To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Dom/garaż/ogród - Schody

jacek11 - 05-10-2010, 17:02

Cytat:
na zewnątrz nawet lepiej by było, aby nie stosować ścianek z bloczków i wylewki w środku (na podsypce) - bo ta wylewka będzie się zapadać przez jakiś czas i będziesz się wkurzał, jeśli przed upływem 3-4 lat wykończysz to kaflami...

Kurcze,właśnie ścianka z bloczków musi być,bo schody schodzą dwa metry poniżej poziomu ziemi.Wylewka na dole będzie miała wymiary 120 cm x150cm.Chyba nie powinna się zapadać?Tym bardziej,że tam na dole jest dość twardo.....ale może się mylę :)

Marcino napisał/a:
Jacek za radą Krzyżaka, zalej wchody w całości. Mały fundamecik na dole i u góry.

Tak właśnie zamierzam zrobić :)

Krzyzak - 05-10-2010, 21:02

krzychu napisał/a:
A nie można ich "przykleić" do budynku jak balkonu? Po prostu takie wiszące?

balkony nie są przyklejone ;)
mają zbrojenie wystające na metr z wieńca (najczęściej i odpowiednio w nim zazbrojone (tzn. pręty żebrowane są jakby zawinięte wokół wieńca)

[ Dodano: 05-10-2010, 21:10 ]
jacek11 napisał/a:
Kurcze,właśnie ścianka z bloczków musi być,bo schody schodzą dwa metry poniżej poziomu ziemi.Wylewka na dole będzie miała wymiary 120 cm x150cm.Chyba nie powinna się zapadać?Tym bardziej,że tam na dole jest dość twardo.....ale może się mylę

spójrz poniżej - masz schody w przekroju


Uploaded with ImageShack.us


nie możesz części zaznaczonej na czerwono wymurować z bloczków a reszty "dolać", bo będą pracować osobno i będziesz miał problemy z zapadaniem się i pękaniem

zamiast płyty betonowej jako ława daj tzw. ściankę fundamentową - zalej w całości wykorzystując ziemię poniżej gruntu (aż do 1.2 m) jako szalunek tracony


edit 2:
fota moich schodów - widać szalunek i zbrojenie
jak pisałem zamiast spocznika lepszy jest ciąg lub zabieg w tym miejscu



Uploaded with ImageShack.us

krzychu - 05-10-2010, 22:48

Krzyzak napisał/a:
krzychu napisał/a:
A nie można ich "przykleić" do budynku jak balkonu? Po prostu takie wiszące?

balkony nie są przyklejone ;)
mają zbrojenie wystające na metr z wieńca (najczęściej i odpowiednio w nim zazbrojone (tzn. pręty żebrowane są jakby zawinięte wokół wieńca)


Dlatego było w "" No może być faktycznie problem bo sama ściana może tego nie utrzymać (tych prętów) w końcu to nie beton.

jacek11 - 24-10-2010, 11:23

Dzięki za porady,schody zalałem.Przyjemnie jest przejść się po własnoręcznie zrobionych schodach :)
Tomek - 17-05-2012, 14:58

a robił ktoś własnoręcznie, schody drewniane wewnętrzne na beton ?
Marcino - 17-05-2012, 15:50

tomek84 napisał/a:
a robił ktoś własnoręcznie, schody drewniane wewnętrzne na beton ?

Ja robiłem, tzn mam narazie posklejane i docięte stopnie dębowe gr 4cm, do tego podstopnice ok 18mm. Stopnie były klejone z min 2 częsci deski dębowej, następnie strugane i szlifowane.
Mam to zamiar przykleić na pianke montazową. Na forum stolarskim wyczytałem ze tak najlepiej, jako dystanse i do poziomowania są specjalne kołki fishera, lub można połozyć to na śrubach/kołkach wkreconych w beton i wyregulowac podkłądkami (w stopniu ma być podwiercone na śrube/kołek).
Boki mam zamiar obić listwa przypodłogową dębową. Zabiorę sie do tego jak skoncze gładzie na poddaszu, tylko ciągle czasu mało..:)

Tomek - 17-05-2012, 21:04

Marcino, widzę, że odwiedzamy te same fora
miałem schody zamawiać u fachowca, ale na stolarce się trochę znam
zrobiłem troche schodów za swojego życia - tylko, że w innej technologii
mam wujka stolarza od mebli, także dostęp do sprzętu i pomocy jest
no i porównanie 2 tyś, a 7-8 tyś PLNów to jest dla mnie argument wystarczający

no i tak właśnie czytam po tych forach, więc myślę, żę dam radę
schody będę miał gotowe, tylko przyciąć na wymiar + kilka szablonów będę musiał zrobić
bo mam 3 zabiegowe, 8 prostych, 1 taki pomiędzy prostym a trapezem i znowu 3 zabiegowe

no i u mnie też więcej zabawy, bo schody są z jednej strony otwarte

teraz pytanie, bo może się orientowałeś, co do kołków fischera
jak to się poziomuje tymi podkładkami??
bo jak założysz stopień na kołki, to moim zdaniem (jeśli otwory są odpowiednich wymiarów) to nie zdejmiesz tego stopnia, więc kiedy i jak masz obliczyć ilość podkładek??

no i chciałbym uniknąć równania schodów wylewką, mam nadzieje, że da radę

Marcino napisał/a:
pianke montazową


klej montażowy?
czy pianka niskoprężna?

