Problemy techniczne - Wysokie spalanie
KaWu - 03-11-2009, 15:53
miki1001 napisał/a: | trudno zmierzyc ile dokladnie spala na zimnym silniku (choc na 2 butle gazu tankuje za 50 zl paliwa) wiec moze podejdzmy do tego problemu z innej strony:) a o wysokim spalaniu na razie zapomnijmy
dlaczego po odpaleniu i wcisnieciu pedału gazu auto sie dusi?? nie musze chyba mowic ze przy ruszaniu z miejsca jest ten sam problem i jest to dosc klopotliwe na skrzyzowaniu!!
auto potrzebuje chwili zeby wejsc na obroty, wraz ze wzrostem temperatury problem zanika |
Fajnie że napisałeś od początku o instalacji gazowej. Może cos jeszcze masz w aucie
Wracając do sprawy: napisz coś o instalce lpg itd. To sekwencja
HouseM - 03-11-2009, 16:04
NO niestety ale instalacja gazowa to najistotniejsza sprawa. Pominąłeś to całkowicie. Przykładowo w niskich temperaturach może zamarzać reduktor, parownik, ... cała masa powodów.
robertdg - 03-11-2009, 16:29
miki1001 napisał/a: | trudno zmierzyc ile dokladnie spala na zimnym silniku (choc na 2 butle gazu tankuje za 50 zl paliwa) wiec moze podejdzmy do tego problemu z innej strony:) a o wysokim spalaniu na razie zapomnijmy
dlaczego po odpaleniu i wcisnieciu pedału gazu auto sie dusi?? nie musze chyba mowic ze przy ruszaniu z miejsca jest ten sam problem i jest to dosc klopotliwe na skrzyzowaniu!!
auto potrzebuje chwili zeby wejsc na obroty, wraz ze wzrostem temperatury problem zanika |
Przy sekwencji zawsze bedzie Ci jadlo paliwo dopoki silnik sie nie nagrzeje, sproboj pomierzyc parametry czujnik temperatury silnika, opisane w Manualu, jak piszesz że ze wzrostem temperatury silnika problem zanika, swieczki tez oczywiscie
miki1001 - 03-11-2009, 18:07
faktycznie nie napisalem o LPG ale to tylko dlatego ze pomyslalem ze nie jest to istotna wiadomosc:) gdyz problem nie wystepuje podczas jazdy na LPG a tylko na benzynie
zaden parownik nie moze zamarznac bo instalacja sie zalacza dopiero po pewnym czasie(odpowiednia temperatura) a jako ze ekspertem nie jestem to moge tylko powiedziec ze jest to chyba jakas sekwencja ale jak bedziecie chcieli dokladnie wiedziec to sie jej przygladne:)
robertdg - 03-11-2009, 18:26
miki1001, To rzecz jasna, jak najbardziej oczywista, na benzynie chodzi na ssaniu dlatego zanim sie nagrzeje to ciagnie ze zbiornika jak odkurzacz, jakbys jezdzil do pracy powiedzmy 30km dziennie w jedna strone, to tankowalbys benzyny za 50zł co 4 lub 5 tankowanie gazu, a jak jezdzisz na krotkich odcinkach to niestety bol, ale za to masz zachowana rownowage, wieksze spalanie benzyny = mniejsze spalanie gazu
miki1001 - 03-11-2009, 18:58
ale to ze na zimnym silniku pali wiecej to rzecz oczywista i nie ma co tu dyskutowac:)
tylko powiedz mi dlaczego auto nie chce jezdzic na zimnym silniku bo to juz mniej oczywiste (przynajmniej dla mnie)
no chyba ze tak ma byc ze przez pierwsze 3-5 min auto ma stac i czekac az sie troche nagrzeje
ja w swojej malej glowce wymyslilem ze to cos od paliwa np zly sklad mieszanki albo cos podobnego, ale skoro wiekszosc z was sklania sie jednak w strone elektryki (swiece itp) to ulegne tej presji i zaczne od zakupu swiec:)
robertdg - 03-11-2009, 19:04
miki1001, wczesniej pisalem jeszcze o czujniku temp silnika, fj_mike ma podobny problem, wymienil sonde lambda i nic to nie dalo i pozostal mu do wymiany jeszcze czujnik temp silnika, w Manualu jest napisane jak go sprawdzic
miki1001 - 03-11-2009, 19:13
hmm
pewnie oaze siestarsznym laikiem i leniwcem
ale gdzie szukac tego manuala??
HouseM - 03-11-2009, 20:04
A ja bym zaczął od prostszych rzeczy. Po pierwsze grzanie kolektora ssącego.Czy przewody są drożne , czy nigdzie wąż nie jest zagnieciony itd. Potem w kierunku ogrzewania powietrza dostającego się do filtra. Większość Mitsu ma patent w obudowie filtra powietrza przełączający na pobieranie powietrza znad kolektora wydechowego.
Potem Zaglądnął bym w droższe elementy. Lambda ! z grzałką czy bez ? jak z to może padła.
Na sekwencyjnych instalacjach LPG bardzo się nie znam ale pamiętam że w starej dobrej z rurą wsadzoną do filtra powietrza zimą bywało czasem tak ,że nie przełączała się do końca na benzynę i auto chodziło na LPG + PB co w efekcie dawało dokładnie takie objawy jak opisujesz.
To tylko luźna sugestia ale może spróbuj zrobić tak: Zakręć wieczorem zawór na butli LPG i sprawdź Rano na zimnym silniku czy problem nadal występuje. Taka prosta technika eliminacji różnych możliwości.
robertdg - 03-11-2009, 20:09
Tutaj sa Manuale do Mitsubishi z serii Space >>KLICK<< posprawdzaj jeszcze podcisnienia na silniku, czy jakiegos nie brakuje, wezyki od nich popekane, etc.
miki1001 - 03-11-2009, 21:06
no i o to mi chodzilo:)
kilka konkretnych rzeczy ktore mozna sparwdzic:)
na instalacji LPG jest przciez kilka zaworow wiec malo prawdopodobne aby wszystkie puszczały poza tym kiedys probowalem na samej benzynie pokonac kawalek trasy i bylo wszysko oki wiec zakladam ze nie miesza sie jedno z drugi
ale pozostale jak najbardziej do sprawdzenia
choc zaczne od tego czujnika temperatury
KaWu - 04-11-2009, 08:46
miki1001, żebyś się nie zdziwił z tym mieszaniem. Mogą Ci np. elektrozawory gazowe przepuszczać i już będzie taka sytuacja przy odpalaniu. Może ci się np. podpierać poczas jazdy na lpg benzyną przy wyższych obrotach.
Masz sekwencję to sprawdź sobie mapy itd. i już będzie punkt zaczepienia bo nadal nie odpisałeś:
KaWu, napisał/a: | Fajnie że napisałeś od początku o instalacji gazowej. Może cos jeszcze masz w aucie
Wracając do sprawy: napisz coś o instalce lpg itd. To sekwencja |
szamcio11 - 04-11-2009, 09:39
sprawdź jak wygląda dolot powietrza do silnika - poszukaj w moich postach, tez miałem taką przypadłość - problemem okazała się zbyt mocno przygięta trąba słonia
szamcio
|
|
|