Galant - Ogólne - Zachciało mi sie galanta:)
ogon56 - 28-02-2013, 16:35
Ja mam 2.4GDI i jakoś cieszę się z jego posiadania. Nie lubie gazu, więc spalanie i dynamika tego auta mi odpowiadają. 2.5 pali sporo i nie ma wcale tak dużo mocy jak konkurencyjne japończyki. W wyniku prostej i starej konstrukcji łatwy jest jego serwis i to jest na plus. Dbać, dbać i jeszcze raz dbać a każdy silnik będzie wdzięczny.
Maxiu82 - 28-02-2013, 17:41
hugo to za spalaniem odnosilo sie do porównania wzgledem mojego obecnego auta.
No i w dalszym ciągu nikt nie udzielił odpowiedzi na moje wcześniejsze pytanie. Chyba trudne nie było? Czy ktoś może napisać datę ostatniego liftu jaki przeszedł Galant? Pozdrawiam
Krystian99 - 28-02-2013, 17:46
Maxiu82, nie szukałeś dokładnie tutaj masz większość informacji o liftach
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=44560
Pozdrawiam
Maxiu82 - 28-02-2013, 18:04
O to chodziło,wielkie dzięki. Nie ogarniam całego forum jeszcze dlatego przegapiłem ten temat.
Krzysek - 28-02-2013, 21:20
ogon56 napisał/a: |
Ja mam 2.4GDI i jakoś cieszę się z jego posiadania. Nie lubie gazu, więc spalanie i dynamika tego auta mi odpowiadają. 2.5 pali sporo i nie ma wcale tak dużo mocy jak konkurencyjne japończyki. W wyniku prostej i starej konstrukcji łatwy jest jego serwis i to jest na plus. Dbać, dbać i jeszcze raz dbać a każdy silnik będzie wdzięczny. |
Z tym spalaniem w 2.5 to przesadziłeś , w zeszły weekend zrobiłem trasę 910 kilometrów, średnie spalanie 9,5 litra przy 120-140 km/h, aaa gazu w mieście srednio pali mi 13 litrów gazu.
Ps jakieś zainteresowanie sprzedażą galanta, bo chyba już trochę czasu go wystawiasz .
ogon56 - 01-03-2013, 09:39
Krzysek napisał/a: | ogon56 napisał/a: |
Ja mam 2.4GDI i jakoś cieszę się z jego posiadania. Nie lubie gazu, więc spalanie i dynamika tego auta mi odpowiadają. 2.5 pali sporo i nie ma wcale tak dużo mocy jak konkurencyjne japończyki. W wyniku prostej i starej konstrukcji łatwy jest jego serwis i to jest na plus. Dbać, dbać i jeszcze raz dbać a każdy silnik będzie wdzięczny. |
Z tym spalaniem w 2.5 to przesadziłeś , w zeszły weekend zrobiłem trasę 910 kilometrów, średnie spalanie 9,5 litra przy 120-140 km/h, aaa gazu w mieście srednio pali mi 13 litrów gazu.
Ps jakieś zainteresowanie sprzedażą galanta, bo chyba już trochę czasu go wystawiasz . |
To jeździsz ekonomicznie. Jak sam pewnie wiesz u nas regionie jest ciężko ze sprzedażą samochodów(szczególnie zimą), klientów paru było no ale większość to zawracacze głowy(napalają się a potem twierdzą, że kasy brakuję i żebrzą o obniżkę ceny). Szczerzę powiedziawszy to zbyt intensywnie go nie wystawiam bo 3-4 razy otomoto od listopada bo mi aż tak mocno nie zależy na jego sprzedaży. Twój sarkazm jest tu nie wskazany.
Krzysek - 01-03-2013, 16:00
Jeżdżę normalnie, dynamicznie. Żona za to jeździ ekonomicznie .
Przed wczoraj sprzedałem swoje drugie auto,primerę kombi, niecałą dobę od ogłoszenia, pytają się ostan i czy gaz jest. Przyjechali, zobaczyli i zabrali .
