To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - PROPONUJĘ ZRZESZENIE SIE CELEM WALKI Z PRAKTYKAMI MMC ?

Daniel_Sz - 22-12-2009, 22:11

Też tak uważam jak Jackie. Zawsze stałego partnera w interesach lepiej traktujemy niż takiego, który zjawia się raz na jakiś czas. Jenak muszę powiedzieć, że serwisy stosują baaardzo różne ceny za te same usługi. Dla przykładu. Jak kupowałem samochód i chciałem zrobić przegląd w serwisie przed zakupem (kompleksowy) to w serwisie w Pile zawołali za to 350 PLN, natomiast w Elblągu, gdzie kupowałem samochód 250. Różnica przecież spora, a w Elblągu wiedzieli, że nie będę ich klientem w przyszłości, ponieważ powiedziałem skąd przyjeżdżam. Czułem się jednak tam potraktowany prawdziwie profesjonalnie, czego na razie nie mogę powiedzieć o drugim z wymienionych serwisów. Zobaczymy jak będzie dalej.
Hiszpan - 22-12-2009, 22:25

dab napisał/a:
Troche nietrafione porownanie, tu nie chodzi o fakt ze przeglady sa drozsze/tansze Czy widziales gdzies w sklepie czekolady wedla w roznych cenach dla roznych klientow?
Chodzi o fakt, ze wroclawskie ASO w jawny sposob faworyzuje osoby ktore u nich zakupily auto, przez co ktos kupujacy w innym autoryzowanym salonie jest dyskrimowany... :?
Oczywiście.
Zastanów się. Czym innym są karty rabatowe, jakieś punkty, programy lojalnościowe, naklejki za paragon itp.
Na przykładzie sklepu - jesteś stałym klientem to dostajesz bonus w postaci gratisu, upustu na kasie czy innych takich.
Analogicznie - kupiłeś u mnie samochód to masz tańsze przeglądy. ;)

P.S. Przynajmniej tak powinno być moim zdaniem.

JCH - 22-12-2009, 22:50

Moje pytanie brzmi:
Czy we wrocławskim ASO jest wystawiony cennik przeglądów? Mógłby ktoś to sprawdzić?

Była kiedyś dyskusja i o ile dobrze pamiętam standardem w ASO Mitsu miał być wystawiony cennik usług. Była jeszcze wtedy dyskutowana kwestia brutto/netto.

Czym innym jest wg mnie stosowanie zniżek dla "swoich" klientów a czym innym sztuczne podwyższanie cen bo "pan/pani nie kupował u nas". To prawie jak samobój - tyle razy słyszałem argument (tu na tym Forum), że na sprzedaży auta to dealer nie zarabia, dopiero zwraca mu się na serwisie. To jak w końcu jest :?:
Widać za słaba konkurencja :?

PS. Japan Motor - otwórzcie jaki salon/serwis we Wrocku ;)

Jackie - 22-12-2009, 22:54

JCH napisał/a:
To prawie jak samobój - tyle razy słyszałem argument (tu na tym Forum), że na sprzedaży auta to dealer nie zarabia, dopiero zwraca mu się na serwisie. To jak w końcu jest :?:

Ależ zarabia, tylko nie tyle ile myślą klienci ;) Poza tym jest jeszcze kwestia utrzymania stoku aut - to koszt, niemały więc każda sprzedaż czy pośrednio czy bezpośrednio jest interesem dla sprzedawcy. Nie mówię już o obrocie na koncie (to też ma swoje znaczenie w kwestiach kredytowych)
Pozdrawiam

Anonymous - 23-12-2009, 06:44

Mnie tam się wydaje że jest wolny rynek.....serwis może traktować klienta według swego widzimisie......a klient może korzystać z jego usług ........albo i nie.......
JCH - 23-12-2009, 08:10

AlCapone napisał/a:
Mnie tam się wydaje że jest wolny rynek.....serwis może traktować klienta według swego widzimisie
- Dzień dobry, chciałbym kupić chleb i 4 bułki.
- A pan jest z tego osiedla czy z tamtego?
- Z tamtego. Przechodziłem akurat, miałem po drodze więc pomyślałem, że wstąpię.
- Wrrrr..... :evil: :evil: :evil: 10,50 się należy. Aha, i proszę tu nie wracać bo tylko dla swoich sprzedajemy!

;) :lol: 8)

Hiszpan - 23-12-2009, 08:29

JCH, hehe - dobre. ;)
No ale do tego to się sprowadza. :doubt:
Jestem z tego osiedla i mam super, hiper rabatowo-punktową kartę to płacę 9,50, a "śwagier", którego wyślę po te zakupy jak do mnie przyjedzie to zapłaci 10,50, bo tej karty nie ma. :P

Tyle, że w przypadku sklepu po pierwszym zakupie z reguły można tą kartę wyrobić/dostać i na drugich zakupach też płacimy 9,50. ;)
Z ASO jest trochę inna sytuacja, bo jeżeli nawet zadeklarujemy, że wszystkie przeglądy będą w "ASO 2" to kluczowy zakup już był u "ASO 1" :roll:

JCH - 23-12-2009, 10:40

OK, ja rozumiem system rabatów - też mam aptekę, która daje karty rabatowe (ale ceny mają po zbóju :evil: ) ale przecież to jest czysta matematyka - jakikolwiek przychód in plus będzie większy od zera. No chyba, że im się nie chce ruszyć czterech liter. Druga rzecz - zamiast zachęcić klienta aby następny samochód jednak kupił u nich (pewność, gwarancja, możliwość rabatu, itp.) to odstraszają. Jest wielce prawdopodobne, że taki klient za 3-4-5 lat będzie zmieniał auto.
Aż mam ochotę zadzwonić do tego ASO i ciekaw jestem czy padnie pytanie o pochodzenie auta :roll:

sylb - 23-12-2009, 12:02

Zacznę od tego, że obowiązkiem serwisu jest wywiesić cenni, jeżeli nie ma to telefon do inspekcji handlu i po kilku dniach już będą mieli :) .
Jeśli chodzi o karty rabatowe to jest to dość czeta praktyka w serwisach, Problem jest inny o ile np. takich serwisów Forda jest klika lub kilkanaście w okolicy to serwisów mitsubishi już nie. Więc nie istniej istnieje żadna konkurencja i tu jest problem.

Anonymous - 23-12-2009, 13:30

sylb napisał/a:
Więc nie istniej istnieje żadna konkurencja i tu jest problem.


do czasu az ktos wybierze inna marke :)

dab - 23-12-2009, 18:58

JCH napisał/a:
Aż mam ochotę zadzwonić do tego ASO i ciekaw jestem czy padnie pytanie o pochodzenie auta


A prosze cie bardzo, oto telefon: 0-71-3647671, zapytaj o przeglad i o jego cene...a uslyszysz w odpowiedzi "to" zapytanie 8)

[ Dodano: 23-12-2009, 19:03 ]
Daniel_Sz napisał/a:
Też tak uważam jak Jackie. Zawsze stałego partnera w interesach lepiej traktujemy niż takiego, który zjawia się raz na jakiś czas.


Ja to rozmiem. Tylko czy ktos kto kupil auto to juz jest stalym klientem :D Jesli tak to mamy t do czynienia z naduzyciem pojecia "staly" 8)
Ja jede na pierwszy przeglad, raczej na 100% bede kontynuowal wizyty w tym serwisie na kolejnych przegladach, chocby z prostej przyczyny - nie ma innego autoryzowanego serwisu w obrebie ok 100km :oops:

[ Dodano: 23-12-2009, 19:09 ]
JCH napisał/a:
Czy we wrocławskim ASO jest wystawiony cennik przeglądów? Mógłby ktoś to sprawdzić?


Zaden cennik nie wisi ani nawet nie jest wylozony jako wydruk do wgladu.
Trzeba sie zapytac.
Na pewno takie wywieszenie cennika - jak to ma miejsce np. w ASO RENAULT rozwialo by wszelkie watpliwosci co do podejrzen czy kwoty sa zawyzane "za kare" czy sa to upusty od cen standardowych dla stalych klientow :?
Dzisiaj mnie w serwisie zapewniono ze sa to te drugie - upusty, nie ma zadnych zwyzek. :)

Anonymous - 23-12-2009, 19:53

JCH napisał/a:
AlCapone napisał/a:
Mnie tam się wydaje że jest wolny rynek.....serwis może traktować klienta według swego widzimisie
- Dzień dobry, chciałbym kupić chleb i 4 bułki.
- A pan jest z tego osiedla czy z tamtego?
- Z tamtego. Przechodziłem akurat, miałem po drodze więc pomyślałem, że wstąpię.
- Wrrrr..... :evil: :evil: :evil: 10,50 się należy. Aha, i proszę tu nie wracać bo tylko dla swoich sprzedajemy!

;) :lol: 8)


Nie kupuję.....i idę gdzie indziej.......

[ Dodano: 23-12-2009, 19:54 ]
sylb napisał/a:
Zacznę od tego, że obowiązkiem serwisu jest wywiesić cenni, jeżeli nie ma to telefon do inspekcji handlu i po kilku dniach już będą mieli :) .
Jeśli chodzi o karty rabatowe to jest to dość czeta praktyka w serwisach, Problem jest inny o ile np. takich serwisów Forda jest klika lub kilkanaście w okolicy to serwisów mitsubishi już nie. Więc nie istniej istnieje żadna konkurencja i tu jest problem.


Zgadzam się całkowicie......

[ Dodano: 23-12-2009, 19:56 ]
arturro napisał/a:
sylb napisał/a:
Więc nie istniej istnieje żadna konkurencja i tu jest problem.


do czasu az ktos wybierze inna marke :)


I to jest właśnie wolny rynek........



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group