Archiwum - Jaki silnik - pomoc w wyborze
Anonymous - 10-08-2006, 22:59
nacuna napisał/a: |
Co byscie wybrali w mojej sytuacji i dlaczego tak, a nie innaczej.
a) 1.8 GDI
b) 1.9 DID
Bo domyslam sie GDI i DID pala podobnie tyle samo w miescie. |
GDI po mieście na pewno nie jest oszczędne chyba że masz noge lekką to spalenie bedzie w granicach 8l/100km. DID wydaje mi sie ze znacznie mnie i to ropy
pozdro
Anonymous - 10-08-2006, 23:56
troche poza tematem ale juz 2 osoby napisaly ze zmieniaja biegi przy 2500 rpm
w/g moich obserwacji moja Cari 1.6 pali najmniej gdy PO zmianie biegu na wyzszy mam jakies 2200-2500 rpm czyli zmieniam przy 3000-3500
Student - 11-08-2006, 07:12
DID palo ok. litra mniej od GDI i to wszystkie zalety względem silników.
Co do samego komfortu to zależy co komu leży: jak chcesz powahlować birgami to DID, Ja mam GDI i naprawdę jest to świetny silniczek, w DID zapomnij o opale czy słonecznikowym nie podejdzie a w GDI trzeba uważać na małe stacje które same dodaja wzbogacaczy do paliwka choć kolega ostatnio zatankował Thalią na BP i do domu nie dojechał a centrum Warzsawy było "zresztą wg. oststniego raportu jakośc paliwa się poprawia............. "
Kupując nową Carismę naprawdę nie wiem co bym wybrał DID kusi oszczędnością 1litra ale za to w zimę dyskomfort w kabinie i ropa kiepska.
GDI ładnie się zbiera a 3 bieg to bajeczka do 150km/h 5 praktycznie można nie używać.
Krzyzak - 11-08-2006, 07:32
Studencie - ale hipotetyzując, że kupujesz nową Carismę - DID pewnie (jako diesel) byłby tradycyjnie kilka-kilkanaście tyś. droższy, więc ta oszczędność 1 lira by się dłuuuuugo zwracała.
Grześku - 11-08-2006, 08:00
Student napisał/a: | w zimę dyskomfort w kabinie i ropa kiepska |
hhmmm, znowu się zaczyna - wyższość benzyny nad dieslem. Dyskusja bez końca, a chłopak nie pyta o wyższość jednego nad drugim tylko ma kłopot z wyborem.
Mi się trafił DiD w dobrej cenie w komisie i mimo że wcześniej testowałem Cari w GDI to byłem i JESTEM zadowolony że mam diesla.
Z ogrzewaniem wnętrza - fakt, fiołków nie ma - ale koszmar z ulicy Wiązów to też nie jest.
Następne autko które kupię to też Mitsubishi i też diesel.
krzysio1972 - 11-08-2006, 10:08
Krzyzak napisał/a: | Studencie - ale hipotetyzując, że kupujesz nową Carismę - DID pewnie (jako diesel) byłby tradycyjnie kilka-kilkanaście tyś. droższy, więc ta oszczędność 1 lira by się dłuuuuugo zwracała. |
Jak jeszcze sprzedawano carismy to did byla drozsza 13kpln od 1.6 (diesel + troche lepsze wyposazenie). Ja mam 1.6 (jeszcze 90km) zagazowane, spalanie zanim zagazowalem to bylo 8.02 l noPB95/100km, teraz jest 10.50 l lpg/100km, od roku tylko miasto, wczesniej 80% miasto, raczej b.dynamicznie. Spokojna jazda w trasie do 120km/h to spalanie spada do okolo 7.5 l lpg/100km. Odnosnie bynamiki, mi nie przeszkadza, ja lubie trzymac samochod na wyzszych obrotach i redukowac, przy wiekszych przyspieszeniach na 3 i uwazam, ze jak na 90km i wage cari to jest b.dobrze, nawet z lpg.
Student - 11-08-2006, 10:32
Ja nie podaję wyższości tego czy tamtego to są moje odczucia i jak jest pytanie to należy na nie odpowiedzieć. Co do spalania mam wiarygodne informacje i nie będę pisał że na DID zrobi sie kosmiczne oszczędności. Ponadto napisałem że sam nie wiem co bym wybrał, napewno Carismę ale jaką
Anonymous - 11-08-2006, 20:48
Dzieki chlopaki za posty itp. Wciaz mam metlik w glowie. Z jednej strony 1litr wiecej to nic zlego, bo sie zwroci w zimie.
1. A powiedzcie mi prosze o co chodzi z tym DID w zimie? Dlugo sie nagrzewa czy co?
2. Jak wyglada sprawa napraw, czesci itp? Bo bylem dzisiaj u mechanika i mowil, zebym lepiej wzial Vectre B niz Carisme, bo czesci jest wiecej. A w Carismie to trzeba z tydzien czekac na czesci, ktore sa zamiawiane w Japonii. Mowil, ze ogolnie auto dobre tylko trzeba trafic na takie, ktorej nie jest 'zjechane' itp. W sumie to bym wolal VectreB, ale nie moge znalezc hatchback srebrnego 1.8 z klimatronikiem i 4elek szybami Jak sa to klima manual albo szyby 2x elek.
3. Po ile chodza Carismy po lifcie, rok 2000, hatchback srebrny z klimatronikiem (GDI, DID)?
4. Co najczesciej kradna zlodzieje w Carismach? Bo w Vectrze to glownie lusterka, listwy, kolpaki itp.
5. Szukam tez Carismy, ktora ma tarcze z tylu? Ktore maja? Przed liftem, po lifcie, GDI, DID czy TD?
Chooper - 11-08-2006, 21:05
ad.2 zmień mechanika ...."części z japonii" LOL dnia , częsci są tylko dobrze poszukać trzeba.
