylko "papierkologia".

Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wygląda legalizacja takiej samodzielnej instalacji, i czy jest w ogóle możliwa??

[ Dodano: 01-05-2009, 18:48 ]
douczyłem sie troche i wychodzi że skoro jest wbita w dowód to kłopotu nie będzie :D

wojtas - 01-05-2009, 22:46

Zajc3w napisał/a:
valtec+tomasetto


Moim zdaniem na takim zestawieniu Sigma nie bedzie jeździć. Reduktor i wtryski nie podołają przy wyższych prędkościach obrotowych, jeśli do tego średnica miedzi będzie wynosić 6mm, To bankowo wystąpi zapętlenie wtrysków i w tym momencie silniczek zacznie podpierać się benzyną bez naszej wiedzy albo, zasygnalizuje przełączenie na benzynę z powody spadku ciśnienia gazu na reduktorze.

lukasz12 - 01-05-2009, 22:47

Na przeglądzie sprawdzają tylko swiadectwo homologacji jesli chodzi o zbiornik z tego co zaobserwowałem i szczelność. Z wtryskiwaczy lepiej kupić magic jet - koszt wyższy o około 70 zł w stosunku do valteków (przy 6 sztukach) a jakość sporo wyższa. Gdzieś na allegro ktoś oferował takie fajne komplety z Stagiem + MAGIC jet. Ewentualnie stronka www.megapol.com.pl - spory wybór akcesoriów i bardzo przyzwoite ceny
VirMan - 02-05-2009, 09:41

powiem tak.. ja się wypowiadał nie będę , bo mnie trafia jak ktoś pisze że szkoda sie meczyć żeby chocciaż wtryski zaemulować.. moim zdaniem ten gość nie ma pojęcia co robi , bo każdy nowszy samochód sprawdza wtryski.. on nic nie montował wiekszego jak z tym ma problem... po prostu zniszczysz auto.. tyle w temacie...
Witek1980 - 02-05-2009, 12:41

Ale po co wyważać otwarte drzwi. Jeśli Japończycy zmostkowali wtryski w układzie 2x3 to po co to rujnować i rozdzielać w układ 6x1. Czy ma ktoś może zemulowane wtryski za pomocą emulatora do silników dwucylindrowych ?
Zajc3w - 02-05-2009, 21:50

Witek1980 napisał/a:
Ale po co wyważać otwarte drzwi. Jeśli Japończycy zmostkowali wtryski w układzie 2x3 to po co to rujnować i rozdzielać w układ 6x1. Czy ma ktoś może zemulowane wtryski za pomocą emulatora do silników dwucylindrowych ?


A skąd żeś wytrzasnął to zmostkowanie ?? :shock: :shock:

Właśnie przeglądam schemat elektryczny i jak byk jest 6(SZEŚĆ) oddzielnych przewodów sterujących po jednym dla każdego wtryskiwacza, wspólny jest tylko czerwony przewód wg. schematu.

Czyli emulator 6x1 inaczej nie da rady.

Witek1980 - 13-05-2009, 23:36

Dzisiaj dokonałem dokładnej próby instalacji z blosem i nie widzę różnicy między pracą silnika na pg i lpg. Sigma "mało" pali 12dm3/100km i ma "wygar" benzynowy., ale niestety zaświeca się kontrolka "check engine" . Pomimo, że poruszam się ponad raz taniej niż "
PB - owcy" zastanawiam się czy to coś poważnego. Dadam, że zamówiłem na allegro system diagnostyczny (złącze do lapa), aby sobie zbadać problem.
Emulator wtrysków mam "stag", może wymienić ?
Proszę o opinie .

VirMan - 13-05-2009, 23:45

niestety tutaj już ci nie pomogę , to musisz zweryfikować miganiem. z tego co wiem zwierasz końcówki do masy we wtyczce diagnostycznej ( chyba pin 4) i kontrolka check engine ci wymruga błędy. wyjscie za darmo:) kody gdzieś wkleiłem na forum.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group