To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] NIE ODPALA POMOCY!

kamilek - 14-09-2009, 16:54

Krzyzak napisał/a:
9,5 to prawie zgon silnika...
zaplon mechaniczny, ustawiany na aparacie na 10 (!!!!) a nie 5 stopni


:shock: Dlaczego akurat na 10 stopni, a nie 5, jak zaleca fabryka?

Krzyzak - 14-09-2009, 21:50

bo kolega ma 1.8 a nie 2.0
E32 (w podpisie) - tu bazowy zaplon to 10

dzinksior - 14-09-2009, 22:51

mam 2.0
czyli zapłon na 5 stopni???

Krzyzak - 15-09-2009, 08:09

tak
wczesniej miales wpisane E32 - czyli 1.8

Maretzky85 - 15-09-2009, 08:54

Krzyzak, w wersjach wtryskowych E32 wydaje mi się, że ustawia się na zmasowanym złączu na 5 st, a po rozłączeniu złącza powinno być 10 st. Tak mi się wydawało czytać w manualu :)
Anonymous - 23-09-2009, 07:01

Heh a ja się dołożę do tematu moje :P cudo nie chce palić na zimnym silniku. Wiec jak ubiegnę się do fortelu i podłączę drugi czujnik wsadzę go do 50*C wody przyniesionej z
domu to zapala bez mrugnięcia okiem. dodam że sterownik wtrysków jest po remoncie (już drugi). Co może być przyczyną???

Maretzky85 - 23-09-2009, 11:19

Może czujnik temperatury ? :D
Anonymous - 23-09-2009, 14:18

:D To by było za proste he he sprawdziłem na 2 z czego oba reagują tak samo
i do puki silnik nie ostygnie to pali od kopa i jeździ jak pszczółka :rolleyes:

Maretzky85 - 24-09-2009, 10:16

a CE Ci się nie świeci ? Jak się świeci to wymrugaj sobie błedy :)
Anonymous - 24-09-2009, 19:49

Pytanie Jaka? powinna być poprawna rezystancja czujnika temperatury w temperaturze pokojowej?

I jeszcze jedno :?
czy komputer pamięta błędy nawet po wyjęciu go z auta?
pytam bo kurcze nie podoba mi się to że coś wykazuje i chciałbym go zanieść do fachowca.

Krzyzak - 25-09-2009, 09:59

pem77 napisał/a:
Pytanie Jaka? powinna być poprawna rezystancja czujnika temperatury w temperaturze pokojowej?

jakies 2kOm

Anonymous - 25-09-2009, 13:18

w moim przypadku przy temperaturze w pomieszczeniu około 22*C wyszło 1.77k ohm.
po przytrzymaniu w dłoni rezystancja zaczęła maleć. Więc jest raczej OK?

Krzyzak - 25-09-2009, 13:31

OK
kryss - 25-09-2009, 16:46

Witam
Ja tutaj też jestem nowy na tym forum więc zanim coś sensownego napisze to moze kilka słow na wstępie.
Przeglądając to forum okazało się że Krzyżak jest tą samą osobą do której pisałem kilka razy na e-mail ze strony Mój Mitsubishi..
Bardzo duże podziekowania dla kolegi za okazaną Pomoc.
Ostanio narodził się nowy problem i jeśli mozesz to Krzyżak na mojego ostatniego maila odpowiedz już tutaj na forum.

Dołącze się do tego tematu gdyż u mnie auto tez nie odpala a na forum pomimo ze sporo przeczytałem to nie znalazlem rozwiazania mojeo problemu.
Do rzeczy - w poniedziałek auto zgasło na środku drogi i do dzisiaj nie odpaliło. Od miesiąca był taki problem że auto przy przyśpieszaniu zachowywało sie tak jakby silnik nie dostawał wystarczająco paliwa (szarpało), przy delikatnej jeżdzie było całkiem dobrze (po wstępnej diagnozie obstawiłem na filtr paliwa lub pompke paliwową, na forum znalazlem temat opisujący te objawy i tam kolega wymienił pompkę która nie domagała ...może i u mnie tez tak będzie). - te objawy mogą się nie łączyć z tym co teraz napisze aczkolwiek mogły być przyczyną tego co sie stało. ...auto zgasło i nie odpala.
Po kolejnej już bardziej szczegółowej diagnozie okazało sie że pompka paliwa pracuje a filtr wcale nie musi być zatkany (totalnie zatkany) gdyż po odkręceniu węża po filtrze paliwo psikało na wszystkie strony pod dużym ciśnieniem ...a i pewnie by odpalił chociaż na chwilę.
Rozrusznik kręci, pasek rozrządu jest na właściwym miejscu i w calkiem dobym stanie i się kręci, nie zapala się CHECK ENGINE (tzn działa prawidłowo zapala sie i gaśnie).
Nie ma natomiast iskry, sprawdzałem na jednej świecy no ale pewnie nie ma na wszystkich skoro paliwo jest a silnik milczy. Sprawdziłem z kolegą aparat zapłonowy i prubowaliśmy go zdiagnozować i wymusić iskre ale się nie udało ...zero iskry natomiast jest napiecie przed aparatem 12-14V.
Tataj pytanie - Jak prawidłowo zdiagnozować aparat zapłonowy???
Wymonotowałem też ECU i jeszcze przy nim nie grzebałem natomiast kondensatory wyglądają dobrze (znam sie bardziej niz troche na elektronice). ECU było całe wymieniane w maju 2001 roku, jest plomba z niemiec. Nie jest więc znowu takie młode to ECU ale jeśli to ma znaczenie to mam to auto od 2003 i zrobiłem niecałe 100 tyś kilosów.
Kolejne pytanie czy ECU ma wpływ na to że nie ma iskry i auto nie odpala bo jak czytałem wcześniejsze posty to ludzie piszą że auto odpalało chociaż na chwilę i gasło i po wymianie ECU było dobrze.
Czy wcześniejszy objaw z tym szarpaniem przy dodawaniu gazu to też może się wiązać z ECU?
Z góry dzięki za pomoc

Anonymous - 25-09-2009, 19:37

W aparacie zapłonowym jest czujnik położenia wału. Miałem też przypadek że nie było iskry
i właśnie było to związane z tym że właśnie on zaliczył zgon.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group