Mazowieckie - DIagnowa silnika
Owczar - 03-05-2010, 15:09
ScYpIoL, na zdjętym pasku i zgaszonym silniku trzeba by podac na krotka napiecie na sprzeglo i zakrecic spreżarką sprawdzając jaki stawia opór. Choć szczerze nie wiem jaki powinien być normalnie. Podejrzewam, że troszkę większy niż pompy wspomagania. Ale w tym przypadku który opisujesz bęzdiesz pewnie miał problem z zakręceniem kołem pasowym.
Czy ta klima przestała nagle działać?
ScYpIoL - 03-05-2010, 15:58
Owczar powiem tak jak kupywąłem tego Galanta koleś zarzekał się że klima była w tamtym roku nabijana, jednak nie działała, jak zadzwoniłem do niego po wykryciu usterki twierdził ze nie możliwe i że powinna być sprawna.
co do usterki ja bym obstawial sprężarkę lub same sprzęgło ponieważ jak nie ma czynnika chłodzącego kompresor się nie załącza. pasek normalnie napędza sprężarkę nie ma żadnych oporów pisków itp. problem się pojawił po nabiciu klimy więc tak jak pisalem mi się wydaje że to będzie sprężarka lub same sprzęgło. Tylko pytanie ile może kosztować wymiana tego sprzęgła ??
Owczar - 03-05-2010, 18:31
ScYpIoL, sprzedający wcisnął Ci kit. Sprawnej klimatyzacji nie trzeba nabijać co rok.
To normalne, że kompresor się nie załącza.
Ale ogólna zasada jest taka, że sprężarkę napędza zewnętrzna część koła pasowego poprzez sprzęgło które sprzęga koło pasowe z wałkiem sprężarki.
Nawet jeśli sprężarka jest odłączona to pasek napędza koło i wygląda jakby sprężarka pracowała.
Po nabiciu klimatronik podaje napięcie na sprzęgło, które załącza sprężarkę. Jeśli jest uszkodzone to nie sprzęgnie wałka i nic się nie dzieje. To sprzęgło nie będzie wydzielało dziwnego zapachu bo jest elektromagnetyczne, a co najważniejsze nie doprowadzałoby do zgaszenia silnika.
Chociaż właśnie przypomniał mi się identyczny problem.
http://forum.mitsumaniaki...%B1czeniu+klimy
Więc zanim zaczniemy drążyć, spróbuj tamtego rozwiązania. Ale zanim to zrobisz to sprawdź stan i naciąg paska klimy, bo to być może on się przypalać bo jest w złym stanie lub jest za luźny.
ScYpIoL - 04-05-2010, 10:54
Owczar zaprowadziłem Galancika na wymianę rozrządu.
Mam wątpliwosci co do naciągu paska ponieważ jak na niego naciskałem to uginał się ok 1cm. Moim zdaniem nie powinno tak być. druga sprawa chyba ECU nie komunikuje się z klimą ponieważ po włączeniu nie podnosi obrotów, nie wiem być może dlatego ze z klimy spuszczony był czynnik i jest pusta po nabiciu sprawdzę czy dalej jest tak samo i będę robił reset ECU . a i bym zapomniał napisać o tym że wcześniej jak po nabiciu klimy i włączeniu gasł silnik to przed gaśnięciem było słychać takie PSSST i wtedy dopiero gasł ale to chyba oznaka że sprężarka się załączała.
[ Dodano: 05-05-2010, 23:04 ]
no i to czego się obawiałem zatarta sprężarka klimatytzacji;/
może któryś z kolegów z forum posiada na sprzedaż sprawną sprężarkę ?
[ Dodano: 05-05-2010, 23:06 ]
i pytanko czy sprężarka z gala 2.5 V6 będzie pasować do mojego 2.0 SE??
|
|
|