[XX-92]Colt C50 i starsze - ile zaworów ma 4g13 GL 91'
Hubeeert - 20-09-2006, 15:00
kostuch, miałeś rację a ja się myliłem...
Poproszę o dane techniczne Colta 4G13 8V - masę moc moment obr i wagę - uzupełnię Historię Colta
Hugo - 20-09-2006, 15:05
tomusn napisał/a: | znakiem rozpoznawczym będa kable, patrząc od przodu: na prawo - 8v, na lewo 12v |
To pierwsza różnica. Dobrze zauważalna. W 12V aparat zapłonowy z boku głowicy-na przedłużeniu wałka rozrządu, a w 8V z tyłu głowicy po prawej stronie.
Druga różnica 8-zaworowy ma na pokrywce rozrządu małą, złotą naklejkę informującą o wielkości luzów zaworowych, kącie wyprzedzenia zapłonu oraz odległości pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej. A 12-zaworowy ma większą naklejkę z napisem: "12 VALVE".
Anonymous - 20-09-2006, 15:40
no to wszystko jasne, silnik który kupiłem jest 89' silnik który mam w swoim to też raczej 8V bo jest z 90' ale przed majem, a wiem że nawet pasek rozrządu po maju 90' jest inny.
[ Dodano: 20-09-2006, 15:41 ]
a co do mocy to z brifu czy dowoudu to ma 44PS(60 koni) przegrzebie papierki to napisze ci mase itd.
Anonymous - 20-09-2006, 16:06
Hubeeert napisał/a: | kostuch, miałeś rację a ja się myliłem...
Poproszę o dane techniczne Colta 4G13 8V - masę moc moment obr i wagę - uzupełnię Historię Colta | No to mnie myliłeś, ale sprawdzałem historię Colta i żeczywiście nigdzie nie ma o tym wzmianki albo przeoczyłem. jednak kable to jest to co je wyróżnia.
Anonymous - 20-09-2006, 16:38
znalazłem taką informację w sieci http://freespace.virgin.n...ishi/mitsub.htm
moc silnika 4g13 według programu serwisowego AutoData 51kw/6000
Hugo - 20-09-2006, 17:07
Nieraz szukając np. amortyzatorów czy innych części w dobrych sklepach internetowych, wybierając konkretny model auta z listy napotykam na dość dokładny opis: przykład: Mitsubishi Colt, 1.3 GL, 4G13 44 kW 60 KM, C51A, bodajże 08.88 r.-06.90 r. Spróbujcie na stronie Kayaby lub NGK.
I w kwestii ilości zaworów wydaje mnie się, że każdy 4G13 12V jest na wtrysku, czyli GLi. Taki też łatwo rozpoznać patrząc na silnik.
josie - 20-09-2006, 20:29
Hugo napisał/a: | I w kwestii ilości zaworów wydaje mnie się, że każdy 4G13 12V jest na wtrysku |
Nie było 4g13 na wtrysku w C5x (kiedyś spierałem się o to chyba z bartkiem_nkm i na tym chyba stanęło). Przynajmniej ja nie widziałem żadnego
Anonymous - 20-09-2006, 21:22
josie napisał/a: | Nie było 4g13 na wtrysku w C5x (kiedyś spierałem się o to chyba z bartkiem_nkm i na tym chyba stanęło). Przynajmniej ja nie widziałem żadnego | To prawda 4g15 były na wtrysku
Hugo - 20-09-2006, 21:39
josie napisał/a: | Nie było 4g13 na wtrysku w C5x |
Czyli tylko na gaźniku sterowanym mechanicznie 8-zaworowe (jak mój) oraz na gaźniku sterowanym elektronicznie 12-zaworowe (z sondą lambda, ECU itd.)
Anonymous - 21-09-2006, 14:30
ale jeśli nie było na gaźniku to skąd 75 KM w 4G13 bo chyba nie od dodatkowych zaworów te 15 KM?
Hugo - 21-09-2006, 16:53
rami1000 napisał/a: | to skąd 75 KM w 4G13 |
Ano właśnie skąd?
wichura1 - 21-09-2006, 21:13
Czasem przepustnica nie jest taka jak w Hyundayu? O mniejszej średnicy? No i 4 dodatkowych zaworów też bez sensu nie dodali chyba?
Hugo - 21-09-2006, 22:18
wichura1 napisał/a: | Czasem przepustnica nie jest taka jak w Hyundayu? O mniejszej średnicy? No i 4 dodatkowych zaworów też bez sensu nie dodali chyba? |
Przepustnica nie wiem jak jest, ale 4 zawory więcej napewno coś dają no i w 12V jest ten podciśnieniowy, sterowany elektronicznie gaźnik-może on swoje też daje. A propos Hyundai'a, to znajomy ma Pony 93 r. 1.3 z tym elektr. gaźnikiem i 8 zaworów. Hmm...
tomusn - 22-09-2006, 09:47
4 zawory w 4G15 dają 6 KM.
bajdełej... wszystkich ciekawskich odsyłam do przejrzenia moich prospektów, tak się zdarzyło że mam wczesne Colty (8v) i późniejsze (12v). kto nie ma, niedługo będzie mógł zassać z działu FAQ (dzięki Marcin), lecz i ja chętnie wyślę mailem.
Anonymous - 23-09-2006, 01:59 Temat postu: 4G15 Dodam jeszcze że były wersje silnika 4G15 - 75 KM (te z gażnikiem sterowanym elektronicznie, lambdą i katalizatorem) które miały 8 zaworów + 4 wtryskowe(tak jest to przetłumaczone) takie dużo mniejsze. Nie było to typowe v12 jak w tych pożniejszych coltch. Miałam takiego właśnie w tej kanciatej budzie sprowadzonego z USA jako Plymouth Colt E. Mam foty tej głowicy jak by ktoś był ciekawy. W Pony był to podstawowy silnik z taka głowicą.
Apropo dlaczego 1600 nie ma oznaczenia 4G16 tylko 4G61?
|
|
|