To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Zachodniopomorskie - Porsba o sprawdzenia GALA moze ktos juz widział

stary alfer - 22-06-2010, 14:50

sebo199 napisał/a:
Ile kosztuje dobrej jakości sekwencja do v6?


W sobotę rozmawiałem o tym z Rafałem.

STAG - najtaniej w Szczecinie 3,5k (podobno była też opcja 4,5k :P )

Rafał był aż w Kaliszu i założył za 2,7k.

sebo199 - 22-06-2010, 14:59

Jak policzyć koszt instalacji gazowej, wyższą cenę zakupu v6 (zakładając zbliżony stan techniczny v6 i gdi) to ekonomicznie nie jest to zbytnio opłacalne. Jeżdżąc 20tys km rocznie potrzeba koło 4 lat jeżdżenia by się koszt zrównał z benzyną (gdi) a z pięć by zaczęło się opłacać. Ja osobiście te 3 tys zainwestował bym w zakup lepszego auta i na ewentualne doprowadzenie go do stanu perfekt. Przy takich normalnych przebiegach montowanie instalacji wpływa (złudnie) jedynie na nasze samopoczucie przy dystrybutorze a nie wymiernie na kieszeń. Chyba że kupimy auto z instalacją, ale to też w pewnym sensie loteria.
TeasyM - 22-06-2010, 16:04

Na to pytanie może odpowiedzieć Rafi, bo taką zakładał, ale wydaje mi się, że wyszło mu nawet taniej niż mi - gdzie ja zapłaciłam 3000 zł.
stary alfer - 22-06-2010, 16:08

TeasyM napisał/a:
Na to pytanie może odpowiedzieć Rafi, bo taką zakładał, ale wydaje mi się, że wyszło mu nawet taniej niż mi - gdzie ja zapłaciłam 3000 zł.



Dwa posty wyżej napisałem:

Cytat:
Rafał był aż w Kaliszu i założył za 2,7k.


;)

TeasyM - 22-06-2010, 16:11

Swoją drogą nie wiem, jak liczysz. Zakładając średnie spalanie 9 l i dystans ok 20.000 km rocznie to mnie wychodzi przy dzisiejszych cenach paliw jakieś 9000 zł za paliwo rocznie. A instalacja kosztuje 3000 zł. A gaz kosztuje 2,20 zł za litr. Więc zwraca się chyba szybciej, jak po 3 latach.

[ Dodano: 22-06-2010, 16:15 ]
Ja przy swoim spalaniu i cenach gazu jestem jakieś 2000 zł do przodu :D

sebo199 - 22-06-2010, 19:53

Robimy wielkie OT ale policze jak mi to wychodzi. Oczywiście teoretycznie i przyjmując stałe typu stan aut i roczny przebieg no i to że gdi kupisz powiedzmy o 1000zl taniej od v6 w takim samym stanie.
Galant V6:
1.Zakup: 17000zl.
2.Instalacja: 3000zl.
3.Średnie spalanie: 9,5l na 100km.
4.Roczny przebieg 20000km.
5.Cena gazu: 2,20zl/l.
Rocznie gazu wyjdzie za 4180zl.
Zakup+instalacja+gaz=24180zl.

Galant GDI:
1.Zakup: 16000zl.
2.Średnie spalanie: 8,5l na 100km.
3.Roczny przebieg:20000km.
5.Cena paliwa: 4,75zl/l.
Rocznie paliwa wyjdzie za 8075zl.
Zakup+paliwo=24075
Czyli wychodzi (nie licząc dodatkowych kosztów przeglądu, paliwa do gazu na rozruch i ewentualnego dbania o kable WN i świece) po roku z hakiem jeżdżenia remis.

