To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - regulacja zaworow 2,td (4d56)

1405 - 16-11-2010, 22:28

polaff napisał/a:

ja zawsze ustawiam TYLKO na zimno i NIGDY nie sprawdzam później czy jest ok uważam, że nie ma takiej potrzeby no chyba, że coś się dzieje :biggrin:

No i mamy jedność w myśleniu :lol:
:partyman: Zakładamy partię?

polaff - 16-11-2010, 22:40

niemalże :
Cytat:
NIGDY nie sprawdzam później czy jest ok


ale dobrze jest :) :biggrin: :finga:

rico.1 - 16-11-2010, 22:42

1405 napisał/a:
Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi w jaki sposób ustawiasz zawory na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku?

normalnie, bo przecież palcami śrubek i nakrętek nie odkręcę, od tego są klucze itp. więc się nie poparzę :biggrin:

1405 napisał/a:
W tym przypadku te wartości luzów są wartościami wynikającymi od rozszerzalności cieplnej materiału stąd ta różnica i jest to tylko czysta teoria. Tego nie sprawdzisz i lepiej jest nie zwracać na te dane uwagi

to polecam choć raz ściągnąć pokrywę na ciepłym i okaże się że luzy są dużo większe niż te ustawione, a chodzi też o to żeby nie były za duże, prawda? :)

Heilsberg - 17-11-2010, 11:52

No to teraz wyjaśnijcie mi fenomen naklejki oryginalnej z Mitsu, którą mam naklejoną po klapą, i na której napisano: luzy zaworowe - 0,25 na zimnym 0,25 na ciepłym. Silnik 4D56 oczywiście.
rico.1 - 17-11-2010, 19:57

też mam tą wyklejkę na masce :biggrin:
ale jakby sprawdzić w innych źródłach to z tym luzem bywa różnie...

1405 - 17-11-2010, 21:46

Heilsberg napisał/a:
No to teraz wyjaśnijcie mi fenomen naklejki oryginalnej z Mitsu, którą mam naklejoną po klapą, i na której napisano: luzy zaworowe - 0,25 na zimnym 0,25 na ciepłym. Silnik 4D56 oczywiście.
A nie zastanawiałeś się przypadkiem nad taką możliwością że ten "zimny" to zawór ssący, a "ciepły" to wydechowy? :?:
Anntoni - 18-11-2010, 20:44

no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co?

1405 - 18-11-2010, 22:19

Anntoni napisał/a:
no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co?

Tykającą bombą w silniku i jeżeli jest z układem rozrządu coś nie tak to nigdy nie wiesz kiedy Ci silnik rozwali. Takich niespodzianek to nikt z nas chyba nie lubi...
:wink:

rico.1 - 18-11-2010, 22:31

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pawel80 - 20-11-2010, 11:59

1405 napisał/a:
Anntoni napisał/a:
no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co?

Tykającą bombą w silniku i jeżeli jest z układem rozrządu coś nie tak to nigdy nie wiesz kiedy Ci silnik rozwali. Takich niespodzianek to nikt z nas chyba nie lubi...
:wink:


bez przesady :) za mały luz to podparty zawór czyli grozi jego wypalenie oraz wypalenie gniazda w skrajnych wypadkach nawet może zawór sie urwać

objawy : spadek mocy, spadek kultury pracy, oraz zwiększenie spalania paliwa jak i oleju

luz za duży jest równie niebezpieczny skracają się czasy napełniania i opróżniania cylindra, spadek mocy brak kultury pracy

Anntoni - 20-11-2010, 23:54

a za duze luzy czym owocuja?
zbyszekm2 - 21-11-2010, 08:03

Anntoni napisał/a:
a za duze luzy czym owocuja?

Graniem zaworów, słaba moc, dymienie.

1405 - 21-11-2010, 20:08

zbyszekm2 napisał/a:
Anntoni napisał/a:
a za duze luzy czym owocuja?

Graniem zaworów, słaba moc, dymienie.
Do tego dodałbym zaklepywanie trzonków zaworowych i dźwigienek łącznie z możliwością pęknięcia dźwigienki wskutek takiego dłuższego klepania. Napęd rozrządu tez dostaje bo niezależnie co napędza wałek to dochodzi w takim przypadku do szarpania łańcuchem czy też paskiem...myślę że można się domyśleć o co mi chodzi. Jakby nie patrzył zawory muszą być ustawione prawidłowo bo po dłuższej anormalnej pracy układu rozrządu może dojść do nieodwracalnych zmian w silniku, a nawet poważnej awarii.
jeremy - 18-09-2013, 20:17

Witam tak wiem jest to mega kotlet ale nie chce zakładać nowego tematu jak jest ten.
to dal wyjaśnienia łopatologicznie proszę o instrukcje:

-jaka ma być szczelina
-jak poznać który jest ssący a który wydechowy
-jak poznać kiedy przestać kręcić kołem i robić pomiar szczelinomierzem


mam pajero sport z 98`, silnik to 2.5/ 99KM

zbyszekm2 - 30-09-2013, 21:05

luz na wszystkich 0,25.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group