To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - alternator z dołu do góry w 2,5 TDI

doomster - 11-12-2011, 00:20

WItam, po windowaniu alternatora pojawil sie mały problem ze wspomaganiem, moze to zbieg okolicznosci. Mianowicie, po kilku dniach od montazu dodatkowej elektrowni podczas krecenia kierownica daje sie czuc "szarpanie" oraz dziwne przeskoki kierownicy szczególnie przy niskich obrotach silnika. Na poczatku szarpanie i opór był tylko przez chwile na zimnym silniku i niskich oprotach, podczas krecenia na postoju, teraz nawet podczas ostrego skrecania w czasie jazdy. Przy wstawianiu dodatkowego alternatora musialem obrocic pompe wspomagania o ok 90 stopni. Czy to moze byc powodem? Na poczatku myslalem ze moze układ jest zapowietrzony, ale przez te kilka tygodni powinien sie juz odpowietrzyc. Uwazam ze problem sie nasila. Podczas tych przeróbek zmieniłem płyn wspomagania, przewód od zbiorniczka na troszke dłuzszy i o ciut mniejszym przekroju ale to chyba nie problem. A moze to przekładnia kierownicza pada a nie pompa wspomagania? Prosze o pomoc w diagnozie problemu.
pozdr

kdf - 13-12-2011, 07:44

Powodem jest fakt że pasek na pompie wspomagania po dodaniu alternatora opasa koło klinowa na mniejszym odcinku. Mam to samo. Może na wiosnę pobawię się z dodatkowym kółkiem napinającym które wymusi opasanie na większym odcinku.
Jeśli chcesz sprawdzić czy to jest - po prostu napnij mocniej pasek i objawy powinny się zmniejszyć

polaff - 13-12-2011, 08:14

kdf napisał/a:
napnij mocniej pasek
i zacznij zbierać kasę na nowe łożyska i pasek
doomster - 13-12-2011, 16:50

hmm, sprawdze choc nie sadze zeby pasek sie slizgał, pozdr
kdf - 13-12-2011, 22:48

polaff napisał/a:
kdf napisał/a:
napnij mocniej pasek
i zacznij zbierać kasę na nowe łożyska i pasek
przecież nie pisałem że ma tak jeździć tylko sprawdzić czy się zmniejszą objawy.
Jeśli masz lepszy pomysł lub rozwiązanie problemu z pewnością będziemy wdzięczni za treściwą odpowiedź.

doomster - 17-12-2011, 10:07

Naciagniecie paska pomogło, problem ustąpił. pozdr
kdf - 17-12-2011, 14:09

Niestety nie na długo, pewnie będziemy musieli dorobić kółko które wymusi większe opasania koła przez pasek.
jabol66 - 25-01-2012, 22:35

kdf napisał/a:
Niestety nie na długo, pewnie będziemy musieli dorobić kółko które wymusi większe opasania koła przez pasek.

Dokladnie za mało paska na kole od wspomagania a dodatkową rolkę widze że ciężko tam gdzieś wcisnąć :doubt:

ppkss4_ - 21-12-2013, 22:59

koledzy jezeli interesuje was alternator o wiekszych parametrach to mam swietna propozycje. w Misku jest altek 70 A a ja zalozylem do siebie alternator od KIA SORENTO 2005r, pasuje wrecz idealnie, zero przerobek poza zmiana kola pasowego ze starego alternatora. vacumpompa pasuje w 100% wszystkie podejscia i gwinty, zero przerobek. waż do misy olelowej mozna zmienic bo jest nieco wieksza srednica ale goraca woda i po problemie

100% rewelka polecam, koszt 150, ryzyko sie oplacilo, aku doladowane i swiatla o wiele lepiej swieca choc na oswietlenie nie narzekam :)


z alternatorem jest staly problem, ja robilem dwa razy, rok czasu i regeneracja wiec postanowilem sprobowac z altkiem ktorego jeszcze nikt nie probowal zakladac, udalo sie :)

micekm - 22-10-2014, 14:36

ppkss4_ napisał/a:
koledzy jezeli interesuje was alternator o wiekszych parametrach to mam swietna propozycje. w Misku jest altek 70 A a ja zalozylem do siebie alternator od KIA SORENTO 2005r, pasuje wrecz idealnie, zero przerobek poza zmiana kola pasowego ze starego alternatora. vacumpompa pasuje w 100% wszystkie podejscia i gwinty, zero przerobek. waż do misy olelowej mozna zmienic bo jest nieco wieksza srednica ale goraca woda i po problemie

100% rewelka polecam, koszt 150, ryzyko sie oplacilo, aku doladowane i swiatla o wiele lepiej swieca choc na oswietlenie nie narzekam :)


z alternatorem jest staly problem, ja robilem dwa razy, rok czasu i regeneracja wiec postanowilem sprobowac z altkiem ktorego jeszcze nikt nie probowal zakladac, udalo sie :)


Powiedz coś więcej. Ja właśnie kupiłem taki i czekam na kuriera. Będę się zabierał za wymianę. One są 110a i nie masz problemu z przeładowanym aku? Jak się to sprawdza ? Daj znać chętnie dowiem się więcej co i jak..

Delko - 14-06-2015, 11:08

Witam wszystkich
Alternator ma już na górze z audi dorobiłem koło pasowe na pasek 13

Ale cały czas z paska znikają zęby nawet założenie paska gładkiego powoduje jego pękanie na części roboczej pomocy już kilka pasków poszło do kosza

Georg - 14-06-2015, 12:32

Delko napisał/a:

Alternator ma już na górze z audi dorobiłem koło pasowe na pasek 13 [...] pomocy - już kilka pasków poszło do kosza

Gdybyś tę informację :roll: rozjaśnił jakimś zdjęciem - byłoby łatwiej...

Delko - 14-06-2015, 22:45

Proszę o to parę fotek
Widzę że parę osób zakładało już alternator z audi
Gdzie dostaliście koło pasowe pasujące do tego alternatora






Georg - 15-06-2015, 09:15

Delko napisał/a:
dorobiłem koło pasowe na pasek 13 [...] Ale cały czas z paska znikają zęby nawet założenie paska gładkiego powoduje jego pękanie na części roboczej pomocy już kilka pasków poszło do kosza

Powodem jest niedopasowany kształt wewnętrzny (zbyt duża zbieżność, za ciasne dno profilu) dorobionego koła. Przy małej średnicy i dużym kącie opasania prawidłowy "klin" koła pasowego jest dla pracy paska krytyczny.

Delko - 15-06-2015, 11:45

Gdzie znajdę odpowiednie koło
Dzwoniłem do różnych sklepów ale bez skutku
Wszędzie koła zaczynają się od otworu 20mm. A mi jest potrzebne z otworem 17



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group