To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - NOKIAN WR - potrzebuje opinii (naocznych) z uzytkownia zimą

Hubeeert - 17-10-2006, 13:05

Krzyzak, NOKIAN HAKKAPELITA RSi daje radę ale :roll: index prędkości tylko do 170 słabe trzymanie przy przyspieszaniu cena około 500zł/szt oraz dostępnośc tylko na zamówienie ją eliminują.
Hubeeert - 31-10-2006, 22:45

Mały update.
Dziś zakupiłem w Szwecji NOKIAN HAKKAPELITA 4 z kolcami do VW Transportera którym się tu poruszam.

jedyne co moge powiedzieć to -> :shock: :o :) :D :mrgreen: :lol: 8)

saphire - 31-10-2006, 22:50

No to cyknij jakieś fotki i zbliżenia jak toto cudo wygląda i napisz jak toto cudo idzie po śniegu :)
Bartek - 31-10-2006, 23:04

Z moich doświadczeń jazdy dość ekstremalnej (codziennej w naszych warunkach trudno) na krótkim kolcu......... jedyna różnica między lodem a twardym szutrem to kolor...... trzyma rewelacyjnie, oczywiście nie jak beton czy suchy asfalt, ale naprawde trzeba się mocno przełamywać psychicznie, żeby efektywnie jechać........ metoda hamowania przed zakrętem jest prosta - napadasz na maxa, jak dojeżdżasz do miejsca, gdzie masz pewność, że nie wyhamujesz, POWOLI liczysz do 3 i zaczynasz hamować.....

A co do ślizgania się na starcie....... cóż 235 Nm (GDi) robi swoje...... mielić można do woli nawet w automacie..... ale nie znalazłem jeszcze zimówek, którymi bym nie mielił w miejscu na starcie....

Hubeeert - 01-11-2006, 06:49

Bartek - problem nie polega na starcie. Problem polega na tym że turbina ładuje od samego dołu... Mieli mi cały czas...
saphire - 01-11-2006, 07:10

... to przydał by ci się przycisk LOCK jak w mojej Cari :D - albo ruszaj zawsze z dwójki :mrgreen: :twisted: - tak po prawdzie to do tego słuzy właśnie ASR taki jak np kumpel ma w VITO - przy ruszaniu zachowuje się jak krab - na przemian podaje moment na koła lewe i prawe przyhamowując to które zbuksowało no i całkiem nieźle to działa.
Hubeeert - 01-11-2006, 07:11

W moim Miśku (bo nim jest temat ;-) ) nie ma żadnej elektroniki oprócz ECU :mrgreen:
saphire - 01-11-2006, 07:36

No wiem że nie ma :) ale ponoć moduł ASR to jest jakieś rozszerzenie do modułu ABS - tak przynajmniej gdzieś to widziałem jeśli chodzi o Bosch'a zresztą tak też jest z ESP więc teoretycznie da się wymienić sterownik ABS'u na taki który ma i ABS i ASR i ESP - w teorii...
szczeslaw - 01-11-2006, 11:49

Hubeeert napisał/a:
Dziś zakupiłem w Szwecji NOKIAN HAKKAPELITA 4 z kolcami

Szkoda, że u nas nie wolno takich używać - na wyjazd w góry jak znalazł...
saphire napisał/a:
moduł ASR to jest jakieś rozszerzenie do modułu ABS

Niekoniecznie - pierwsze systemy zapobiegające poślizgowi kół przy starcie, działały na zasadzie obcięcia momentu obrotowego silnika (a w skrajnych przypadkach potrafiły zgasić silnik :D ).

saphire - 01-11-2006, 12:37

Ten ASR co w VITO jest to po prostu przyhamowuje koło które złapało poślizg więc automatycznie dyfer moment na to drugie puszcza - toto robi dość szybko to przyhamowywanie naprzemienne kół tak że to wygląda jakby raz lewe a raz prawe ciągnęło przy czym imho co pół sekundy zmienia hamowane koło (albo i częściej nawet).
Hubeeert - 02-11-2006, 10:54

Po co mi to :?: :mrgreen:
Mam to:






8)

Matejko - 02-11-2006, 11:07

a te kolce nie wycieraja sie na suchym ?? czy jakto dziala :?:
Hubeeert - 02-11-2006, 11:44

Matejko napisał/a:
a te kolce nie wycieraja sie na suchym ?? czy jakto dziala :?:

A co mnie to interesuje?
Trochę ścierac się muszą - efekty dźwiękowe są niewyjęte ;-)

Matejko - 02-11-2006, 12:52

Cytat:
A co mnie to interesuje?


no bo np opony z kolcami 200pln bez 150pln i po tygodniu na asfalcie masz juz opony po 150zl to tak tylko wisz :)

Hubeeert - 02-11-2006, 13:01

Matejko, w Szwecji te z kolcami są tańsze.

Zrobiłem właśnie około 200km po suchym asfalcie. Kolce są. Szwedzi jeżdżą od października do marca na kolcach i dalej je mają ;-)

Zaufam Szwedom. - 6mln ludzi nie może się mylić 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group