To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - Modyfikacje

Wojciech Bogacz - 20-06-2011, 00:29

Dzięki za opinie i konkretne opisy przypadków - będę pewnie eksperymentował, a z tym EGR i zaciągniem wody przy pracy na LPG - bardzo możliwe...

Co do samego silnika - skoro faktycznie jest to konstrukcja taka prosta to może i będzie warto pewnych rzeczy się pozbyć - podejrzewam, że będę eksperymentował w tej dziedzinie.

Teraz jeszcze kwestia wydechu - też możliwe, że sobie go sprawdzę jakoś - jest to do tej pory rzecz przeze mnie nieco zaniedbana (poza wspawaniem dwóch nowych plecionek). Jeżeli by się okazało, że to by pomogło to jestem za - oczywiście pod warunkiem, że Gal nie będzie podczas jazdy wydawał dźwięków jak startujący samolot ;)

Frost - 20-06-2011, 10:58

Wojciech Bogacz, nie ma co myśleć. Pamiętaj, że ja z Michałem dużo wiemy co jest 5 w naszych Galach i zmierzamy nimi do większej mocy i lepszych osiągów. Możesz iść przez nas utartymi ścieżkami lub słuchać sie innych ;)

Jeśli chodzi o sam wydech - to zależy co dasz na koniec i w środek. 2a tłumiki przelotowe i coś cichego na koniec lub ori wydech końcowy i nie powinno być źle

Wojciech Bogacz - 20-06-2011, 14:22

Frost napisał/a:
Wojciech Bogacz, nie ma co myśleć. Pamiętaj, że ja z Michałem dużo wiemy co jest 5 w naszych Galach i zmierzamy nimi do większej mocy i lepszych osiągów. Możesz iść przez nas utartymi ścieżkami lub słuchać sie innych


Dokładnie tak - czyli rozumiem - że EGR warto zaślepić i będzie lepiej, bo dolatujące powietrze będzie czyściejsze i chłodniejsze - dobrze dedukuję ?

Co do wydechu - na razie go zostawię, ale niedługo pewnie wrócę do sprawy, z racji, że jego brzmienie jak na razie można nazwać jedynie "cichym" ale za to również porównać do przerośniętego Tico... Ogólnie coś z tym tłumikiem końcowym jest nie tak i jego los jest już przekreślony - pytanie tylko kiedy hehe.

davyjohn - 24-02-2012, 23:24

Panowie, jeśli ktoś robił modyfikacje zawieszenia proszę o info.
Wszyc - 25-02-2012, 23:34

od Eclipse 2g wszystko pasuje to Ci powinno wystarczyć ;) paleta części do tuningu nie ograniczona
Wojciech Bogacz - 26-02-2012, 01:50

Wszyc napisał/a:
od Eclipse 2g wszystko pasuje to Ci powinno wystarczyć paleta części do tuningu nie ograniczona


Ej !!! Czemu ja się wszystko dowiaduję dopiero teraz ??? Z jednej strony chcę komfort a z drugiej świetne prowadzenie w zakrętach... Normalnie chyba musiałoby mi odbić, ale jak nic pasuje kupić te regulowane elektrycznie amortyzatory...

BeNeK - 26-02-2012, 09:58

Wojciech Bogacz napisał/a:
Wszyc napisał/a:
od Eclipse 2g wszystko pasuje to Ci powinno wystarczyć paleta części do tuningu nie ograniczona


Ej !!! Czemu ja się wszystko dowiaduję dopiero teraz ??? Z jednej strony chcę komfort a z drugiej świetne prowadzenie w zakrętach... Normalnie chyba musiałoby mi odbić, ale jak nic pasuje kupić te regulowane elektrycznie amortyzatory...


kup gwint :D ! k2 z regulacją twardości i wysokości kosztuje ok 3600 pln-ów . zawieszeń do eclipsów jest bardzo dużo , do wyboru do koloru :P

davyjohn - 26-02-2012, 10:41

@Wszyc - no dzięki za wskazówkę - bo już powoli dopadało mnie przerażenie, że nic nie mogę znaleźć do mojego gala :)

@Wojciech Bogacz - w rozbieranym e88a mam elektrykę, w docelowym jej nie ma. Zastanawiam się, czy jest sens przekładania tego (i czasochłonność oraz ewentualne problemy) czy zakup nowego, twardego zawieszenia. Zdecydowana większość odcinków, na których będę jeździć to twarde, szutry sporadycznie. W przyszłym tygodniu będzie zakładana płyta pod silnik. Zastanawiam się, jak z wytrzymałością ori amorów przy sportowej eksploatacji. Zakup nowych to spory wydatek, regeneracji ktoś próbował?

