To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Wymieniac olej co 6tys czy nie?

JCH - 15-07-2005, 20:33

luk_szc napisał/a:
No a DID ....

No a ten DID w Renault ma wymiane co 20 lub 30 tys.

luk_szc - 16-07-2005, 00:49

JCH napisał/a:
luk_szc napisał/a:
No a DID ....

No a ten DID w Renault ma wymiane co 20 lub 30 tys.

A dlaczego taka dowolność czy też jest to rozbieżność między serwisami Renault ?

Matejko - 16-07-2005, 01:18

mialem na mysli doladowane benzyny i bralem pod uwage eclipse 2.0 turbo
luk_szc - 16-07-2005, 01:24

To i tak strata ( niepotrzebna ) pieniędzy . Nawet jak są pieniążki to i tak nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Pasek rozrządu , amortyzatory , przeguby , świece itp. wcześniej o połowę wymieniać analogicznie do oleju ???
tomekrvf - 18-07-2005, 11:02

Matejko napisał/a:
skoro producent przewidzial wymiane co 15tys.km, a serwisy nie wolaja nas wczesniej tylko wlasnie srednio co 15tys

A czy ktos z serwisu zapytal Ciebie w jaki sposob i w jakich warunkach jezdzisz samochodem?

Anonymous - 18-07-2005, 11:11

tomekrvf napisał/a:
Matejko napisał/a:
skoro producent przewidzial wymiane co 15tys.km, a serwisy nie wolaja nas wczesniej tylko wlasnie srednio co 15tys

A czy ktos z serwisu zapytal Ciebie w jaki sposob i w jakich warunkach jezdzisz samochodem?


ale po co pytac skoro kazdy producent zdaje sobie doskonale sprawe ze ich auta bede w wiekszosci uzytkowane w miescie w "ciezkich" warunkach, choc jesli jakikolwiek producent aut stwierdzi ze dla jego produktu miasto jest ciezkim "terenem" to ja bym takiego producenta omijal z daleka.

Matejko - 18-07-2005, 13:01

tomekrvf napisał/a:
Matejko napisał/a:
skoro producent przewidzial wymiane co 15tys.km, a serwisy nie wolaja nas wczesniej tylko wlasnie srednio co 15tys

A czy ktos z serwisu zapytal Ciebie w jaki sposob i w jakich warunkach jezdzisz samochodem?


nigdy ale to chyba dlatego ze tam nie jezdze :mrgreen:
ale jak jestem w innych warsztatach to sie dziwia ze wymieniam olej co 13tys.km. a filtr powietrza i swiece co 26tys.km na zmiane :D

tomekrvf - 18-07-2005, 14:52

arturro, robiles kiedys cos przy samochodach poza wymiana zarowki?
Anonymous - 18-07-2005, 15:57

tomekrvf napisał/a:
arturro, robiles kiedys cos przy samochodach poza wymiana zarowki?


nawet zarowki sam nie wymieniam (robi mi to zawsze aso), sam wlewam paliwo i plyn do spryskiwaczy ale czy to oznacza ze "sie nie znam"?? co chcesz mi udowodnic??
rozumiem ze ty jestes mechanikiem i rozebrales niejeden silnik i doradzasz wymiane co 6tys a ja powiem ok, fajnie ale ja bede zmienial co 15tys :lol: ale jak bede sprzedawal auto za okolo roku lub dwoch wspomne potencjalnemu kupcowi ze wymienialem olej co 15tys (niewazne ze o autko dbam jak malo kto i nie ma dla mnie kompromisow jesli cos sie popsuje, zreszta kto mnie zna to zna i moj samochod).

luk_szc - 19-07-2005, 00:54

Wiecie , bardziej mi chodziło o sam fakt , że w GDI jest dużo większy syf niż w każdym innym ( poza konstrukcjami podobnymi do GDI i tymi spełniającymi nowsze normy EURO ) . Lecz chyba konstruktorzy przewidzieli ten fakt - taki syf może być i kropa - wymiana co 15 tysi wystarczy . Ja nie chce być mondrzejszy od tych inżynierów ( choś sam też mam w tym kierunku wykształcenie i zainteresowania ) .
Skoro ktoś się uparł akurat na 6 tysięcy to dlaczego nie co 5 tysi czy też na 7 ( sześć to jakaś magiczna liczba jest czy jak ? ) :shock: . Ja przystałem na 10 bo i tak uważam , że to aż nadto a i tak się spotkałem z krytyką co do dbałości o misia i jego motorek.
Zalecenia co do wymiany nie są powodowane jakimś widzimisie producenta auta czy też oleju , a także servisu . Nie wiem czy taki olej jak jest nówka z opakowania też ma najlepsze własności smarne ( prawdopodobnie ma ) ale większoś swego "życia " będzie miał w stanie pośrednim między nowością a zużyciem.

