[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Problemy z mocą
Anonymous - 01-10-2006, 21:15
4G92 odcina przy 6750obr, a to ze obrotomierz pokazuje 7000, 8000, albo kto co woli... to przeklamanie obrotomierza
Anonymous - 02-10-2006, 00:39
koledzy pisza ze
tutaj
ze bywa inaczej i dlatego pomyslalem ze jest jakas blokada u mnie
Koton - 02-10-2006, 00:50
Zatkany układ wydechowy aż takich jaj by raczej nie robił, ale pewnie się myle. Sprawdź czy nie masz błędów w ECU.
Anonymous - 02-10-2006, 00:56
gabor ja pisalem o 4G92
Anonymous - 02-10-2006, 11:42
Ja też się podpinam do tego problemu. Widze że to częsta przypadłość coltów,,,
U mnie przerywa na każdym biegu i przy mocniejszym wciśnięciu gazu sychać kaszlenie spod maski i czuć zapach.... taki jak fajki przy świecach. Wyjmijcie i powochajcie;) W zimie mechanik wymienł mi uszczelki pod deklami zaworów i pomogło. Teraz po zatankowaniu raz na shelu wróciło...
Seba_Dominika poradził mi żeby sprawdzić błędy w komputerze, zewrzeć jakieś przewody i patrzyć na check engine ile wymruga czy coś. Gdzieś to byo na forum...?
josie - 02-10-2006, 12:35
Ficu865 napisał/a: | Seba_Dominika poradził mi żeby sprawdzić błędy w komputerze, zewrzeć jakieś przewody i patrzyć na check engine ile wymruga czy coś. Gdzieś to byo na forum...? |
Było.
Sprawdź też wyprzedzenie zapłonu
Anonymous - 13-10-2006, 16:30
Kod: | Ja też się podpinam do tego problemu. Widze że to częsta przypadłość coltów,,,
U mnie przerywa na każdym biegu i przy mocniejszym wciśnięciu gazu sychać kaszlenie spod maski i czuć zapach.... taki jak fajki przy świecach. Wyjmijcie i powochajcie;) W zimie mechanik wymienł mi uszczelki pod deklami zaworów i pomogło. Teraz po zatankowaniu raz na shelu wróciło...
|
U mnie okazało się że kable nawaliły.
piotras - 13-10-2006, 19:58
Ja tez bym sprawdził jednak ten zapłon. Ostatnio Jerzyk ustawiał u siebie w Lancerze 1.3 u Boscha i tez niby było ok a samochód dosłownie stał w miejscu. Sam na oko go przestawił i teraz jest rakieta. Przy okazji ma podjechac do ASO Mitsu żeby jeszcze raz sprawdzili.
Anonymous - 13-10-2006, 20:40
Niestety większość mechaników nie wie, bądź olewa fakt, że w Miśkach zapłon reguluje się po zmasowaniu złącza do ustawiania zapłonu. Ma to, jak sądzę, ścisły związek z samym ECU, po po zmasowaniu tego złącza kontrolka CE nie gaśnie. Inna sprawa, że zapłon - jak i wiele innych rzeczy w Mitsu - wymaga dokładnej regulacji. W moim przypadku przez niemal 3 lata występował problem trzeszczącego radia i zakłóceń związanych z dodawaniem/odejmowaniem gazu. Nie sądziłęm, że ustawienie zapłonu może mieć na to jakikolwiek wpływ - tym bardziej, że był ustawiony jak należy i mieścił się w tolerancji. Przestawienie zapłonu o 1 st. spowodowało, że zakłócenia zniknęły bez śladu - tak niejako jako efekt uboczny. Zapłon jest ustawiony na wartość książkową, z pominięciem jakiejkolwiek tolerancji. Na braki mocy ani szarpanie nie narzekam.
Anonymous - 15-10-2006, 21:19 Temat postu: a sprawdzaliście .... ??? Witam, ja na waszym miejscu bym sprawdził pompki podciśnienia paliwa są zamocowane na ścianie grodziowej mniej więcej po środku są dwie obok siebie i często to jest ich przyczyna !!! gdy brakuje mocy i może szarpac !
Krzyzak - 16-10-2006, 15:05
gregorbu napisał/a: | Niestety większość mechaników nie wie, bądź olewa fakt, że w Miśkach zapłon reguluje się po zmasowaniu złącza do ustawiania zapłonu. Ma to, jak sądzę, ścisły związek z samym ECU, po po zmasowaniu tego złącza kontrolka CE nie gaśnie. |
No nie zawsze - odnosisz się pewnie do poprzedniego postu (Piotrasa), a przecież Jerzyk ma Lancera '98, gdzie nie ma złączki do zmasowania - tam trzeba w tym celu podłączyć MUT II lub III.
Co do gaśnięcia kontrolki - w np. Galancie gaśnie - to jest uzależnione od wersji softu w ECU.
Anonymous - 16-10-2006, 20:28
Krzyzak napisał/a: | No nie zawsze - odnosisz się pewnie do poprzedniego postu (Piotrasa), a przecież Jerzyk ma Lancera '98, gdzie nie ma złączki do zmasowania - tam trzeba w tym celu podłączyć MUT II lub III. | Hmm - aż z ciekawości przy najbliższej okazji sprawdzę. Przed chwilą natomiast wyszukałem w manualu, że w silnikach 4G1 w Colcie CJ (a tym samym i Lancerze) złącze sie znajduje. Napisamo też, by nie używać MUT II, bo "the ignition timing will not be the basic timing but the ordinary timing".
Krzyzak - 16-10-2006, 21:07
To na pewno od CJx? Bo jakiś miech temu oglądałem CJ 1.6 i nie miał (próba regulacji obrotów). Lancer Wichury tak samo - a on ma 1.3 właśnie.
Anonymous - 16-10-2006, 21:31
Krzyzak napisał/a: | To na pewno od CJx? Bo jakiś miech temu oglądałem CJ 1.6 i nie miał (próba regulacji obrotów). Lancer Wichury tak samo - a on ma 1.3 właśnie. | Tak, CJ0 - ale z silnikie 4G13. W 4g92 już tego złącza nie ma, a zapłon ustawia się właśnie za pomocą MUT II (dane z workshop manual).
A Lancer Wichury tego nie ma Przecież ma identyczy silnik jak ja, a u mnie to złącze jest. W Lancerze 1,6 z 1995 też jest - sprawdzałem w sobotę u Rusłany81. Dziwna sprawa...
wichura1 - 16-10-2006, 22:21
Tak u mnie się nie masuje, ściąga się zaślepkę i kręci śrubą woskową. Od razu słychać zmianę obrotów i po ustawieniu zostają takie jak się ustawiło.
|
|
|