To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Mechanizm różnicowy w L200

Anonymous - 01-08-2009, 21:17

Herkules13 napisał/a:
Panowie, blokada centralnego mechanizmu różnicowego to nic innego jak poprostu pominięcie go i spięcie napędu na sztywno. Różnicówka nie jest blokowana tylko pomijana.


To jest jasne.

Herkules13 napisał/a:
Co do LSD w L200, to niejestem przekonany czy występuje.
Nigdzie nie natrafiłem na wzmianki o takim rozwiązaniu w naszych samochodach.
Dodatkową pomocą trakcyjną są jeszcze hamulce i to chyba tyle


Ja również.

Herkules13 napisał/a:
Inną kwestią jest ta automatyczna blokada w trybie 4H i tu za bardzo niewiem jak ona działa - pomijając pracę sprzęgła lepkościowego, które reguluje rozdział mocy między osie


Gdy tył zaczyna się kręcić szybciej niż przód wtedy ten ostatni zostaje załączany. Gdy to nie wystarcza VCU rozdziela 50:50. na przyczepnym przód jest odłączany bez wiedzy kierowcy w celu oszczędzania paliwa i nie tylko paliwa.

Herkules13 napisał/a:
No i właśnie dlatego mamy elektronikę która dohamowuje koła w uślizgu tak aby koło przyczepne dostało moment i samochód zachował tor jazdy
Przynajmniej tak mi się wydaje...


Dobrze się wydaje. Jeśli chciałby przyhamowywać te na przyczepnym podłożu nie miałby co robić bo one się nie kręcą. Poza tym w ten sposób skutecznie zakopywałby się coraz bardziej...

Kibloo - 01-08-2009, 21:56

bartek2800 napisał/a:
Gdy to nie wystarcza VCU rozdziela 50:50. na przyczepnym przód jest odłączany bez wiedzy kierowcy w celu oszczędzania paliwa i nie tylko paliwa.

tak jest w SUV'ach, w eLżbiecie przy 4h przód jest zawsze napędzany, tylko ilość momentu zalezy od warunków (nie mniej niż 33% nie więcej niż 50%)...

pozdro

Anonymous - 01-08-2009, 22:01

Kibloo napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Gdy to nie wystarcza VCU rozdziela 50:50. na przyczepnym przód jest odłączany bez wiedzy kierowcy w celu oszczędzania paliwa i nie tylko paliwa.

tak jest w SUV'ach, w eLżbiecie przy 4h przód jest zawsze napędzany, tylko ilość momentu zalezy od warunków (nie mniej niż 33% nie więcej niż 50%)...

pozdro


Ale w Pajero III i IV tak jest. eLa ma inaczej?

Jeśli tak jest na 100% jestem pozytywnie zaskoczony...

Anonymous - 01-08-2009, 22:16

bartek2800, transmisje SS4 są wyposażone w VCU
Anonymous - 01-08-2009, 22:19

jaceksu25 napisał/a:
bartek2800, transmisje SS4 są wyposażone w VCU


tzn??

Anonymous - 01-08-2009, 22:30

Wygląda to tak:
Na napędzie 2WD jest odblokowane wolne koło w przednim dyferencjale w celu uniknięcia daremnego napędzania wału przedniej osi ( ekonomika ). Dodatkowo napędzający wał przednią oś jest odpięty w transmisji. Tak samo przy 2WD jest "zesztywniony" centralny łącznie z VCU (helikalne LSD + VCU) i cały moment obrotowy zostaje przenoszony na tylną oś.

Na napędzie AWD zostaje zapięte wolne koło, zostaje także zapięty wał napędowy przedniej osi i rozpięte "zesztywnienie" centralnego z VCU. W tej sytuacji moment obrotowy biegnie od silnika przez => helikalny => do wału przedniej osi => jednocześnie równoważony VCU w sprzężeniu na tylną oś. Na chłopski rozum VCU spełnia swoją rolę i ogranicza różnicę prędkości obrotowych osi przedniej i tylnej( zaleta helikalnego LSD+VCU jest lepsza czułość zarówno na różnicę prędkości obrotowych jak i momentów obrotowych ot tak sobie 2 w jednym :D ) .

Na napędzie z blokadą jest "zesztywniony" centralny z zapiętym przodem.