Wracając do galanta, to ja po zakupie rok czasu nic nie musiałem w nim wymieniać. Teraz po 4 latach użytkowania to już chyba wszystko wymieniłem co było możliwe w zawieszeniu, zresztą fotorelacja w mojej galerii jest, teraz znów cieszę się z jazdy nim .
tommyc1 - 02-03-2013, 07:05
Z tą słabą mocą 2.5 na tle innych Japończyków z tego okresu to sięnie zgodzę. Proszę o przykłady lepszych. Czy poza Hondą Accord jest jakaś ciekawa alternatywa na mocnego sedana czy kombiaka w tej klasie?
ogon56 - 02-03-2013, 11:39
No to lecim:
mazda 6 (I4 2.3 165)
honda civic (I4 1.8 169), accord VII (I4 2.4 190)
subaru impreza 2 (I4 2.0 160km lub 2.5 167)
To tylko 4 przykłady samochodów (sedany także w opcji) z silnikami wolnossącymi produkowanych w okolicach 1997-2003 (każdy z nich to 4rzędówka bez turbiny), które wymieniam z pamięci. Nie każ mi zaglądać po portalach motoryzacyjnych bo z pewnością bym wymienił więcej silników tylko z wymienionych marek. 160/163 z 2.5v6 Galanta nie jest tak kompromitujące porównując do np audi z lat 90tych (no 80 z 2.6v6 miała 150km ;] ). Tak przy okazji to czytaj pilniej posty bo napisałem, że nie wypada tak dobrze a nie słabo. Silnik nie jest wyżyłowany i na pewno przekłada się to na jego żywotność.
[ Dodano: 02-03-2013, 11:48 ]
Krzysek napisał/a: |
Przed wczoraj sprzedałem swoje drugie auto,primerę kombi, niecałą dobę od ogłoszenia, pytają się ostan i czy gaz jest. Przyjechali, zobaczyli i zabrali .
|
Też miałem Primere (P10) 2.0 SLX w gazie. Nawet nie wystawiałem, puściłem informację po znajomych i sprzedałem następnego dnia. Auta z gazem szybciutko schodzą
sampler - 02-03-2013, 12:25
ogon56 napisał/a: | No to lecim:
mazda 6 (I4 2.3 165)
honda civic (I4 1.8 169), accord VII (I4 2.4 190)
subaru impreza 2 (I4 2.0 160km lub 2.5 167)
|
mazda 6 I4 2.3 163: 207 Nm 0-100 8.7 s
honda civic I4 1.8 169: 166 Nm 0-100 8.5 s
honda accord I4 2.4 190: 230 Nm 0-100 7.7s iVTEC
subaru impreza I4 2.0 157: 186 Nm 0-100 8.5 s
Galant V6 2.5 163: 230 Nm 0-100 7.9 s
Takze jak widac mimo ze galant ma tylko 163 KM to jest tylko wolniejsze od Accorda Type-S ktory ma zmienne fazy rozrzadu. A dlaczego? Bo moc to nie wszystko liczy sie tez moment i najwazniesze przebieg momentu w funkcji obrotow a tu akurat nasza V6 na bardzo ladna charakterystyke jak na silnik bez zmian faz rozrzadu
[ Dodano: 02-03-2013, 12:28 ]
tommyc1 napisał/a: | Z tą słabą mocą 2.5 na tle innych Japończyków z tego okresu to sięnie zgodzę. Proszę o przykłady lepszych. Czy poza Hondą Accord jest jakaś ciekawa alternatywa na mocnego sedana czy kombiaka w tej klasie? |
akurat Accord taki fajny nie jest bo to rzedowka. Zobacz Mondeo ST220 3.0 V6 jak idzie, mazde 6 3.0 V6 czy alfe 159 2.2 albo jakas V6. Tylno napedowy lexus is250 tez dobrze jezdzi
ivan1977 - 02-03-2013, 13:04
sampler napisał/a: | Galant V6 2.5 163: 230 Nm 0-100 7.9 s |
Nie wiem skąd te dane ale na stronie autocentrum podają
2.5 V6 manual- 8,6
2.5 V6 automat-9.9
Rozbieżność przy tym co podałeś dość dużą
