Pajero Ogólne - regulacja zaworow 2,td (4d56)
1405 - 16-11-2010, 22:28
polaff napisał/a: |
ja zawsze ustawiam TYLKO na zimno i NIGDY nie sprawdzam później czy jest ok uważam, że nie ma takiej potrzeby no chyba, że coś się dzieje |
No i mamy jedność w myśleniu
Zakładamy partię?
polaff - 16-11-2010, 22:40
niemalże :
Cytat: | NIGDY nie sprawdzam później czy jest ok |
ale dobrze jest
rico.1 - 16-11-2010, 22:42
1405 napisał/a: | Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi w jaki sposób ustawiasz zawory na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku? |
normalnie, bo przecież palcami śrubek i nakrętek nie odkręcę, od tego są klucze itp. więc się nie poparzę
1405 napisał/a: | W tym przypadku te wartości luzów są wartościami wynikającymi od rozszerzalności cieplnej materiału stąd ta różnica i jest to tylko czysta teoria. Tego nie sprawdzisz i lepiej jest nie zwracać na te dane uwagi |
to polecam choć raz ściągnąć pokrywę na ciepłym i okaże się że luzy są dużo większe niż te ustawione, a chodzi też o to żeby nie były za duże, prawda?
Heilsberg - 17-11-2010, 11:52
No to teraz wyjaśnijcie mi fenomen naklejki oryginalnej z Mitsu, którą mam naklejoną po klapą, i na której napisano: luzy zaworowe - 0,25 na zimnym 0,25 na ciepłym. Silnik 4D56 oczywiście.
rico.1 - 17-11-2010, 19:57
też mam tą wyklejkę na masce
ale jakby sprawdzić w innych źródłach to z tym luzem bywa różnie...
1405 - 17-11-2010, 21:46
Heilsberg napisał/a: | No to teraz wyjaśnijcie mi fenomen naklejki oryginalnej z Mitsu, którą mam naklejoną po klapą, i na której napisano: luzy zaworowe - 0,25 na zimnym 0,25 na ciepłym. Silnik 4D56 oczywiście. | A nie zastanawiałeś się przypadkiem nad taką możliwością że ten "zimny" to zawór ssący, a "ciepły" to wydechowy?
Anntoni - 18-11-2010, 20:44
no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co?
1405 - 18-11-2010, 22:19
Anntoni napisał/a: | no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co? |
Tykającą bombą w silniku i jeżeli jest z układem rozrządu coś nie tak to nigdy nie wiesz kiedy Ci silnik rozwali. Takich niespodzianek to nikt z nas chyba nie lubi...
rico.1 - 18-11-2010, 22:31
pawel80 - 20-11-2010, 11:59
1405 napisał/a: | Anntoni napisał/a: | no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co? |
Tykającą bombą w silniku i jeżeli jest z układem rozrządu coś nie tak to nigdy nie wiesz kiedy Ci silnik rozwali. Takich niespodzianek to nikt z nas chyba nie lubi...
|
bez przesady za mały luz to podparty zawór czyli grozi jego wypalenie oraz wypalenie gniazda w skrajnych wypadkach nawet może zawór sie urwać
objawy : spadek mocy, spadek kultury pracy, oraz zwiększenie spalania paliwa jak i oleju
luz za duży jest równie niebezpieczny skracają się czasy napełniania i opróżniania cylindra, spadek mocy brak kultury pracy
Anntoni - 20-11-2010, 23:54
a za duze luzy czym owocuja?
zbyszekm2 - 21-11-2010, 08:03
Anntoni napisał/a: | a za duze luzy czym owocuja? |
Graniem zaworów, słaba moc, dymienie.
1405 - 21-11-2010, 20:08
zbyszekm2 napisał/a: | Anntoni napisał/a: | a za duze luzy czym owocuja? |
Graniem zaworów, słaba moc, dymienie. | Do tego dodałbym zaklepywanie trzonków zaworowych i dźwigienek łącznie z możliwością pęknięcia dźwigienki wskutek takiego dłuższego klepania. Napęd rozrządu tez dostaje bo niezależnie co napędza wałek to dochodzi w takim przypadku do szarpania łańcuchem czy też paskiem...myślę że można się domyśleć o co mi chodzi. Jakby nie patrzył zawory muszą być ustawione prawidłowo bo po dłuższej anormalnej pracy układu rozrządu może dojść do nieodwracalnych zmian w silniku, a nawet poważnej awarii.
jeremy - 18-09-2013, 20:17
Witam tak wiem jest to mega kotlet ale nie chce zakładać nowego tematu jak jest ten.
to dal wyjaśnienia łopatologicznie proszę o instrukcje:
-jaka ma być szczelina
-jak poznać który jest ssący a który wydechowy
-jak poznać kiedy przestać kręcić kołem i robić pomiar szczelinomierzem
mam pajero sport z 98`, silnik to 2.5/ 99KM
zbyszekm2 - 30-09-2013, 21:05
luz na wszystkich 0,25.
|
|
|