To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - kapitalny silnika

Krystian990 - 16-05-2010, 14:37

Na szczęście w tym miesiącu już tylko 2 matury, koniec szkoły, do pracy i będzie kasiorka na utrzymanie Miśka. Kupując go jak najbardziej się z tym liczyłem. Jutro w sumie najpierw poszukam kogoś mirnikiem ciśniania cylindrów, a jak to nic nie powie to mu ściągnę klepiącą głowicę. Tylko co to może być, że klepanie jest powiązane z przerywaniem i szarpaniem silnika po dodaniu gazu....
Zajc3w - 16-05-2010, 15:17

Niedomykające zawory. Przy odrobinie szczęścia szlif zaworów i frez gniazd rozwiąże sprawę.
udi - 16-05-2010, 23:59

Wedlug mnie to zmierz cisnienie.Dowiesz sie jaka kondycja jednostki.
Ale sadze ze to dwie inne sprawy(z tym klepaniiem i dlawieniem).
Klepie bo popychacz pewnie walniety ,albo koles zle poskladal(cos wspominales ze glowice robione).
A sprawa dlawienia to moze po prostu swieca lub kable WN.Swiece czesciej gubia iskre pod obciazeniem niz na wolnych obrotach.
Jak bys mial zawor przywieszony to na wolnych tez by chodzil badziewnie ,a piszesz ze chodzi dobrze.
Sadze ze jak jest niskie cisnienie w cylindrze to wlasnie na wlonych mialby wieksze problemy chodzic ,a przy okolo 3tys chodzilby rowniej.Ja to przynajmniej widze

Krystian990 - 17-05-2010, 21:57

Rozebrałem silnik i co się okazało panewa na jednym korbowodzie była tak zniszczona, że to ona tak klepała i zjechała czop wału:/ Jutro jadę po silnik.... Od sigmy. Mam nadzięję, że nie będę miał żadnych problemów z przełożeniem ze względu na to, że on od sigmy... (24V)
zbyszek05 - 18-05-2010, 14:39

jak masz zamiar kupić silnik to kup ten który jest jeszcze w samochodzie i można go odpalić i posłuchać .zobaczyć co wydobywa się z rury wydechowej i co ma pod kapslem .wiem ze preparaty typu motodoctor zlikwidują prawie wszystko ale....przynajmniej będziesz miał poglad. co do silników składowanych i lezakowanych,niby zalanych olejem i leżącym w magazynie nie dłużej niz 3 miesiące - odradzam .często jest tak ze leżą dłuzej i z olejem ale w misie olejowej i przepalonym syfem . po odpaleniu bez przekręcania na sucho potrafi złapać na cylindrze i uszkodzić gładź - potem bedzie żarł olej bo tłok z gładzią się "zabetonował" jak już kupisz przed uruchomieniem wykręć świece i je obejrzyj , daj delikatnie oleju /nafty/ w każdy cylinder i przekręc na sucho cały cykl - delikatnie tak żebyś czuł czy gdzieś nie złapało no i odkręć misę olejową i wyczyść smok od pompy oleju i samą misę olejową .sprawdzisz co tam w tym oleju było no i zobaczysz czy ktoś nie rozkręcał dołu ...z silnikiem weź także komp sigmy 24 zaworowej .bo po przekładce potrafi zapalać sie check engin....napewno rozkręć też silniczek krokowy i ustaw ponownie obroty silnika po po wypinaniu kompa potrafi chodzić jak na ssaniu ...
silnik od sigmy 24 V pasuje idealnie bo to ten sam model co w 3 Sl
masz po:gląd
http://www.youtube.com/watch?v=TxTSRTdBUZk

jak mozesz zdradzić od kogo kupujesz silnik i skąd to napisz bo jestem ciekawy ....

aha...facet w elblągu ma silniki - zapewnia ze silniki nie leżą dłuzej niz 1-3 mc - nieprawda leżą dłuzej i nie zawsze mówi prawdę o stanie technicznym

Krystian990 - 18-05-2010, 23:02

Silnik wziąłem od gościa z wrocka z rozbitej sigmy. Już go mam w domku, Jutro odkręcę misę, wyczyszczę ja i smok dokładnie, zaleje cylindry olejem i je lekko ręką obrócę. A kompa do niego nie mam ale przecież jak przerzucę calutki osprzęt od mojego (z tego co kupiłem zostawię tylko Blok, układ korbowo-tłokowy i głowicę) to nie ma prawa być żadnych problemów bo zostanie wszystko to co było. Jeśli się mylę to proszę poprawić. Czwartek matura z fizyki, piątek ustny polski, a w sobotę będę wyciągał stary silnik i zobaczę jak się wyrobię z czasem może się wezmę za montaż nowego.
przemoGT - 03-06-2010, 13:53

Witam.
Podepnę się do tematu odnośnie silnika mam już miśka (SL-a) ponad 2 lata klepały hydro regulatory wymieniłem uspokoiło się ale zimą używam innego auta i tu nagle wiosenne rozczarowanie coś zaczęło klepać (rzęzić bez względu czy zimny czy ciepły może trochę więcej odczuwalne na ciepłym) po dodaniu gazu a jeszcze bardziej słychać gdy puszczam gaz na biegu (hamowanie silnikiem) możliwe że to panewki lub sworzeń tłoka. Dodam że ciśnienie na zegarze na ok. 1000 obrotów mam powyżej 1/4 ale już po przekroczeniu 2 tys. zegar pokazuje 3/4 kolega mówił żebym tym zegarem się nie sugerował. Coś radzicie w tej sprawie bo w kanale trudno stwierdzić skąd dochodzą te odgłosy. Silnik pracuje równo spadku mocy nie stwierdziłem. Spalanie oleju też mam ok. 1litra /1000km podobnie jak kolega napisał na początku postu.
Gdzie szukać i od czego zacząć ? bo szkoda aby w pewnym momencie odmówił posłuszeństwa.

