To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Wysokie spalanie

KaWu - 03-11-2009, 15:53

miki1001 napisał/a:
trudno zmierzyc ile dokladnie spala na zimnym silniku (choc na 2 butle gazu tankuje za 50 zl paliwa) wiec moze podejdzmy do tego problemu z innej strony:) a o wysokim spalaniu na razie zapomnijmy

dlaczego po odpaleniu i wcisnieciu pedału gazu auto sie dusi?? nie musze chyba mowic ze przy ruszaniu z miejsca jest ten sam problem i jest to dosc klopotliwe na skrzyzowaniu!!
auto potrzebuje chwili zeby wejsc na obroty, wraz ze wzrostem temperatury problem zanika


Fajnie że napisałeś od początku o instalacji gazowej. Może cos jeszcze masz w aucie :?: :)
Wracając do sprawy: napisz coś o instalce lpg itd. To sekwencja :?:

HouseM - 03-11-2009, 16:04

NO niestety ale instalacja gazowa to najistotniejsza sprawa. Pominąłeś to całkowicie. Przykładowo w niskich temperaturach może zamarzać reduktor, parownik, ... cała masa powodów.
robertdg - 03-11-2009, 16:29

miki1001 napisał/a:
trudno zmierzyc ile dokladnie spala na zimnym silniku (choc na 2 butle gazu tankuje za 50 zl paliwa) wiec moze podejdzmy do tego problemu z innej strony:) a o wysokim spalaniu na razie zapomnijmy

dlaczego po odpaleniu i wcisnieciu pedału gazu auto sie dusi?? nie musze chyba mowic ze przy ruszaniu z miejsca jest ten sam problem i jest to dosc klopotliwe na skrzyzowaniu!!
auto potrzebuje chwili zeby wejsc na obroty, wraz ze wzrostem temperatury problem zanika


Przy sekwencji zawsze bedzie Ci jadlo paliwo dopoki silnik sie nie nagrzeje, sproboj pomierzyc parametry czujnik temperatury silnika, opisane w Manualu, jak piszesz że ze wzrostem temperatury silnika problem zanika, swieczki tez oczywiscie ;-)

miki1001 - 03-11-2009, 18:07

faktycznie nie napisalem o LPG ale to tylko dlatego ze pomyslalem ze nie jest to istotna wiadomosc:) gdyz problem nie wystepuje podczas jazdy na LPG a tylko na benzynie

zaden parownik nie moze zamarznac bo instalacja sie zalacza dopiero po pewnym czasie(odpowiednia temperatura) a jako ze ekspertem nie jestem to moge tylko powiedziec ze jest to chyba jakas sekwencja :P ale jak bedziecie chcieli dokladnie wiedziec to sie jej przygladne:)

robertdg - 03-11-2009, 18:26

miki1001, To rzecz jasna, jak najbardziej oczywista, na benzynie chodzi na ssaniu dlatego zanim sie nagrzeje to ciagnie ze zbiornika jak odkurzacz, jakbys jezdzil do pracy powiedzmy 30km dziennie w jedna strone, to tankowalbys benzyny za 50zł co 4 lub 5 tankowanie gazu, a jak jezdzisz na krotkich odcinkach to niestety bol, ale za to masz zachowana rownowage, wieksze spalanie benzyny = mniejsze spalanie gazu
miki1001 - 03-11-2009, 18:58

ale to ze na zimnym silniku pali wiecej to rzecz oczywista i nie ma co tu dyskutowac:)
tylko powiedz mi dlaczego auto nie chce jezdzic na zimnym silniku bo to juz mniej oczywiste (przynajmniej dla mnie)
no chyba ze tak ma byc ze przez pierwsze 3-5 min auto ma stac i czekac az sie troche nagrzeje
ja w swojej malej glowce wymyslilem ze to cos od paliwa np zly sklad mieszanki albo cos podobnego, ale skoro wiekszosc z was sklania sie jednak w strone elektryki (swiece itp) to ulegne tej presji i zaczne od zakupu swiec:)

robertdg - 03-11-2009, 19:04

miki1001, wczesniej pisalem jeszcze o czujniku temp silnika, fj_mike ma podobny problem, wymienil sonde lambda i nic to nie dalo i pozostal mu do wymiany jeszcze czujnik temp silnika, w Manualu jest napisane jak go sprawdzic
miki1001 - 03-11-2009, 19:13

hmm
pewnie oaze siestarsznym laikiem i leniwcem
ale gdzie szukac tego manuala?? :)

HouseM - 03-11-2009, 20:04

A ja bym zaczął od prostszych rzeczy. Po pierwsze grzanie kolektora ssącego.Czy przewody są drożne , czy nigdzie wąż nie jest zagnieciony itd. Potem w kierunku ogrzewania powietrza dostającego się do filtra. Większość Mitsu ma patent w obudowie filtra powietrza przełączający na pobieranie powietrza znad kolektora wydechowego.
Potem Zaglądnął bym w droższe elementy. Lambda ! z grzałką czy bez ? jak z to może padła.
Na sekwencyjnych instalacjach LPG bardzo się nie znam ale pamiętam że w starej dobrej z rurą wsadzoną do filtra powietrza zimą bywało czasem tak ,że nie przełączała się do końca na benzynę i auto chodziło na LPG + PB co w efekcie dawało dokładnie takie objawy jak opisujesz.

To tylko luźna sugestia ale może spróbuj zrobić tak: Zakręć wieczorem zawór na butli LPG i sprawdź Rano na zimnym silniku czy problem nadal występuje. Taka prosta technika eliminacji różnych możliwości.

robertdg - 03-11-2009, 20:09

Tutaj sa Manuale do Mitsubishi z serii Space >>KLICK<< posprawdzaj jeszcze podcisnienia na silniku, czy jakiegos nie brakuje, wezyki od nich popekane, etc.
miki1001 - 03-11-2009, 21:06

no i o to mi chodzilo:)
kilka konkretnych rzeczy ktore mozna sparwdzic:)

na instalacji LPG jest przciez kilka zaworow wiec malo prawdopodobne aby wszystkie puszczały poza tym kiedys probowalem na samej benzynie pokonac kawalek trasy i bylo wszysko oki wiec zakladam ze nie miesza sie jedno z drugi

ale pozostale jak najbardziej do sprawdzenia
choc zaczne od tego czujnika temperatury

KaWu - 04-11-2009, 08:46

miki1001, żebyś się nie zdziwił z tym mieszaniem. Mogą Ci np. elektrozawory gazowe przepuszczać i już będzie taka sytuacja przy odpalaniu. Może ci się np. podpierać poczas jazdy na lpg benzyną przy wyższych obrotach.
Masz sekwencję to sprawdź sobie mapy itd. i już będzie punkt zaczepienia bo nadal nie odpisałeś:
KaWu, napisał/a:
Fajnie że napisałeś od początku o instalacji gazowej. Może cos jeszcze masz w aucie
Wracając do sprawy: napisz coś o instalce lpg itd. To sekwencja :?:

szamcio11 - 04-11-2009, 09:39

sprawdź jak wygląda dolot powietrza do silnika - poszukaj w moich postach, tez miałem taką przypadłość - problemem okazała się zbyt mocno przygięta trąba słonia
szamcio



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group