Marcino napisał/a:
Boki mam zamiar obić listwa przypodłogową dębową.


ja chcę zrobić białe wangi i podstopnice, tylko nie wiem jaki materiał będzie do tego najlepszy
normalnie to bym ro zrobił z topoli, ale nie wiem gdzie to dostać w Polsce

Marcino - 18-05-2012, 14:38

Narzie tylko wiem ze są takie kołki, ale technicznie ich nie sprawdzałem.
Myslałem o piance niskoprężnej, ale nie chciałbym aby były takie głuche stukniecia.

tomek84 napisał/a:
a chcę zrobić białe wangi i podstopnice, tylko nie wiem jaki materiał będzie do tego najlepszy
normalnie to bym ro zrobił z topoli, ale nie wiem gdzie to dostać w Polsce

Jak chcesz to mogę spróbować załatwić ci wyschnięta deskę topolową - ma takie topolowe moj tata. Z Tarmowa do Ciężkowic nie miał byś daleko. Ja moje schody u niego robiłem. Nie jesteśmy fachowacami, ale mamy maszyny więc daliśmy rade.

Co do wangi... to ja jeszcze się do konca nie zdecydowałem jak to bede robił.
Masz jakiś sposób zeby dobrze zrobić a się nie narobić? Jakieś instrukcje i schematy?

Schody i podstopnice mam docięte z nadmiarem na wymiar. Zastanawiam sie czy frezowac/wycinać wpusty w stopniach na podstopnice?

Krzyzak - 18-05-2012, 22:17

Marcino napisał/a:
Zastanawiam sie czy frezowac/wycinać wpusty w stopniach na podstopnice?
nie robiłbym na pióro-wpust; drewno pracuje jednak... kiedyś może zacząć trzeszczeć
Tomek - 21-05-2012, 08:31

Marcino napisał/a:
Jak chcesz to mogę spróbować załatwić ci wyschnięta deskę topolową - ma takie topolowe moj tata. Z Tarmowa do Ciężkowic nie miał byś daleko. Ja moje schody u niego robiłem. Nie jesteśmy fachowacami, ale mamy maszyny więc daliśmy rade.


z Tarnowa może niedaleko
ale z Krakowa to już za daleko, a też nie mam czym tego przewieźć
w każdym razie dzięki za propozycje

Marcino napisał/a:
Co do wangi... to ja jeszcze się do końca nie zdecydowałem jak to będę robił.
Masz jakiś sposób żeby dobrze zrobić a się nie narobić? Jakieś instrukcje i schematy?


schematów nie mam, ale mogę pomóc
zależy czy masz schody zamknięte, czy otwarte z jednej lub dwóch stron



jeśli zamknięte, to jest gorzej, trzeba to dobrze wyrysować
pomocny będzie płaski kątownik z jakiejś blachy np. 2-3 mm
do tego kątownika są specjalne nakrętki, które się nakręca na obu ramionach, w odpowiednich odległościach (takich jak długość stopnia i wysokość)
jak znajdę zdjęcia tych nakrętek to podrzucę
jak nie ma nakrętek to gorzej, ale można się wspomóc kartonem, szablonem itp
dziecinnie proste
+ wangi na schodach zamkniętych, albo od strony ściany jest taki, że nie musisz wycinać jej dokładnie, nawet lepiej jak jest spora dziura, bo masz zapas na ustawienie
dziury zasłonisz podstopnicą i stopniem

jeśli chodzi o schody otwarte, czy tam pół otwarte, tzn otwarte z jednej strony
to wangi od strony otwartej jest łatwo odrysować, tylko gorzej wyciąć
żeby odrysować musisz deskę odpowiedniej szerokości przymocować w miejscu gdzie ta wanga ma być
i używając podstopnicy trzeba odrysować
poziome cięcia robisz na pile stołowej tarczowej na prosto (jeśli nie chcesz tych listewek pod stopniem - co co na rysunku się nazywa "Cove"), jak dajesz listewkę to nie musi być dokładnie

cięcie pionowe jest już trochę gorsze, można ciąć na pile stołowej, jeśli masz taką z regulowanym skosem, albo wyrzynarką
cięcie pionowe musisz zrobić dokładnie i prosto, żeby Ci się zgrało ze skosem od podstopnicy

jak nie lubisz dokładności, to olewasz cięcie po skosie, i tniesz prosto, a na łączeniu zakładasz narożnik w np. dębowy

jak wangi i podstopnice białe, to można też się ratować szpachlą, tyle, że może pękać



Marcino napisał/a:
Zastanawiam sie czy frezować/wycinać wpusty w stopniach na podstopnice?


