To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [ALL] Po wymianie kół "krzywa" kierownica

Matejko - 30-10-2006, 15:00

tomusn napisał/a:
o może jeszcze wtedy, kiedy po puszczeniu kierownicy samo znosi?


trzeba sprawdzic, jesli bedzie znosic nadal po ustawieniu - zamienic opony najlepiej na krzyz

josie - 30-10-2006, 15:51

A ja wogóle nie rozumiem :roll:
Przecież producent podaje jaka ma być zbieżność... Jak ona nam się może zmnienić jak założymy węższe koła?

Anonymous - 30-10-2006, 17:03

Kiura, ale duzo napisaliscie.Opony sa ok.Zawsze przechowaywalem opony w ten sam sposob od 6 lat i NIGDY nie mialem takiego przypadku.Nikt mi nie wmowi ze przy wymianie opon nalezy ustawiac zbieznosc.Bzdura, opony wymieniam prawie co roku na inne i nigdy nie mialem problemow i z tego powodu nie ustawialem zbieznosc, Ustawialem ja tylko po ingerencji w zawieszenie. Teraz to ja juz sam nie wiem,Fakt zbieznosc ustawiana byla na ola letnie-wieksze i szersze.Chyba dla pewnosci pojade na zbieznosc, by mi ustawili kierownice na wprost,choc moglbym ja sam zdemontowac i ustawic kolo kierownicy, ale to chyba niezbyt dobry pomysl,prawda?pozdrawiam
Anonymous - 30-10-2006, 17:24

nie kombinuj z tym kierownikiem to nie polonez i metoda dziadka Frania - a może gdzieś się zaszalało i weszło w zakręcik mocniej pamięć jest ulotna - to jak z zębami raz do roku czy się chce czy nie -trzeba odwiedzić diagnostę - tym bardziej że idzie śliskie ( ładwo o byle co) a wtedy porównanie ceny jednego do drugiego ma się ni jak :D
Matejko - 30-10-2006, 18:38

josie napisał/a:
Przecież producent podaje jaka ma być zbieżność...


zbieznosc to ustawienie kol do jazdy na wprost, tutaj nie powinno sie nic zmienic, ale zmienia nam sie geometria czyli polozenie kola przod tyl i jego pochylenie, przez co biorac np tak jak u mnie ustawienie geometrii na 17'' powoduje to ze jak zaloze zimowe 14'' to moze na oko nie widac ale kola gora schodza sie do srodka auta, poprostu zawieszenie ugina sie w ten sam sposob na kazdych kolach, ale przy mniejszych punkt odniesienia czyli piasta kola jest nizej,
najprosciej to zobaczyc podczas podniesienia calego auta na podnosniku takim jak u wulkanizatora kola schodza sie dolem do srodka auta, zawieszenie gora dol nie dziala pionowo tylko po łuku, u mnie np podczas jazdy na wprost i ustawionym calym zawieszeniu mam kierownice prosto. a po zapakowaniu czegos ciezkiego w bagaznik przy jezdzie na wprost kierownica jest pod lekkim skosem(juz chyba nie musze pisac ze przy zaladowaniu bagaznika przod nam sie troszku podnosi)

cimon102 napisał/a:
hoc moglbym ja sam zdemontowac i ustawic kolo kierownicy, ale to chyba niezbyt dobry pomysl,prawda?


ciekawe czy jakby ci poducha strzelila w pape to tez bys mial nadal takie glupie pomysly :mrgreen: :P

josie - 30-10-2006, 20:30

Matejko napisał/a:
ale zmienia nam sie geometria czyli polozenie kola przod tyl i jego pochylenie, przez co biorac np tak jak u mnie ustawienie geometrii na 17'' powoduje to ze jak zaloze zimowe 14'' to moze na oko nie widac ale kola gora schodza sie do srodka auta, poprostu zawieszenie ugina sie w ten sam sposob na kazdych kolach, ale przy mniejszych punkt odniesienia czyli piasta kola jest nizej,


No dobra...
Mamy załóżmy 17" i 13". Na 17" mamy ustawione tak, że opona stoi płasko na ziemi. Zmienimy na 13". Masa auta przecież się nie zmienia - wahacz ugnie się tyle samo i płaszczyzna do której mocujemy felgę na piaście też będzie prostopadła do ziemi. Tylko całe auto będzie niżej zawieszone. :roll: Chciałem narysować ale mi się odechciało :)
A co mam zrobić ja, kiedy w Colcie C50 (nie wiem jak CJ0 nawiązując do tematu) nie mam regulacji geometrii wogóle - tylko zbieżność.

