To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Płyn do czyszczenia układu chłodniczego

KaWu - 30-12-2009, 11:44

amraam25, sprawdź termostat bo pewnie wymaga wymiany.
amraam25 - 30-12-2009, 11:50

przeciez pisalem ze przewody wszystkie sa gorące wiec puszcza wode
tttwm - 30-12-2009, 13:30

Obydwa przewody od nagrzewnicy są gorące wtenczas gdy leci zimne powietrze?? Raczej bym powiedział że to niemożliwe.

Pisałes że silnik Ci się przegrzewa czasami jak masz karton i jedziesz szybko bo za mało powietrza chłodzi chłodnicę. A czy wtedy gdy np. widzisz wzrost temperatury w leci też zimne powietrze??
Mogla to by być np. zła chłodnica lub zła nagrzewnica. Ktoś kiedyś pisał na forum ze ma za dużą nagrzewnicę i mu temperatura spada jak zaczyna się grzać.

Pomyśl nad tym że termostat może się za wczesnie zamykać i np. czasmi też temperatura Ci rośnie. Może otwiera się za późno.

amraam25 - 30-12-2009, 13:47

no chyba bede musial wymienic nagrzewnice. wlalem jakiegos odkamieniacza i zaczelo grzac, ale jeszcze nie bylem na autobanie wiec nie wiem czy wtedy tez grzeje.
tak jak pisalem wczesniej mialem tak, ze grzalo przed wyjechaniem na autostrade a na autosttradzie jadac 130 i wiecej przestawalo w ogole i lecialo zimne powietrze a silnik sie przegrzewal gdy byl karton zalozony. po tym przegrzaniu zauwazylem ze mi cieknie z zimmeringu i jest gorzej niz bylo, chyba mi wydmuchalo uszczelke pod glowica i dupa zbita, moje metazubishi to łada że szok;p

Hugo - 30-12-2009, 16:50

amraam25 napisał/a:
moje metazubishi to łada że szok;p
Faktycznie. Sprzedaj grata. Po co wymieniać termostat za 25 zł, lepiej pozbyć się kłopotu. Aha kartonem możesz zasłaniać chłodnice w starych Mercedesach, vw itp. wynalazkach z niedoskonałymi układami chłodzenia (szczególnie w autach z silnikami Diesel'a). Nie w japońcach. Znam kilka przypadków zagotowania się benzynowego japońskiego silnika zimą po przejechanych kilku km z zasłoniętą chlodnicą chociażby w 1/3 długości.
zubrin - 30-12-2009, 22:44

jak piszesz ze masz przewody od nagrzewnicy gorace a leci zimne powietrze to znaczy ze nagrzewnica jest peknieta zaraz przy wlocie i woda zamiast przeplywac cala nagrzewnice zaraz przy wejsciu peknieciem wraca do powrotu i nagrzewnica jest zimna. czyli wymiana niestety :(
tttwm - 31-12-2009, 08:45

zubrin napisał/a:
jak piszesz ze masz przewody od nagrzewnicy gorace a leci zimne powietrze to znaczy ze nagrzewnica jest peknieta zaraz przy wlocie i woda zamiast przeplywac cala nagrzewnice zaraz przy wejsciu peknieciem wraca do powrotu i nagrzewnica jest zimna. czyli wymiana niestety


Zubrin, ale pomyślmy chwile nad tym, skoro oba przewody od nagrzewnicy sa gorace (bo tak kolega się upiera) to nawet jeśli nagrzewnica będzie popękana i będzie się z niej lać jak z wodospadu to będzie grzać. Albo ma tunele w samochodzi pozapychane albo przełączniki nie otwierają się na ciepłe powietrze. Albo jak piszemy termostat do bani i nie otwiera się.

Dla mnie sprawa porsta samochód stoi płyn np ma 100 stopni, zepsuty termostat otwiera się do końca ( mimo że powinien otworzyć się wcześniej), jedziesz temperatura spada do powiedzmy 90 stopni i termostat zamyka się na nagrzewnice i masz zimno w kabinie.
Mówiąc zupelnie szczerze nasze colty sa stare, chłodzą i grzeją się dobrze, ale sądzę ze przy prędkości 100-130 km/h to jest jakies 4-5- tyś obrotów nawet z przysłoniętą chłodnicą samochód nie powinien się zagotować w zimę, w lato to co innego, ale weż pod uwagę że nawet przy -3 taki pęd powietrza chłodzi całkiem dobrze, no chyba że ma się super chermetyczną komorę silnika :twisted: . Jeżeli samochód w zimę z kartonikiem przy chłodnicyprzegrzewał by się to w lato przy +30 każdy z nas powinien zapomnieć o jeździe nawet przy zdjętej masce i zderzaku.

