To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Archiwum - [Cari 1.9TD] Proszę o porady, 99 rok, Carisma 1.9 TD

lypstek - 18-10-2010, 23:07

Jak nie wiesz co wybrać - kup obydwa - jednego dnia będziesz jeździć benzyną na gazie, drugiego dnia dieslem ;)

każdy Ci napisze że stan auta i jak było dbane o nie jest wprost proporcjonalny do problemów jakie mogą wystąpić ...
grunt aby technicznie było OK - wtedy czy jedno czy drugie powinno się sprawdzić.

przejedź się ... i wszystko będzie jasne, która charakterystyka silnika Ci bardziej pasuje.

Charisma - 19-10-2010, 13:16

No właśnie....

postanowiłam że pojadę do znajomego mechanika z tym samochodem 1.9 TD. Sprawdzę te wszystkie rzeczy o których pisaliście i jeśli okażę się w 100% sprawny i faktycznie nie ma ani grama rdzy to biorę :)
Tylko że to druga carisma jaką oglądam i obawiam się że jest jakiś na gaz.. albo benzyniak w lepszym stanie... lepiej wyposażony za niższe pieniążki... Kobiecie nie dogodzisz :D

pamar - 19-10-2010, 14:16

Charisma napisał/a:
Podobno diesle są bardzo dobre.. tylko akurat nie w carismie...
To akurat nie dotyczy 1.9TD, silnik stary ale jary, prosty w obsłudze i nie ma z nim większych problemów (sześć lat nic przy nim nie robiłem) a śladowe ilości oleju w zbiorniku to norma.
Charisma napisał/a:
Podstawowe cechy tego samochodu to ma być TANI (cena + eksploatacja) i BEZAWARYJNY..
I tak właśnie jest, części nie są drogie i jest ich sporo, spalanie na poziomie 6l i to nie koniecznie ON pierwszego sortu :) Natomiast zastanawiam się nad dwoma sprawami, chcesz jeździć po mieście a 1.9TD sprawdza się raczej na długich trasach, drugie to charakterystyka tego silnika, nie jeździłaś wcześniej takim dieslem, będziesz musiała się go nauczyć.
Charisma - 19-10-2010, 15:57

Że nauka przede mną jestem świadoma - i wielkość - zawsze jeździłam mini samochodami a to jednak duże auto no i dieslem faktycznie inaczej się jeździ.

Co do tras... w weekendy - 80-120 km dziennie, w tygodniu albo w ogóle nie jeżdżę albo 30-50 km dziennie, ale od wiosny codziennie koło 100 km dziennie będzie. Dla mnie to już długie trasy, chociaż w typowe trasy po kilka setek km nie jeżdżę poza wakacjami. Czy to mnie dyskwalifikuje jako posiadacza diesla? :)

Dzięki Pamar za tą wypowiedź bo już się rozmyślałam ale to chyba jednak dobry wybór (po warunkiem że u mechanika wszystko dobrze pójdzie).

Saqu - 19-10-2010, 18:54

Charisma, Ja jestem zwolennikiem benzyny i mimo wszystko polecam bardziej PB+LPG, bo jest taniej ;)
Noi inna charakterystyka pracy, owszem nie ma turbiny itd inaczej przyspiesza, ale też w benzynie nie masz drgań, które fakt faktem wpływają na zdrowie i kondycje jak ktoś pisał wyżej.

No ale to Twój wybór ;)

pamar - 19-10-2010, 19:43

Saqu napisał/a:
Charisma, Ja jestem zwolennikiem benzyny i mimo wszystko polecam bardziej PB+LPG, bo jest taniej

Parę lat wstecz mój wybór padł właśnie na diesla i to konkretnie na 1.9TD ze wzg na bardzo złe doświadczenia z instalacją LPG i ówczesne złe recenzje DIDa, jestem wrogiem gazu w autach bo jedyne które chodziło na gazie to był Poldek z 1996r z jedną z pierwszych instalacji a rozpadł się bo za cholerę nie palił na benzynie :) Zjadłem 3 Trucki z gazem, 1Ritmo (co mnie podkusiło do Abartha LPG?) 1 Mesia 124 w automacie (uuuuuuu) a że ja też nie mam ciężkiej nogi... :wink: 8)
Kurcze i jeszcze jedno Ci namieszam, znajdź Cari po lifcie :) Charisma,

Saqu - 19-10-2010, 19:57

pamar, kupowałeś z gazem? czy gazownik zakładał Ci konkretną instalacje?
pamar - 19-10-2010, 20:14

Saqu napisał/a:
pamar, kupowałeś z gazem? czy gazownik zakładał Ci konkretną instalacje?

I tak i tak, jedno wiem... nigdy nie miałem tylu problemów z jakimkolwiek autem "normalnym" ile przez instalację gazową w jednym.
Serwis - regulacja, regulacja - gaźnik, gaźnik - regulacja, spalanie do luftu - gaźnik, komputer - regulacja, gaz do kitu- regulacja, zapomnisz z jakiegoś powodu zatankować paliwo, na gazie nie odpalisz, jak odpalisz - regulacja, parownik, filtry, sprawdzanie butli, droższy przegląd... i jeszcze pińcet sto dziewińcet powodów na nie dla LPG :) Ale to tylko moje indywidualne zdanie.

