[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A]Kilka pytań po zakupie
Arturro-86 - 13-10-2010, 22:44
No ta moja wygląda identycznie jak ta z AJUSY - tylko kurde - dlaczego tak? Bo wkońcu nie wiem... czy to jest jakaś "oznaka", że coś było 'majstrowane' przy silniku... bo to zupełnie inne uszczelki są
A co do samej uszczelki - nie wiem, czy uszczelka pod kolektor jest aż tak ważna, ale czytałem, że np. pod głowicę AJUSA to jest słabe rozwiązanie
No i jak z dostępnością tego zamiennika?
[EDIT]
Sprawdziłem teraz w manualu, jak to wygląda no i jak byk widać, że katalog części zamiennych ma jakiś error, bo dla silnika 4G6 to wygląda tak:
robertdg - 13-10-2010, 23:46
Arturro-86 napisał/a: | No ta moja wygląda identycznie jak ta z AJUSY - tylko kurde - dlaczego tak? Bo wkońcu nie wiem... czy to jest jakaś "oznaka", że coś było 'majstrowane' przy silniku... bo to zupełnie inne uszczelki są | win za to katalogi, a nie swój samochód, moj ma dokładnie taka sama uszczelke
Arturro-86 napisał/a: | No i jak z dostępnością tego zamiennika? | zapytaj w sklepie, podajac oczywiscie numer katalogowy ajusa, pokazujac oczywiscie to co Ci sprzedali oraz to co Ty wyciagniete masz spod kolektora
[ Dodano: 14-10-2010, 00:11 ]
http://www.samli.pl/produ...898_12080&cat=0
zobacz, tutaj np pisze ze ta uszczelka jest do 2.4GDI http://www.parts2go.de/Mo...SA::328246.html
Ewentualnie zamiennik corteco 450320P
Wejdź na strone http://webshop-cs.tecdoc....pl&language=pl#
następnie w okienku numer artykułu wklep 450320P a w okienku pod nim wybierz Numer artykułu i w prawym dolnym roku klupnij szukaj, wyskoczy okienko i kliknij na obrazek, w opcjach zobacz w jakich silnikach stosowana
Arturro-86 - 14-10-2010, 17:47
Nigdzie w okolicy nie ma tego towaru. Co prawda w AutoPartnerze znalazł taką koleś w katalogu, ale są one niedostępne - nie produkują ich chyba To mnie dziwi - czy ten silnik jest tak "pancerny", że nikt w nim takich rzeczy nie wymienia Jakbym wiedział, że tyle z tym problemu, to bym pozwolił gazownikowi na wiercenie w kolektorze bez jego zdejmowania, bo w sumie to sam nie wiem, czy te niewielkie opiłki by w jakiś sposób uszkodziły gładź cylindra
Ale mówi się trudno - kolektor zdjęty, trzeba dać nową uszczelkę. Została mi tylko jedna opcja i to zrobiłem: JAPANEZE. U niego dostępny oryginał, ale mówi się trudno - mam nadzieje, że jak się to zrobi, to już będzie wdzięcznie śmigało
robertdg - 14-10-2010, 20:22
Arturro-86, wyszukaj kontaktu do hurtowni kapitan w katowicach, jak nie beda mieli od reki to do 3 dni powinni zalatwic, ewentualnie jeszcze Sobczyk w katosach lub Japan motors, ja u Sobczyka wielokrotnie zamawialem czesci oryginalne i przeważnie dostepne byly na nastepny dzien, no i powiem, że ceny nienajgorsze w porownaniu do zamiennikow
bartekino - 16-10-2010, 13:48
Koledzy tak na szybko jaki klucz jest potrzebny do spuszczenia płynu (chłodniczego) z bloku silnikowego ?? Bo zaraz jadę na kanał do znajomego i muszę klucze pobrać. I przez co najlepiej lać nowy płyn ??
robertdg - 16-10-2010, 18:01
Chyba imbus, ale dokładnego wymiaru nie pamietam, a plyn lac bezposrednio przez korek chlodnicy
bartekino - 20-10-2010, 20:32
robertdg, Na początku chciałem przeprosić bo faktycznie korek od zlewu płynu z bloku był dobrze opisany tylko naprawdę mało widoczny i nie zauważyłem go na początku i musiałem pomieszać płyny i mnie troszkę nerwy poniosły . Ale już jest wszystko ok płyn wymieniony i serdecznie dziękuje robertdg, jak i Owczar, za pomoc.
Arturro-86 - 02-11-2010, 18:01
Dzisiaj doszły uszczelki od Japaneze - całe szczęście, że jest on
Niestety auto stoi u gazownika prawie 3 tygodnie - a to przez te uszczelki. Jutro powinienem już mieć samochód dla siebie, więc przydałoby się teraz zająć elektroniką... mam nadzieję, że skończy się tylko na wymianie bezpieczników , bo nie podoba mi się to, że nie świecą mi prawe postojówki (chociaż z przodu żarówka jest dobra...)
[EDIT]
Auto odebrane od gazownika, więc mogłem sprawdzić, czy to wina bezpieczników - wymieniłem te 2 spalone (8 i 10 w komorze silnika)... i
Brat załącza postojówki - widziałem tylko iskierkę w skrzynce bezpieczników - oczywiście bezpiecznik 8 się spalił Co może być tego przyczyną? Coś może wywoływać zwarcie?
