To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Świece do Lancer 2.0 135KM

B0RYS - 09-01-2014, 15:42

W 2.0 niestety książka podaje irydowe, to moje zdjęcie to także irydowe NGK. Trochę zaboli kieszeń ;)
krzychu - 09-01-2014, 16:06

200zł raz na 90 tys to drogo? IMO są fantastyczne silnik zawsze pali na raz i nigdy na 3 garach. W poprzednim samochodzie miałem Briski po 10zł to czasem potrafiły prawie nowe dziwnie działać po 30 tys wołały o wymianę. NGK zwykłe były spoko bo po 40-50 tys wymieniałem tylko dlatego, że wypadało...

Jak chcesz to Ci cyknę fotę jak jeszcze chcesz bo jadę dzisiaj do domu a tam leżą stare.... Też wymienione bo wypadało.

Sprawdź sobie przerwę na świecach, może po prostu trzeba poprawić?

Patrzyłem na swoje wymienione to są w lepszym stanie niż na focie B0RYS-a. Na elektrodzie, elemencie odbierającym i izolatorze szarawo kremowy nalot. Więc według poradników prawidłowo.

B0RYS - 14-01-2014, 12:29

Wiem wiem, wymienię. Chociaż przyzwyczaiłem się do tego w poprzednich japończykach, że NGK/Denso wymieniało się bo wypada a nawet zwykłe nie prezentowały nadmiernego zużycia. Chyba faktycznie poprzedni właściciel olał sprawę, bo wydają mi się mocno zmęczone.
Osobiście i tak po za tematem uważam, że stosowanie irydowych świec, które są pięć razy droższe, a wytrzymują tylko dwa razy dłużej nie jest rewelacyjnym wymysłem konstruktorów.

mkm - 17-01-2014, 06:30

B0RYS napisał/a:
a wytrzymują tylko dwa razy dłużej nie jest rewelacyjnym wymysłem konstruktorów.

Tu nie tylko o wytrzymałość na przebieg chodzi :wink:
Cytat:
Poza tym metal szlachetny pozwala wykonać znacznie cieńszą elektrodę środkową - tylko 0,6 mm. Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza zapotrzebowanie na napięcie zapłonu i poprawia rozchodzenie się frontu płomienia w komorze spalania.


Cytat ze strony NGK.

B0RYS - 24-01-2014, 22:31

Niby tak, ale dla mnie to bełkot. Nie mówimy tu przecież o nowoczesnym silniku stworzonym od podstaw tylko o 4G63, który rodowód ma w latach 70/80.
Hornet - 22-03-2015, 09:48

technics napisał/a:
A jakie świece polecacie do 1.6

Odświeżę trochę temat.
Instalował ktoś w miśku świece NGK serii V-Line? Jakie wrażenia?
Pytam, bo w CB4W (silnik 4G92) po zainstalowaniu ww silnik dziwnie się zachowywał...

Bizi78 - 22-03-2015, 10:38

Hornet napisał/a:
Pytam, bo w CB4W (silnik 4G92) po zainstalowaniu ww silnik dziwnie się zachowywał...

Może zły model założyłeś, zły odstęp elektrody :? .
Co do NGK, to kiedyś robili w Japonii a teraz to już we Francji, Rosji..., czyli trzeba zwrócić uwagę na Made in...

Co do CS-a 1.6 to instrukcja przewiduje:
NGK BKR6E-11
DENSO K20PR-U11
CHAMPION RC8YC4

Hornet - 22-03-2015, 12:32

Bizi78 napisał/a:
Może zły model założyłeś, zły odstęp elektrody

Nic z tych rzeczy.
"Zwykła"
http://e-katalog.intercar...-zaplonowa.html
V-Line
http://e-katalog.intercar...-zaplonowa.html

4G92 i 4G18 mają te same świeczki, dlatego pytam

Bizi78 - 22-03-2015, 14:51

Mam takie same w 4G13 od 30kkm i nie narzekam :wink: .
Niestety nie pamiętam skąd pochodziły :? .
Może trafiłeś na jakieś trefne.

juar_78 - 11-10-2015, 11:43

A jak się mają świece to LPG. Pytam w tym sensie, że do 4G63 producent podaje irydowe. Są drogie ale raz na 90 tys. to mały wydatek. Tyle jednak, że mając LPG okres wymiany świec i tak trzeba skrócić. Więc skoro zakładam wymianę świec co drugą wymianę oleju (maksymalnie więc 30 tys.), jest sens iść w zalecane irydowe? Czy ich przewaga wynika jeszcze z czegoś innego niż trwałość? Jeżeli nie te rekomendowane to jakie do LPG?
smk - 11-10-2015, 13:01

Zrobisz jak będziesz chciał. Ja kupuje normalne świece (nieirydowe) do silnika. Przejechałem już prawie 100tyś km na gazie w lancerze i zawsze pakuje mu świece przewidziane do benzyny. Obecnie już na drugim komplecie Denso K20TT od kiedy przenieśli fabrykę NGK do Francji.
Wielu znajomych nie zauważyło różnicy między świecami do LPG i benz. Tak samo szybko się zużywały. Tymbardziej skoro masz zamiar je wymieniać co 30 tyś km

juar_78 - 11-10-2015, 14:15

No tak, ale do 4G18 instrukcja nie podaje irydowych tak jak przy 4G63.
krzychu - 11-10-2015, 14:59

Z tego co wiem sporo Lancerów 2.0 jeździ na fabrycznych świecach z LPG i chyba nawet i za bardzo wcześniej nie zmieniają.
juar_78 - 11-10-2015, 15:21

O tym też myślałem. Zainwestować w irydowe i zmienić dopiero za 60 tys. wraz z rozrządem. A w takim razie NGK będą ok, bo się różnych rzeczy o podziale na japońskie/francuskie naczytałem. Jest jeszcze DENSO ale cena już w ogóle kosmiczna - prawie 70 zł za sztukę. NGK na sztuce nawet 20 zł taniej.
krzychu - 11-10-2015, 15:36

Według książki do 4G63 producent poleca tylko jednego świece NGK IGR6A-11. O Denso nie ma mowy. Ja bym nie zmieniał wcześniej ze względu na gaz jeśli by się nic z nimi nie działo...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group