To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Zawór EGR

watcher79 - 30-03-2010, 10:09

zbyszekm2 napisał/a:
... ty masz silnik z 2000 roku, a ten EGR bardzo rzadko się psuje, jest na podciśnienie.. A my mówimy o EGR w silnikach po 2001, tam jest elektryczny i silnik w nich bardzo często się przycina.Wystarczy jak zdejmiesz wężyk.

Mam auto z 2001 więc pewnie występowały tam zawory EGR zarówno elektryczne jak i na podciśnienie.
Jak to odróżnić ? Jak sprawdzić jaki zawór występuje u mnie ?

Morox - 30-03-2010, 16:50
Temat postu: Re: Zawór EGR
1405 napisał/a:
mielec napisał/a:
Witam. Jak konkretnie zahowa się silnik po zaleślepieniu zaworu EGR? Chodzi mi o jego osiągi oraz trwałość.

Kolego zaślep to draństwo puki silnik jako tako chodzi. Ja czepiałem się wszystkiego, bo cały czas miałem pozawalane świece, pomimo ze silnik nie jest zbytnio oliwo żerny. Zawór też przemywałem, no i niby był szczelny, ale w brew pozorom puszczał syf z kolektora wydechowego do kolektora ssącego.
Wiadomo ze ekologia jest ważna ale syfienie silnika brudem wydostającym się z rury uważam za ostatnia głupotę.
Ja zaślepiałem w miejscu łączenia rury prowadzącej z wydechu do kolektora ssącego. Zrobiłem stalową podkładkę ze szpachelki i podłożyłem w miejsce łączenia rury z kolektorem.
Zawór jest nieruszony i żyje swoim życiem tylko nie ma czego przepuszczać bo spaliny nie idą do silnika i na tym właśnie mi zależało. :wink:


zbyszekm2 napisał/a:
tak, to ten grzybek po prawej stroni na kolektorze ssącym, ale ty masz silnik z 2000 roku, a ten EGR bardzo rzadko się psuje, jest na podciśnienie. A my mówimy o EGR w silnikach po 2001, tam jest elektryczny i silnik w nich bardzo często się przycina.Wystarczy jak zdejmiesz wężyk.


Rozumiem ale głownie chodziło mi o to gdzie go zaslepic bo z tego co czytam zaslepienie tego zaworu dobrze wpływa na prace silnika chyba ze inaczej jest w silnikch z 2000 r ???

ps. czy to normalne ze w aucie z 2001 jest silnik z 2000 ??


watcher79 napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
... ty masz silnik z 2000 roku, a ten EGR bardzo rzadko się psuje, jest na podciśnienie.. A my mówimy o EGR w silnikach po 2001, tam jest elektryczny i silnik w nich bardzo często się przycina.Wystarczy jak zdejmiesz wężyk.

Mam auto z 2001 więc pewnie występowały tam zawory EGR zarówno elektryczne jak i na podciśnienie.
Jak to odróżnić ? Jak sprawdzić jaki zawór występuje u mnie ?


Zrobic Foto ???:)

tompol34 - 06-04-2010, 13:41

czesć, po twoim zdjęciu widać, że masz na podciśnienie. Zdejmij wężyk z grzybka na kolektorze weź kulkę z ze starego łożyska(średnica większa niż metalowa rurka na tym grzybku!!!) następnie wepchnij kulkę do wężyka załóż wężyk od podciśnienia na swoje miejsce i gotowe.

pozdrawiam :lol:

zbyszekm2 - 06-04-2010, 14:25

ale jak od syfu jest zapchany to czasem nie domyka sie i to powoduje nie kontrolowany wlot spalin do kolektora ssącego. więc trzeba blaszkę.
taz - 14-05-2010, 13:21

Czy jeśli zaślepiłem wlot spalin w miejscu pokazanym na zdjęciu to wszystko będzie ok :?:


zbyszekm2 - 14-05-2010, 13:26

taz napisał/a:
Czy jeśli zaślepiłem wlot spalin w miejscu pokazanym na zdjęciu to wszystko będzie ok :?:

Obrazek


Będzie OK.

stegano - 15-05-2010, 22:53

watcher79 napisał/a:
Jak się będę wybierał za granicę zamierzam to jednak zrobić...


