Pajero III - [3.2 DID] moje pajero ciezko pali..
karlos77 - 17-02-2010, 08:09
Witam
Mam podobne objawy tylko że u mnie jeszcze przy ruszaniu potrafi zgasnąć . Ja go w takim stanie kupiłem i powoli chcę go naprawić . Chciałbym żeby to nie była pompa bo mnie na to nie stać . Dołożyłem już do niego 8 tysi i powoli mam dosyć .
Jak mam zaślepić EGR i który to jest dokładnie zawór.
Dzięki z góry.
zbyszekm2 - 17-02-2010, 08:39
który to rok?
karlos77 - 17-02-2010, 09:10
Z kodu wynika że 2001 a zarejestrowany w grudniu 2002
lagerboy - 17-02-2010, 19:32
z tego co mi powiedzial mechanik to zawor znajduje sie tuz pod pokrywa silnika ta z napisem 3.2 did.. ale powiedzial tez ze w tym auci jest on sterowany elektronicznie a nie jak w wiekszosci aut na powietrze,.. wiec moze wystarczy odpiac wtyczek od jego strowania i to ma wystarczyc.. jutro spruboje i napisze co i jak.. aha cena takiego zaworu to 1800 pln.. i z tego co wiem to dostepne sa tylko oryginalne zawory do pajero..
zbyszekm2 - 17-02-2010, 20:55
Nie prawda, zawór EGR jak się psuje to przeważnie jest otwarty, powoduje to ze spaliny dostają się nie kontrolowane do kolektora ssącego, powodując zubożenie mieszanki a tym samym nie równą prace. Zaślep EGR i będziesz wiedział co jest.
karlos77 - 18-02-2010, 09:06
u mnie zawór EGR działa jak się dodaje gazu to widać że pracuje , jak odepne podciśnienie to się zamyka , zauważyłem że jak auto jest mocno rozgrzane to jeszcze gożej jest podczas ruszania ( częściej gaśnie ) jak się jedzie to nieżle wkręca się na obroty , zapala zawsze tak samo czy ciepły czy zimny . może to ten czujnik o którym Zbyszek pisał w innym temacie ( ten który kontroluje ciśnienie w kolektorze ssącym) bo jak nie to chyba pompa ,aż nie chcę myśleć . opiszcie dokładnie który to ten czujnik i jak go sprawdzić , bo w tym temacie w którym o nim wspomnieliście nie zabardzo jest zrozumiałe.
[ Dodano: 18-02-2010, 09:10 ]
zauważyłem że ten zawór na wlocie powietrza do kolektora ( ten podciśnieniowy) nie reaguje na gaz a rurka podciośnieniowa która go steruje jest jakby pusta ( jak w nią dmuchnę to nie ma oporu powietrze przelatuje swobodnie. może to jest przyczyna.
[ Dodano: 18-02-2010, 09:43 ]
dodam ze spalanie jest chyba za durze bo na połowie zbiornika przejechałem 200 km i to jazda po asfalcie do 120km/h
zbyszekm2 - 18-02-2010, 10:16
jeśli masz EGR na podciśnienie to masz góra marzec 2001.
karlos77 - 18-02-2010, 11:47
Pisałem już że mam w kodzie 2001 a rejestracja grudzień 2002. Czy to coś zmienia ?
Czy te objawy o których piszę to pompa czy może coś innego . Jeżeli pompa to ile u was kosztuje z wymianą ?
zbyszekm2 - 18-02-2010, 13:58
w tym roczniku nie ma EGRu na podciśnienie, tylko jest elektryczne.
gildor - 20-04-2010, 19:06
zbyszekm2 napisał/a: | sprawdź rozrusznik, |
prorok normalnie
to był rozrusznik.
watcher79 - 20-04-2010, 23:20
Ty gildor masz ten sam samochód co lagerboy ?
Czy to tylko zdublowany użytkownik ?
gildor - 20-04-2010, 23:54
watcher79 napisał/a: | Ty gildor masz ten sam samochód co lagerboy ? |
yhy, teraz to już ja go mam.
http://forum.mitsumaniaki...p=667987#667987
stegano - 29-04-2010, 12:56
watcher79 napisał/a: | Ja mam odłączony zawór EGR (w takim stanie auto kupiłem). Chociaż Zbyszek radził żeby to zrobić bo na zachodzie w razie kontroli spalin może być problem. Na razie auto jeździ w Polsce i "kopa" ma ponoć większego jak system EGR jest ominięty...
Więc jako rozwiązanie tymczasowe się sprawdza. |
To mit, nikt Cie na zachodzie nie bedzie sprawdzał, a jesli i nawet to niczego ta kontrola nie wykaze... Ja byłe ostatnio z moim pajero mk2 na kontroli technicznej i nic maszyna nie wykazała (a zawór jest zaślepiony).
ATON - 23-08-2010, 00:31
Dołączam sie do tematu " problem z zapalniem"
W trakcie mojego objazdowego urlopu (ponad 7 tys km) pod koniec, w trakcie maratońskiego powrotu, pojawiły się problemy z zapalniem. Problem pojawiał sie tylko gdy auto było gorące, tzn np jazda autostradą, ze stosunkowo dużymi prędkościami ( 120-160) i postój na tankowanie. Próba odpalenia, zawsze wymagała dłuższego kręcenia rozrusznikiem, albo ponownego kręcenia. Czasem silnik kilka razy szarpnął po odpaleniu, ale nie dymił. Co ciekawe na zimno tego problemu nie było. Co wiecej po powrocie, sytuacja nie powtórzyła sie wiecej ( z tym że nie miałe okazji dłużej gnać po autostradzie). Poza tym silnik pracuje bezproblemowo , nie odczuwam zadnej utraty mocy, nie kopci.
Auto jest z 2004 r (produkcji 2003), obecny przebieg 130 tys km ( raczej autentyczny bo sprawdzałem w servisie przy zakupie)
Boję się że to pompa, ale po przeczytaniu postów w tym temacie mam nadzieje że to zawór EGR. One nie lubią gnanania po autostradzie, a mam złe doświadczenia z laguny 1.9 dci, w której podczas szybkich przelotów autostradowych, włączał się tryb awaryjny i dało sie podróżować góra 100 km/h. Wystudzenia auta na parkingu wyłączało tryb awaryjny i znowu można było szybciej jechać. Przyczyną tych perturbacji był wałśnie zawór EGR.
No i żeby pompa padła po 130 tys km! Przjechanych w Niemczech, tam paliwo jest raczej OK. A moja wycieczka była po północnej europie, tam też paliwo jest raczej OK.
Jak to zdiagnozować ?
stegano - 23-08-2010, 00:36
Proponuje jeszcze zajrzec do filtru paliwa, czy nie jest przypadkiem zasyfiony...
|
|
|