Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Wymiana pierścieni czy silnika ???
miras_l - 15-06-2010, 08:09
cns80 napisał/a: | masz LPG ? A jeśli tak to ile czasu ? |
Jakieś 3 miesiące i zrobione około 13k km, ale olej już brał przed założeniem. Miałem nadzieje że tylko uszczelniacze.
w Czwartek biorę się rozbiórkę silnika i wtedy się okaże remont czy zakup nowego. bogdan54 napisał/a: | z braku możliwości uruchomienia i osłuchania silnika , odkręciłem pokrywę zaworów ,czysta bez szlamu głowica zaświadczyła o dobrym oleju , natomiast miękkie uszczelki gniazd świecowych że ten silnik nie był przegrzany . |
Dzięki za podpowiedz, w razie kupna będę wiedział czym się kierować
cns80 - 15-06-2010, 08:20
miras_l, nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale twój MSS jest kolejnym 1,6 z LPG w którym pada silnik. Dziwi mnie tylko dlaczego po tak krótkim przebiegu.
plecho1 - 15-06-2010, 08:29
Ale jak napisał miras_l auto przed założeniem LPG brało już olej i to w dużych ilościach jeśli zdecydował się na wymianę uszczelniaczy. Naprawdę LPG nie ma takiego wpływu na silnik, w starych poldkach wypalały się zawory ale z powody słabego materiału z jakiego były wykonane. Jedynie jeśli jeździł by ktoś na samym gazie to mogą być problemy z układem paliwowym.
miras_l - 15-06-2010, 11:39
Dokładnie tak jak pisze plecho1, kupując Miśka już poprzedni właściciel mówił że bierze olej, tylko skłamał o ilości. Za to bym go
Świecił się check i w serwisie mu powiedzieli że to wina katalizatora i sondy które kwalifikują się do wymiany i na razie może jeździć....
cns80 - 15-06-2010, 12:02
miras_l napisał/a: | Świecił się check i w serwisie mu powiedzieli że to wina katalizatora i sondy które kwalifikują się do wymiany i na razie może jeździć.... | Katalizator i sonda są faktycznie do wymiany, bo kat dostał taką ilość oleju że jest do wyrzucenia. Zastanawiam się czy zapieczenie się pierścieni nie miało związku z tym że na przykład sonda była uszkodzona i przez nią silnik chodził cały czas jak na ssaniu.
Myślę że sama wymiana pierścieni nic nie da. Może się okazać że potrzebne są tłoki na pierwszy szlif i szlifowanie cylindrów (zależy jak długo tak jeździł). Podejrzewam że LPG tylko doprowadziło sprawę do smutnego końca.
Chyba że wcześniej brał mniejsze ilości oleju (jeśli właściciel nie kłamał) , a dopiero po założeniu LPG oszalał i wtedy to by była wina instalacji (a bardziej instalatora).
miras_l - 15-06-2010, 15:08
cns80 napisał/a: | a bardziej instalatora |
Czyli brat mi wykończył silnik
Wróciłem z warsztatu brata, gdzie go nie zastałem i jak zwykle musiałem się zam obsłużyć Nie mogłem znaleźć ciśnieniomierza (manometru) by sprawdzić sprężenie w cylindrach ale podłączyłem się pod komputer i ....
Jakieś dane zamrożone- nie wiem o co chodzi
Sonda 1
Sonda 2
teraz wskazania z biegu jałowego
obroty 1000
obroty 1500
obroty 2000
cns80 - 16-06-2010, 08:31
Wyskakuje Ci kod uszkodzenia katalizatora 0421
miras_l - 16-06-2010, 08:40
Dokonałem pomiaru ciśnienia w cylindrach, od lewej czyli rozrządu
13,5 / 11 / 13 / 13,8
cns80 - 16-06-2010, 08:51
Tak sobie czytam te twoje posty w innych tematach i mi wychodzi że chyba uszczelniacze założyłeś jakieś kiepskie.
1. Obie sondy pracują. Podłączony komputer to pokazuje. Pytanie czy chodzą w pełnym zakresie ?
2. Nadal bierze olej, a uszczelniacze, które opisałeś nie są identyczne z tymi które miałeś wcześniej.
3. Ciśnienie niby jest równe (nie mam danych jakie powinno być). Jeden cylinder troszkę gorzej.
4. Świeci się błąd awarii katalizatora (co może wskazywać na obecność oleju w wydechu).
plecho1 - 16-06-2010, 09:01
W sumie ciśnienie ok więc pierścienie odpowiadające za sprężanie są ok a tylko zapiekły się olejowe, lub wina nowych uszczelniaczy jak napisał mój przedmówca. Coraz więcej przemawia za remontem. Jeśli chodzi o wymianę pierścieni to wymieniać oczywiście cały komplet pierścieni.
miras_l - 16-06-2010, 10:31
Uszczelniacze założyłem firmy Ajusa rozmiar 4,5/9/11,5 zgodnie z Katalogu po wpisaniu VIN i nie został żaden uszkodzony przy montażu, ale jutro jeszcze sprawdzę przy rozkręcaniu silnika.
Miejmy nadziej że tylko pierścienie olejowe, chociaż cns80 dałeś mi do myślenia z tym katalizatorem.
Od wczorajszego wykasowania CHECKu zrobiłem 65km i się jeszcze nie zapalił ale jeżdżę tylko na benzynie.
[ Dodano: 16-06-2010, 16:43 ]
Pilna sprawa !!!
Potrzebuje wymiarów do silnika 4G18
- pierścieni ( by kupić dobre)
- tłoka (sprawdzić czy nie jest spuchnięty)
- cylindra (czy nie ma rantu)
- panewki
Jakiej firmy polecanie w/w części i
uszczelka pod głowicę
[ Dodano: 23-06-2010, 16:56 ]
Operacja się udała, pierścienie faktycznie były zapieczone.
Wymiana obyła się bez większych problemów i kosztów Pozostaje tylko jeździć i patrzeć czy nie ubywa oleju...
Dzień po remoncie przeczyściłem przepustnicę bo obroty się wahały i gasł a znowu teraz są za wysokie, ale wydaje mi się ze to z powody zasyfionego katalizatora, gdzie druga sonda lambda ma złe odczyty i ECU daje bogatszą mieszankę.
Czy w miśku są dwa katalizatory???
AidsD - 17-09-2015, 09:36
miras_l napisał/a: | Dokonałem pomiaru ciśnienia w cylindrach, od lewej czyli rozrządu
13,5 / 11 / 13 / 13,8 |
Hmm, ja też ale wyniki mam
9,9 / 9,1 / 9,8 / 9,6 [bar]
Manual podaje compression ratio 10,0
Compression pressuer difference od all cylinders 100 kPa
compression pressure 1,697 (standard value), 1,226 (min.) [kPa]
Jak mam to interpretować.
tom.f - 23-06-2018, 12:19
Po takim remoncie trzeba docierac silnik a jesli tak to jaka najlepsza jest polecana metoda?
[ Dodano: 27-06-2018, 11:03 ]
Moze ktos sie wypowie na temat takiego docierania?
https://www.youtube.com/watch?v=eIw5NcuyzWM
AidsD - 28-06-2018, 08:31
tom.f, Nic nie wiem na ten temat. Zaleca się nie przekraczać pewnych obrotów i pałować na zimnym.
|
|
|