To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Krzywa Elka w Turbo Kamera TVN Turbo

romero - 07-04-2010, 22:35

londolut napisał/a:
Panowie, tutaj jest o tym temat :arrow: http://forum.mitsumaniaki...ht=krzywo++stoi

Czy naprawdę jeden wątek na ten temat nie wystarczy.
Jednemu z kolegów przeszło to inni zaczeli.
Pozdrawiam.

niedal - 08-04-2010, 07:27

romero napisał/a:
londolut napisał/a:
Panowie, tutaj jest o tym temat :arrow: http://forum.mitsumaniaki...ht=krzywo++stoi

Czy naprawdę jeden wątek na ten temat nie wystarczy.
Jednemu z kolegów przeszło to inni zaczeli.
Pozdrawiam.


ja nie zaczynam po raz kolejny.
nie napisałem tego tematu z racji tego, że L200 jest krzywe, a to akurat prawda bo jest, tylko napisałem po to, by inni użytkownicy mogli (bo nie wszyscy wszystko muszą wiedzieć) zobaczyć, jak konkretny człowiek - użytkownik krzywego L200 upomina się o swoje.

Tłumaczenie jednego z kolegów, że lewa strona jest niższa bo po tej stronie jest zbiornik paliwa, przedni most i "transfer" jest odrobinę śmieszne. Konstruktor powinien to przewidzieć.

Przedni most nie wpływa na przechylenie bo nie jest elementem nadwozia resorowanym jak reszta karoserii.

Jeżeli poprzednia wersja L200 nie była krzywa, to ewidentnie jest to wada fabryczna lub konstrukcyjna. Wagę "transferu" można było wyrównać zbiornikiem paliwa umieszczając go po przeciwnej stronie.

Ciekaw jestem, czy ktoś z Was ma wydruk z komputera, jaki drukuje się na ścieżce diagnostycznej, np. kontrolując geometrię zawieszenia. Na wydruku jest nacisk na każde poszczególne koło.
Z ciekawości chciałbym zobaczyć jak rozkłada się nacisk na poszczególne koła w aucie.

Witold_Rybarz - 08-04-2010, 11:53

namotore napisał/a:
Przedni most nie wpływa na przechylenie bo nie jest elementem nadwozia resorowanym jak reszta karoserii.

no akurat przedni to nie jest most (określenia most napędowy używa się określając sztywną belkę łączącą oba koła zawierającą przekładnie i mechanizm różnicowy -w różnych zresztą konfiguracjach) więc wpływa na przechylenie

namotore - 08-04-2010, 12:41

nie przeszlo, problem nadal istnieje. Kazda Ela jest krzywa. Zmierzylem juz ok 80 szt. i przechyly wahaja sie od 0.7 cm do 2.9 cm
niedal - 08-04-2010, 12:49

Witold_Rybarz napisał/a:
namotore napisał/a:
Przedni most nie wpływa na przechylenie bo nie jest elementem nadwozia resorowanym jak reszta karoserii.

no akurat przedni to nie jest most (określenia most napędowy używa się określając sztywną belkę łączącą oba koła zawierającą przekładnie i mechanizm różnicowy -w różnych zresztą konfiguracjach) więc wpływa na przechylenie


przepraszam, zagalopowałem się z tym mostem.

na codzień jeżdzę Jeepem więc mam most z przodu i z tyłu :biggrin: Jeep stary ale prosty :mrgreen:

tomekrvf - 08-04-2010, 23:56

niedal napisał/a:
Konstruktor powinien to przewidzieć.

Stąd sprężyny o różnej długości.

niedal - 09-04-2010, 13:47

tomekrvf napisał/a:
niedal napisał/a:
Konstruktor powinien to przewidzieć.

Stąd sprężyny o różnej długości.



przewidział, po fakcie :wink:

Anonymous - 12-04-2010, 00:55

tomekrvf napisał/a:
center napisał/a:
W USA

W USA powinni naklejać nalepkę informującą "jeśli chcesz zwolnić lub zatrzymać się to wciśnij hamulec". Nie chcę dożyć tego momentu kiedy będziemy traktowani jak idoci.


