Sigma/Diamante Techniczne - Jak wyjąć alternator? [12V]
Krzyzak - 23-11-2010, 07:11
fakt - w domyśle miałem Galanta 2.0 V6 który ma silnik DOHC...
jakoś wypowiedzi Marka pasują mi bardziej do forum Galantowego a nie Sigm i stąd pomyłka
Maretzky85 - 23-11-2010, 08:16
Oj tam oj tam Miałem do czynienia z Sigmami też
lukasz12 napisał/a: | jest niemożliwe zarówno od góry (bo przeszkadza dolot) |
To nie wiem czy miałem szczęście czy co ? Natomiast ja wyjmowałem od góry - nie zdejmując kolektora. Jak wspomniałem za pierwszym razem z godzinę się pociłem.
Potem pokazałem właścicielowi jak i sam w końcu ogarniał wyjmowanie i wkładania alternatora
VirMan - 23-11-2010, 16:31
a robiłeś to na aucie ze wspomaganiem i klimą ? - jesli tak to szacun - u mnie w kombi nie wyszedł bez zdejmowania dolotu i odkręcania jednego uchwytu - chyba że ktoś ma ręce z gumy i wyciągnie to nad skrzynią. - oczywiście jak nie ma instalacji lpg - tak po prawdzie to mam teraz ciaśniej i za razem luźniej pod maską (przy 24v) to co może się psuć jest na wierzchu i nie ma problemu
krzysius - 23-11-2010, 22:18
hej alternator wychodzi bez problemu górą 1 godzinka i wyjęty
Maretzky85 - 23-11-2010, 23:59
VirMan, ze wspomaganiem i klimą I w stronę błotnika a nie skrzyni
O ile pamiętam, trzeba było przewód klimy troszkę ruszyć, bo zawadzał. Ale kilka razy w te i spowrotem i daje się w miarę szybko wyciągnąć
VirMan - 24-11-2010, 09:30
no to wytrwały byłeś- u mnie przeszkadzała tylna lambda , katalizator , osłona termiczna świec i przewody klimy.
and.lukas - 05-12-2010, 21:32
Maretzky85 napisał/a: | Ja wyjmowałem alternator z 12V górą bez zdejmowania kolektora dolotowego. Trzeba się trochę nagimnastykować, ale da radę... Za pierwszym razem godzinę zajęło mi wyjęcie alternatora, później już było szybciej
Warunek - trzeba mieć szczupłe łapki :> |
Nie wiem jak Ci sie to udało, bo tam nie ma miejsca aby go wyjać i grubość rąk nie ma znaczenia ( z odkręceniem od silnika nie ma problemu)
Ja zdemontowałem serwo hamulca ( 10 min roboty) ale troche później sie zeszło z montażem i odpowietrzeniem układu.
Maretzky85 - 05-12-2010, 22:44
Zaczynam myśleć, że po prostu jakaś dziwna była ta Sigma...
Fakt, że było ciężko, ale wyszedł...
No i sporo kombinowania i obracania było na pewno
VirMan - 05-12-2010, 22:48
może jakiś mikry alternator? - bo standardowy nie wychodzi
tomak - 03-03-2011, 22:45
podepnę się pod temat bo mam w swojej Sigmie podobne objawy co założyciel tematu, z tą róznicą, ze jeszcze samochód mi jeździ tzn. coś tam ładuje.
Ale boję się, żę alternator zaraz padnie zupełnie a mam dostęp do alternatora z Sigmy 3000GT
czy ktoś wie czy moge go wstawić w Sigmę Kombi 12V?
VirMan - 03-03-2011, 23:12
tak jak pisane było - możesz.
lukasz12 - 04-03-2011, 00:13
Tak gwoli ścisłości - w 3000GT FWD i SIGMACH to praktycznie cała mechnika jest z przodu identyczna lub bardzo podobna - zarówno napęd (silniki i skrzynia) jak i zawieszenie...
wojtas - 04-03-2011, 07:11
Alternator w 12V jest inny niż w 24V
Według CAPS-a:
SOHC : MD112323(90A), MD120365(110A), kombi dodatkowo AW335900,
DOHC : MD197469(90A), MD197470(110A)
np sprężarka klimatyzacji też wygląda podobnie.
VirMan - 04-03-2011, 08:04
zgadza sie - ale nie możesz przełożyć alternatora z 12v do 24v , bo jest za krtóki wałek na pasek- odwrotnie można ( sam przekładałem)
wojtas - 05-03-2011, 10:35
A i jeszcze dla jasności bez zdejmowania dolotu się nie obejdzie. Piszę oczywiście o wersji 12 zawodowej. Dodatkowo postawie flaszkę temu kto to zrobi bez zdejmowania kolektora
|
|
|