Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Pompa wysokiego ciśnienia. Oznaczenia.
Kamilofone - 21-11-2009, 12:20
aren195612 dzięki za linka oraz przedstawienie tematu pomiaru ciśnienia paliwa !
Fajna sprawa że tak naprawdę samemu możne takie rozpoznanie przeprowadzić wystarczy
tylko miernik i ściąga którą zamieściłeś w swoim wątku.
aren195612 - 21-11-2009, 18:54
Kamilofone napisał/a: | aren195612 dzięki za linka oraz przedstawienie tematu pomiaru ciśnienia paliwa ! |
Ja to tylko scaliłem na podstawie informacji z rosyjskich forów.
W sumie mam duzy respekt dla nich, potrafią uprościć dość skomplikowane, czasami sprawy.
robertdg - 21-11-2009, 19:06
aren195612 napisał/a: | Paliwo sie cofa stad to załączanie sie pompki |
Niekoniecznie, powiedzialbym jeszcze ze czujnik cisnienia paliwa moze podawac niewlasciwe parametry i dlatego pompka bedzie dalej pracowac, powinno byc tak ze czujnik cisnienia powinien zaalarmowac ECU o prawidlowej dawce paliwa na listwie i w tym momencie odlaczyc pompke
aren195612 - 21-11-2009, 19:57
KrzysiekGDI piszę że słyszy prace pompki po wyłączeniu silnika /kluczyk na off/ czyli gdy wszystko jest wyłączone. ECU raczej w tym momencie nie wydaje sygnałów.
Sprawdzałem jak to się u mnie zachowuje /metodą podaną w moim linku parę wpisów wyżej/
W czasie pracy na pompie wysokiego ciśnienia jest 5Mpa, po wyłączeniu silnika i ponownym załączeniu stacyjki /bez załączania silnika/ 1 Volt czyli około jakieś 0,7 Mpa i dośc szybko spada do 0,6 Volta czyli wg tej tabelki:
Około 0,1 Mpa. I wisi tak ze godzinę- dalej nie sprawdzałem.
U kolegi zachodzi prawdopodobnie gwałtowne rozładowanie ciśnienia poprzez pompkę niskiego ciśnienia – no i ona się kręci tylko w przeciwną stronę, bo co by miało ją załączyć /kluczyk jest na off/
KrzysiekGDI - 21-11-2009, 22:35
aren195612, dzięki za pomoc, właśnie czegoś takiego szukałem. Jutro załatwiam miernik, długie kable i zobaczę jak wygląda sprawa. 4 właścicieli renomowanych warsztatów powiedziało, że nie ma żadnej możliwości pomiaru ciśnienia w trakcie jazdy. Coś mi się wydaje, że każdy mnie zbywa bo nikt się nie chce babrać w Cari. Gdybym przyjechał Golfem (bez obrazy, też kiedyś miałem ) to każdy wziąłby furę na warsztat bez gadania. Dźwięk pompki z baku po prostu zniknął. Nie wiem o co chodzi. Myślałem na początku, że w końcu lepiej odpala ale po dłuższym teście nic się nie zmieniło w zachowaniu autka. Czy da się w podobny sposób sprawdzić miernikiem pompę niskiego ciśnienia? Nigdy się do niej nie dobierałem.
Edit: Może głupio pytam ale jaki zakres natężenia ustawić na mierniku do pomiaru napięcia na tym czujniku?
Jak sprawdzić czy wszystko jest ok z kablami, które są podłączone do tego czujnika kostką tzn. czy nie ma na nich przebicia?
Mógłby ktoś przetłumaczyć (google sobie nie radzi): "Open circuit of short-circuited harness wire of the fuel pressure sensor" w kontekście prawdopodobnej przyczyny błędu 56.
|
|
|