Zgadzam się z HUGO, sprzedaj grata bo po co zainwestować te 30 zł i mieć pewność, ale tym tokiem myslenia to wymieniasz wogóle olej w samochodzie bo to większy wydatek??
A już wiem olśniło mnie, przegrzewa się przez olej... :P

:?: :?: :arrow: :idea: :D

zubrin - 31-12-2009, 12:57

nie zrozumiales mnie ja nie mowie ze jest peknieta i leci woda na nogi ale ma przegrode w srodku peknieta i nie grzeje cala powierzchnia. mialem tak w poprzednim samochodzie


ja nie mam zadnych problemow nic nie mosze przeslaniac i nawet przy mrozach grzeje tak ze nie idzie wysiedziec w srodku i mam ustawione ze tylko troche na czerwonry pokretlo

tttwm - 06-01-2010, 14:06

A mam jeszcze takie pytanie:
Czy pokrentełko ciepło/zimno, przestawia same klapki w wentylacji czy też ustawia jakiś zawór w nagrzewnicy lub węzykach??

tresorex - 06-01-2010, 15:15

Same klapki. Wężyki są bez zaworów.
tttwm - 25-01-2010, 14:00

Ok. zawziołem się i z znajomym który dysponował ogródkiem i wodą pod ciśnieniem zdjeliśmy wężyki i puściliśmy wodę przez nagrzewnice. O dziwo nie wydawala się zapchana. Pierwszy chlust może nie był kryształowo czysty, ale poszło niemalże odrazu. Dla pewności przepłukałem wężyki i było ok. Już podejrzewając że to nie kwestia nagrzewnicy skręciliśmy wszystko do kupy i dalej dupa, ogrzewania brak. Jak samochod stoi to prawy waż robi sie nawet ciepły, a lewy zimny nie jest, ale jakoś wybitnie ciepły też nie.

Nie wiem czego to może być przyczyna. Płyn w chłodnicy jest, odpowietrzenie przez termostat było. Może trzeba tą nagrzewnicę jakoś odpowietrzyć??

Czy u was jak macie nawiew włączony to oba węże są jednakowo ciepła?? Czy jest może między nimi widoczna różnica w temperatuże?

JayChyl - 25-01-2010, 14:32

Jeżeli chodzi o temat tj czyszczenie układu chłodniczego - to podczas wymiany płynu powinno się przepłukać po prostu płynem chłodniczym (zgodnie z instrukcją). Wtedy powinno większość syfu wylecieć.
tttwm - 25-01-2010, 14:47

Generalnie syfu jakiegoś tam nie było. Woda przez nagrzewnice leciała normalnie, w tym rzecz że dalej brak grzania.
Zielik - 25-01-2010, 21:10

a ja mam taki problem z tym cholernym ogrzewaniem. otoz na poczatku myslalem ze to termostat bo troche niedogrzewal silnika. okazalo sie ze jest dobry(otwiera i zamyka) ale i tak go wymienie na nowy. silnik sie rozgrzewa wskazowka jest na polowie skali przewody sa cieple i te od silnika pomiedzy chlodnica i te pomiedzy nagrzewnica-obydwa jednakowa temperatura. tylko wydaje mi sie ze te co ida do nagrzewnicy powinny byc bardziej gorace a nie tylko "mocno cieple"? wlaczam dmuchawe na 1 stopien i leci nawet cieple. wlaczam na maksa pogrzeje chwile i znowu chlodne. jak wezme na nogi to wogole chlodne. myslicie ze cos moze byc z nagrzewnica? prosze Was o pomoc i jakies porady co robic bo przy tych mrozach co sa teraz nie da sie jezdzic :(
tresorex - 26-01-2010, 14:40

Ja bym sprawdził drożność rurek do nagrzewnicy... jak moje pozduszałem i przepłukałem to wyleciało pełno nalotu... do tego nagrzewnicę miałem zawaloną papką i na pewno nie była drożna bo wyleciał przy płukaniu właśnie wspomniany płyn do czyszczenia układu chłodzenia który zalazłem rok temu.

Najlepszym sposobem jest właśnie ten o którym wspominałem - odłączenie nagrzewnicy, przepłukanie jej z węża, odłączenie rurek które prowadzą do nagrzewnicy i sprzepłukanie ich. U mnie pomogło a objawy były takie jak u Ciebie... 1 dzień roboty.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group