To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - [2.5 TD] pęknięta rama

Cytrus - 12-03-2010, 12:31

jawaldek a mógł byś podać nazwę tego warsztatu albo jakiś precyzyjniejszy namiar , bo morduję google i jedyne co znalazłem to

Auto Fukowski
ul. Pułku 4. Ułanów 1
05-502 Gołków koło Piaseczna

lub

AUTO-GAZ P.P.H.U. Jacek Gołębiowski. Gołków ul. Łąkowa 15a

jawaldek - 12-03-2010, 17:04

Cytrus napisał/a:
a mógł byś podać nazwę tego warsztatu
a proszę Cię bardzo :)
http://www.roughcountry.pl/
powodzenia

waclaw2727 - 01-04-2010, 08:35

proszę o rade

czy stosowanie do środka ramy środka na rdze "CORTANIN F" to dobry pomysł ?
oczywiście wcześniej wydmuchana rama z luźnych kawałków rdzy i piachu potem Cortanin F i środek do konserwacji profili zamkniętych co powiecie na ten temat ?

1405 - 01-04-2010, 23:05

waclaw2727 napisał/a:
proszę o rade

czy stosowanie do środka ramy środka na rdze "CORTANIN F" to dobry pomysł ?
oczywiście wcześniej wydmuchana rama z luźnych kawałków rdzy i piachu potem Cortanin F i środek do konserwacji profili zamkniętych co powiecie na ten temat ?

Ten środek jest trochę wiekowy...popytaj w sklepach z lakierami. Na pewno coś Ci zaproponują nowszego(RSTOP, BRUNOX-jeżeli dobrze pamiętam nazwy, ten drugi jest lepszy bo bardziej wydajny...rozcieńcza się go wodą).
Cortanin swego czasu był dostępny chyba wodny i robił z rudą to co trzeba. Pod wpływem działania tego środka robiła się powłoka podobna do szklanej, później gdzieś go jednak wcięło., a ten dostępny to już nie to samo :wink:
Po odrdzewiaczu proponowałbym podkład antykorozyjny(trochę drogi), na zewnętrzna stronę konserwacja a do środka tak jak piszesz coś do konserwacji profili zamkniętych. Konserwacja
APP ładnie sie trzyma...polecam.

waclaw2727 - 02-04-2010, 15:58

1405 napisał/a:
waclaw2727 napisał/a:
proszę o rade

czy stosowanie do środka ramy środka na rdze "CORTANIN F" to dobry pomysł ?
oczywiście wcześniej wydmuchana rama z luźnych kawałków rdzy i piachu potem Cortanin F i środek do konserwacji profili zamkniętych co powiecie na ten temat ?

Ten środek jest trochę wiekowy...popytaj w sklepach z lakierami. Na pewno coś Ci zaproponują nowszego(RSTOP, BRUNOX-jeżeli dobrze pamiętam nazwy, ten drugi jest lepszy bo bardziej wydajny...rozcieńcza się go wodą).
Cortanin swego czasu był dostępny chyba wodny i robił z rudą to co trzeba. Pod wpływem działania tego środka robiła się powłoka podobna do szklanej, później gdzieś go jednak wcięło., a ten dostępny to już nie to samo :wink:
Po odrdzewiaczu proponowałbym podkład antykorozyjny(trochę drogi), na zewnętrzna stronę konserwacja a do środka tak jak piszesz coś do konserwacji profili zamkniętych. Konserwacja
APP ładnie sie trzyma...polecam.



byłem u lakiernika to mi zaśpiewał za buteleczke 250 ml. prawie 80 zł (specilany nitrocelulozowy środek na rdze) a kolejny to ten cortanin f i nic więcej nie mówił więc dla tego pytam bo nie tac mnie na ten środek a cortanic f kosztuje za 500 ml 9 zł więc się opłaca to bardziej . ale o skuteczności tamtego nie wiem. nazwy nie chciał powiedzieć

1405 - 03-04-2010, 22:49

waclaw2727 napisał/a:

