[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [EA1x] Problem - wibracje nadwozia
barudis - 10-12-2009, 21:31
Witam! Jak tam w temacie,problem z wibracjami rozwiazany?? U mnie jest to samo plusz trzesie buda na wolnych obrotach tylko na cieplym silniku i bez klimy. niebardzo wiem zaco sie wziasc?? Poduszki silnila,skrzyni?? w sobote sprawdze olej w skrzyni, mechanik gdzie auto bylo serwisowane powiedzial ze byl wymieniany 6tys temu a najechane mam 184tys. Autko spoko jezdzi pszy przyspieszaniu nic, zadnych wibracji biegi zmienia plynnie. Aha pali mi wiecej niz Tobie Pomas a niby kontrolka ECO GDI sie swieci a jak dodam gazu to gasnie. Pozdrawiam
DMX - 07-06-2010, 09:51
Witam ja mam taki problem ze przy dodawaniu gazu od 1000 do 2000 (obr) trzesie budą;/ nieprzyjemne wrazenie nowe opony proste i wywazone felgi nowe swiece.... moze to byc cewka ?? Powyzej 2500 (Obr) jest duzo lepiej ( przepustnica czysta ) Pomocy
radek79 - 07-06-2010, 10:26
witam podobny efekt uzyskuje się po źle założonym balansie lub zużytej tylnej dolnej poduszce silnika
DMX - 07-06-2010, 11:21
Jestem dopiero po wymiania rozrzadu ... mechanik znajomy ale moze cos spapral wedlug moich odczuc to tak jak by jeden cylinder nie dostawal takiej iskry ale nie jestem mechanikiem a na miskach w moim miasteczku nikt sie nie zna.
robertdg - 07-06-2010, 11:53
DMX napisał/a: | a na miskach w moim miasteczku nikt sie nie zna. | Jezeli mechanik tez nie wiedzial, to podaż za rada radek79
DMX - 07-06-2010, 12:22
No ale wiecie poskladal i teraz co mam mu powiedziec ?? zeby rozebral i sprawdzil??;/
robertdg - 07-06-2010, 12:52
DMX, inaczej tego sie nie da zrobic, spytaj sie go czy wogole wie w jaki sposob sprawdza sie wlasciwe polozenie walka balansowego, powiedz ze zgodnosc z markerem to nie wszystko, w dziale download jest Manual ktory opisuje jak krok po kroku ustawic ten rozrzad.
marcinzam - 07-06-2010, 17:02
ogólnie ciężki temat z tym balansem są tacy mechanicy że wiedzą swoje i już, im się wydaje że ma być według znaczników i koniec nawet wydrukowałem im manual z ilustracjami to się dziwnie popatrzyli,tak więc lepiej dać sobie spokój z takim mechanikiem i pojechać nawet 200 km do takiego co zna się na mitsu i nie trzeba mu tłumaczyć jak balans ustawić, w końcu to on ma się znać,tym bardziej że jest to rozrząd i nie robi się tego często
radek79 - 07-06-2010, 21:26
witam jeżeli stało się to po wymianie to 99% jest to wina źle ustawionego walka względem pompy oleju taka jazda doprowadzi cię do wymiany silnika jeżeli nic z tym nie zrobisz
Krzyzak - 08-06-2010, 07:24
przestawiony balans drga najmocniej przy 3 i 5 tys. rpm
tam widać jest coś więcej... GDI to silnik DOHC, więc szukałbym jeszcze w samych ustawieniach górnych wałków (też da się to spaprać)
DMX - 08-06-2010, 07:39
No to ja mam spokuj w tym przedziale obrotow.. u mnie to jest do 2000 obrotow minimalne wibracje... mam tez sportowe zawieszenie wiec nie wiem czy to ma jakis wplyw na odczucie.. a koledzy moze cos z zaplonem??... ciagle chodzi mi po glowie cewka poniewaz rano po odpaleniu mam taki objaw ze wkreca sie na ssaniu na 1500 obrotow i powoli spada lecz w miedzy czasie silnik ma takie hmm kopniecia dolsownie jak by ktos go kopnal to trwa ulamek sekundy ale nie jest to idealna praca
marrok - 17-06-2010, 09:35
Witam.
U mnie trzęsło nadwoziem w zakresie niskich obrotów tak od 1 tys do 2 tys później od 3 tys obrotów do końca skali...poza tym wydawało się, że jest dziura w tłumiku...
Winą był źle ustawiony balans, a konkretnie wałek balansu wchodzący w blok silnika (nie wiem jak fachowo się nazywa) był co prawda ustawiony po znakach, ale obrócony o 360 stopni, przez co zamiast niwelować wibracje silnika potęgował je...
Mechanicy diagnozowali te wibracje każdorazowo inaczej, raz katalizator strzaskany, raz plecionka, poduszki, tłumiki itd...dopiero mój znajomy wpadł na pomysł, żeby sprawdzić czy balans jest ok założony i ...
od wczoraj mam nowy samochód pięknie pracuje i wkręca się na obroty...
Sprawdzenie czy balans jest dobrze ustawiony jest b. proste, należy wykręcić tylko jedną śrubę w bloku silnika, ręcznie obrócić rozrząd (przekręcić silnik, np paskiem od alternatora), tak by w znakach się ustawił, potem włożyć coś cienkiego w miejsce tej śruby w bloku silnika i zobaczyć czy nie ma oporu, jeżeli jest coś na drodze np. śrubokręta to jest przyczyna wibracji
Jak coś mogę porobić zdjęcia, bo wiem że mało fachowy opis
Jeżeli opisałem coś nie fachowo, to proszę o poprawienie posta.
Pozdrawiam
|
|
|