To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - [Z34A 1.3] Ciężko chodzący drążek skrzyni biegów.

poziom1989 - 28-05-2017, 18:39

Ja ten wybierak solidnie wyczyscilem i nasmarowalem bialym smarem z teflonem. Ponizej zamieszczam moj filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=eYvyTzvVWcM

Pawlik84 - 13-07-2017, 12:22

No i przyszedł czas na mojego colta. Jestem po wymianie sprzęgła w komplecie. Efekt jak u większości taki sam: wsteczny nie zgrzyta, a jedynka wchodzi idealnie. Trzeba się przyzwyczaić do troszkę inaczej pracującego pedału sprzęgła bo pracuje bardzo leciutko poza tym wsio ok.
codi - 13-07-2017, 12:59

A jak się cenowo kształtuje w tej chwili wymiana kompletnego sprzęgła
Pawlik84 - 16-07-2017, 12:11

Zależy co wybierzesz LUK i SASCH mają podobne ceny ok 800zł + robota ok 400zł. Można kupić też tarcze i docisk firmy ASHIKA za 370zł + łożysko z łapą SASCHA za 270zł i wyjdzie trochę taniej i ja tak zrobiłem. W ASHIKA docisk miałem firmy "valeo" a tarcza była "made in japan". Dają gwarancje 80tys. km lub 3 lata. Zobaczymy puki co jestem zadowolony.
piernik87 - 18-07-2017, 10:17

Pawlik84 napisał/a:
No i przyszedł czas na mojego colta. Jestem po wymianie sprzęgła w komplecie. Efekt jak u większości taki sam: wsteczny nie zgrzyta, a jedynka wchodzi idealnie. Trzeba się przyzwyczaić do troszkę inaczej pracującego pedału sprzęgła bo pracuje bardzo leciutko poza tym wsio ok.


Cześć, podepnę się pod temat. Mam podobnego Colta, tylko 1.1 z 2009. Może tak z góry powiem, nie znam się kompletnie na mechanice. Jak poznajecie, że sprzęgło jest do wymiany? Może opiszę swojego:
- Czasem bardzo ciężko wbić jedynkę. Rzadko, ale zdarza się stojąc na światłach.
- Wydaje mi się, że dwójka wchodzi opornie - zawsze, trzeba dobrze przymierzyć i zrobić to bardzo powoli.
- Autem często szarpie na niższych obrotach, na 1 i 2. Przy przełączaniu na 2 często jest takie charakterystyczne bujanie do przodu-do tyłu. Czasem szarpnie lekko na wyższym biegu przy zmianie.
- Wstęczny często nie chce wejść wcale, bardzo często zgrzyta (czytałem że to norma w tych Coltach?)
- Ogólnie sprzęgło łapie bardzo "wysoko", nie wiem czy dobrze to opisuje, ale dopiero praktycznie przy tuż przed całkowitym odpuszczeniem pedału. Może to norma, ale średnio mi to pasuje.
- Robiłem test ruszania z trójki, o którym czytałem gdzieś na internecie. Tzn równa powierzchnia, powolna próba ruszenia z trójki. Ponoć powinien gasnąć, a nie gaśnie. Tylko nie wiem, czy ręczny ma być też zaciągnięty, bo nie był.
- Czasem zdarza sięzapomnieć o ręcznym (oczywiście rzadko - roztargnienie, pośpiech) - i zauważyłem, że parę razy jechałem powoli mimo ręcznego.
- Co do wkręcania się na obroty i braku przyspieszenia - nie stwierdzam czegoś takiego, ale ciężko mi znaleźć punkt odniesienia, bo innymi Coltami nie jeździłem. Tutaj chyba jest okej, auto przyspiesza.
- Nie słychać żadnych dzwięków przy wciskaniu sprzęgła, stukania itp.
- Auto ma przebieg ok. 76tyś km, prawdopodobnie sprzęgło nigdy nie było wymienianie - nie wiem, mam ten samochód od ok. 63tyś.

Wiem, że ciężko coś stwierdzić na odległość. Może ktoś mógłby doradzić. Tak jak mówię, nie znam się na tym. I ew. gdzie coś takiego zrobić w Krakowie. Dotychczas zawsze jeździłem do ASO Auto Krak, ceny mieli chyba okej, a też nic się poważnego nie działo.

Pawlik84 - 18-07-2017, 10:31

Moim zdaniem na 95% to wina sprzęgła. Wymień komplet. Miałem podobne objawy. Wg twojego opisu to tarcza sie już sie skończyla i byc może docisk siada powoli. U mnie po wymianie jest ok z wrzucaniem każdego biegu, tylko mam mały defekt szumienia o czym utworzylem post.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group