To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] ALTERNATOR czy pasuje??

tttwm - 06-05-2010, 14:16

OKI sądzę że wszystko wiem, wieczorem oglądnę co ja tam mam i zamówię na allegro. Przy cenie 100 zł za altka, nie opłaca się zabawy z tym.
plecho1 - dzięki za pomoc - innym też.
Jezeli coś jeszcze będzie dla mnie tutaj problematyczne to będę pisać.

tadek-l - 06-05-2010, 19:33

Jak kupisz to od razu zajrzyj do szczotek, aby zaoszczędzić roboty w przyszłości.
tttwm - 07-05-2010, 07:38

Generalnie wczoraj zrobiłem rozeznanie jaki ten mój altek jest.

Po pierwsze żaden na IC i te co podałem na allegro nie pasują. U mnie wtyczka do alternatora jest identyczna jak wtyczka do silniczków od spryskiwaczy. Gdy ja wczoraj odpiołem wyglądała na zardzewiałą i pojawiła się myśl - jako że np przy silniczkach od spryskiwaczy regularnie (co miesiąc muszę czyścić styki) może i tutaj taki zabieg pomoże. Dzisiaj wieczorem (ewentualnie jutro rano) postaram się zmierzyć ładowanie ale nie na stykach aku tylko na stykach alternatora. Nie wiem jeszcze jak mi się to uda. Bo dojście jest tak fatalne że szkoda gadać.

Moje pytanko jest bardzo laickie i może bardzo głupie. Ale jak będe przykładac miernik to robi to róznicę którą końcówę do którego przyłożę. Niestety na dobrą sprawę nie wiem gdzie tam jest + a gdzie - bo kable są tego samego koloru.

londolut - 07-05-2010, 07:45

tttwm, jeśli będziesz miał elektroniczny to nie. Najwyżej pokaże 'minus'.
plecho1 - 07-05-2010, 08:01

Kabel od ładowania zawsze jest sporo grubszy od pozostałych i często jest osobno przykręcony śróbką o średnicy 6 lub 8mm. Raczej sprawdzenie tam ładowanie nic nie da, możesz sprawdzić czy dochodzi do alternatora napięcie od akumulatora na tym przewodzie. Żeby dobrze sprawdzić alternator najlepiej go wymontować i rozebrać ale przy rozbiórce trzeba uważać bo jak zrobi się to niewłaściwie to można pourywać przewody łączące stojan z układem prostowniczym. Wydaje mi się że padł ci układ prostowniczy, jeśli by to się potwierdziło to koszt takiego wacha się koło 100zł i jeśli by to się potwierdziło to warto jest to naprawić
tttwm - 07-05-2010, 08:24

Dobra to teraz pytanie - do alternatora dochodzą 2 przewody (jeden gruby przykrecony śróbka 6mm (ładowanie) drugi taki z wtyczką jak od silniczka od spryskiwaczy - to skoro gruby to ładowanie to od czego jest ten cienki co mi zardzewiał??
Gdzie mam w takim razie przykładac miernik??

plecho1 - 07-05-2010, 09:46

Ten cienki jest od kontrolki ładowania, jednak musi łączyć bo kontrolka działa. Miernik możesz przyłożyć do grubego.
W sumie to pasowałby do ciebie każdy alternato aby pasowały uchwyty i aby był na 2 przewody jak twój. Jakbyś dostał z orginalną kostką obciętą z orginalnej instalacji to wystarczyłoby połączyć cienki z alternatora z cienkim z twojej instalacji i przykręcić gruby i wszystko by działało.

tttwm - 07-05-2010, 10:13

Acha, to robi się znou całkiem przyjemnie. Czyli generalnie kwestia podłączenia ŁADOWANIA będzie ok. A czy jest taka mozliwość żeby (gdy bym nie dostał orginalnej kostki), żeby tego cienkiego przewodu na dwa kabelki nie podłanczać?? Rozumiem że gdy nie będzie podłączony to będzie paliło się ładowanie (a raczej brak), ale czy w pracy alternatora to nie będzie przeszkadzać i czy bez podlączenia tego cienkiego będzie ładować??

Z drugiej strony myślę sobie że jeżeli kupuje alternator wyjęty z CA4A (nawet ten sam rocznik) to chyba mocowanie MUSI PASOWAĆ??

plecho1 - 07-05-2010, 11:07

Każdy alternator da się podłączyć a najłatwiej jak jest na 2 przewody, czyli jeden gróby od ładowania i cienki od kontrolki. Z uchwytami może być różnie, czasem w tym samym modelu mogą być stosowane różne alternatory róznych producentów i na różne rodzaje paska, wieloklinowe i zwykłe klinowe, miałem tak w astrze, ze wspomaganiem było inaczej niż bez wspomagania. Jeśli nie będzie podłączony przewód od kontrolki ładowania, który jest masą tej kontrolki, alternator może nie zacząć ładować bo prąd płynący przez żarówkę wstępnie zasila szczotki i wzbudza wytworzenie pola magnetycznego na wirniku co powoduje rozpoczęcie ładowania.
tttwm - 07-05-2010, 22:50

Ok wiem że marudzę jak ...

Dzisiaj zaopatrzyłem się w mierniczek. Do tej pory pomiary robili mi u elektryka.

Gdy silnik pracuje normalnie na zaciskach aku jest 12,3 przy zapalonych światała - 12,6 przy zgaszonych.

Wyczytałem i słyszałem że obroty nie mają zasadniczo wpływu na ładowanie aku i wartości nie powinny się zmieniać. Przy 3 tyś obrotów ładowanie wynosi 13,6 przy zapalonych i zgaszonych światłach.

Czy to normalne.


Dodatkowo chciałem się zapytać jak mogę zmierzyć ile prądu pobiera samochód z niepracującym silnikiem.

Miałem różne przechery z elektryką ostatnio (zanim altek dał o sobie znać - ok. 2 miesięcy temu). Radio szalało (wyłączało się razem z centralnym zamkiem i zegarkiem). Teraz też tak jest - znaczy się jest wyłączone - bezpiecznik na 100% ok.

Jutro jeszcze wyjmę bezpiecznik od radia itd i zobaczę jak będzie z napięciami.

plecho1 - 07-05-2010, 23:09

Jeśli chodzi o ładowanie to ten wzrost napięcia świadczy że alternator jeszcze trochę ładuje, nie osiąga właściwego poziomu na wolnych obrotach, po zwiększeniu obrotów zwiększa się sprawność alternatora i stąd wzrost napięcia.
Aby sprawdzić upływ prądu należy miernik ustawić na pomiar natężenia prądu czyli ampery, odpiąć jedną klemę od akumulatora i miernik wpiąć w szereg czyli jedną końcówkę do akumulatora a drugą do klemy.

idas - 07-05-2010, 23:12

tttwm napisał/a:
Dodatkowo chciałem się zapytać jak mogę zmierzyć ile prądu pobiera samochód z niepracującym silnikiem.

Zakładam (bo sam tego nie robiłem;P) iż powinno zadziałać wpięcie szeregowo w kabel plusowy amperomierza, tzn odłączasz plusową klemę - i przy pomocy amperomierza łączysz klemę z dodatnim portem akumulatora. Prąd musi płynąć przez amperomierz:] Nie wiem czy tu ta elektryczna zasada się sprawdzi, ale spróbować możesz:)
No to się zdublowałem z kolegą plecho1
P.S. do minusa bym nie łączył gdyż mogą być upływy prądu na karoserię, których wtedy nie wykryjesz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group