To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] [ZAPŁON] Cewki WN i kable

cakp - 05-05-2013, 22:38

Jeżeli już będziesz wymieniał świece ja bym ci polecił Brisk Silver. Na nich jeżdziłem poprzednim autem a wymieniałem co 20tys km. 1szt 10zł Mając auto na gaz chyba bym już raczej bawił się tylko w świece do LPG. Zimą przy odpalaniu na gazie uruchamiałem auto za 1 razem. Szukałem czegoś co mi obniży spalanie i poprawi rozruch zimą i przy tych świecach zostałem już do sprzedaży auta.
cyt
"Zastosowanie srebra w elektrodzie środkowej powoduje, że przeskok iskry jest możliwy przy napięciu poniżej 11 kV"

Zauważyłem też że swiece miały zmniejszony odstęp między elektrodami. Link poniżej do opisu świec, gdybyś chciał poczytać o technologiach do LPG
http://gazeo.pl/lpg/techn...tykul,6342.html

RaVciO - 06-05-2013, 11:40

cakp napisał/a:
Jeżeli już będziesz wymieniał świece ja bym ci polecił Brisk Silver. Na nich jeżdziłem poprzednim autem a wymieniałem co 20tys km. 1szt 10zł Mając auto na gaz chyba bym już raczej bawił się tylko w świece do LPG. Zimą przy odpalaniu na gazie uruchamiałem auto za 1 razem. Szukałem czegoś co mi obniży spalanie i poprawi rozruch zimą i przy tych świecach zostałem już do sprzedaży auta.
cyt
"Zastosowanie srebra w elektrodzie środkowej powoduje, że przeskok iskry jest możliwy przy napięciu poniżej 11 kV"

Zauważyłem też że swiece miały zmniejszony odstęp między elektrodami. Link poniżej do opisu świec, gdybyś chciał poczytać o technologiach do LPG
http://gazeo.pl/lpg/techn...tykul,6342.html


Świece to najmiejszy problem, najbardziej interesuje mnie temat kabli.

Mam propozycję kabli BERU ZEF1082, pytanie czy będą pasowały?

kisian - 06-05-2013, 17:53

Może inni userzy oburzą się, ale jak nie masz problemów z paleniem i żadnych niecodziennych poszarpywań to na razie zostaw to w spokoju. Ja za 150000km na gazie wymieniałem świece bodajże 2 razy. Ostatnio jak zaczął poszarpywać to przeglądnąłem świece, kable i cewki. Świece mają właściwy kolor, kable i cewki troszkę upaprane olejem ale po wyczyszczeniu wszystko gra. Niedługo wymienię uszczelki pod pokrywą zaworów i wrzucę kable boscha dla 1.3 i wtedy napiszę co i jak.
RaVciO - 07-05-2013, 08:45

kisian napisał/a:
Może inni userzy oburzą się, ale jak nie masz problemów z paleniem i żadnych niecodziennych poszarpywań to na razie zostaw to w spokoju. Ja za 150000km na gazie wymieniałem świece bodajże 2 razy. Ostatnio jak zaczął poszarpywać to przeglądnąłem świece, kable i cewki. Świece mają właściwy kolor, kable i cewki troszkę upaprane olejem ale po wyczyszczeniu wszystko gra.


Mam zamiar się wybrać autem na wakacje - zrobię ponad 3tys. więc chcę się upewnić co warto wmienić, żeby zminimalizować ryzyko awarii 1000km od Polski :-)

W sumie auto pali normalnie, wymiana świec to niewielki koszt - niecałe 40zł, kable trochę więcej - około 140zł. Wyjazd będzie za 2-3miesiące a czytałem że z kablami są czasem problemy, więc wolę się zorientować w temacie za wczasu - już raz miałem pecha, że auto zastrajkowało dzień przed wyjazdem, więc wolę wiedzieć w razie czego jakie kable podejdą a jakie nie.

kisian napisał/a:
Niedługo wymienię uszczelki pod pokrywą zaworów i wrzucę kable boscha dla 1.3 i wtedy napiszę co i jak


Napisałeś, że kable od 1.3, a w opisie masz 1.6, czy do jednego i drugiego idą te same kable?