byłem u lakiernika to mi zaśpiewał za buteleczke 250 ml. prawie 80 zł (specilany nitrocelulozowy środek na rdze) a kolejny to ten cortanin f i nic więcej nie mówił więc dla tego pytam bo nie tac mnie na ten środek a cortanic f kosztuje za 500 ml 9 zł więc się opłaca to bardziej . ale o skuteczności tamtego nie wiem. nazwy nie chciał powiedzieć
Kolego nabijają Cie aż miło...orientacyjnie ceny masz tutaj:
http://www.allegro.pl/ite...stop_100ml.html
http://www.allegro.pl/ite...nt_na_rdze.html
Ja używałem tych obu. R-STOP jest drogi ale dobrze penetruje niedostępne miejsca bo jest rzadki, BRUNOX jest tańszy i bardziej wydajny bo gęsty- w niewielkim stopniu możesz go rozcieńczyć wodą. Kombinacja tych dwóch spokojnie powstrzymasz rudą. Pierwszy wykorzystasz tam gdzie trudno będzie dojść, używając pistoletu do konserwacji, a na zewnątrz możesz spokojnie położyć ten drugi pędzlem.
Jak to zrobisz to proponuję taki podkład
http://www.allegro.pl/ite..._360_od_ss.html
i na koniec konserwacja...coś takiego bym proponował
http://www.allegro.pl/ite...i_app_u210.html
Powodzenia...takich środków używałem podczas remontu swojej Corolki i jestem zadowolony, a wszystko to polecił mi znajomy lakiernik. :arrow:

waclaw2727 - 05-04-2010, 09:23

1405 napisał/a:
waclaw2727 napisał/a:

byłem u lakiernika to mi zaśpiewał za buteleczke 250 ml. prawie 80 zł (specilany nitrocelulozowy środek na rdze) a kolejny to ten cortanin f i nic więcej nie mówił więc dla tego pytam bo nie tac mnie na ten środek a cortanic f kosztuje za 500 ml 9 zł więc się opłaca to bardziej . ale o skuteczności tamtego nie wiem. nazwy nie chciał powiedzieć
Kolego nabijają Cie aż miło...orientacyjnie ceny masz tutaj:
http://www.allegro.pl/ite...stop_100ml.html
http://www.allegro.pl/ite...nt_na_rdze.html
Ja używałem tych obu. R-STOP jest drogi ale dobrze penetruje niedostępne miejsca bo jest rzadki, BRUNOX jest tańszy i bardziej wydajny bo gęsty- w niewielkim stopniu możesz go rozcieńczyć wodą. Kombinacja tych dwóch spokojnie powstrzymasz rudą. Pierwszy wykorzystasz tam gdzie trudno będzie dojść, używając pistoletu do konserwacji, a na zewnątrz możesz spokojnie położyć ten drugi pędzlem.
Jak to zrobisz to proponuję taki podkład
http://www.allegro.pl/ite..._360_od_ss.html
i na koniec konserwacja...coś takiego bym proponował
http://www.allegro.pl/ite...i_app_u210.html
Powodzenia...takich środków używałem podczas remontu swojej Corolki i jestem zadowolony, a wszystko to polecił mi znajomy lakiernik. :arrow:



Dzięki za podpowiedź
Zobaczę co uda mi się dostać u mnie na miejscu, most i zbiornik paliwa zrobiłem cortaninem f na to minia (głęboko penetrująca tak było napisane na opakowaniu) malowałem pistoletem i na to baranek a podwozie i ramę to zobaczę jak dostane tamte środki .

rafal_pajero - 07-04-2010, 19:40

witam wszystkich ponownie :)
przepraszam, ale bylem pare miesiecy za granica... nie mialem glowy i czasu do siedzenia w internecie
tak wiec rame spawalem w Warszawie prz skrzyżowaniu Szaserów i Kwatery Głównej, dokladnego adresu nie pamietam
tanio nie jest, trzeba negocjowac;) ale przynajmniej wiedza co robia!
i od reki tez nic nie wyczaruja, maja dosc odlegle terminy.
Pozdrawiam!

flinston - 18-05-2010, 22:37

no dobra mam jeszcze takie pytanko sam przymierzam się do spawania ramy w swojej tatarskiej strzale nie jest bardzo dziurawa więc pójdzie gładko ale jak ja potem zabezpieczyć od środka zalać przepracowanym olejem tylko ze to na krótką metę ale z drugiej strony olej ładnie wsiąknie w to błotko (które ciężko wymyć) wewnątrz ramy i się będzie trzymał
Co byście zaproponowali????

[ Dodano: 18-05-2010, 22:50 ]
sorki panowie nie zorientowałem się ze jest druga strona forum poprzednią wypowiedz uważam za NIE AKTUALNĄ

waclaw2727 - 19-05-2010, 07:26

flinston napisał/a:
no dobra mam jeszcze takie pytanko sam przymierzam się do spawania ramy w swojej tatarskiej strzale nie jest bardzo dziurawa więc pójdzie gładko ale jak ja potem zabezpieczyć od środka zalać przepracowanym olejem tylko ze to na krótką metę ale z drugiej strony olej ładnie wsiąknie w to błotko (które ciężko wymyć) wewnątrz ramy i się będzie trzymał
Co byście zaproponowali????

