To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Sigma - Kontrolka i inne pytania :)

Krzyzak - 07-09-2006, 14:48

Sens jest taki, ze jazda w miescie na 4 biegu, przy niskich obrotach, zwyczajnie mocniej zuzywa elementy skrzyni automatycznej. Dlatego 4 bieg zalaczasz tylko jak jezdzisz powyzej 70-80 km/h - czyli glownie poza miastem (mozesz w trakcie jazdy przelaczac).
Anonymous - 07-09-2006, 15:00

a tak spytam, czyli to jest bieg do jazdy szybszej i ekonomiczne :twisted: j... wszystkim sigma w automacie wciąga średnio 14-16 litrow gazu?

[ Dodano: 08-09-2006, 00:25 ]
AAAAAAAAAAAA!
przełączyłem na overdrive przy 100 na godzinę, skrzynia zrobiła redukcję i w kilka sekund zrobiło się 140!!!

Nie wiedziałęm że sigma tak potrfi...
teraz mam respekt do 3,0 v6
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

[ Dodano: 08-09-2006, 17:09 ]
znaczy się na odwrót. wychodzi na to ze dotychczas jezdzilem na wlaczonym czyli to była redukcja na trójkę...
Ale i tak o/d praży... :twisted:

Tomek210 - 13-09-2006, 02:45

Kolejne pytanie - Jak przełączniki w kierownicy są połączone z resztą samochodu? Jakiś ślizgacz czy taśma? Jeśli taśma - ile może kosztować? Klakson działa tylko przy skręconej kierownicy w określonym położeniu :(

Czy po włączeniu tempomatu przyciskiem z lewej strony powinna zapalić się kontrolka CRUISE na desce? Czy może dopiero po użyciu dźwigienki tempomatu? Gdy włączam przycisk cruise, podświetla się on i nic więcej się nie dzieje mimo machania dźwignią na wszystkie strony.. Może to ta sama przyczyna co w klaksonnie..

kordiank2 - 14-09-2006, 12:15

no to wiem, ale dzieki za info o OD. czyli sigma ma 4 biegi a bez tego nadbiegu tylko 3? bo nie wiem czy dobrze zrozumiałęm naturę i sens tego przełącznika...


nigdy nie byłem dobry w teorii automatycznej skrzyni biegów i na automacie jeżdżę dopiero rok
(???) no, ale kurde, człowiek całe życie się uczy... ja myślałem, że sigma ma 4 biegi, po wciśnięciu przycisku overdrive po prostu redukuje z czwórki na trójkę, czyli jak jechałeś np ok 3tys rpm na czwórce, to po redukcji jedziesz powyżej 4 tys. rpm na trójce (???)

Anonymous - 15-09-2006, 18:21

no ale wciskam overdrive off. czyli wyłączam 4 bieg. Taka zapala się kontrolka.
A zresztą to beż znaczenia. teraz po prostu wiem jak pokazać panu z seicento lub astry, ze tylko myslał że może mnie ścignąć albo nawet ze ma więcej pary niż 3.0 v6...
<rotfl>

czyli ustalamy ze mam teraz wieksze zmartwienie

otóż jak pisałem na innym temacie dostalem do mojej automatyki filtr oleju bez uszczelki, a w serwisie MM w Łodzi na wedmanowej stwierdzili że to kosztuje mnie ponad 90 pln, no chyba ze sie silikonem zalepi.

No i tu potrzebny mi ktoś sprytny. :?: czy można skrzynie biegów uszczelnic silikonem bezkarnie? :?:
:twisted:

kordiank2 - 16-09-2006, 14:14

masz na myśli uszczelnienie misy skrzyni biegów czu filtra. w przypadku misy (bo rozprułem rok temu i robiłem) silkion (czerwony do wyższych temperatur zdał egzamin, ale obie powierzchnie trzeba było dokładnie odtłuścić nitrem (nie podtlenkiem azotu, tylko takim rozcieńczalnikiem do lakierów). przypuszczam, że w przypadku uszczelnienia filtra ta metoda również zda egzamin... ale dlaczego sprzedali filterek bez uszczelki? nie da się tego jkakoś zareklamować? u mnie to było w komplecie
Hubeeert - 16-09-2006, 14:26

kordiank2, tylko weź później doczyść ten silnikon jak będziesz chciał znów filtr zmienić ;-)
Anonymous - 16-09-2006, 15:39

rozmawiałem ze sprzedawcą, powiedział że może te uszczelke też dla mnie załatwić za niewielką (w porównaniu z oryginałem) opłatą i że od tej pory zacznie wysylac filtr z uszczelką w komplecie bo sie ludzie burzą - "stary, gdzie moja uszczelka?"

dam rade. zadzwoni jak skoluje uszczelkie. :twisted:

Tomek210 - 22-09-2006, 22:23

Czy Sigma ma filtr przeciwpyłkowy w klimie/wentylacji?
Anonymous - 23-09-2006, 19:37

facet jest bezbłędny - przysłał obiecaną uszczelkę, nawet nic nie chciał za nią. można działać! :twisted:
Anonymous - 23-09-2006, 22:13

Witam,

Widzę, że faktycznie temat Sigm zaczyna żyć również na tym forum :) Bez problemu można uszczelniać miskę w automacie silikonem wysokotemperaturowym. Oczywiście po odpowiednim oczyszczeniu powierzchni. Co więcej, odrobina silikonu nie zaszkodzi nawet w przypadku posiadania oryginalnej uszczelki. Przy następnej wymianie silikon czyści się bezproblemowo, można sobie pomóc specjalnymi preparatami do usuwania silikonu.
Tak przy okazji muszę przyznać, iz dawno juz nie słyszałem o filtrze do skrzyni, sprzedawanym bez uszczelki (powinna być w zestawie). Kto ten Twój filtr wyprodukował, miejmy nadzieję że nie chińczycy... ;) A może po prostu przedsiębiorczy sprzedawcy doszli do wniosku (skądinąd błędnego), iż da się to sprzedawać osobno. :)

Pozdrawiam.

ps: overdrive blokuje nadbieg (zwany czasami czwartym biegiem). W założeniu służyć to miało szybkiej redukcji biegu przy wyższych prędkościach, np. przy wyprzedzaniu. Oczywiście można skorzystać z kick down -u, ale ten jak wiadomo oznacza skok do mocy maksymalnej bez opcji pośrednich. Nie zawsze potrzebna jest taka moc, nie wspomnę już o ginącej w tym momencie ekonomi ;) Krótko mówiąć OD on = nadbieg OFF.

Anonymous - 10-08-2009, 13:42

no to jeszcze jedno pytanko o kontrolki - a jak wogóle się nie zapala Check? Po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki ale nie check... zauważyłem to dwa dni temu - wymieniałem linkę prędkościomierza i wynieniałem od razu jedną żaróweczka i zacząłem się zastanawiać czy check powinien się zapalać przy przekręceniu kluczyka czy nie... Żarówki sprawne, stykli na elastycznej taśmie czyściutkie, samochód pali, w czwartek zczytywałem błedy więc coś ma w pamięci... Co to może być... coś się ostatnio pozmieniało, że się nie zapala? Może jakieś pomysły?
Anonymous - 10-08-2009, 18:06

po przekręceniu stacyjki ''check'' powinien zapalać się od razu
VirMan - 10-08-2009, 20:07

może kabelek do check poszedł , albo złączka po drodze ? :)
wojtas - 10-08-2009, 20:57

Albo ktoś specjalnie go ciachnął, często po gaziarzach są takie problemy szczególnie przy instalacjach 2 generacji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group