Pajero III - [3.2 DID] Problemy z ogrzewaniem
gildor - 19-10-2010, 12:39
| karlos77 napisał/a: | | Przecież ta klima jest jednostrefowa . Czy ktoś wie co to może być ? |
jak to jednostrefowa? dwustrefowa jest - przód i tył oddzielnie sterowane. na podłokietniku od strony pasażerów masz sterowanie przecież. włącznik jest tam również, a drugi na panelu z przodu obok R/D.
zbyszekm2 - 19-10-2010, 15:40
| karlos77 napisał/a: | | znalazłem połączenie rurek, jest ono pod spodem zasłonięte osłoną skrzyni biegów. Czyściłem nagrzewnicę przednią i nic. Nawiewy na kierowcę więją ciepłym powietrzem a na pasażera zimnym, nie mam pojęcia co to może być. Przecież ta klima jest jednostrefowa . Czy ktoś wie co to może być ? |
Wyjmij schowek i sprawdź filtr przeciw pyłkowy i przy okazji czy nie jest zasyfione w środku.
karlos77 - 20-10-2010, 07:42
sprawdzałem filtr przeciwpyłkowy i nawet próbowałem bez niego, nie było poprawy. Dodam że nawiewy wieją z równą siłą, tylko że temperatura jest różna. Zastanawiam się czy może być coś takiego że silnik nie dogrzewa się dostatecznie a co za tym idzie ciepły czynnik nie krąży po całej nagrzewnicy tylko po lewej części i dlatego lewa strona lepiej grzeje od prawej .
A odnośnie grzania silnika to wskazówka temperatury silnika powinna być w połowie skali czy wyżej ?
[ Dodano: 20-10-2010, 08:46 ]
| gildor napisał/a: | | karlos77 napisał/a: | | Przecież ta klima jest jednostrefowa . Czy ktoś wie co to może być ? |
jak to jednostrefowa? dwustrefowa jest - przód i tył oddzielnie sterowane. na podłokietniku od strony pasażerów masz sterowanie przecież. włącznik jest tam również, a drugi na panelu z przodu obok R/D. |
Wiem że jest osobny nawiew na tył ale przód jest jednostrefowy, nie ma podziału na lewą i prawą stronę .
Pawulon - 20-10-2010, 08:29
Miałem w innym aucie taki problem ze grzał tylko na podwyższonych obrotach silnika. Powodem tego była zapowietrzona nagrzewnica pobawiłem sie z odpwietrzaniem i wszystko wróciło. Na obrotach pompa wrzuca troche ciepłego płynu na nagrzewnice i dlatego ci grzeje tylko na podwyższonych.
karlos77 - 20-10-2010, 08:34
Jak można odpowietrzyć nagrzewnicę ?
Heilsberg - 20-10-2010, 09:10
Nie wiem jak w trójce ale w dwójkach jedyna możliwość odpowietrzenia nagrzewnicy to postawić wóz z przodem jak najwyżej (górka a najlepiej kanał najazdowy) i zostawić na dłuższy czas pracujący silnik i pobutować trochę dolewając płynu do układu. Oczywiście ogrzewanie włączone i przód i tył.
karlos77 - 20-10-2010, 13:45
Może ktoś mi podpowiedzieć jakie powinno być położenie wskazówki temperatury silnika,kiedy samochód jest prawidłowo rozgrzany. Proszę o pomoc.
lukki - 20-10-2010, 13:47
u mnie jest pozioma
karlos77 - 20-10-2010, 14:05
I w takiej pozycji ogrzewanie działa ok ?
lukki - 20-10-2010, 15:20
jak najbardziej OK
Sebastian_T - 20-10-2010, 15:26
U mnie ciepło z wywiewów zaczyna się pojawiać (mam na automacie poustawiane gałki najczęściej, temperatura ustawiona na 20 stopni z reguły, zimą podciągam czasem do 22 stopni), gdy strzałka temp. silnika przekracza 1/4 mniej więcej. Rozgrzany silnik - strzałka temperatury na połowie (poziomo).
gildor - 20-10-2010, 15:32
| Sebastian_T napisał/a: | | Rozgrzany silnik - strzałka temperatury na połowie (poziomo). |
no, jak strzałka zaczyna mijać połowę i goni dalej, to czas zacząć się martwić
Sebastian_T - 20-10-2010, 18:23
Nie, nie, zatrzymuje się na poziomo (połowa), dalej nie idzie. Nawet w upał pod 40 stopni i w korku nie szło ponad połowę.
Ale dmuchawa grzać w środku zaczyna od mniej więcej 1/4 (połowa pomiędzy "zero" a "poziomo")
karlos77 - 21-10-2010, 09:36
A nie macie takiego objawu że do momentu jak silnik nie osiągnie swojej temperatury to nawiewy lewe grzeją lepiej niż prawe ?
Sebastian_T - 21-10-2010, 17:48
Nie macałem... Jutro postaram się sprawdzić.
|
|
|