To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Przymula - brak mocy - wyjątkowy przypadek ? Pomocy

idas - 14-02-2011, 17:16

robertdg napisał/a:
Za 150zł to kupisz dobrą lampe stroboskopową

A za 90 mniej dobrą:D ale na pewno się sprawdzi:
http://allegro.pl/lampa-s...1453697438.html
osobiście ja sobie świetnie radzę nawet z taką:
http://allegro.pl/mini-la...1448800453.html
;-)
Ustawianie jest banalne, więc jak masz płacić za to w warsztacie takie pieniądze to faktycznie lepiej kup sobie lampę i zrób to sam:-) Będziesz chciał pomocy to możesz nawet dzwonić na koma (podam przez PW jak będzie trzeba;-)).

rosomak1983 - 14-02-2011, 17:42

piotrekdm1983 napisał/a:
Ustawienie zapłonu : jedyne 150zł
Sprawdzenie czy nie przeskoczył pasek rozrządu jedyne 350zł :)


niech ich .... trafi za takie złodziejskie ceny !!!!

Ale od czego sa mistumaniaki zrób tak jak pisza koledzy.
Mozesz tez podniesc na podnosniku i krecic wałem (klucz chyba 17 ??? ) zamiast pchac auto.

piotrekdm1983 - 15-02-2011, 13:02

idas napisał/a:
Pasek rozrządu sprawdź sobie sam-to 5 minut roboty:-)
Wrzuć 5 bieg i przeciągnij auto na tyle aby znak na kole pasowym pokrył się ze znakiem T na obudowie rozrządu (dolnej), ściągnij obudowę górną (4 śrubki na klucz 10) i sprawdź czy znak na głowicy pokrywa się z wcięciem na kole wałka rozrządu, oba (na kole pasowym i kole rozrządu) muszą się zgadzać:-)
Koszt sprawdzania/ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu powinien oscylować w okolicach 50zł.


Jak to ustawię to rozumiem , że pasek będzie już w swojej właściwej pozycji tak ? czyli będzie już dobrze ustawiony ?

idas - 15-02-2011, 16:17

piotrekdm1983 napisał/a:
Jak to ustawię to rozumiem , że pasek będzie już w swojej właściwej pozycji tak ? czyli będzie już dobrze ustawiony ?

Procedura ta służy tylko do sprawdzenia poprawności zamontowania paska, jeśli znaki się pokryją to jest ok, jak się nie pokryją to powinieneś zmienić pasek rozrządu i dopilnować by był dobrze zamontowany (pokryte znaki). Nie można przestawić położenia paska bez jego zdejmowania 8)
Znam przypadki, że ludzie jeżdżą na przestawionych o 1 ząbek paskach, ale trzeba wtedy wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu bo na pewno nie będzie dobrze ustawiony. Tego jednak nie polecam!!!:-) przeskoczy ponownie i masz przypadek identyczny z jego zerwaniem, a to już daje po kieszeni ostro.

KlaudiuszBdg - 15-02-2011, 18:24

rosomak1983, Mozna tez krecic calym kolem po uniesieniu.. lekko idzie (duzo lzej niz przepychanie auta)
idas - 15-02-2011, 19:21

KlaudiuszBdg napisał/a:
rosomak1983, Mozna tez krecic calym kolem po uniesieniu.. lekko idzie (duzo lzej niz przepychanie auta)

Owszem idzie łatwiej, ale chyba trzeba jeszcze to auto podlewarować;] A to również kosztuje trochę czasu i siły:] przepychanie jest najszybsze;)

piotrekdm1983 - 22-02-2011, 20:30

A więc tak : rozrząd ( pasek i napinacz paska ) wymieniony na nowy .
Mechanik powiedział , że rozrząd był owszem zużyty już , w końcu ponad 5 lat na jednym pasku i około 100tys. km zrobiłem ale był OK , nie przeskoczył o ząbek .
Niestety usterka nie minęła. Taki mułem jakim był jest nadal .
Pytałem go o sondę lambda , stwierdził , że raczej na 99% to nie sonda , gdyż można ją zupełnie odłączyć i samochód będzie normalnie jeździć bez sondy bo mieszanką będzie sterować komputer .
Znalazłem natomiast serwis w Trzciance - 20km od Piły i facet mi podłączy misia do kompa za 50zł :) ( w Pile tak jak pisałem wcześniej 150zł :) chcieli ) i pokaże mi się numer błędu także jeżeli od razu mi powie od czego jest ten numer błędu to super , a jeżeli nie będzie wiedzieć w czym problem to napiszę tu na forum ten kod błędu to może ktoś mi podpowie , chyba , że jest gdzieś lista kodów błędów .