O i cała filozofia

Jeszcze pamiętajmy o reduktorze, ale tego nie muszę chyba tłumaczyć? :wink:

Anonymous - 01-08-2009, 22:41

Czyli tylko prawe koło jest uwalniane od mielenia wałem?

Reduktor jest prostszy do zrozumienia :wink:

Anonymous - 01-08-2009, 22:43

bartek2800 napisał/a:
Czyli tylko prawe koło jest uwalniane od mielenia wałem?



?? :)
nie zrozumiałem :)

Anonymous - 01-08-2009, 22:46

jaceksu25 napisał/a:
Na napędzie 2WD jest odblokowane wolne koło w przednim dyferencjale w celu uniknięcia daremnego napędzania wału przedniej osi ( ekonomika )


Zrozumiałem, że odpinane jest jedno koło od wału a drugie cały czas przypięte.

Anonymous - 01-08-2009, 22:52

bartek2800 napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
Na napędzie 2WD jest odblokowane wolne koło w przednim dyferencjale w celu uniknięcia daremnego napędzania wału przedniej osi ( ekonomika )


Zrozumiałem, że odpinane jest jedno koło od wału a drugie cały czas przypięte.


nie nie nie :) wolne koło to rodzaj sprzęgła
w naszym przypadku w przednim dyferencjale :wink:

kiedyś w samochodach 2 suwowych powszechnie stosowane ( automatyczne wolne koło) aby nie zatrzeć silnika podczas prób hamowania silnikiem :D

[ Dodano: 01-08-2009, 23:16 ]
PS i dalej mam wątpliości czy do kończa się zrozumieliśmy z wolnym kołem(może dlatego, że robi się już późno)

Wolne koło w przednim dyfrze jest po stronie prawej od różnicówki. Kiedy jest 1 strona odpięta to moment obrotowy( w naszym sensie momenty bezwładności) nie jest już przenoszony na wał napędowy.

Anonymous - 02-08-2009, 16:48

jaceksu25 napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
Na napędzie 2WD jest odblokowane wolne koło w przednim dyferencjale w celu uniknięcia daremnego napędzania wału przedniej osi ( ekonomika )


Zrozumiałem, że odpinane jest jedno koło od wału a drugie cały czas przypięte.


nie nie nie :) wolne koło to rodzaj sprzęgła
w naszym przypadku w przednim dyferencjale :wink:

kiedyś w samochodach 2 suwowych powszechnie stosowane ( automatyczne wolne koło) aby nie zatrzeć silnika podczas prób hamowania silnikiem :D

[ Dodano: 01-08-2009, 23:16 ]
PS i dalej mam wątpliości czy do kończa się zrozumieliśmy z wolnym kołem(może dlatego, że robi się już późno)

Wolne koło w przednim dyfrze jest po stronie prawej od różnicówki. Kiedy jest 1 strona odpięta to moment obrotowy( w naszym sensie momenty bezwładności) nie jest już przenoszony na wał napędowy.


Więc po mojemu: w dużym skrócie wolne koło to odpięcie mostu od wału(w tym przypadku).

Anonymous - 02-08-2009, 17:30

tak w wielkim skrócie - odpięcie przedniej osi od wału, aby na darmo wał nie był na obrotach podczas jazdy 2WD

[ Dodano: 02-08-2009, 17:36 ]
jeszcze jedną rzecz chcę podkreślić - helikalny jest jako opcja podobnie jak reduktor. Helikalny może się "gryźć" z ASC dlatego w takim przypadku nie ma ASC

Tenere - 02-08-2009, 21:03

Co to jest VCU???
Czy mam rozumieć, że w L200 nie ma centralnego mechanizmu różnicowego "zbudowanego z trybów" (tak jak w osiach) tylko mechanizm ze sprzęgieł lepkościowych?

Anonymous - 02-08-2009, 21:28

Tenere napisał/a:

Czy mam rozumieć, że w L200 nie ma centralnego mechanizmu różnicowego.....


Kto napisał, że nie ma?

Tenere - 02-08-2009, 23:08

jaceksu25 napisał/a:
Tenere napisał/a:

Czy mam rozumieć, że w L200 nie ma centralnego mechanizmu różnicowego.....


Kto napisał, że nie ma?

Oj, zmęczony jestem nie doczytałem :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group