Zajc3w - 22-06-2010, 20:24

jak dla mnie rachunek prosty - V6 +LPG chyba ze to ma być auto na pół roku.
sebo199 - 22-06-2010, 20:42

Zgodzę się że LPG opłaca się jeśli chce się autem jeździć dłużej niż trzy lata i myślę też że bardziej na miejscu jest porównanie V6+LPG i V6 w tym samym modelu. Jeśli ktoś z góry zakłada że chce uzbroić silnik w gaz i to lubi to w grę wchodzi tylko v6. Ja osobiście jako fan motoryzacji nigdy bym tego nie zrobił (zagazował) tak szlachetnej jednostce jak V6.
Rafal_Szczecin - 25-06-2010, 11:54

sebo199 napisał/a:
Zgodzę się że LPG opłaca się jeśli chce się autem jeździć dłużej niż trzy lata

nic bardziej mylnego.
gaz przy obecnych cenach zwrocil mi sie po 10500 km . tj jakies 4 miesiace .
przez rok samochod w moich rekach nie widzial gazu, jednak ekonomia wygrala, i trzebabylo zalozyc gaziurek. zaluje tylko jednego, ze wczesniej go nie zalozylem :D
samochod nie ma spadkow mocy, jest naprawde OK ! :)

sebo199 - 25-06-2010, 12:31

Zgoda ekonomia ekonomią. Ale jest tak że są ludzie którzy maja delikatnie mówiąc manię na tle motoryzacji i swojego auta (ja do takich należę) i bym nigdy auta nie zagazował. No chyba że bym go traktował jak środek transportu (raz tak zrobiłem bo był to fiat brava 1.4 i palił jak galant 2.4) i nie miałem do niego takiego sentymentu jak do galanta który podobał mi się za nim jeszcze powstał :D Proszę też byście nie myśleli że uważam zagazowane samochody za gorsze. Nie robię tego i nie gloryfikuję "czystego silnika" nad lpg. Każdy ma swoje potrzeby i robi tak by je zaspokoić. Rafał a tak z ciekawości ile palił ci gal na etylinie a ile pali na lpg?
j13mk - 25-06-2010, 13:39

Rafal_Szczecin napisał/a:
10500 km . tj jakies 4 miesiace
a ja przez rok zrobiłem około 10tyś.km :D Co do montażu gazu, to dwa poprzednie auta miałem z LPG i rzeczywiście ekonomia bierze nieraz górę. Początkowo myślałem, że GDi załatwi mnie swoim spalaniem i będzie ciężko... ale jakoś nie przeszkadza mi brak gazu, leje benzynkę do pełna raz na miesiąc i jeżdżę...
sebo199 - 25-06-2010, 15:18

J13mk a ile GDI Tobie średnio przepala?
Rafal_Szczecin - 25-06-2010, 17:17

sebo199 napisał/a:
Rafał a tak z ciekawości ile palił ci gal na etylinie a ile pali na lpg?

ile wlejesz tyle wypali :D
gazu pali mi ok 13 - 13,5 litra po miescie na trasie ok 10litrow .
benzyny palil mi w zaleznosci od jazdy .
ok 9 po trasie a na miescie wlasnie ok 13 litrow.
tylko u mnie jest tak, ze powyzej 6krpm silnik automatycznie przelacza sie na benynke :)

j13mk napisał/a:
leje benzynkę do pełna raz na miesiąc i jeżdżę...

mi jeden pelen zbiornik paliwa wystarczalby na ok tydzien czasu ... czyli 3 stowy x 4 tankowania to daje 1200pln na gaz ...

stary alfer - 25-06-2010, 17:25

Rafal_Szczecin napisał/a:
1200pln na gaz ...


Na benzynę :P

j13mk - 25-06-2010, 17:55

sebo199 napisał/a:
J13mk a ile GDI Tobie średnio przepala?
Średnio wychodzi coś koło 10L/100km (krótkie odcinki, głównie dojazdy do pracy lub przejażdżka po wybrzeżu), ale wystarczy jeden wypad np do Sz-na i schodzi do 8-9 litrów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group