Już tam stoją i czekają na ciebie :rolleyes:

watcher79 - 16-05-2010, 14:57

Na pewno czekają... jak tylko przekroczę wlepią mandat, zabiorą auto i zostawią samego na środku odludzia. :cry: Dlatego właśnie zamierzam to zrobić :mrgreen:
stegano - 16-05-2010, 15:29

watcher79 napisał/a:
Na pewno czekają... jak tylko przekroczę wlepią mandat, zabiorą auto i zostawią samego na środku odludzia. :cry: Dlatego właśnie zamierzam to zrobić :mrgreen:


hehe :)

RafalB - 09-09-2010, 21:56

Witam!
Odświeże trochę temat EGRu
Za kilka dni jestem umówiony w ASO na wymianę chłodnicy EGR (akcja serwisowa) problem w tym że ja mam EGR zaślepiony i nie wiem czy się do tego nie przyczepią. Moje pytanie zostawic jak jest czy wyciągnąc zaślepkę na czas wymiany.
Z tego co zauważyłem to nie tylko w Polsce się to ustrojstwo zaślepia ja moje pajero sprowadziłem już zaślepione.

zbyszekm2 - 09-09-2010, 22:53

RafalB napisał/a:
Witam!
Odświeże trochę temat EGRu
Za kilka dni jestem umówiony w ASO na wymianę chłodnicy EGR (akcja serwisowa) problem w tym że ja mam EGR zaślepiony i nie wiem czy się do tego nie przyczepią. Moje pytanie zostawic jak jest czy wyciągnąc zaślepkę na czas wymiany.
Z tego co zauważyłem to nie tylko w Polsce się to ustrojstwo zaślepia ja moje pajero sprowadziłem już zaślepione.

A czemu mają się przyczepić!/ Jest po gwarancji. a jak wyjmiesz to nie dojedziesz bo silnik będzie nie równo pracował. Albo wymienić na sprawny> Chyba , ze masz sprawny tylko od tak sobie ktoś zaślepił. Ale i tak ich to nie interesuje czy jest zaślepione czy nie.

Gene - 10-09-2010, 08:39

RafalB, tak ja Zbyszek napisal jedz i sie nie martw. Jesli bedzie problem wtedy zaczniemy sie zastanawiac. To nie jest wina wlascicela, ze producent nawalil. To, ze masz zaslepiony nie oznacze, ze zawor jest w porzadku. Zgodnie z akcja ASO powinna wymienic element na nowy, sprawny i odpowiadajacy wymogom.
RafalB - 13-09-2010, 21:37

zbyszekm2, Gene dzięki za odpowiedzi. Byłem dzisiaj na wymianie chłodnicy i faktycznie nie interesowało ich że EGR jest zaślepiony. Zrobili co do nich należało i nie zadawali zbędnych pytań.
gildor - 14-09-2010, 17:55

RafalB napisał/a:
zbyszekm2, Gene dzięki za odpowiedzi. Byłem dzisiaj na wymianie chłodnicy i faktycznie nie interesowało ich że EGR jest zaślepiony. Zrobili co do nich należało i nie zadawali zbędnych pytań.

a jak się umawiałeś na wymianę? bo jak zapytałem w ASO na Wrocławskiej w Warszawie, żeby mi powiedzieli czy i co podlega akcji serwisowej w moim aucie, to mi kazali otworzyć dowolne zlecenie, np wymiany oleju i dopiero przy okazji sprawdzą czy coś jest do wymiany w ramach akcji.

RafalB - 14-09-2010, 21:54

Zadzwoń do innego ASO bo w tym na Wrocławskiej chcą cie jawnie naciągnąc na jakąś usługę. Ja wszystko załatwiłem telefonicznie, zadzwoniłem do najbliższego ASO z pytaniem czy moje PIII podlega jakiejs akcji serwisowej pani z którą rozmawiłem (zresztą bardzo miła) poprosiła o numer VIN i powiedziała że mam do wymiany miarkę oleju, akumulator ciśnienia oraz chłodnice EGR. Od razu umówiłem się na najbliższy wolny termin no i oczywiście wymienili za zupełną darmoche.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group