Galant VR4 E88A 92-96 - Skrzynia
mitsu_pl - 04-04-2010, 02:19
ale średnica czy długość ?
Frost - 04-04-2010, 09:54
średnica wystarczy, muszę spradzić czy od E3 jest mniejsza głowa z innym przełożeniem
mitsu_pl - 06-04-2010, 11:29
Wychodzi mi mniej więcej 195,2mm średnicy. Starałem się jak najdokładniej zmierzyć.
Frost - 06-04-2010, 11:40
oki, dzięki Michał, dziś swoją zwymiaruje i mam już cynk od kolesia, jade do niego po jeszcze dwie skrzynie od E3 4WD + tylny dyfer i rozdzielacz hehe zawsze się części przydadzą
mitsu_pl - 06-04-2010, 19:54
To już wiem do kogo się zwracać po części
Frost - 13-07-2010, 15:46
Jakby kogoś interesowało, a na pewno będzie
Przełożenie w skrzyni biegów w E88A - model skrzyni W5M33-2-SNQR
.
4.153
.
.
Przełożenie na poszczególnych biegach:
1st 3.090
2nd 1.833
3rd 1.217
4th 0.888
5th 0.741
Reverse 3.166
.
.
mitsu_pl - 14-07-2010, 18:22
fiu fiu... kiepsko to się przedstawia... duży skok między 1 i 2, przydałaby się albo dłuższa 1 albo krótsza 2 i 3 (najlepsze było by te drugie rozwiązanie...)
Frost - 14-07-2010, 18:50
mitsu_pl, hehe Michale, widze że duże umysły myślą podobnie
jest rozwiązanie naszego problemu, bo też już temat obadałem wczoraj
Skrzynia W5MG1 od 6G72 TT 5-cio biegowa koniecznie, niestety nie umiem wyliczyć przełożenia głównego z poniższych danych
1st 3.071
2nd 1.739
3rd 1.103
4th 0.823
5th 0.659
Reverse 3.076
mitsu_pl - 15-07-2010, 17:20
hmmm, nie bardzo w tej drugiej skrzyni 2 i 3 są jeszcze dłuższe...
skąd bierzesz te dane?
Frost - 15-07-2010, 17:23
mi się wydawało że są właśnie krótsze.
[ Dodano: 15-07-2010, 18:24 ]
mitsu_pl napisał/a: | skąd bierzesz te dane? | heheeh nawet nie wiedziałem, że mam cały manual do wszystkich skrzyń biegów produkowanych przez Mitsubishi we wszystkich autach z rozłożeniem ich na części pierwsze
Teraz już wiem i sprawdziłem, im dalej od "0" tym krótszy bieg.
Krótsza skyrznia jest w Galancie E3 i Eclipsie. 3000GT vr4 6biegów ma 3xLSD
Wojciech Bogacz - 30-04-2011, 11:46
Z racji, że szukuje mi się remont skrzyni szukam wszelkich informacji ))
Poza sprawą oczywistą, że idealnie byłoby dostać drugą i ją tam włożyć to jestem ciekaw także:
1. Czy od innych modeli mogę sobie włożyć skrzynię ? Np. 3000GT VR4 ?
2. Jak zabrać się do jej wyjmowania (nie mam kanału ale sporo miejsca w garażu).
Dlaczego sądzę, że remont jest konieczny ? Najpierw zgrzytała dwójka jak ją się bardzo szybko próbowało wbić, potem padła jedynka (lewarek cofa się lekko jak się puszcza sprzęgło) - wczoraj zauważyłem też, że ciężej wchodzi trójka, czwórka i piątka a na wstecznym chyba są jakieś wibracje.... Jak samochód postoi i wszystko jest zimne to biegi wchodzą lekko ale wystarczy przejechać gdzieś konkretniej i koniec - znowu trzeba się siłować z lewarkiem.