Ciekawe jeszcze czy po spuszczeniu oleju ktoś stosuje płukanie przed zalaniem nowego ( nie licząc tego użytego do płukania koszt X 2 ) a tak powinno się przecież robić bez dwóch zdań .

I wydaje mi się, że jestem raczej zwykłym użytkownikiem autka a nie piłującym silnik zarzynaczem bo wtedy to nie wiem co ile bym muział wymieniać - miasto + piłowanie to wymiana co 3 no może co 4 tysiące :twisted:

Marcino - 03-02-2006, 13:36

Hmmm mowicie o olejach. a co z filtrem? Czy sa filtry lepsze i gorsze? Ja słyszałem ze sa tylko dwie firmy produujące papier do filtrów. Jakich filtrów uzywacie do oleju?
Pozdrawiam

Karwoś - 03-02-2006, 20:40

A nie wiecie czy w Polsce są dostępne filtry oleju podwójne albo potrójne - bo wiem że w USA jest tego pełno - są odpowiednio droższe. No i czy takie filtry to naprawdę coś dobrego czy nie??
Anonymous - 13-02-2006, 15:44

1. Ja zapis w książeczce obsługi rozumiem tak:
Wymiana oleju co 7,5 tys, natomiast przy spokojnej jeździe można wydłużyć przebieg między wymianami do 15 tys.
i wymieniam średnio co 10 tys. jak szef mechanik przykazał

2. Co do zaleceń producentów
czy ktoś widział producenta, który powiedziałby, że mu nie zależy na jak najdłuższych przebiegach jego samochodów? chyba nikt. ale tak naprawdę to w czym ma producent intereses? poza tym żeby w okresie gwarancyjnym nic się nie psiuło?
producent jest od produkowania, klient ma kupować co ileś lat a nie co ileś tysięcy km przebiegu auta. Ma kupić nowe auto co trzy lata a nie po zrobieniu np. 200 tys. km.
Cykl życia produktu jakim jest samochód jest coraz krótszy. Więc komu ma niby zależy żeby produkować auta, które miałyby wytrzymywać po 500 tys. przebiegu? Bo na pewno nie producentom. Jedynymi, którym zależy, żeby auto jeździło jak najdłużej jesteśmy MY - m.in. mitsumaniaki. To czy warto słuchać producenta, który zastrzega, że w trudnych warunkach eksploatacyjnych okres wymiany ulega skróceniu? wg mnie jak najbardziej.
I wymieniam olej 4 razy w roku :) - bo co 10 tys.
I wcale nie uważam, że pakuję w ten sposób 800 zł w błoto :lol:

sla - 13-02-2006, 19:40

CichyTom napisał/a:
1. Ja zapis w książeczce obsługi rozumiem tak:
Wymiana oleju co 7,5 tys, natomiast przy spokojnej jeździe można wydłużyć przebieg między wymianami do 15 tys.

I wymieniam olej 4 razy w roku :)
Przy normalnej jeżdzie ,a nie spokojnej wymieniamy co 15000.Można wymieniać olej i co tydzień tylko po co?

Można też samochodem nie jeżdzić wtedy oszczędza się opony , zawieszenie i siedzenia się nie wgniatają.Nie dajmy producentom zarabiać.Nowe hasło,samochód do oglądania.Tylko po co go kupować, możemy oglądać w salonie, jaki wybór, jakie marki i ciągle nowe modele.

Anonymous - 13-02-2006, 19:52

ja wczoraj byłem na wymianie oleju w służbówcę - m300 - po 35 tysiącach od poprzedniej wymiany... w tym czasie spalił ok 0,5 litra 5w50... ale olej wylał się gęsty i czarny jak smoła. w Gti wymieniałem co ok 8 tysięcy i było ok. wydatek dla kieszeni nieduży (130 zł z filtrem) a silnik pewno mniej cierpi..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group