To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Kilka pytań po 15 kkm

zbyszekm2 - 08-09-2009, 23:57

tomekrvf napisał/a:
Dwumasówka w manualu nie ma ściśle okreslonej żywotności. Swego czasu była akcja przeprogramowania ECU silnika która miała rozwiązać problem zabijania koła dwumasowego. Treba pojechać do ASO i sprawdzić czy nie trzeba przeprogramować ECU silnika.

Ale ni zawsze to pomaga.
Wgrywa się nowe ustawienia pompy( mniejsza dawka paliwa przy rozruchu)
Ale nie zawsze to pomaga.
z obserwacji moich klientów, najmniejszy przebieg 74 tyś i koło do wymiany, najwięcej 172 tyś.

Mighn - 14-09-2009, 15:52

dwumasa ciekawie naprawiają w warsztacie tuningowym niedaleko mnie... spawają gada na sztywno i dobierają tarcze sprzęgła z auta bez dwumasu... albo i nie :P

podobno po założeniu na orginalne tarcze zbrojonego organika jest to nawet całkiem trwałe, mimo że szarpie całkiem okrutnie.

zbyszekm2 - 14-09-2009, 16:56

Mighn napisał/a:
dwumasa ciekawie naprawiają w warsztacie tuningowym niedaleko mnie... spawają gada na sztywno i dobierają tarcze sprzęgła z auta bez dwumasu... albo i nie :P

podobno po założeniu na orginalne tarcze zbrojonego organika jest to nawet całkiem trwałe, mimo że szarpie całkiem okrutnie.

W Poznaniu też tak robią, dzięki temu mamy trochę więcej roboty, bo po jakimś czasie jest skrzynia do wymiany , reduktor, a czasem i tylni most :D

Hubeeert - 14-09-2009, 18:04

zbyszekm2 napisał/a:
Mighn napisał/a:
dwumasa ciekawie naprawiają w warsztacie tuningowym niedaleko mnie... spawają gada na sztywno i dobierają tarcze sprzęgła z auta bez dwumasu... albo i nie :P

podobno po założeniu na orginalne tarcze zbrojonego organika jest to nawet całkiem trwałe, mimo że szarpie całkiem okrutnie.

W Poznaniu też tak robią, dzięki temu mamy trochę więcej roboty, bo po jakimś czasie jest skrzynia do wymiany , reduktor, a czasem i tylni most :D


Nie ma to jak naprawiać samochód po profesjonalistach :axe:

killshot - 21-09-2009, 21:03

Witam,
mam pytanie do Zbyszekm2.
Kupilem wlasnie Pajero 3,2 DiD z 2003 r. z przebiegiem 160k. Mam problem ze skrzynia biegow a mianowicie przy ostrzejszym ruszaniu wyskakuje mi jedynka na luz. Nie wiem co o tym sadzic bo nie przeszkadza to zbytnio przy codziennej eksploatacji ale jest to bynajmniej niepokojace.
Drugie pytanie to takie, co powinienem wymienic zaraz po zakupie nie majac ksiazki serwisowej?? jedynie co wiem o aucie to pobieżne informacje od mechanika ze auto jest w b. dobrej kondycji mechanicznej.
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Pzdr Bartek

zbyszekm2 - 21-09-2009, 21:14

Po pierwsze, wyskakująca jedynka to częsty objaw po uszkodzonym kole dwumasowym.
Nie raz pomaga wymiana oleju, jesli nie ma to związku z kołem dwumasowym, a czasem trzeba wyjąc skrzynie
Musisz pogardzić napinacz, ślizg górny łańcucha, wymienić filtry i olej w silniku.
Sprawdzić zbieżność, często śruby nie dają się odkręcić wtedy trzeba je ciąć.
Sprawdź też zaciski hamulcowe i stan tarcz.
To podstawowe rzeczy

killshot - 21-09-2009, 21:32

Dzieki za tak szybka odpowiedz!! super:)
zaczne od wymiany oleju w skrzyni bo od tego mowisz zebym zaczal. Prosze powiedz jeszcze jaki olej mam użyć?? a gdyby dalej wypadala jedynka z jakimi kosztami musialbym sie liczyc u Ciebie na warsztacie?? (napinacz, filtry etc)

zbyszekm2 - 21-09-2009, 23:15

olej stosujemy dobrej marki 75W/90
gildor - 23-06-2010, 16:23

zbyszekm2 napisał/a:
Sprawdzić zbieżność, często śruby nie dają się odkręcić wtedy trzeba je ciąć.

Zbyszek, czy te śruby sa nietypowe? w sensie czy muszę je specjalnie zanabyć do modelu (np. ze wzgledu mimośrodowego łba) czy to typowe śruby są?
bo mi diagnosta od geometrii stwierdził, że tylną geometrię to mam bardzo do zrobienia, ale najpierw musze wymienić tuleje (sinenbloki [jak napisał] czy silentblocki [jak inni piszą]) tylnych wahaczy od regulacji geometrii (dolne wewnętrzne).
więc muszę kupić i nie wiem czy przy okazji ze śrubami, czy same tuleje? kazał się pojawić ponownie po wymianie :)

[ Dodano: 23-06-2010, 19:27 ]
a, i jeszcze jedno. czy geometrię tylnych kół ustawia się tylko tymi dwoma śrubami "wewnętrznymi" dolnych wahaczy, czy są jeszcze jakieś inne? (zapomniałem zapytać diagnosty)

zbyszekm2 - 23-06-2010, 21:23

gildor napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Sprawdzić zbieżność, często śruby nie dają się odkręcić wtedy trzeba je ciąć.

Zbyszek, czy te śruby sa nietypowe? w sensie czy muszę je specjalnie zanabyć do modelu (np. ze wzgledu mimośrodowego łba) czy to typowe śruby są?
bo mi diagnosta od geometrii stwierdził, że tylną geometrię to mam bardzo do zrobienia, ale najpierw musze wymienić tuleje (sinenbloki [jak napisał] czy silentblocki [jak inni piszą]) tylnych wahaczy od regulacji geometrii (dolne wewnętrzne).
więc muszę kupić i nie wiem czy przy okazji ze śrubami, czy same tuleje? kazał się pojawić ponownie po wymianie :)

[ Dodano: 23-06-2010, 19:27 ]
a, i jeszcze jedno. czy geometrię tylnych kół ustawia się tylko tymi dwoma śrubami "wewnętrznymi" dolnych wahaczy, czy są jeszcze jakieś inne? (zapomniałem zapytać diagnosty)

Śruby nie są typowe, są specjalne do ustawiania zbieżności (mimośrodowe0 ale mamy takie bez problemu.
Ustawia się na wahaczach dolnych (kąty) ina wahaczach bocznych (zbieżność).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group