sampler - 02-03-2013, 13:57
autocentrum tego portalu nie biore pod uwage. U nich kombi jest szybsze od sedana
dane wszystkich aut pochodza stad
http://www.parkers.co.uk/...nt/saloon-1997/
tommyc1 - 02-03-2013, 14:23
163 a 165 -ale różnica, warta sporu, he he. Mazdy 6 nie brałbym pod uwagę, to juz jest inna generacja w stosunku do Galanta. Jak Mazda to 626-czym zaskoczy? Avensis z tego okresu max 150KM itd... nic sie nie wyróżnia. Poza Subaru może... ale często słabsze osiagi. Poza tym prosiłem o przykłady lepszych a nie porównywalnych
robertdg - 02-03-2013, 17:48
ogon56 napisał/a: | No to lecim:
mazda 6 (I4 2.3 165)
honda civic (I4 1.8 169), accord VII (I4 2.4 190)
subaru impreza 2 (I4 2.0 160km lub 2.5 167)
To tylko 4 przykłady samochodów (sedany także w opcji) z silnikami wolnossącymi produkowanych w okolicach 1997-2003 (każdy z nich to 4rzędówka bez turbiny), które wymieniam z pamięci. Nie każ mi zaglądać po portalach motoryzacyjnych bo z pewnością bym wymienił więcej silników tylko z wymienionych marek. 160/163 z 2.5v6 Galanta nie jest tak kompromitujące porównując do np audi z lat 90tych (no 80 z 2.6v6 miała 150km ;] ). Tak przy okazji to czytaj pilniej posty bo napisałem, że nie wypada tak dobrze a nie słabo. Silnik nie jest wyżyłowany i na pewno przekłada się to na jego żywotność. |
Jak to powiadają papier wszystko przyjmie, jeździłes którymś z powyższych żeby uznac porównanie przypisane Próbowałeś róznicy w skrzyniach pomiedzy tymi autami nie kazdy z nich to "4rzędówka" w szczególności Subaru
ogon56 - 02-03-2013, 23:19
sampler napisał/a: | ogon56 napisał/a: | No to lecim:
mazda 6 (I4 2.3 165)
honda civic (I4 1.8 169), accord VII (I4 2.4 190)
subaru impreza 2 (I4 2.0 160km lub 2.5 167)
|
mazda 6 I4 2.3 163: 207 Nm 0-100 8.7 s
honda civic I4 1.8 169: 166 Nm 0-100 8.5 s
honda accord I4 2.4 190: 230 Nm 0-100 7.7s iVTEC
subaru impreza I4 2.0 157: 186 Nm 0-100 8.5 s
Galant V6 2.5 163: 230 Nm 0-100 7.9 s
Takze jak widac mimo ze galant ma tylko 163 KM to jest tylko wolniejsze od Accorda Type-S ktory ma zmienne fazy rozrzadu. A dlaczego? Bo moc to nie wszystko liczy sie tez moment i najwazniesze przebieg momentu w funkcji obrotow a tu akurat nasza V6 na bardzo ladna charakterystyke jak na silnik bez zmian faz rozrzadu
[ Dodano: 02-03-2013, 12:28 ]
tommyc1 napisał/a: | Z tą słabą mocą 2.5 na tle innych Japończyków z tego okresu to sięnie zgodzę. Proszę o przykłady lepszych. Czy poza Hondą Accord jest jakaś ciekawa alternatywa na mocnego sedana czy kombiaka w tej klasie? |
akurat Accord taki fajny nie jest bo to rzedowka. Zobacz Mondeo ST220 3.0 V6 jak idzie, mazde 6 3.0 V6 czy alfe 159 2.2 albo jakas V6. Tylno napedowy lexus is250 tez dobrze jezdzi |
Jakieś dane z kosmosu podajesz. Galant 2.5 v6 a 7,9s do 100 to żart. Poza tym dla mnie I4 to plus bo mniejsze koszta eksploatacji i w większości pojazdów mniejsze spalanie. Co by było jakby w ich silnikach zawitały v6 ... możesz się domyślić
|
|
|