bleki01 - 03-06-2010, 17:15
Temat postu: moment dokręcania śrób
Witam.Robie remont silnika w cari 1.6. Wiecie jakie są momenty dokrecania śrób panewek korbowodowych?
Frost - 03-06-2010, 18:48

bleki01, ja kręce do oporu :) nigdy jeszcze nie użyłem klucza dynamometrycznego, to samo dotyczy głowicy. Nigdy ta metoda jeszcze mnie nie zawiodła :wink:
Krystian990 - 03-06-2010, 22:37

PrzemoGT miałem identyczne klepanie i okazało się, że obrócona panewa... :?
bleki01 - 04-06-2010, 11:49

frost83, spoko :wink: ja jednak chciałbym to zrobic tak jak książka pisze :wink:
przemoGT - 18-03-2012, 14:10

Witam . Odświeżam temat.
Rozebrałem swojego SL-a i obróciło panewkę na drugim tłoku i teraz pytanie czy opłaca się robić szlif czy jest jakaś szansa że to będzie chodzić czy lepiej kupić silnik są akurat 2 na allegro. Co do szlifu to mam niedaleko szlifierza co robił koledze wał do nissana 200sx na turbo i śmiga już jakiś czas bez awarii ale nie wiem jak to się ma do szlifu w 3000gt
doradzi ktoś coś w tej sprawie

jeśli ktoś ma namiary na pewny silnik to też bym prosił

z góry dzięki

kleryk-3kgt - 18-03-2012, 22:01

Kupisz silnik, nie wiadomo co to będzie.
Jak masz dobrego szlifierza, to działaj, przy okazji wymień resztę panewek na ACL. Wyważ dynamicznie i będzie lepiej niż było :)

Frost, pisałeś to 2 lata temu, ale zasada jest taka sama, nic się nie zmieniło: Dzięki takim druciarzom jak Ty, ludzie błąkają się po warsztatach, szukając mechanika a nie psuja.
Skoro ktoś wymyślił tak ważną rzecz jak klucz dynamometryczny, to tylko po to, by nie edit kluczem na pałę, a zrobić to jak należy. No tak, po co komu sztab inżynierów i skomplikowane obliczenia? Przecież jest biceps.
Najlepsze jest, jak taki druciarz, zacznie dokręcać głowicę i nie wybierze oleju z otworów szpilek, robi się ciśnienie a jak wiadomo, olej się za bardzo nie spręża. Wiec kręci taki na palę a po miesiącu, w silniku jest meksyk.


Edit:Wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem.

Frost - 18-03-2012, 22:49

kleryk-3kgt, przemyśl 2a razy nim napiszesz coś do kogoś, szczególnie jak go nie znasz. Jakbym chciał porady to sie zgłosze ;) ale raczej nie do Ciebie.

przemoGT, daj wał do tokarza, on Ci powie co dalej robic :) szczególnie że sprawdzony

zbyszek05 - 19-03-2012, 12:04

Podepne się do tematu...ogólnie zasada jest taka że wałów w japończykach się nie szlifuje nie wiem kto to wymyślił ale miał racje .Teraz jeżeli przekręciło panewkę na wale to bardzo prawdopodobne jest że wał mógł się delikatnie zwichrować - ale to jest do sprawdzenia .Następna sprawa jest taka że do silników 6g72 dohc cięzko jest dobrać inne panewki niż " ori" co potwierdza to że wałów się nie szlifuje i wiem to z doświadczenia bo wymieniałem silnik, gdyż nikt nie chciał się podjąć szlifowania takiego wału dodatkowo zakłady ,które specjalizują się w szlifowaniu wałów nie dają gwarancji na taki zabieg bo powierzchnia nie będzie dostatecznie w takim stanie jak w "ori"
a odnośnie kluczy dynamometrycznych to sprawdzają się ale przy montażu ori części . Przykład - jeżeli planujesz głowicę ,dajesz nową uszczelkę to wartość dociskania kluczem głowicy już się zmienia tak samo się ma rzecz przy wale po szlifie - zmieniasz parametry części powinieneś zmienić moment dokręcenia śrub - takie jest moje skromne zdanie

I teraz uwaga ...6G72 DOHC dlaczego osobiscie nie szlifowałem wału korbowego a szukałem drugie silnika ? Ponieważ na wysokich obrotach, tam gdzie w okolicy 5500 rpm SOHC już zdycha, DOHC kręci i kręci, ten trzylitrowy silnik V6 ma odcięcie na 8000rpm!!! Dla mnie - najlepszy silnik V6-24 w klasie do 3 litrów w latach 92-95 :?: , przez całą swoją produkcję zepchnięty na drugie miejsce / chyba / w rankingach przez nissanowski motor z Maximy.
Decyzja należy do ciebie .Pozdrawiam

Pewne silniki może mieć sławek z suwałk 509782102



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group