Śląskie - evoscan
pawliku - 27-02-2011, 00:10
też do was wpadnę
plecho1 - 27-02-2011, 06:50
pepi
A może napiszesz coś więcej o swojej zabawie z programem, pewnie zainteresowało by to wiele osób.
jacobian - 27-02-2011, 11:56
się zlot MM zrobi
pepi - 28-02-2011, 23:50
na prośbę osób pytających o co chodzi pisze obiecanego post
nie wiem czy to dobry dział ale generalnie można bawić się galantami w okolicy
A wiec
mogey zmieniać limity obrotow i prędkości
2 mapy paliwa
(można zmienić moment lub moc )
Mapy zapłonu
Można cofnąć zapłon żeby zmniejszyć nagrzewanie katalizatora (spada zużycie paliwa)
Paliwa o niskiej zawartości oktanów (mapy)
Ingeruje w data bazy knock ( spalanie stukowe )
Ogień z @$#% … czyli mamy przy przegazowaniu ogień z wydechu
Zmiana obrotów na jałowym biegu
Można wyciac imobilajzer można zmenic kod jego
Można dokładać tempomat, TCL
Blokada EGR
Zmniejszenie spalania:
Generalnie skupiłem sie na spalaniu i oszczędności paliwa w trasie, jeździe mieszanej, głownie miejskiej w zasadzie. Poprzez zmianę map wtrysku, zapłonu i pokrewnych ich mnożników uzyskuje przynajmniej 1,0l/100km niższe spalanie w trasie. 2L/100 w mojej vr4. Przy dodatkowej zmianie CT adderow, poststrt enrichmentow itd okolo 1,5l/100km mniejsze spalanie w cyklu miejskim tj. przy krótkich odcinkach przy nie rozgrzanym silniku. Najlepsze wyniki w spadku uzyskiwane sa naturalnie zima po redukcji tzw. enrichmentow, adjustmentod i retirementow na zarówno AFR i kat zapłonu. Pomaga tez zmiana cyklów mapy pracy zaworu EGR i kilku innych mniej ważnych ciekawostek typu wymuszanie obrotów biegu jałowego itd. …
Moc/moment obrotowy uzyskuje wprowadzając delikatnie mówiąc kosmetyczne zmiany w funkcje obsługi i zabezpieczania przed spalaniem stukowym, wszelkiego rodzaju filtry i mnożniki zostają tu dostosowane do nowych map paliwa i zapłonu przez co praktycznym przyrostem mocy i momentu obrotowego jakiego można sie spodziewać przy sprawnym silniku i peryferiach jest nierzadko banalnie prosta w tym przypadku do uzyskania bariera 15%+
Wszelkiego rodzaju zmiany peryferyjne silnika, zwodowanie skrzyni automatycznej wraz z jej podstawowymi parametrami czy modowanie odpowiedzi ASC czy ABS/TCL lub AYC generalnie dostosowywane sa pod użytkownika i jego styl jazdy tudzież sposobu użytkowania auta, tu nie ma tu reguły. Generalnie w takich przypadkach przy ingerencji równoległej w inne ecu instaluje hardware'owa zmianę ECU silnika jako nadrzędnego w systemie przez ktora to zmianę użytkownik ma możliwość wyboru jednego z dowolnie i na zyczenie przedprogramowanych trybow pracy calego systemu. Tryby te sa naturalnie wybierane przyciskami a mody dzialaja w locie tj. w naszym przypadku podczas jazdy.
Czyli tak jedziemy - włączamy przycisk i wskakuje nam dowolnie wybrane przez siebie ustawienie
1 przycisk większa moc 2. eko jazda itd. Itd.
Max 10
Calom może być wgrana jako jeden setup w ECU i zostaje na stale
Albo jak kto chce to można zrobić modowalne ECU i każda z wymienionych opcji może być włączana na przycisk
Kto jechał moim autem wie o co mi chodzi i jak to działa
ciekawsze mody z opcji jakie do tej pory instalowałem w ECxx i EAxx i których kilkanaście egzemplarzy ma za osoba ponad 10kkm przebiegu średnio:
-LC (Launch Control) automat i manual, przy czym automat nie rzadko na zlecenie użytkownika ma zmienione patterny down i up shift zmiany biegów. Cały mod polega na prostym i znanym od zarania dziejów motoryzacji utrzymaniu obrotów silnika na zadanej wartości przy pełnym otwarciu przepustnicy. W tedy puszczając sprzęgło lub wbijając drive nie tylko zapewniamy bezpieczny stopień użytkowania systemu przeniesienia napędu ale możemy zapewnić autu bezpieczny i bez błędny kompromis miedzy niebezpiecznym przeciążeniem a optymalnym momentem obrotowym na starcie przy zachowaniu absolutnego bezpieczeństwa eksploatacyjnego w/w systemow.
Czyli bardziel po ludzku Wrzucasz N wciskasz gaz i wrzucasz D
WM (Wallet Mode) zazwyczaj aktywowany tajnym przyciskiem lub na życzenie sekwencyjna kombinacja sygnałów I/O pozwoli zdegradować auto na czas użytkowania osoby trzeciej poprzez nałożenie limitów prędkości maksymalnej, maksymalnych obrotów, maksymalnej temperatury bla bla bla, generalnie ma zapewniać bezpieczne oddanie misia w inne rece lub na czas serwisu
Czyli jak ktos weźmie od nas auto to nie znając pewnej sekwencji przełączników i ich kolejności nie pojedzie więcej niż 60km/h
MM (Map Mode) tutaj szeroki mod, zapewniający współistnienie od 2 do 16 tzw piggy back w stockowym ecu i wyboru podczas jazdy dowolnego ustawienia czy to pełna ekonomika, moc, moment itd.