podstopnice robisz na prosto, na nich opierasz stopień
albo zostawiasz trochę luzu i przybijasz od spodu listewkę
tak jak na fotce poniżej



zależy co Ci się podoba
moim zdaniem takie wykończenie jest dużo bardziej eleganckie

[ Dodano: 21-05-2012, 08:58 ]
to są te śruby o których pisałem:

http://www.homedepot.com/...s&storeId=10051

[ Dodano: 21-05-2012, 09:49 ]
dodatkowo to gdybyś się zdecydował na jakieś listewki pod stopnie to bijesz je pistoletem od spodu do stopnia, nie do podstopnicy czy wangi

Marcino - 21-05-2012, 10:13

Czesc
Dzięki za info.
Jednak zamiast wangi zrobię chyba tylko listewkowanie dokoła stopnia coś jak to



Tylko pewnie listwy musza być dokładnie docięte i dopasowane do stopnia - głownie pionowe na czoło stopnia.

Podstopnice faktycznie bez wpustów, dostrugam na wymiar i połoze tak jak pisałeś na nich stopień, w razie czego moge dołozyć listewkę.


A kołki o któych pisałem to o takie mi chodziło:
http://sklep.drekon.pl/?a...04&id_asort=335
lub
http://www.franke-zamocow...salne_k-tsb.htm

Tomek - 21-05-2012, 10:27

Marcino napisał/a:
Jednak zamiast wangi zrobię chyba tylko listewkowanie dokoła stopnia coś jak to


wiadomo - co kto lubi
ja chcę wangi na biało

Marcino napisał/a:
A kołki o któych pisałem to o takie mi chodziło:
http://sklep.drekon.pl/?a...04&id_asort=335
lub
http://www.franke-zamocow...salne_k-tsb.htm


tak, tak
oczywiście poza oryginalnym fischerem znajdziesz podróbki, nieodbiegające jakościowo

i uważaj jakie kołki kupujesz, bo są dłuższe i krótsze
jeśli kupisz dłuższe, a stopień będziesz miał cienki to lipa

[ Dodano: 07-01-2013, 14:13 ]
OK, schody mam już prawie gotowe
tzn wangi i podstopnie powycinane, część już pomalowana na biało

teraz będę przystępować do malowania samych stopni
i tutaj problem/pytanie

czym malować dębowe stopnie
miałem malować Wodnym Domaluxem, ale pomalowałem tym blat i moim zdaniem ten lakier jest beznadziejny, odbarwia się, nie impregnuje, etc.
malowałem kilka rzeczy domaluxem 4 lata temu w poprzednim mieszkaniu i wydaje mi się, że był trwalszy

zależałoby mi bardziej na lakierze wodnym, bo maluje w domu, mało miejsca, więc malowanie na raty
malując jakimś lakierem poliuretanowym będę miał smród przez 2 tygodnie

I kolejne pytanie w temacie lakierów
wymyśliłem sobie szafkę z drewna do łazienki (z tych samych blatów cięte, co same schody),
będę chciał ją zabejcować na ciemno i dać lakier, tylko znowu - jaki lakier do łazienki

mjsystem - 07-01-2013, 14:39

tomek84 napisał/a:
I kolejne pytanie w temacie lakierów
wymyśliłem sobie szafkę z drewna do łazienki (z tych samych blatów cięte, co same schody),
będę chciał ją zabejcować na ciemno i dać lakier, tylko znowu - jaki lakier do łazienki
_________________


Cytat:

Generalnie, jeżeli już zdecydowaliśmy się na zastosowanie drewnianej podłogi w łazience, czyli pomieszczeniu narażonym na znaczne zawilgocenie, powinniśmy takie drewno szczególnie chronić. Dlatego polcam zastosowanie lakieru wodnego dwuskładnikowego STRATO 461 PÓLMAT lub 462 MAT. Najlepiej zastosować trzy warstwy lakieru lub warstę lakieru podkłądowego STRATO 200 i dwie warstwy lakieru nawierzchniowego STRATO 461/462. Oczywiście, w przypadku mechanicznego zniszczenia lub uszkodzenia warstwy lakieru, trzeba mieć świadomość, że w tych miejscach woda dostanie się do drewna i będzie powodować jego zminy wymiaru.
Karty techniczne naszych wyrobów dostępne na stronie www.bautec.pl. Materiały do zakupu w sklepie internetowym.

Tomek - 07-01-2013, 15:00

tylko, że Strato jest chyba drogi i w dużych opakowaniach, kiepsko dostępny
chyba pojadę jakimś poli

a na schody dalej nie wiem, czytam internet, a im więcej czytam, tym głupszy jestem

Marcino - 07-01-2013, 22:31

Niestety dęba sie kiepsko "koloruje".... u rodziców mam domalux ale ten poliuretanowy o wysokiej odporności, niestety śmierdział. U siebie nie wiem co połoze, dopiero montaż na marzec przewiduje, ale kiedyś coś mi w hurtowni z akcesoriami do drewna coś polacali. Nie mam juz kolegi w pracy, ale malował jakimś austrycjakim lakierem całe parkiety w mieszkaniu, drogi był, ale szybkossnący i bezapachowy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group