Pajero III - [3.2 DID] alarm
michal87 - 27-03-2010, 17:26
Rozumiem że alarmu nie ma
Jakie mogą byc koszta alarmu fabrycznego jeśli jest możliwośc takiego nabycia?
watcher79 - 27-03-2010, 18:17
Cena instalacji oryginalnego alarmu w ASO (o ile istnieje taka możliwość) będzie pewnie kilkukrotnie wyższa niż instalacja zwykłego, prostego alarmu (straszaka na dzieciaki) i dobrego immobilisera z ukrytym włącznikiem czy jak ja preferuje widoczną klawiaturą na kod. Jak chcesz instalować mimo wszystko w ASO to nie pozostaje nic innego jak zadzwonić w poniedziałek do najbliższej stacji. Ceny w poszczególnych stacjach i tak mogą się różnić.
michal87 - 27-03-2010, 20:58
apropo zabezpieczenia samochodu ukrytym wyłącznikiem odcinającym zasilanie jakiegoś istotnego elementu,jaki moze byc koszt takiej operacji i które zasilanie było by najlepiej odciąc?
PiotrC - 28-03-2010, 15:12
michal87 napisał/a: | apropo zabezpieczenia samochodu ukrytym wyłącznikiem odcinającym zasilanie jakiegoś istotnego elementu,jaki moze byc koszt takiej operacji i które zasilanie było by najlepiej odciąc? |
od 50 do 300 zetów. Zależy od wyłącznika. Są mechaniczne, dobrze schowane i elektroniczne które same się rozbrajają kiedy wejdziesz do samochodu, mając w kieszeni maleńki nadajnik. Mechaniczny bardziej uciążliwy, ale ten drugi to następna elektronika, często zawodna.
Co odciąć? Np. zawór odcinający paliwo w pompie wtryskowej, sterowanie rozrusznikiem, coś w komputerze itd. Ważne aby to robił zaufany mechanik, najlepiej domorosły. Miałem kiedyś takiego, niestety nie ma Go już wśród nas. Potrafił tak wejść w układ elektroniczny samochodu, że nie wykrywał go serwisowy komputer. Po przekręceniu stacyjki nie zapalała się kontrolka świecy żarowej sygnalizując nie włączony układ. Poza tym rozrusznik kręcił, kontrolki gasły, tylko samochód nie zapalał.
Pozdrawiam
zbyszekm2 - 28-03-2010, 15:51
ja mam anty napad, wychodzę z samochodu i już nie można go uruchomić. i mi to wystarcza.
I dodatkowo jakiś zwykły alarm.
watcher79 - 28-03-2010, 16:45
Kompromisem między odcięciem mechanicznym z ukrytym przełącznikiem a elektronicznym z dodatkowo zasilanym nadajnikiem "pluskwą" który trzymamy w kieszeni jest elektroniczne odcięcie i klawiatura numeryczna na kod. Uzbraja się automatycznie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki a rozbraja kodem który musisz tylko zapamiętać. Nie musisz dbać o naładowane baterie w "pluskwie" czy stresować się że złodziej jednak znajdzie ukryty przełącznik. Takie systemy są o tyle ciekawie pomyślane że między klawiaturą a urządzeniem odcinającym "centralą" nie ma połączenia wprost. Jedno i drugie urządzenie podłączone są do systemu zasilania i tą drogą na określonej częstotliwości dogadują się miedzy sobą. Nie ma ryzyka że złodziej dojdzie od klawiatury po kablu do elementu odcinającego.
Morox - 28-03-2010, 16:54
zbyszekm2 napisał/a: | ja mam anty napad, wychodzę z samochodu i już nie można go uruchomić. i mi to wystarcza.
I dodatkowo jakiś zwykły alarm. |
czy o takim anty ... jest mowa ???
http://moto.allegro.pl/it...lonu_napad.html
zbyszekm2 - 28-03-2010, 17:38
Morox napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | ja mam anty napad, wychodzę z samochodu i już nie można go uruchomić. i mi to wystarcza.
I dodatkowo jakiś zwykły alarm. |
czy o takim anty ... jest mowa ???
http://moto.allegro.pl/it...lonu_napad.html |
Nie, tu musisz wciskać przycisk, a ja mam urządzenie, które nosze w kieszeni, nie muszę nic wciskać, Jak kostka oddali się 5 m od samochodu to zgaśnie silnik.
watcher79 - 28-03-2010, 19:40
Raczej coś takiego: http://www.proxima.pl/ind...id=22&Itemid=36
PiotrC - 28-03-2010, 20:28
zbyszekm2 napisał/a: | Morox napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | ja mam anty napad, wychodzę z samochodu i już nie można go uruchomić. i mi to wystarcza.
I dodatkowo jakiś zwykły alarm. |
czy o takim anty ... jest mowa ???
http://moto.allegro.pl/it...lonu_napad.html |
Nie, tu musisz wciskać przycisk, a ja mam urządzenie, które nosze w kieszeni, nie muszę nic wciskać, Jak kostka oddali się 5 m od samochodu to zgaśnie silnik. |
Gorzej jak kiedyś daleko od domu zbliżysz się na bliżej niż 5 m i nie zapali Taką przygodę miał znajomy w Niemczech. Nawet serwis Mercedesa nie pomógł. Dobrym rozwiązaniem jest mieć schowaną / wyłączoną!!/drugą kostkę z kompletu w samochodzie. Tak mi radził zakładający te urządzenia, twierdząc, że jak kucnie bateryjka to po jej wymianie urządzonko lubi zwariować
Pozdrówka
zbyszekm2 - 28-03-2010, 21:53
PiotrC napisał/a: |
Gorzej jak kiedyś daleko od domu zbliżysz się na bliżej niż 5 m i nie zapali Taką przygodę miał znajomy w Niemczech. Nawet serwis Mercedesa nie pomógł. Dobrym rozwiązaniem jest mieć schowaną / wyłączoną!!/drugą kostkę z kompletu w samochodzie. Tak mi radził zakładający te urządzenia, twierdząc, że jak kucnie bateryjka to po jej wymianie urządzonko lubi zwariować
Pozdrówka |
Nie zdarzyło się, a w razie czego mogę odpalić bez tego, bo jest specjalny system, który to przewidział.
Emerson - 02-04-2010, 22:57
Koledzy może pomożecie mi w nietypowym działaniu mojego centralnego zamka z alarmem. Otóż przy niskich temp. blisko zera st. C nie reaguje centralne ryglowanie. Problem zaczął się na początku zimy przy pierwszych spadkach temp. Sądziłem, że jest to problem ze słabymi bateriami w pilocie wymieniłem- nic to nie zmieniło. Problem zniknął po przyjściu odwilży zamek zaczął działać "normalnie". Czekam na propozycje.
|
|
|