Schemat bezpieczników:
schemat
Jak już wspominałem - podświetlenie zegarów działa mi "lustrzanie": gdy zwiększam podświetlenie zegarów - zegary zwiększają podświetlenie, LCD Climatronica też, ale... przyciski w konsoli Climatronica przygasają
Także niech mnie ktoś oświeci - WTF? Zastanawiam się, czy poprzedni właściciel czegoś nie "zmajstrował", bo zegarek świeci, ok, co może sugerować, że ktoś próbował usunąć usterkę z "gasnącym zegarkiem"...
robertdg - 04-11-2010, 19:59
Zwracie w żarówce, zwarcie w oprawce/gniazdku, zwarcie w instalacji, zacznij rozwiązywanie problemów, metodą eliminacji
Arturro-86 - 04-11-2010, 21:09
Zapytałem się dzisiaj poprzedniego właściciela, czy nie wie, co może być tego przyczyną...
Podobno miał już coś takiego wczesniej, jak kupił samochód z Niemiec i zmienił radio na własne - powiedział, że pozmieniał kolejność kabli w kostce i to naprawiło problem.
Ja kupiłem od niego auto z tym radiem z Niemiec - a kolejność kabli w kostce została ta sama co do innego radia...
Tylko - czy tak może być i czy rzeczywiście zmienienie kolejności kabli (ułożenie na nowo w kostce) pomoże
Szczerze, to nie bawiłem się w takie sprawy wcześniej, nie sądziłem, że to może mieć taki wpływ - oby poprzedni właściciel miał rację... bo już się dostatecznie wkurzam
[ Dodano: 06-11-2010, 18:31 ]
Wyciągnąłem radio, wymieniłem bezpiecznik i magia... działa - postojówki, halogeny świecą
Mam z poprzedniego Galanta radio JVC, ale mam problem z podłączeniem jego, bo na schemacie, który jest narysowany na radiu - powinno być 13 przewodów... u mnie w kostce coś jest "nie teges", bo jest 12 i nie wiem, który przewód jest masowy... jak podłączyłem pod te kostki, które były, to: radio działa, ale jak włączę światła to się wyłącza
berlov - 12-11-2010, 20:22 Temat postu: kilka problemów po zakupie ( kody błędów ) Witam wszystkich. Dzięki radom które wyczytałem na forum udało mi się odczytać błędy, które są następujące:
ABS:
21,22,23,24 - czyli zwarcie wszystkich czujników prędkości kół. I tu moje pierwsze pytanie, czyli jak naprawić to ustrojstwo ? Gdzie może tkwić problem ?
33 - problem z lampami stopu. O ile mnie wzrok nie myli, pali mi się stop na szybie oraz dwa w światłach"na błotnikach", ale nie faktycznie nie palą mi się żadne stopy na klapie ( mój galant to kombi ). Do tej pory myślałem że na klapie są jedynie światła cofania i odblaskowe, ale skoro świeci się błąd to może jestem w błędzie. Powiedzcie proszę jak jest na prawdę i gdzie może tkwić problem ( przy założeniu że żarówki nie są spalone ma się rozumieć )
CE:
Tu wyświetla się tylko jeden błąd, czyli 14 co oznacza przepustnicę. Problem w tym , że ja mam diesla, a do tej pory wydawało mi się , że przepustnica jest domeną benzyniaków....
Oświećcie mnie proszę , co z tym fantem zrobić żeby mój nowy nabytek nie chorował więcej
[ Dodano: 12-11-2010, 20:27 ]
OK, pierdoła jestem bo nie doczytałem , bo w dieslu 14 oznacza "diesel fuel temperature sensor system", czyli z Szekspirowskiego na nasze, oznacza to czujnik temperatury paliwa, tak ?
Jeżeli tak, to powiedzcie proszę czy miał już ktoś z czymś takim do czynienia i jak to rozgryźć
bieniak - 13-11-2010, 00:26
pytanie do błędów na absie czy ABS działa Ci poprawnie????nie pali Ci się ciągle kontrolka??? na mokrym pedał pulsuje??? jeżeli tak to są to stare błędy ktoś może coś grzebał i zostały w pamięci(jak skasować czytaj wcześniej jest opisana procedura)
z lampami tez może być podobnie zobacz czy Ci wszystko pali 2 z boku + ewentualnie środkowe jeżeli tak to stary błąd został w pamięci
berlov - 13-11-2010, 11:18
Ok, to powiedzcie mi w takim razie, jakie światła powinny się palić na klapie w kombiaku ?
bieniak - 14-11-2010, 01:08
wsteczne i przeciwmgielne jedno
berlov - 14-11-2010, 02:19
Czyli jest to stary błąd. Jutro postaram się go skasować ( kasowałem już przez odłączenie klemy , ale w przypadku abs jak widac to nie działa, wiec bede musiał podzałać za pomocą procedury z naciskaniem hamulca itp )
PS: A miał już ktoś błąd CE 14 w dieslu , czyli czunik temp. paliwa ?
|
|
|