KW (Knock Warning) mod ten dosłownie wyświetla w krytycznych dla silnika lub przed ich wystąpieniem problemach informacje na zegarach, możliwością jest także zdefiniowanej reakcji obronnej która zostaje wprowadzana. Po upływie zadanego czasu od zaistnienia zagrożenia lub w trybie natychmiastowym, reakcja mającą za zadanie w ciągu kilkuset milisekund zupełne zniwelowanie przyczyn występowania problemu lub przeciążenia
polecam takze zgoglowanie Lift to shitf, downlift to shift, ALS, WIde range maps, Alt BCLO, Alt BDEL, Alt BCL Timer, Alt BCL, Auto ISC, Auto IIS, Auto Intelli onboard based EBC
itd.
PS. Wszystko zostalo sprawdzone na galantach
Niestety nie udało mi się zczytac softu z carismy
Jak by ktos miał na zbyciu stare ECU z carismy przed i po liftowej to chetnie przygarnę
Albo zdjecie ( musze mieć fotke bebechow)
Ps2 Kuba co do twoich błędów w okolicy przepustnicy masz 3 wtyczki wyciągnij je przeczyść i wepnij powinno być oki
SHARK1979 - 01-03-2011, 09:43
pepi,
Miło by było jak byś był na ogólnopolskim w tym roku i coś u mnie dało by się "podrasować"
pepi napisał/a: | Niestety nie udało mi się zczytac softu z carismy |
Mam nadzieje że Ci się to uda do zlotu pozdro
Anonymous - 01-03-2011, 14:24
Rafał, co do Carismy to mogę Ci takową podstawić na parę dni...
Morfi - 01-03-2011, 16:37
Szkoda, ze nie mam wolnego ECU z GDI bo bym chętny był na takie zmiany.
jacobian - 03-03-2011, 21:57
pepi, jesteś, że tak powiem, genialny
Dzięki za radę co do błedów ECU.
Jestem chętny na zmiany ustawień ECU silnika i skrzyni
KamilR10 - 18-06-2011, 14:20
zgadzam sie z kolega wyzej genialne
Anonymous - 18-06-2011, 15:03
Ostatecznie ktoś jeździ ze zmienioną mapą?
KamilR10 - 18-06-2011, 15:40
Gdybym nie mial tak daleko Zabrza to pewnie juz bym jezdzil;)
Jogurt - 18-06-2011, 20:55
błąd z abs-u trzeba kompem kasować czy starczy reset przez odpięcie aku? zmieniałem dziś płyn hamulcowy i jak odpaliłem auto na podnośniku, przednie koła zaczęły się kręcić i zaświecił się abs i nie gaśnie
robertdg - 18-06-2011, 21:35
Jogurt, zgaśnie, tylko wybierz się na kilometrową przejażdżkę
Misiuwisi - 15-07-2011, 10:10
pepi,
witaj, jestem pod wrażeniem Twojej wiedzy. Po latach wracam na forum.
Potrzebuję oszczędnościowej ingerencji w mapy i/lub EGR. Jak można by się spotkać?
Dwa razy w miesiącu jestem w Rudzie Śl. zawodowo.
Mój misiek to SPACE WAGON 2.0 GLX z 2001 roku ściągnięty w lutym z Holandii.
Ma 230000km, przeglądy do 209000km z jednym właścicielem.
Śmiga, aż miło. Oleju nie bierze w ogóle.
Miałem poprzednią wersję SW '95 z silnikiem 2.0 (550 000km R.I.P). Mam po nim do wydania
filtr pow., przepływkę (kanciasta), przepustnicę, aparat zapłonowy, lusterko. Ogólnie miał dużo wspólnego z Galantem.
Palił 9,5 gazu na trasie (benzyny 8,5).
Z nowym SW nie ma tak łatwo, choć potrafię jeździć oszczędnie nawet dużą bryką.
Jest super zrywny zarówno na benzynie, jak i na gazie. Wszystko w nim gra.
Kupiłem sobie VAG oraz interfejs OBDII. Widziałem już co nieco. Błędów brak.
Chętnie bym go trochę stępił, byle mniej palił. Nie potrzebuję 190 na autostradzie(no problem).
Przejazdy mam 200-300 km. Pali nie mniej niż 10l/100 benzyny. Niby norma, ale powyżej 120/h to szybko rośnie. Przy 140 na autostradzie weźmie i 15l gazu(STAG300)
Generalnie to chciałbym mieć wybór zwłaszcza przy wyprzedzaniu, choć lubię jeździć spokojnie.
Kiedyś, w Kadecie przed wyprzedzaniem przełączałem na benzynę , bo chciałem być szybciej w domu.
W Poznaniu nie znam nikogo, kto czułby bluesa w takim stopniu jak Ty.
Pozdrawiam
Grzegorz
jacobian - 15-07-2011, 12:23
Misiuwisi napisał/a: | ale powyżej 120/h to szybko rośnie. Przy 140 na autostradzie weźmie i 15l gazu(STAG300) |
wiem, że nie do mnie pytanie, ale aerodynamiki nie przeskoczysz.
|
|
|