Fakt nie traktuje się nas jak idiotów, tylko po prostu z nas się idiotów robi (ot taka subtelna róznica) :roll: Tam można wygrać proces za oblanie się gorącą kawą (w przypadku braku ostrzeżenia na kubku,że kawa może być gorąca) a u nas ludzie jeżdżą niebezpiecznymi samochodami a szansa na wygranie sprawy z producentem jest niska (choć ja temu panu gorąco kibicuje).

namotore - 12-04-2010, 14:33

przy takim podejsciu nie wroze marce swietlanej przyszlosci
Hubeeert - 12-04-2010, 19:41

Bardzo techniczna opinia. A może ktokolwiek z Was dysponuje jakimikolwiek dowodami - nawet najmniejszymi na to, że ten przechył w jakikolwiek sposób wpływa na to jak L200 jeździ? Hmm??

Tylko niech to będzie jakiś dowód a nie to co sie komuś wydaje. Estetyka nie ma wpływu na właściwości jezdne a Ci co się tu chwalili jazdą 180 km/h jakoś nie opowiadali a wpływie przechyłu na cokolwiek.

jacek z płocka - 12-04-2010, 22:39

Witam, też sądzę, że tylko estetyka cierpi, reszta jest w najlepszym porządku. Na naszych krzywych drogach wszystko się uśrednia ( na szczęście drogi pochylają się się ku poboczom).
Mój egzemplarz miał przechył ok. 1.5 cm, ale się sam wyprostował ( opis przypadku w innym temacie). O problemie dowiedziałem się z forum , a nie podczas użytkowania. Niestety prawie każdy samochód ma jakieś niedoróbki. Pozdrawiam

Hubeeert - 12-04-2010, 23:48

Wbrew temu co niektórzy sądzą ja naprawde jestem ciekaw w czym to tak naprawde przeszkadza i co pogarsza - bo że występuje to juz zostało udowodnione - może teraz jakieś rzeczowe argumenty za tym co powoduje ten przechył?

Od razu może dodam coś z pogranicza humoru - gdy wsiadam do samochodu osobowego to automatycznie przechyla sie on ja moją stronę (ważę ponad 110kg) i jakoś nie zauwazyłem, żeby pogarszało to właściwości jezdne. ;-)

tomekrvf - 12-04-2010, 23:51

Hubeeert napisał/a:
A może ktokolwiek z Was dysponuje jakimikolwiek dowodami - nawet najmniejszymi na to, że ten przechył w jakikolwiek sposób wpływa na to jak L200 jeździ? Hmm??

Hubert, za dużo wymagasz.
niedal napisał/a:
przewidział, po fakcie

To źle? Zauważyć błąd i naprawić go to źle?

Hubeeert - 12-04-2010, 23:54

Nie tyle za dużo co zastanowienia - bo grupka robi wojnę a nie ma nic poza silnym przekonaniem, że dzieje się coś złego.
tomekrvf napisał/a:
To źle? Zauważyć błąd i naprawić go to źle?
Według mentalności popularnej (masowej) przyznanie się do błędu jest oznaką słabości a najprzyjemniej kopie się leżącego ;-)
Zaraz się dowiesz, że od przechyłu się komus dywanik przesunął i zablokował pedał gazu ;-)

namotore - 13-04-2010, 06:55

gratuluje dobrego samopoczucia :( Uwazam ze w moim wypadku wydanie 120k pln moglo byc bardziej przemyslane. Samochod przez 3 lata 21 razy byl w serwisie w sprawach usterek i awarii nie pozwalajacych na jazde. Co do przechylu drogi Kolego Ela bywa krzywa 2.5 cm bez kierowcy, na sucho przy pustym baku. Mierzylem wiele innych samochodow roznych marek, tendencja "na lewo" byla w 7 , "na prawo" w 6, ale nigdy wiecej niz 0.6 cm :!: przygotowuje wlasnie prawnikow zeby nieco ruszyc centrale polska i europejska, pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group