@BeNeK - w tej chwili na gwint nie ma funduszy - na razie trzeba będzie go utwardzić samymi sprężynami

Moim zdaniem - przekładka elektryki nie opłaca się, lepiej już poczekać na gwint. A na razie prostsze rozwiązania. Co sądzicie?

Poniżej przykład, jak e88a bez regulowanego elektrycznie zawieszenia giba się na asfaltach:
http://www.youtube.com/watch?v=FrRHa3_IpLg
Zarówno na suchym jak i mokrym były te same, zjechane opony, stąd taniec na mokrym ;)

BeNeK - 26-02-2012, 11:00

davyjohn, Jeśli się giba to można by mu zapodać grubsze stabilizatory :) Nie wiem jak to wygląda w galancie bo dawno już pod niego nie zaglądałem , ale jesli jest tak jak u mnie w nissanie w poprzek samochodu taki pręt to możesz kupić grubsze staby albo dorobić home made z pręta walcowanego ze stali sprężynowej odpowiedniej twardości :) Ale łatwiejsze będzie wykonanie rozpórkę zawieszenia o nich możesz poczytać tu :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269945

takie rozpórki można wykonać samemu bez żadnych problemów , wystarczy cierpliwość i trochę umiejętności manaulanych i gotowe :P

swinks_UK - 26-02-2012, 11:29

Dokładnie, jak auto ma duży tzw. roll to amortyzatory/sprężyny niewiele pomogą.
Najpierw sztywniejsze stabilizatory. Powinny podejść te od ECxx robione przez Cusco. Do tego twarde poligumki na zawiechę.
Dopiero wtedy jakieś glebienie na sztywno (coilovery). Chyba zestawy od ECxx są te same. :wink:

davyjohn - 26-02-2012, 11:57

W moim cywilnym EA5W wrzuciłem na przód sprężyny Lesjöfors -30mm a tył zostawiłem bez zmian. Różnica w prowadzeniu na łukach bardzo wyczuwalna, oczywiście na korzyść.
Jeśli chodzi o zawiechę do E88A to oczywiście docelowo będzie z rozpórkami i poli-cukierkami, tylko w tej chwili fundusze nie starczą na wszystko a w połowie marca zaczyna się sezon i...
Niestety sprawy problemy finansowe spowodowały, że planowane kompleksowe przygotowywanie auta w okresie zimowym nie zostało w ogóle ruszone :(

Wracając do tematu dopasowania sprężyn i amorów do E88A:
http://www.mapet-tuning.c...887t1fqtrf1lib5
z tego zestawienia wynika, że E88A ma kompletnie niekompatybilne sprężyny z E50. Z tego co pisaliście wyżej, wychodzi że Eclipse 2G ma takie jak E88A, ale już nie z E50. Na pewno?

No i przyznam koledzy - że kompletnie zapomniałem o stabilizatorach - ba, nawet nie wiedziałem, że ten element również jest dopasowany pod konkretną charakterystykę zawieszenia. Czyli co, rozumiem że ma być sztywniejsza "rura" - ale skąd mam widzieć jakie parametry ma obecna?

mitsu_pl - 26-02-2012, 14:59

davyjohn napisał/a:

Wracając do tematu dopasowania sprężyn i amorów do E88A:
http://www.mapet-tuning.c...887t1fqtrf1lib5
z tego zestawienia wynika, że E88A ma kompletnie niekompatybilne sprężyny z E50. Z tego co pisaliście wyżej, wychodzi że Eclipse 2G ma takie jak E88A, ale już nie z E50. Na pewno?


Z Eclips'a 2g też mogą być niekompatybilne, ze względu chociażby na samą różną wagę aut...
Dla przykładu na jego starszym bracie E38A, nie mogłem nigdzie znaleźć sprężyn, od zwykłego E3 były za miękkie, a od Eclips'a za niskie, wsadziłem od Mondeo II 2.5 V6, pasują idealnie a i samochód się trochę podniósł...
Nie mogę znaleźć stronki z wszystkimi częściami do naszych miśków, tam można porównać numery oryginałów i wszytko będzie jasne...

davyjohn napisał/a:

No i przyznam koledzy - że kompletnie zapomniałem o stabilizatorach - ba, nawet nie wiedziałem, że ten element również jest dopasowany pod konkretną charakterystykę zawieszenia. Czyli co, rozumiem że ma być sztywniejsza "rura" - ale skąd mam widzieć jakie parametry ma obecna?


Najprostszym parametrem to chyba jego średnica ;) , tylko z tym to i my mamy problem... skąd wziąć...

swinks_UK napisał/a:

Najpierw sztywniejsze stabilizatory. Powinny podejść te od ECxx robione przez Cusco.


Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć, gdzie tego szukać, czy jakieś ewentualnie inne firmy?

BeNeK - 26-02-2012, 15:39

mitsu_pl napisał/a:
davyjohn napisał/a:

Wracając do tematu dopasowania sprężyn i amorów do E88A:
http://www.mapet-tuning.c...887t1fqtrf1lib5
z tego zestawienia wynika, że E88A ma kompletnie niekompatybilne sprężyny z E50. Z tego co pisaliście wyżej, wychodzi że Eclipse 2G ma takie jak E88A, ale już nie z E50. Na pewno?


Z Eclips'a 2g też mogą być niekompatybilne, ze względu chociażby na samą różną wagę aut...
Dla przykładu na jego starszym bracie E38A, nie mogłem nigdzie znaleźć sprężyn, od zwykłego E3 były za miękkie, a od Eclips'a za niskie, wsadziłem od Mondeo II 2.5 V6, pasują idealnie a i samochód się trochę podniósł...
Nie mogę znaleźć stronki z wszystkimi częściami do naszych miśków, tam można porównać numery oryginałów i wszytko będzie jasne...

davyjohn napisał/a:

No i przyznam koledzy - że kompletnie zapomniałem o stabilizatorach - ba, nawet nie wiedziałem, że ten element również jest dopasowany pod konkretną charakterystykę zawieszenia. Czyli co, rozumiem że ma być sztywniejsza "rura" - ale skąd mam widzieć jakie parametry ma obecna?


Najprostszym parametrem to chyba jego średnica ;) , tylko z tym to i my mamy problem... skąd wziąć...

swinks_UK napisał/a:

Najpierw sztywniejsze stabilizatory. Powinny podejść te od ECxx robione przez Cusco.


Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć, gdzie tego szukać, czy jakieś ewentualnie inne firmy?


Np. whiteline ma w swojej ofercie stabilizatory do galanta , np. pro racing czy tak jak wspomniał kolega cusco :) Albo można zrobić sobie samemu

WhiteLine1
WhiteLine2
WhiteLine3

mitsu_pl - 26-02-2012, 17:23

BeNeK napisał/a:
mitsu_pl napisał/a:
davyjohn napisał/a:

Wracając do tematu dopasowania sprężyn i amorów do E88A:
http://www.mapet-tuning.c...887t1fqtrf1lib5
z tego zestawienia wynika, że E88A ma kompletnie niekompatybilne sprężyny z E50. Z tego co pisaliście wyżej, wychodzi że Eclipse 2G ma takie jak E88A, ale już nie z E50. Na pewno?


Z Eclips'a 2g też mogą być niekompatybilne, ze względu chociażby na samą różną wagę aut...
Dla przykładu na jego starszym bracie E38A, nie mogłem nigdzie znaleźć sprężyn, od zwykłego E3 były za miękkie, a od Eclips'a za niskie, wsadziłem od Mondeo II 2.5 V6, pasują idealnie a i samochód się trochę podniósł...
Nie mogę znaleźć stronki z wszystkimi częściami do naszych miśków, tam można porównać numery oryginałów i wszytko będzie jasne...

davyjohn napisał/a:

No i przyznam koledzy - że kompletnie zapomniałem o stabilizatorach - ba, nawet nie wiedziałem, że ten element również jest dopasowany pod konkretną charakterystykę zawieszenia. Czyli co, rozumiem że ma być sztywniejsza "rura" - ale skąd mam widzieć jakie parametry ma obecna?


Najprostszym parametrem to chyba jego średnica ;) , tylko z tym to i my mamy problem... skąd wziąć...

swinks_UK napisał/a:

Najpierw sztywniejsze stabilizatory. Powinny podejść te od ECxx robione przez Cusco.


Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć, gdzie tego szukać, czy jakieś ewentualnie inne firmy?


Np. whiteline ma w swojej ofercie stabilizatory do galanta , np. pro racing czy tak jak wspomniał kolega cusco :) Albo można zrobić sobie samemu

WhiteLine1
WhiteLine2
WhiteLine3


Wszytko ładnie i pięknie, tylko jest jeden problem... Drążek z FWD nie podejdzie do E88A, ze względu chociażby na transfer do tylnego mostu... Jest inaczej ukształtowany (nie mówiąc już o tylnym zawieszeniu, bo tam to już zupełnie czarna magia w porównaniu z tym). No i przydałoby się coś osiągalnego w PL...

davyjohn - 26-02-2012, 17:35

Na tym pierwszym linku whiteline'a już dzisiaj byłem. To jest do przedniej osi czy tylnej?

@mitsu: whiteline'a możesz zamówić do Polski.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group