Charisma - 20-10-2010, 00:35

Nie ma to jak zderzenie dwóch tak skrajnych opinii :D Żeśta namieszali :lol:

Powiem tak... Ja nie miałam ani takiego ani takiego auta więc sobie dopiero wyrobie opinie :)
Na razie ten diesel będzie na tapecie, bo sobie tak myślę że w tym wieku najważniejszy jest stan techniczny a ten mi tu wygląda na całkiem niezły. Jeżeli się okaże po wizycie że jest coś nie halo - nie biorę. I szukam dalej, co się nawinie ;)

Ale co do tych modeli po lifcie.. Pamar, dlaczego? I kiedy przeszły lifting? I co w nich takiego wyjątkowego? :) pisz mi szybko dopóki umowy nie mam podpisanej :D

dzisiaj wystawiłam swoje autko na sprzedaż.. aż mnie serduszko boli :(

----

Jeszcze jedno... żeby się przygotować do zakupu chciałabym umowę kupna sprzedaży jakąś sensowną znaleźć. Nie macie jakiejś pod ręką? :wink:
Chodzi mi o te zapisy, które mówią o tym że znam stan pojazdu i nie będę rościła sobie pretensji. Chciałabym żeby było wyraźnie powiedziane co jest w jakim stanie, a co jak się zepsuje było zatajone (łącznie z przebiegiem). Nie wiem na co jeszcze zwracać uwagę :?:
Do tego wzór PCC3 i moja check lista :) . O czymś zapomniałam??

Wolałabym nie zostać wyrolowana :oops:

Saqu - 21-10-2010, 15:31

Charisma napisał/a:
I kiedy przeszły lifting? I co w nich takiego wyjątkowego?


Lifting był w roku 1999 w czerwcu, po tej dacie modele cari wychodziły w odmienionej wersji z zewnątrz i wewnątrz, i troszeczkę technicznie.

Charisma - 22-10-2010, 10:29

Samochód zakupiony.
Trochę go wypucuję i wstawię zdjęcia :)

Na razie nie umiem nim jeździć, ale trzeba się nauczyć :D
Tylko... jak zwykle jest kilka problemów.
1. Do wymiany lewa lampa. Trzeba gdzieś na allegro znaleźć, już mam chętnego który wymieni.
2. Sprzęgło.... Czy w Carismach chodzi tak ciężko sprzęgło czy to wina linki? Oby nie całego sprzęgła ;)
3. 1 i wsteczny wchodzą mi opornie da się coś z tym zrobić?? reszta biegów jak miód, a 1 i wsteczny trzeba mocno w lewo uderzyć i dopiero do góry.

Tak czy siak jestem zadowolona :)

Saqu - 22-10-2010, 17:43

Czyli kupiłaś diesla?

Jak masz szukać używek na allegro "bo oryginał" to patrz za zamiennikami "depo" może i zamiennik ale jednak co nowe to nowe i swoje światło ma inne :)

Charisma - 22-10-2010, 22:05

tak, diesla.
Ponieważ ani jednego ani drugiego nie miałam, a zwolennicy są i takich i takich, a samochód jest w dobrym stanie to wzięłam. :D
Niestety tak to jest że jak się pojeździ to wychodzą wady :( no ale nie jest najgorzej, bo na chwilę obecną jeździć można ale wymienić trzeba będzie:
1. lampę przednią lewą (dzięki za info o zamienniku ! :) )
2. szybę przednią (są dwie malutkie rysy od kamieni jedna z lewej a druga z prawej strony, na razie da się jeździć ale na pewno trzeba będzie wymienić)
3. coś z tym sprzęgłem jest nie tak tylko co?? linka? całe sprzęgło? i czemu w warsztacie nic nie zauważyli....?
4. 1 i wsteczny szwankują nie wiem czemu... znaczy już się nauczyłam je wrzucać ale chyba powinny lżej wchodzić...
5. nie chciał dzisiaj odpalić.... :shock: dopiero za 3-4 razem... nie wiem czemu :?: i to mnie najbardziej boli... może oleju trzeba trochę dolać, a może akumulator a może jeszcze coś?

no i po woli się uczę parkować..... :oops:

Saqu - 22-10-2010, 23:42

Charisma napisał/a:
szybę przednią (są dwie malutkie rysy od kamieni jedna z lewej a druga z prawej strony, na razie da się jeździć ale na pewno trzeba będzie wymienić)


A nie są na tyle małe, że można ją tylko naprawić? warsztaty zajmują się naprawą szyb tylko musi spełniać jakieś tam wymagania, musiałabyś się dowiedzieć, zabieg tańszy i nie trzeba od razu ciachać po uszczelkach itp. ;)

Charisma - 23-10-2010, 21:41

Saqu napisał/a:
Charisma napisał/a:
szybę przednią (są dwie malutkie rysy od kamieni jedna z lewej a druga z prawej strony, na razie da się jeździć ale na pewno trzeba będzie wymienić)


A nie są na tyle małe, że można ją tylko naprawić? warsztaty zajmują się naprawą szyb tylko musi spełniać jakieś tam wymagania, musiałabyś się dowiedzieć, zabieg tańszy i nie trzeba od razu ciachać po uszczelkach itp. ;)


No nie mów :shock: Serio serio tak się da :?:
Trzeba się popytać po warsztatach w takim razie, bo nie sądziłam że coś takiego się da naprawić.
Dzięki, dzięki, dzięki jeszcze raz :)


Ps. jazda carismą to niemal czysta przyjemność ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group