Matejko - 30-10-2006, 21:11

Cytat:
A co mam zrobić ja, kiedy w Colcie C50 (nie wiem jak CJ0 nawiązując do tematu) nie mam regulacji geometrii wogóle - tylko zbieżność.


dobrac kola odpowiednie srednica - to co ja opisalem jest tylko przy dobranie nieodpowiednich zamiennikow opon przy roznych wielkosciach felg,
no i musze dac informacje ze wg tabeli zamiennikow opon z opony.com.pl jednak nie liczy zbyt dobrze bo 205/40/17 =595,8mm, 185/65/14=596,1mm, przy porownaniu na oko kola 17'' z opona do ww. opony 14, ta druga jest mniejsza z poltora cm, a auto na niej bedzie stalo jeszcze nizej

Anonymous - 30-10-2006, 21:29

Matejko napisał/a:

ciekawe czy jakby ci poducha strzelila w pape to tez bys mial nadal takie glupie pomysly :mrgreen: :P

Jedyne poduchy jakie mam to te w łóżeczku :lol:

josie - 31-10-2006, 00:06

Matejko napisał/a:
to co ja opisalem jest tylko przy dobranie nieodpowiednich zamiennikow opon przy roznych wielkosciach felg,


Ja się i tak będę upierał.
To że na podnośniku dół koła się chowa do wewnątrz - OK. To że jak się obciąży auto to góra koła się schowa do wewnątrz - OK. Ruch koła góra dół po łuku.
Ale jak mamy auto normalnie ustawione, ustawimy geometrię i koło będzie prostopadłe do asfaltu to czy włożymy tam 20" czy 12" nie zmieni nam ugięcia wahacza (czytaj nachylenia koła do asfaltu), bo nacisk auta na zawieszenie jest ten sam i tyle samo ten wahacz podchodzi do góry od początkowego punktu "zwisu"

Anonymous - 31-10-2006, 08:28

Czy moze odgrywać tu rolę ET felg?
Anonymous - 31-10-2006, 08:39

josie napisał/a:
Matejko napisał/a:
to co ja opisalem jest tylko przy dobranie nieodpowiednich zamiennikow opon przy roznych wielkosciach felg,


Ja się i tak będę upierał.
To że na podnośniku dół koła się chowa do wewnątrz - OK. To że jak się obciąży auto to góra koła się schowa do wewnątrz - OK. Ruch koła góra dół po łuku.
Ale jak mamy auto normalnie ustawione, ustawimy geometrię i koło będzie prostopadłe do asfaltu to czy włożymy tam 20" czy 12" nie zmieni nam ugięcia wahacza (czytaj nachylenia koła do asfaltu), bo nacisk auta na zawieszenie jest ten sam i tyle samo ten wahacz podchodzi do góry od początkowego punktu "zwisu"
Pewnie że masz rację bo kąt odchylenia wachacza jest niezmienny chyba że przestawi się przy pojeżdzaniu na krawężniki ( bardzo częsta przyczyna) albo wpadniesz w dziurę co u nas jest nie sztuka.
Matejko - 31-10-2006, 09:31

cimon102 napisał/a:
Czy moze odgrywać tu rolę ET felg?


wg mnie tak, tak samo jak wszystko to co opisalem powyzej, ale ja sie nie znam

dzisiaj zmieniam na zimowki, mam cale zawieszenie ustawione pod 17'', zobacze co bedzie jak pojade ustawic na 14''

josie zmieni sie wlasnie najlepszym przykladem tego jest zaladowane auto, wez tez pod uwage to ze przy zlych zamiennikach masz rozna ilosc miejsca miedzy blotnikiem a kolem

Anonymous - 31-10-2006, 09:42

Wachacz ma pewne parametry od do i musi trzymać kąt nachylenia koła nie jest to zależne od rozmiaru felg. Jeśli nie trzyma tzn że jest do wymiany.
Matejko - 31-10-2006, 10:11

kostuch napisał/a:
Wachacz ma pewne parametry od do i musi trzymać kąt nachylenia koła nie jest to zależne od rozmiaru felg.


ale ET felgi juz moze miec znaczenie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group