Znalezienie carismy z klimą 4 el. szybami, i 4 poduchami nie będzie problemem
ad.4 lusterka, a tak to nawet szczególnych statystyk kradzieży niema, w sumie mało tego kradną.
Anonymous - 11-08-2006, 21:24
Cytat: |
Znalezienie carismy z klimą 4 el. szybami, i 4 poduchami nie będzie problemem
|
Gdzie mam szukac?
Co sadzicie o tym autku?
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1466549
JCH - 11-08-2006, 22:08
nacuna napisał/a: | A powiedzcie mi prosze o co chodzi z tym DID w zimie? Dlugo sie nagrzewa czy co? |
Tak. Ale chodzi mi o nagrzewanie się silnika a nie o wnętrze. Przy temp. zewn. < -10'C silnik ma problemu żeby zagrzać się w czasie jazdy miejskiej albo stania w korku. Dopiero wyjazd na trasę powoduje zagrzanie się silnika do normalnej temp. pracy.
Nie wiem czy znajdziesz Carismę 2000 DID. Nie wiem czy były już wtedy montowane te silniki.
Anonymous - 12-08-2006, 14:30
Hmm jak narazie to jestem za GDI 1.8, bo szybciej sie grzeje w zimie i nie bedzie mial pewnie problemow z odpaleniem itp.
Gdzie dostane srebrna Carisme hatchback GDI 1.8, 4x elek szyby, klima automatik, rok 1999 lub 2000?
I po ile takie chodza? Gdzie szukac takiego auta?
Anonymous - 12-08-2006, 23:15
Witam,
Aby nie zakładać nowego wątka podepnę się do pytania.
Planujemy z małżonką zakupić autko i padło na Carisme (po nissanie mamy sentyment do japonczyków).
Mam w związku z tym pytanie jaki model (głównie chodzi o silnik) wybrać.
Jeśli chodzi o eksploatację to na codzień jeździmy po ok 70 km do i z pracy (łącznie), w wiekszości trasa nie miejska bo miasta do miasta, czasami zdazaja sie tez trasy po 500-600 km ale to ze dwa razy w roku.
Który silnik bedzie najodpowiedniejszy jeśli chodzi o oszczedność (to jest priorytet).
Moj Sunny pali w okolicach 8-9 l/100km LPG więc niechciał bym aby koszta paliwa wzrosły mi dwa razy.
Aha kwota jaką dysponujemy to 15000 zl więc odpada raczej model po liftingu (choć jeśli będe mógł sprowadzić auto to może sie załapię).
Pozdrawiam
Anonymous - 13-08-2006, 07:50
nacuna napisał/a: | Hmm jak narazie to jestem za GDI 1.8, bo szybciej sie grzeje w zimie i nie bedzie mial pewnie problemow z odpaleniem itp.
Gdzie dostane srebrna Carisme hatchback GDI 1.8, 4x elek szyby, klima automatik, rok 1999 lub 2000?
I po ile takie chodza? Gdzie szukac takiego auta? |
Ja mam taką jak szukasz ale narazie nie sprzedaje powiem tylko, że ja za swoim autkiem jezdziłem ponad 2 miesiące i udało się, ale i tak musiałem jeszcze sporo zrobić żeby auto jezdziło tak jak bym chciał (wybrałem mniejsze zło). Powiem jedno o GDI trzeba dbać to nie samocód którym tylko lejesz wajche i jezdzisz trzeba czasami coś wyczyścić i przedmuchać.
A ha po ile chodzą ja dałem 24000 za srebrnego HB po lifcie w wersji advancet całkiem niedawno, ale odrazu wymieniłem tarcze i klocki, zrobiłem rozrząd plus swiece oraz olej oraz kilka pierdułek jak spryskiwacz szyby z tyłu co dało cene około 26000 złotych. Nie zdziw sie jak bedziesz czwartym lub piątym właścicielem GDI.
pozdro
stanik - 13-08-2006, 14:58
Toudek napisał/a: | Witam,
Który silnik bedzie najodpowiedniejszy jeśli chodzi o oszczedność (to jest priorytet).
Moj Sunny pali w okolicach 8-9 l/100km LPG więc niechciał bym aby koszta paliwa wzrosły mi dwa razy.
Aha kwota jaką dysponujemy to 15000 zl więc odpada raczej model po liftingu (choć jeśli będe mógł sprowadzić auto to może sie załapię). |
Hej
Za taka kwote poszukaj moze silnika 1.8 16V 115KM. Ja mam taki i jestem bardzo zadowolony. Jest deczko dynamiczniejszy niz 1.6 a spalanie nie jest jakos rozniace sie znacznie. Ja po przerobieniu na gaz (moze byc zwykla instalka, ja zalozylem taka za 1900 PLN bez zadnych wiekszych bajerow) spala mi srednio 10,5 litra/100km no i do tego silnik nie jest tak wymagajacy jak GDi (ktorego za ta kwote chyba i tak nie dostaniesz). W zasadzie to moge powiedziec ze silnik w ogole jest bezobslugowy. jedyne w czym czasem trzeba grzebnac poza planem przegladow to zawieszenie wybijajace sie na naszych drogach. No i za 15000 PLN powinniscie cos znalezc. Ja niestety swoja bede sprzedawal dopiero na wiosne takze chwilowo nie moge zaoferowac swojego egzemplarza
Pozdrawiam
|
|
|