[ Dodano: 18-05-2010, 22:50 ]
sorki panowie nie zorientowałem się ze jest druga strona forum poprzednią wypowiedz uważam za NIE AKTUALNĄ


co do czyszczenia to porządnie małym młoteczkiem po ramie do okola powinno się wiele odkleić a potem sprężarka i wydmuchać ja całą ramę tak zrobiłem i potem środek do konserwacji profili wew. olej to nie za dobry sposób po po pewnym czasie znika a środek specjalny nie znika.
powodzenia ze spawaniem ramy ja za kilka dni wrzucę fotki z remontu mojej ramy

[ Dodano: 19-05-2010, 17:15 ]
tak jak pisałem dodaje fotki http://picasaweb.google.p...7072500/RamaII#

wszystkie robione elementy były szlifowane, piaskowane,obijane profile młotkiem ze rdzy (środek ramy), wydmuchiwane środek ramy i zewnątrz cortanin f farba Minia na zewnątrz środek ramy tyle ile się dało to minia a reszta preparat do konserwacji profili, na zewnątrz farba chlorokauczukowa i baranek.
na jakiś czas to starczy :)

[ Dodano: 19-05-2010, 17:16 ]
tak jak pisałem dodaje fotki http://picasaweb.google.p...7072500/RamaII#
http://picasaweb.google.p...7072500/Rama02#

wszystkie robione elementy były szlifowane, piaskowane,obijane profile młotkiem ze rdzy (środek ramy), wydmuchiwane środek ramy i zewnątrz cortanin f farba Minia na zewnątrz środek ramy tyle ile się dało to minia a reszta preparat do konserwacji profili, na zewnątrz farba chlorokauczukowa i baranek.
na jakiś czas to starczy :)

flinston - 26-05-2010, 22:52

podziękował za rade pewnie tak zrobię

a co do fotek to jestem pełen PODZIWU za włożoną pracę czas i pieniądze

Whitie - 21-08-2010, 18:24

A może ktoś z szanownych zna się na spawaniu, jest z Wawy lub okolic i chce mi pomóc ??? :)
Cytrus - 30-08-2010, 13:43

Co do spawania ramy , to proponuje się spieszyć bo ostatnio czytałem ze pracują nad ustawą która wykluczy możliwość rejestracji pojazdów z uszkodzoną rama a zarejestrowane nie przejdą badania technicznego ( będą nadawały się na złom , części lub do jazdy po działce ) . Sam bujałem się z moim karaluchem po stacjach bo nie chcieli mi podbić bo nie było numerów ramy ( w miejscu numerów było dziura po rdzy potem zaspawana ) Dopiero kumplowi się udało gdzieś na zadupi .
Ja teraz jestem w trakcie nabijania nowych , po oględzinach rzeczoznawcy lecę do urzędu złożyć papiery

waclaw2727 - 30-08-2010, 16:22

Cytrus napisał/a:
Co do spawania ramy , to proponuje się spieszyć bo ostatnio czytałem ze pracują nad ustawą która wykluczy możliwość rejestracji pojazdów z uszkodzoną rama a zarejestrowane nie przejdą badania technicznego ( będą nadawały się na złom , części lub do jazdy po działce ) . Sam bujałem się z moim karaluchem po stacjach bo nie chcieli mi podbić bo nie było numerów ramy ( w miejscu numerów było dziura po rdzy potem zaspawana ) Dopiero kumplowi się udało gdzieś na zadupi .
Ja teraz jestem w trakcie nabijania nowych , po oględzinach rzeczoznawcy lecę do urzędu złożyć papiery


jeśli jest dobry blacharz - spawacz to nawet nie widać że rama była spawana po drugie nikt nie zabroni ci wzmocnić ramy a co do numerów to jest jeszcze tabliczka znamionowa a nabicie numerów to kwestia numeratorów i zrobienia znaczka "Y" na początku i końcu numeru

moja była spawana wzmacniana od środka więc nie widać by było coś robione po spawaniu malowanie specjalna pasta - sylikon na spawy i baranek , a ludzie na stacji diagnostycznej oglądali i się pytali czy była spawana to powiedziałem że nie tak jest oryginalna spisali numery i koniec

Cytrus - 31-08-2010, 09:18

Wzmacniać możesz, ale tabliczka znamionowa w komorze silnika nie wystarczy musi być jeszcze numer na ramie ( inaczej samochód będzie miał problemy z badaniem technicznym a jak wejdzie ustawa to wcale nie przejdzie ). Samodzielne nabijanie numerów może nie wyjść na zdrowie . Przykładem może być klient co poprawił sobie datę w legitymacji szkolnej i potem go ciągali po sadach za fałszerstwo .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group