Co do tego wyjmowania skrzyni jeszcze - jestem laikiem jak chodzi o naprawę skrzyń, ale dwie ręce mam i klucz utrzymać potrafię (a jak się zirytuję nieco to młotkiem gdzieś puknę )) - chcę sobie po prostu troszkę zaoszczędzić kosztów i zrobić co mogę sam. Jak już będzie bestia na wierzchu to wystarczy, że ktoś przyjdzie i zobaczy co trzeba wymienić.
mitsu_pl - 30-04-2011, 17:00
Skrzynia od VR-4 to nie najlepszy pomysł, ze względu na inne przełożenia. Jeżeli chodzi o wyjmowanie skrzyni bez kanału, to też nie najlepszy pomysł, musiałbyś ostro wynieś przód do góry (tak na co najmniej 50cm, dla wygody, gdy będziesz pod nim siedział), do tego dochodzą problemy związane z samym jej demontażem, jak np.: demontaż rozdzielacza napędu na tył, wału, z resztą myślę, że dałbyś radę, ale to może być przeszkoda bardzo duża, ponieważ to wszytko jest praktycznie za silnikiem i skrzynią.
Jak już ją wyjmiesz, zwróć uwagę na stan wielowypustu, który wychodzi ze skrzyni do rozdzielacza, ponieważ nie ma tam żadnego smarowania, to się szybko zużywają, dobrze jest przy montażu, jakimś dobrym smarem np.: grafitowym, który wody się nie boi,przesmarować na grubo
Frost - 30-04-2011, 17:25
Wojciech Bogacz, wyjęcie skrzyni to powiedzmy 30% sukcesu.
Tak jak Michał mówi, skrzynia od E8 jest tylko w E8, można próbować zeswapowac na jedną od E3 lub 3kGT ale nikt z nas tego nie robił i nie wiem na ile wyjdzie to p2p.
Teoretycznie da sie zrobić wszystko ale w praktyce wychodzi często niezły gnój, jedno jest pewne, wyciagnąć swoją musisz tak czy siak.
PS. gdzieś w naszym dziale jest opisane i fotorelacja zrobiona przy okazji wymiany sprzęgła - nie pamiętam czy Michał robił czy Gres
[ Dodano: 30-04-2011, 17:29 ]
tu jest troche:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41277
Wojciech Bogacz - 30-04-2011, 18:12
mitsu_pl napisał/a: | Skrzynia od VR-4 to nie najlepszy pomysł, ze względu na inne przełożenia |
Tak czułem, no bo w końcu VR-4 ma 280 koników heh. A czy z takiego Galanta E84A skrzynia by się nadała czy tez nie za bardzo ? Tam jest 2.0 V6 Turbo więc nie wiem czy nie jest inna skrzynia też...
mitsu_pl napisał/a: | Jeżeli chodzi o wyjmowanie skrzyni bez kanału, to też nie najlepszy pomysł, musiałbyś ostro wynieś przód do góry (tak na co najmniej 50cm, dla wygody, gdy będziesz pod nim siedział) |
Kanału nie mam i mój sąsiad też nie - jedynie więc muszę na coś sobie wjechać... Jak już to zrobię (chociaz nie wiem, czy na leżąco nie będę robił - wtedy 30 cm wystarczy) to zrobię parę fotek od spodu i napiszecie od czego zacząć demontaż )) Ewentualnie po raz kolejny będę dręczył sąsiada heh.
Jeszcze jedno pytanko Gdzie ewentualnie szukać całej skrzyni (poza Allegro) ???
Wszyc - 30-04-2011, 19:52
Wojciech Bogacz napisał/a: | Galanta E84A skrzynia by się nadała czy tez nie za bardzo ? |
To już szybciej znajdziesz od E88A nie wiem jak tam jest bo nikt nie stał z nas nawet w pobliżu E84A ta skrzynia była jeszcze montowana w Sigmie 4x4 ale takiej to chyba nikt tu nie widział na oczy z nas taka prywatna legenda sigmiarzy
Skrzynia od 3000Gt powinna pasować ale tak jak Michał pisał przełożenia inne
Za to Frosti z tą skrzynią z E3 to się rozpędził rozrusznik nie z tej mańki mocowana na 1 łapie a nie na trzech i ma prędkościomierz na linkę za dużo pierdzielenia Wyższy poziom rzeźbiarstwa Michał Anioł by był potrzebny do takiej rzeźby
Wyjąć skrzynie bez kanału nie ma tragedii nie trzeba podnosić jak Michał pisał na pół metra jak zdejmiesz prawe przedni koło i plastikową osłonę dolną to wysoko nie musisz podnosić
Ale tak jak Michał pisał odpięcie rozdzielacza i wału który jest dość głęboko pod samochodem bez kanału to nie będzie prosta i fajna robota
|
|
|