To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Zachciało mi sie galanta:)

ogon56 - 28-02-2013, 16:35

gołąb napisał/a:
2,5 jedyny słuszny -wałkowane już wiele razy... poczytaj forum... tu znajdziesz ciekawe rzeczy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803


Ja mam 2.4GDI i jakoś cieszę się z jego posiadania. Nie lubie gazu, więc spalanie i dynamika tego auta mi odpowiadają. 2.5 pali sporo i nie ma wcale tak dużo mocy jak konkurencyjne japończyki. W wyniku prostej i starej konstrukcji łatwy jest jego serwis i to jest na plus. Dbać, dbać i jeszcze raz dbać a każdy silnik będzie wdzięczny.

Maxiu82 - 28-02-2013, 17:41

hugo to za spalaniem odnosilo sie do porównania wzgledem mojego obecnego auta.
No i w dalszym ciągu nikt nie udzielił odpowiedzi na moje wcześniejsze pytanie. Chyba trudne nie było? Czy ktoś może napisać datę ostatniego liftu jaki przeszedł Galant? Pozdrawiam :)

Krystian99 - 28-02-2013, 17:46

Maxiu82, nie szukałeś dokładnie :wink: tutaj masz większość informacji o liftach :wink:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=44560
Pozdrawiam

Maxiu82 - 28-02-2013, 18:04

O to chodziło,wielkie dzięki. Nie ogarniam całego forum jeszcze dlatego przegapiłem ten temat. :)
Krzysek - 28-02-2013, 21:20

ogon56 napisał/a:
gołąb napisał/a:
2,5 jedyny słuszny -wałkowane już wiele razy... poczytaj forum... tu znajdziesz ciekawe rzeczy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803


Ja mam 2.4GDI i jakoś cieszę się z jego posiadania. Nie lubie gazu, więc spalanie i dynamika tego auta mi odpowiadają. 2.5 pali sporo i nie ma wcale tak dużo mocy jak konkurencyjne japończyki. W wyniku prostej i starej konstrukcji łatwy jest jego serwis i to jest na plus. Dbać, dbać i jeszcze raz dbać a każdy silnik będzie wdzięczny.


Z tym spalaniem w 2.5 to przesadziłeś , w zeszły weekend zrobiłem trasę 910 kilometrów, średnie spalanie 9,5 litra przy 120-140 km/h, aaa gazu :D w mieście srednio pali mi 13 litrów gazu.

Ps jakieś zainteresowanie sprzedażą galanta, bo chyba już trochę czasu go wystawiasz ;) .

ogon56 - 01-03-2013, 09:39

Krzysek napisał/a:
ogon56 napisał/a:
gołąb napisał/a:
2,5 jedyny słuszny -wałkowane już wiele razy... poczytaj forum... tu znajdziesz ciekawe rzeczy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803


Ja mam 2.4GDI i jakoś cieszę się z jego posiadania. Nie lubie gazu, więc spalanie i dynamika tego auta mi odpowiadają. 2.5 pali sporo i nie ma wcale tak dużo mocy jak konkurencyjne japończyki. W wyniku prostej i starej konstrukcji łatwy jest jego serwis i to jest na plus. Dbać, dbać i jeszcze raz dbać a każdy silnik będzie wdzięczny.


Z tym spalaniem w 2.5 to przesadziłeś , w zeszły weekend zrobiłem trasę 910 kilometrów, średnie spalanie 9,5 litra przy 120-140 km/h, aaa gazu :D w mieście srednio pali mi 13 litrów gazu.

Ps jakieś zainteresowanie sprzedażą galanta, bo chyba już trochę czasu go wystawiasz ;) .


To jeździsz ekonomicznie. Jak sam pewnie wiesz u nas regionie jest ciężko ze sprzedażą samochodów(szczególnie zimą), klientów paru było no ale większość to zawracacze głowy(napalają się a potem twierdzą, że kasy brakuję i żebrzą o obniżkę ceny). Szczerzę powiedziawszy to zbyt intensywnie go nie wystawiam bo 3-4 razy otomoto od listopada bo mi aż tak mocno nie zależy na jego sprzedaży. Twój sarkazm jest tu nie wskazany.

Krzysek - 01-03-2013, 16:00

Jeżdżę normalnie, dynamicznie. Żona za to jeździ ekonomicznie :D .

Przed wczoraj sprzedałem swoje drugie auto,primerę kombi, niecałą dobę od ogłoszenia, pytają się ostan i czy gaz jest. Przyjechali, zobaczyli i zabrali :P .

Wracając do galanta, to ja po zakupie rok czasu nic nie musiałem w nim wymieniać. Teraz po 4 latach użytkowania to już chyba wszystko wymieniłem co było możliwe w zawieszeniu, zresztą fotorelacja w mojej galerii jest, teraz znów cieszę się z jazdy nim :D .

tommyc1 - 02-03-2013, 07:05

Z tą słabą mocą 2.5 na tle innych Japończyków z tego okresu to sięnie zgodzę. Proszę o przykłady lepszych. Czy poza Hondą Accord jest jakaś ciekawa alternatywa na mocnego sedana czy kombiaka w tej klasie? :)
ogon56 - 02-03-2013, 11:39

No to lecim:
mazda 6 (I4 2.3 165)
honda civic (I4 1.8 169), accord VII (I4 2.4 190)
subaru impreza 2 (I4 2.0 160km lub 2.5 167)


To tylko 4 przykłady samochodów (sedany także w opcji) z silnikami wolnossącymi produkowanych w okolicach 1997-2003 (każdy z nich to 4rzędówka bez turbiny), które wymieniam z pamięci. Nie każ mi zaglądać po portalach motoryzacyjnych bo z pewnością bym wymienił więcej silników tylko z wymienionych marek. 160/163 z 2.5v6 Galanta nie jest tak kompromitujące porównując do np audi z lat 90tych (no 80 z 2.6v6 miała 150km ;] ). Tak przy okazji to czytaj pilniej posty bo napisałem, że nie wypada tak dobrze a nie słabo. Silnik nie jest wyżyłowany i na pewno przekłada się to na jego żywotność.

[ Dodano: 02-03-2013, 11:48 ]
Krzysek napisał/a:


Przed wczoraj sprzedałem swoje drugie auto,primerę kombi, niecałą dobę od ogłoszenia, pytają się ostan i czy gaz jest. