To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - palenie sprzegla

tomek.rzepek - 09-02-2010, 23:10

Jakie macie przebiegi w tych autach? Bo jak się czyta to aż się włos na głowie jeży u mnie cisza i spokój póki co (odpukać) A czy w wersji turbo sprzęgło nie jest takie same jak w wolnossącym?
Icewind - 10-02-2010, 09:32

całe 44.000, ale 100 KM więcej mocy więc siłą rzeczy musi się wcześniej zużywać. A mówiąc tak naprawdę to jak na samochód zrobiony w japonii to materiały - sprzęgło, hamulce mają z d...
topcan - 16-02-2010, 08:52

No to i mnie dopadło rankiem wjeżdzając na stacje jak redukowałem na 2 zblokowało mi ze nic nie mogłem wrzucić, po chwili biegi wskakiwały ale z niesamowitym oporem a jak zaczeły wchodzić normalnie to zaczoł sie poślizg sprzęgła.
I tu wysnuwam dwa ptranka
1. (pewnie nie ma ) czy jest jakaś regulacja sprzęgła
2. gdzie można kupić oprucz aso dobre sprzęgło

sionia - 16-02-2010, 15:17

topcan napisał/a:
No to i mnie dopadło rankiem wjeżdzając na stacje jak redukowałem na 2 zblokowało mi ze nic nie mogłem wrzucić, po chwili biegi wskakiwały ale z niesamowitym oporem a jak zaczeły wchodzić normalnie to zaczoł sie poślizg sprzęgła.
I tu wysnuwam dwa ptranka
1. (pewnie nie ma ) czy jest jakaś regulacja sprzęgła

nie ma

2. gdzie można kupić oprucz aso dobre sprzęgło


ja kupowałem tutaj link
tarcza exedy docisk oryginalny
jak będę miał następne do roboty to stare dam do nabijania okładzin bo w sumie po 90 tys docisk nie wygląda źle wytarte sa tylko okładziny dodam że podobno można zrobić tunning sprzegiełka- zamiast zwykły okladzin dostajemy ceramiczne podobno nie do zajechania tylko że niestety trochę kosztuje

Anonymous - 04-03-2010, 10:44

witam, wiosna przymierzm się do zmiany Carismy na Outka I, i troche mnie przerażają Wasze dyskusje o padakach tarczy po takich przebiegach, przecież to auto jest stowrzone do jazdy po cięższym terenie niż wyjazd z zaśnieżonego parkingu......paranoja.
...nie mówiąc już o ciągnięciu przyczepy. Pozdro

topcan - 04-03-2010, 23:14

carisma1 napisał/a:
przecież to auto jest stowrzone do jazdy po cięższym terenie niż wyjazd z zaśnieżonego parkingu......paranoja.
...nie mówiąc już o ciągnięciu przyczepy.


Outek nie ma problemu z przyczepą natomniast napewno się nie nadaje do ciężkiego terenu
nie ta klasa auta i tu nawet producent nie śmie twierdzić ze Outlander I jest autem terenowym

Anonymous - 05-03-2010, 12:29

hej, nie chodziło mi tutaj o trudny teren wiem, ze do tego potrzeba czegoś więcej, ciekaw jestem, czy problem palącej się tarczy dotyczy również wersji 2WD?
Simurgh - 03-08-2010, 11:38

Icewind napisał/a:
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z zakupem i wymianą sprzęgła w I Turbo? U mnie już się kończy - ASO części i robocizna ok. 5000 zł.
Za taką kwotę to można całkiem niezły samochód kupić...


Trzeba generalnie uważać. Ja kupiłem z mocno przypalonym sprzęgłem, a potem zimą dwa razy lekko dopaliłem. No i się zabawa skończyła. Teraz mam nowe, Exedy zresztą... i dwa razy przy jakichś górkach/piachach znowu "zapachniało", na szczęście delikatnie i nic się na razie nie dzieje.

Daniel_Sz - 18-06-2011, 21:21

Moje sprzęgło doboegło końca swojego żywota. Mam pytanie: Czy wiecie coś o sprzęgle firmy AISIN - niby made in Japan - cena kompletnego sprzęgła interesująca i konkurencyjna.
Mam pytanie także o to skąd mogą się brać wielkie różniece między cenami tego samego sprzęgła w różnych sklepach:
sprzęgło Japanparts, nr części: KF-571
- w jednym sklepie cena: 2343.00 zł
- w drugim: 1.100

I jeszcze jedno pytanie: czy w silniku 4G63 jest dwumasa?

Z góry dziękuję za odpowiedź

desti - 20-06-2011, 18:19

Daniel_Sz W silniku 4G63 nie ma dwumasa jest to rzecz występująca w dislach a to jest benzyna. Co do jakości tego sprzęgła ciężko się wypowiadać, ale wiem z praktyki, że na ogół najdroższa część ostatecznie jest najtańszą
krzychu - 20-06-2011, 23:00

desti napisał/a:
jest to rzecz występująca w dislach


Głownie w dieslach. W benzynach także np. taki VW 1,8T ma koło dwu masowe.

A swoją drogą jaka jest cena sprzęgła i czy sprzęgło jest uniwersalne do 4G63 czy zależy od skrzyni/modelu samochodu?

Daniel_Sz - 21-06-2011, 11:55

Sprzęgło pasuje do 4G63, jak sprawdzałem do 2WD, 4 WD, 126 oraz 136 KM. Nie wiem jak to wygląda w przypadku turbo. Wybrałem sprzęgło AISIN - najtańsze, a praktycznie jest to EXEDY (z całą pewnością tarcza jest EXEDY). Porównanie 1080 PLN, a 2400 PLN w serwisie (tylko za części) przemawia do mnie jasno. Zobaczymy jak będzie po wymianie - dam znać.
krzychu - 21-06-2011, 15:02

A masz jakieś kody tych części?
Daniel_Sz - 22-06-2011, 01:19

firmy AISIN: Nr kat. KM-029
elektryk - 22-06-2011, 12:49

Daniel_Sz napisał/a:
Sprzęgło pasuje do 4G63, jak sprawdzałem do 2WD, 4 WD, 126 oraz 136 KM. Nie wiem jak to wygląda w przypadku turbo. Wybrałem sprzęgło AISIN - najtańsze, a praktycznie jest to EXEDY (z całą pewnością tarcza jest EXEDY). Porównanie 1080 PLN, a 2400 PLN w serwisie (tylko za części) przemawia do mnie jasno. Zobaczymy jak będzie po wymianie - dam znać.
Ja wymieniałem sprzęgło jakieś 2 lata temu. Akurat wtedy EXEDY było najtańszym zamiennikiem. Cena chyba circa 1500zł za zestaw. W hurtowniach moto były jeszcze jakieś inne zamienniki powyżej 2000zł, a ja zamówiłem EXEDY u dystrybutora EXEDY na Polskę. Standardowo mieli w ofercie jakieś tuningowo-sportowe zamienniki od EXEDY do większości marek, ale moje sprzęgło było według katalogu "stardardowe" bez wodotrysków. Co ciekawe u mnie oryginał też był marki EXEDY z wytłoczonym dodatkowo logiem mitsu i dodatkowym numerem katalogowym mitsu. Na tym sprzęgle zrobiłem ponad 40kkm bez większych problemów. Ostatnio jednak dwa razy odczułem jakby brak przyśpieszenia, ale może akurat to było skutkiem innych czynników zewnętrznych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group