Jak kupisz te kable Boscha i będą pasowały to podaj proszę numer/symbol tych kabli.

kisian - 07-05-2013, 14:59

Bo silnik 4G18 to rozwiercone 4g13. Kable już mam, przymierzałem je do starych i fajki by się zgadzały. Przewody prowadzące do cewek są dłuższe ale to nie powinno nic przeszkadzać. Bosch 1 set 0 986 357 273-480
B273

Do Colta MK V 1.3 09.00-
Space Star 1.3 16v 06.00-
Kod kreskowy
4 047024 848863
Właśnie założyłem, fajka fajnie zassała, przez najbliższe dni i tygodnie testujemy. Jak będą jakieś problemy to napiszę.

zako7 - 21-05-2013, 20:28

Przerabiałem temat kabli rok temu. Kupiłem kable BOSCHA w takim żółtym pudelku (made in romania), a kable trochę za długie, miesiąc po wymianie schok :shock: kable zaczęły się TOPIĆ, kupowałem przez internet więc stwierdziłem że nie będę odsyłać bo to koszty (moja strata nauczka na przyszłość). Wyszperałem NGK zamówiłem w sklepie, kable sprowadzili odbieram i zdziwko: to samo żółte pudełko, made in romania, kable też za długie. Więc mówię gościowi że nie ma sensu kupować bo za miesiąc się zaczną topić. Po rozmowie z gościem kupiłem i do dzisiaj na nich jeżdżę nic się nie topi, dlaczego tak jest nie wiem, ale jak by co kup NGK.
RaVciO - 21-05-2013, 20:31

kisian napisał/a:
Bo silnik 4G18 to rozwiercone 4g13. Kable już mam, przymierzałem je do starych i fajki by się zgadzały. Przewody prowadzące do cewek są dłuższe ale to nie powinno nic przeszkadzać. Bosch 1 set 0 986 357 273-480
B273

Do Colta MK V 1.3 09.00-
Space Star 1.3 16v 06.00-
Kod kreskowy
4 047024 848863
Właśnie założyłem, fajka fajnie zassała, przez najbliższe dni i tygodnie testujemy. Jak będą jakieś problemy to napiszę.


Jak za miesiąc nie będzie problemów to też napisz :-)

kisian - 22-05-2013, 20:09

Na razie to wydaje mi się że autko jakby odżyło, stało sie dynamiczniejsze. Może jest to wrażenie na zasadzie "czuję bo chcę zmiany na plus", ale chyba jest lepiej. Jak coś będzie się działo to dam znać. Moje są Made in GB.
wieloryb791 - 09-06-2013, 22:21

Podłączę się do tematu. Jakiś zwierzak przegryzł mi kabel wysokiego napięcia (ten, który idzie powyżej bloku silnika) i zaczęło pykać oraz iskrzyć. Prowizorycznie owinąłem to taśmą izolacyjną. Mogę tak tymczasowo jeździć, czy kable natychmiast do wymiany?
ZbujMadej - 09-06-2013, 22:46

O ile zwierzak przegryzł Ci tylko izolację, a sama wiązka pozostała nienaruszona, to w warunkach pilnej potrzeby myślę, że możesz jeździć, o ile silnik chodzi równo.
Jeśli natomiast cały kabel został przegryziony, to raczej lipa - silnik może "nie palić na wszystkie gary".
Tak, czy tak - do wymiany. Taśma izolacyjna , to nie jest rozwiązanie - nawet jeśli niektórzy twierdzą, że prowizorka trzyma najdłużej ;-) ))

wieloryb791 - 09-06-2013, 23:01

Dzięki za odpowiedź. Tak czy siak będę musiał podjechać do mechanika, żeby to oglądnął. Rozglądać się za używką, czy kupić zamiennik NGK?
Obawiałem się jeszcze, że może się to zacząć grzać i w najgorszym przypadku kopcić...

RaVciO - 29-07-2013, 12:49

kisian napisał/a:
Na razie to wydaje mi się że autko jakby odżyło, stało sie dynamiczniejsze. Może jest to wrażenie na zasadzie "czuję bo chcę zmiany na plus", ale chyba jest lepiej. Jak coś będzie się działo to dam znać. Moje są Made in GB.


Nadal wszystko OK?
Ile tych kabli w końcu jest? Na stronie intercarsu znalazłem taki model jak napisałeś: 0 986 357 273 (bez tego 480 na końcu) i na zdjęciu są dwie sztuki. Czy to jest już cały komplet???

Bizi78 - 29-07-2013, 21:06

RaVciO, Tu masz komplet pokazany:
http://allegro.pl/cewki-z...3404550026.html
http://www.mitsubishi-mot...sub_group%3D220
Przewody powinny być dwa jak na rysunku z dwiema cewkami.

RaVciO - 30-07-2013, 16:42

Czyli ta część układu składa się z dwóch cewek + dwa kable z cewkami, które idą od tych "głównych" cewek? Dla mnie to nowe rozwiązanie, dlatego się tak dopytuję :-)
kisian - 30-07-2013, 17:01

Tak, dokładnie tak. Do fajkocewek idą z obu stron silnika wtyczki. Kable są dwa i jak to pisałem w innym temacie trudne do znalezienia jako zamiennik ponieważ firmy często mylą 4G18 z 4G92 więc fajki większości zamienników są zbyt długie. Należy stosować kable od Colta CJ0 z silnikiem 4G13


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group