To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Co daje spoiler na klapę ?

el_diablo - 20-09-2010, 10:05

jaca71 napisał/a:

Pewnie że szkoda zachodu :) Bo spojlery montowane w cywilnych, przednionapędówkach to tylko element ozdobny :) Nie jest dobrze dobrany by dociskać tylko dobrze dobrany by dobrze wyglądać.

W samochodach tylnonapędowych, sportowych z dużą mocą dociskają by zwiększyć siłę tarcia (wzór dostępny w podręcznikach do 6 klasy podstawowej). Zauważcie że w takich porshawkach spojlery podnoszą się już od około 60km/h :)


To, że głównym zadaniem spoilerów w samochodach cywilnych jest poprawa estetyki / atrakcyjności to fakt niezaprzeczalny.

Ale co ma napęd (przód / tył) do roli spoilera?

macior - 20-09-2010, 10:16

byłbym skłonny przychylać się do opini, że spoiler ogonowy przyczynia się do stabilizacji odwłoku również w przednionapędowcu, zwiększenie przyczepności wzdłużnej jak najbardziej tylko w napędach tylnych oraz 4x4, ale wydaje mi się, że docisk tyłu powoduje poprawienie przyczepności poprzecznej odwłoku w "ośce" i podnosi stabilność aerodynamiczną całego nadwozia analogicznie jak lotki w strzale wypuszczonej z łuku (przyznaję tu bez bicia, że nie jeździłem ospojlerowanymi "wynalazkami")
jaca71 - 20-09-2010, 10:31

el_diablo napisał/a:
Ale co ma napęd (przód / tył) do roli spoilera?


Spojler (dobrze dobrany) zwiększa docisk osi nad którą jest umiejscowiony. Nie jest tajemnicą że dobrze jest by oś napędowa była mocno dociskana - zwiększa to możliwość przeniesienia większej mocy.
Gdy napęd mamy na przód, to docisk stabilizuje tył dzięki większemu dociskowi, stąd większe tarcie poprzeczne i mniejsze uślizgi. Zysk ten jest niewielki.
Gdy napęd jest na tył to poza większemu tarciu bocznemu mamy jeszcze większe tarcie podłużne - lepsza trakcja (samochód lepiej się odpycha)
Głównym elementem stabilizacji tyłu (by nie myszkował) to jednak dyfuzor pod tylny zderzakiem - można oglądnąć w EVO. Świetnie też widoczny w Ferrari Enzo ;)

gzesiolek - 20-09-2010, 10:41

Spojler tak jak kolor czerwony i grzmiacy wydech... dodaja nieco koni wirtualnych... ;)
Co do jazdy to spojler estetyczny ma male szanse na poprawe wlasciwosci jezdnych auta bo nie byl do tego projektowany... predzej projektowany byl zeby nie robic specjalnych oporow, bo pojazdach "cywilnych" wazniejsze jest mniejsze spalanie, niz poprawa wchodzenia w zakrety przy 140km/h :P

Aha dla mnie brak spojlera to jedna z przewag Sedana nad SB ;) bo ten w SB to moze za deske do prasowania robic, a ja wole bardziej stonowwane wzornictwo ;)

racer1972 - 20-09-2010, 23:12

Ta Lancer jest bardzo stonowany ogólnie a bez spojlera mylą cię z alfą lub jeszcze gorzej z seatem... :p Może zysk niewielki ale ego jak spojler ogromne... :P
el_diablo - 21-09-2010, 08:46

gzesiolek napisał/a:
Aha dla mnie brak spojlera to jedna z przewag Sedana nad SB bo ten w SB to moze za deske do prasowania robic, a ja wole bardziej stonowwane wzornictwo


Hehe, no fakt, moja koleżanka jakiś czas temu pytała podejżliwie, czy ten spojler to sobie dodatkowo założyłem :mrgreen:
Ale mi krzykliwy design sportbacka nie przeszkadza - planuję jeździć tym samochodem możliwie długo, więc może być brzydki i w złym guście - ważne żeby nie wyglądał nudnie i bezpłciowo :mrgreen:

yalook - 21-09-2010, 15:21

czy to co napisaliście - zmiana docisku, zmiana kierunku strugi powietrza - wpływa na zużycie paliwa (ew. w którą stronę? zwiększona masa pojazdu na +, ale mniejsze opory powietrza na -) czy po zamontowaniu spojlera w sedanie zauważyliście różnicę w zużyciu PB ?
piomic - 21-09-2010, 16:35

Jeśli byłaby to w mililitrach. Niezauważalna w normalnym użytkowaniu. Mój najmniej pali, jak jadę z córką.
MichalRej - 21-09-2010, 19:07

Dla mnie loteczka to tylko dodatek estetyczny,
chociaż czasami jadąc w nocy, gdy ktos siądzie mi na dupie, to nie irytują mnie tak jego światła,
bo akurat pokrywaja się z linią spojlera... :biggrin:

Radowan - 24-09-2010, 22:54

Co daje spojler na klapie najłatwiej zobaczyć na myjni.
Każdy program który moczy i potem suszy auto będzie dobry.
Trzeba stanąć w środku, lekko z boku na tyle auta.
Wtedy najłatwiej zobaczyć jak zachowują się strugi powietrza opływającego auto.
Taki mini tunel...

banzajek - 26-09-2010, 10:19

Skoro wjezdzasz do myjni automatycznej autem ze spojlerem to musze naprawde pogratulowac Ci wyobrazni ale przy okazji zapytac co robiles gdzy w szkole uczyli czytac ze zrozumieniem? NA KAZDEJ MYJNI AUTOMATYCZNEJ JEST ZAKAZ MYCIA AUT ZE SPOILEREM!!!!!! Dlaczego? Bo dosc czest zdarza sie ze takie spojlery sa urywane . Nie przy 1 czy 2 myciu,ale po ktoryms z kolei w koncu spoiler a raczej mocowania sie poddadza.

Mnie np. spoiler w Evo irytuje bo nie widac czy w aucie za mna jada policjanci ;/ generalnie widocznosc nie jest za dobra. Jednak niezaprzeczalnym faktem jest spora poprawa wlasciwosci jezdnych przy wiekszych predkosciach/na torze. W miescie to tylko grubszy lans ;D

Radowan - 26-09-2010, 10:38

Cytat:
Nie przy 1 czy 2 myciu,ale po ktoryms z kolei w koncu spoiler a raczej mocowania sie poddadza.


Policzyłem faktury i wyszło mi, że w ciągu roku 14 razy byłem na automatycznej myjni.
Spojler jak stał na klapie tak stoi i po mocowaniach nie widać, żeby miały się poddać.
Inna sprawa, że mój jest nieco niższy jak w EVO i być może mniejsze siły działają na niego podczas mycia.
Nikt natomiast nie zwrócił mi uwagi, że takim autem wjechać nie mogę.
A byłem na kilku myjniach.
Ja akurat jeżdżę w większości poza miastem na dłuższych trasach i zauważyłem, że auto jest z tyłu leciutko spokojniejsze i lepiej prowadzi.
I tej wersji się będę trzymał.
No i dodatkowym atutem jest to o czym wspomnieli inni.
Jak na tyłek siada jakieś auto to lampy nie rażą po oczach, bo spojler zakłada.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group