[92-96]Lancer CB0 - Wentylator chłodnicy
Anonymous - 25-03-2010, 23:15
wymień termowłącznik moim zdaniem. możesz to zrobić ''na szybko'' bez spuszczania całego płynu. Po prostu wyciągasz stary zatykasz palcem czy kombinujesz jakiś korek i wsadzasz nowy. Mała dolewka płynu i wszystko powinno być dobrze.
Piotras88 - 02-04-2010, 12:53
mnisiek1 napisał/a: | wymień termowłącznik moim zdaniem. możesz to zrobić ''na szybko'' bez spuszczania całego płynu. Po prostu wyciągasz stary zatykasz palcem czy kombinujesz jakiś korek i wsadzasz nowy. Mała dolewka płynu i wszystko powinno być dobrze. |
Hornet, tym razem zgadzam się z moim kolegą z grupy ze studiów;) Spuść płyn, albo i nie i wymień termowłącznik. Jak chcesz się przekonać o tym, że termostat jest dobry, to przytrzymaj go na postoju na około 5tyś przez kilka minut i dolna rura też będzie gorąca, albo wyłącz wentylator z kostki. Chodzacy cały czas wentylator po prostu nie pozwala się tej rurze nagrzać. Przerabiałem to tydzień temu....
Anonymous - 02-04-2010, 13:02
Piotras a Ty w końcu zmieniłeś ten termowłącznik?
Piotras88 - 02-04-2010, 15:31
Zdiagnozowałem wykluczając termostat i zamówiłem ten termowłącznik:) Zamontuje po swiętach i potwierdzę w 100% trafność przypuszczeń
idas - 02-04-2010, 15:34
Ja sobie chwilowo odpuściłem ten włącznik bo on ma fazy że raz działa ok, a raz się zawiesi i wentylator chodzi cały czas... Ostatnio jednak więcej poprawnego działania obserwuję:) Możliwe, że nowy termowłącznik będzie razem z nową chłodnicą dopiero.
Hornet - 02-04-2010, 16:04
Piotras88 napisał/a: |
Hornet, tym razem zgadzam się z moim kolegą z grupy ze studiów;) Spuść płyn, albo i nie i wymień termowłącznik. |
Pewnie tak będę musiał zrobić.
Spróbuje po świętach. Póki co mam to samo co idas
PS. Dostęp w miejsce czujnika łatwy nie jest, i do końca nie jestem pewien czy on tam jest
Z tego co pamiętam, jak jakieś 2 lata temu wymieniałem chłodnice, to żadnego czujnika nie było... Ale może źle pamiętam.
idas - 02-04-2010, 21:40
Cytat: | do końca nie jestem pewien czy on tam jest |
Jak idzie kabelek z wtyczką od wentylatora do chłodnicy to być musi...:) Wentylator ma u mnie dwie wtyczki, jedna chyba daje napięcie z wiązki druga w momencie zwarcia czujnika zamyka obwód i wentylator się włącza. Podejrzewam że masz podobnie:)
Hornet - 06-04-2010, 17:03
A możliwe, że poszukiwany czujnik jest w pobliżu termostatu ??
Bo na dole w chłodnicy go nie ma, za to jest jakiś czujnik koło termostatu.
PS A tak przy okazji: gdzie jest czujnik od wskaźnika temperatury na desce ?
idas - 06-04-2010, 17:52
Czujnik temperatury silnika jest przy termostacie-wtyczka skierowana w kierunku silniczka krokowego (nieco poniżej). Całkiem możliwe, że masz wentylator aktywowany poprzez właśnie ten czujnik, bo chyba były takie rozwiązania w tym modelu lancera/colta.
qpal - 09-04-2010, 10:59
Idas prawdę prawi. Wentylatorem steruje ECU, które to pobiera sygnał z tego czujnika i poprzez przekaźnik steruje . Usterka podejrzewam jest banalna. Zaśniedziało we wtyczce przy czujniku ( pewnie od częstego mycia silnika ) Wyjmij wtyczkę, wyczyść i będzie działać.
PS. Informacje na ten temat znajdziesz w manuals - plik FUEL nr 13-135do137 i 13-151-1 [/b]
Hornet - 09-04-2010, 18:36
qpal napisał/a: | pewnie od częstego mycia silnik |
Nic z tych rzeczy !!
A stan wtyczki sprawdzę i zobaczę jaki będzie efekt.
jkruk90 - 24-05-2011, 17:21
podepne sie do tematu. ja mam odwrotny problem do tych powyzej. mi wogole nie zalacza sie wentylator przy chlodnicy... jest cieplo a silnik mimo to nie przegrzewa sie - trzyma temperature idealnie (wg wskazan na desce rozdzielczej). po przejechaniu paru kilometrow zalacza sie kontrolka CE, ktorej nie moge zdiagnozowac poniewaz nie moge znalesc pasujacego interfejsu... probowalem OBD II i nic nie przejmowalbym sie tym az tak bardzo, ale czasami podczas malych przerw w jezdzie samochod nie chce odpalic... trzeba kilka razy probowac... Pomozcie prosze... moj Lancer to 1.3 GLi 1995. Z gory dziekuje za pomoc
Hugo - 25-05-2011, 09:44
jkruk90 napisał/a: | zalacza sie kontrolka CE, ktorej nie moge zdiagnozowac poniewaz nie moge znalesc pasujacego interfejsu... | Nie potrzebujesz żadnego interfejsu tylko zwierasz piny 1 i 4 w gnieździe diagnostycznym i kontrolka CE wymruga kody błędów.
|
|
|