Starion - 23-02-2011, 19:27

piotrekdm1983 napisał/a:
i pokaże mi się numer błędu

A próbowałeś sobie sam wymrugać błędy kontrolką check engine (silniczkiem na desce)? Bo jak coś to książeczkę do rozszyfrowania kodów mogę Ci podesłać, jest też gdzieś w instrukcjach na forum ale nie wiem gdzie dokładnie ;)

Ale myślę że jeśli miałby Ci tylko podać kody błędów (zwłaszcza jak bez nazw) to wyposażając się w drucik i karteczkę i długopis zrobisz sobie sam to samo za free :) Dla mnie podpięcie do kompa w warsztacie ma tylko sens tam gdzie nie pokażą im się kody błędów tylko pełne odczyty z kompa i na ich podstawie coś mi powiedzą.

piotrekdm1983 - 23-02-2011, 19:46

A jak samemu wymrugać ?:) kontrolka check engine zapala się u mnie i gaśnie normalnie jak zawsze .
Coraz bardziej przypuszczam , że w piątek stwierdzą , że kolektor ssący walnięty albo uszczelka kolektora albo coś z zaworami będzie , może się wypalił na którymś cylindrze :(

Starion - 23-02-2011, 21:07

Wtyczkę masz pod kierownicą po prawej stronie (taka podłużna w kształcie trapezu). Zobaczysz takie coś:


Wtedy trzeba 1 i 4 złączyć kabelkiem, ja wziąłem jakiś kabelek ze starego zasilacza do kompa. Kiedy to uczynisz przekręcasz kluczyk aby zapaliła się kontrolka CE. Poświeci chwilę jak zawsze a potem zacznie Ci mrugać ;)

I jest tak - zawsze najpierw pokazuje dziesiątki potem jednostki. Np. 23 to były by dwa długie mrugnięcia i trzy krótkie. Mruga w kolejności od najmniejszego kodu do największego a potem zaczyna od nowa czyli np 2-1, 2-3, 3-5, 2-1, 2-3, 3-5 itd.

Jak wyjmiesz kabelek/drucik z wtyczki to przestaje :)

[ Dodano: 23-02-2011, 21:22 ]
To że kontrolka gaśnie to nic, błędy zazwyczaj są nadal w pamięci jeśli są i jeśli nie był odłączany akumulator. Jeśli był to pojeździj tak żeby się silnik zagrzał do optymalnej temperatury i wtedy zobacz tą metodą, coś się powinno już wtedy pokazać.

piotrekdm1983 - 23-02-2011, 22:56

Extra :) jutro to zrobię :) dzięki wielkie za pomoc , dodatkowo nakręcę filmik , żeby ci przesłać gdybym nie był w stanie odczytać kodu :)

[ Dodano: 26-02-2011, 13:43 ]
Zrobiłem tak jak napisałeś , u mnie jest właśnie ta wtyczka , wyraźnie oznaczone dziurki , wpiąłem kabelek miedziany w 1 i 4 , przekręciłem kluczyk , zaświeciła się kontrolka engine jak zawsze , po czym zgasła i zaczęła mrugać szybko i stale , żadnych przerw , po prostu ciągłe równe mruganie w nieskończoność . Co to może oznaczać ? a możne u mnie w CJ0 w inne dziurki mam podłączyć ?

KlaudiuszBdg - 26-02-2011, 16:59

Kod 9 - brak bledow
Anonymous - 26-02-2011, 17:09

tez podlaczylem pod 1 i ... z tym ze procz CE to u mnie ABS mryga .. i faktycznie w jakims rytmie ...

nagranie

http://kwaku.vot.pl/26022011(001).mp4

cos nie tak ?



PS. w starszych koltach inaczej sie mierzylo ? bo tma cos pisza o diodach i rezystorkach ?



Po resecie kompa i przejechaniu paru km sprawdzam i dalej to samo.

CE miga szybko jednostajnie a ABS tak jak na filmiku ...

Wynikalo by ze u mnie zamiast CE informuje ABS .... czyzby poprzedni wlasciciel cos robil z diodami ? ( ukryl przez jakas diode ze poduchy wystrzelone ? bo to calkiem mozliwe .. dzwona auto mialo na 100% w tyl ale nie wiem jak mocno, ja mialem sredniego i poduchy nie zadzialaly )
tak czy siak wynikalo by ze bledy to 13,14 oraz 21 ? co do 21 to by sie zgadzalo bo temp silnika stoi zawsze tak samo ;) ale normalnie odpala na mrozach tak samo z wlaczaniem chlodnicy

piotrekdm1983 - 26-02-2011, 20:04

Ok no to skoro mam kod 9 czyli brak błędów :) to cholercia co mogę mieć uszkodzone lub pęknięte lub uwalone czego komputer ECU nie jest w stanie wykryć - pokazać ?
Rozrząd mam już nowy , Lambda odpada bo nie ma błędu .

komputer nie pokaże że mam przepustnicę walniętą ?
nie pokaże , że mam kolektor pęknięty ?
nie pokaże , że coś z zaworami ?
kto mi teraz napisze co mam dalej zrobić ? :)

Chciałbym , żeby misiu nie cierpiał :)

tom17 - 27-02-2011, 10:04

DjKwaku napisał/a:
Wynikalo by ze u mnie zamiast CE informuje ABS .... czyzby poprzedni wlasciciel cos robil z diodami ? ( ukryl przez jakas diode ze poduchy wystrzelone ? bo to calkiem mozliwe .. dzwona auto mialo na 100% w tyl ale nie wiem jak mocno, ja mialem sredniego i poduchy nie zadzialaly )
tak czy siak wynikalo by ze bledy to 13,14 oraz 21 ? co do 21 to by sie zgadzalo bo temp silnika stoi zawsze tak samo ;) ale normalnie odpala na mrozach tak samo z wlaczaniem chlodnicy


tutaj masz opis: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

ABS i CE pokazują różne błędy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group