To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - regularne "pyknięcia" na wolnych obrotach

tomekrvf - 10-07-2009, 01:00

rezon napisał/a:
Tak ad vocem to stosuje się w ogóle w jakimś samochodzie zmienna geometria kompresora klimy?

Tak, w Colcie CZ przed liftingiem. Po lifcie jest zwykly kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Pewnie takie kompresory mają też inne marki ale nie wiem które.

karol_alasz - 23-07-2009, 00:21

tomekrvf napisał/a:
nie ma zmiennej geometrii kompresora klimy


A tego to wogóle nie skumałem... :shock: Mnie raczej od początku chodziło o "strzał" z łopatek turbiny... Kompresory klimy nie zmieniają geometrii-czy to tłokowe czy śrubowe...no chyba ,że po zderzeniu czołowym-cały samochód ma prawo zmienić wtedy geometrię :twisted: No chyba ,że chodzi znów o to ,że kompresor sam sobie nie pyka tylko sprzęgło elektryczne jego - tak przy okazji nadmienię ,że jest dalece niestosowne bawienie się włączaniem i wyłączaniem klimy przy dość dużych prędkościach obrotowych silnika-to sprzęgiełko dostaje wtedy mocno w kość i może się nawet na tyle zbuntować,że się "rozpadnie"(na tyle nieszczęśliwie,że gołym okiem nie widać a działać nie chce).przy ropniakach jest to rzadkie ze wzgledu na dosc niskie obroty ale niejeden z tego forum lubi dać po "garach"... 8)

tomekrvf - 23-07-2009, 11:48

karol_alasz napisał/a:
Kompresory klimy nie zmieniają geometrii-czy to tłokowe czy śrubowe...

Są takie kompresory np w Colcie CZ przed liftem których wydatek zmienia sie poprzez zmianę wychylenia tarczy.

karol_alasz - 24-07-2009, 22:25

Fajny schemacik tomekrvf... Ale to nie jest zmiana geometrii...do tej tarczy doczepione są tłoczki i wychyleniem tej tarczy reguluję się ich (tłoczków)"zagłębianie" w cylinderkach czyli reguluje wydatek (zmienna przestrzeń robocza)- identyczna sytuacja jak w pompach hydraulicznych...no pewengo typu... Ale tak to ja mogę dyskutować-jest schemacik (piękny) i są założenia w temacie oraz polemika,która w nikogo nie mierzy :biggrin:

Pozdro

tomekrvf - 24-07-2009, 23:26

karol_alasz napisał/a:
Ale to nie jest zmiana geometrii...

Jakaś analogia z turbo jest - w turbo jest kierownica w której można regulowac kąt łopatek, w klimie nachylenie tarczy do której doczepione są tłoczki.
No ale mniejsza z tym - pogadalismy sobie :D

rezon - 26-07-2009, 12:15

karol_alasz napisał/a:
Ale to nie jest zmiana geometrii...do tej tarczy doczepione są tłoczki i wychyleniem tej tarczy reguluję się ich (tłoczków)"zagłębianie" w cylinderkach czyli reguluje wydatek (zmienna przestrzeń robocza)- identyczna sytuacja jak w pompach hydraulicznych
też tak myślę. Ze zmienną geometrią nie ma to nic wspólnego. Zwykła pompa wielotłoczkowa ze zmienną wydajnością. Stosowane w układach hydraulicznych niektórych samolotów.
karol_alasz - 27-07-2009, 10:34

rezon napisał/a:
Zwykła pompa wielotłoczkowa ze zmienną wydajnością. Stosowane w układach hydraulicznych niektórych samolotów

A nawet zwykłych dźwigów.... Tudzież maszynek sterowych statków :D wszędzie tam gdzie potrzebna jest silnie zmienna wydajność...
Sorry Adminowie za OT, ale fajnie się w technice trochę "zapędzić"....

A wracająć do tematu-to jak to w końcu jest? Mam ja w swoim 2.0 tę zmianę geometrii czy nie? i czy może ona pykać tak jak w 2.2 HDi? A jak jest realizowana regulacja temp cieczy chłodzącej? Czy element termostatyczny może sobie "pstryknąć" czy też nie ma takiej możliwości?

A dla zainteresowanych prblematyką turbawek i ich kierownic takie dwa fajne linki (pewnie nie są to nasze konkretnie turbki,ale poglądowo się nadaje):
LINK 1
LINK 2

Pozdro

tomekrvf - 27-07-2009, 11:21

karol_alasz napisał/a:
Mam ja w swoim 2.0 tę zmianę geometrii czy nie?

Masz.
karol_alasz napisał/a:
i czy może ona pykać tak jak w 2.2 HDi?

Nie. W 2.2 jest silnik elektryczny do sterowania VG.

karol_alasz - 27-07-2009, 14:34

tomekrvf napisał/a:
W 2.2 jest silnik elektryczny do sterowania VG.


No tak ,teraz kumam,w "moim" jest ten sterownik podciśnieniowy...znaczy się mieszek taki zamknięty...

Anonymous - 27-07-2009, 21:53

tomekrvf napisał/a:
karol_alasz napisał/a:
Kompresory klimy nie zmieniają geometrii-czy to tłokowe czy śrubowe...

Są takie kompresory np w Colcie CZ przed liftem których wydatek zmienia sie poprzez zmianę wychylenia tarczy.
[url=http://images41.foto...f5m.png]Obrazek[/URL]


o czym także mówią wyniki spalania na włączonej klimie w CZ sprzed i po liftingu.

LEWY - 28-07-2009, 15:50

panowie co to te
PSJ -styl jazdy?

karol_alasz - 29-07-2009, 22:49

PSJ-jakby Ci ktoś napisał to i tak byś się nie dowiedział bo modery zaraz by "obgryzły" wypowiedź.... :twisted:
Ale wystarczy wy-googlać i wyjdzie międzu innymi TO

rezon - 30-07-2009, 00:29

SPotykałem się raczej z całkowicie odmienną definicją tego stylu - obroty silnika jak najmniejsze bo mniej spali. 6 bieg przy 40km/h, itd. W efekcie turbina praktycznie nie pracuje, łopatki stoją w miejscu, silnik często niedogrzany - i po kilkunastu kkm łopatki już się nie ruszą, tak są zawalone sadzą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group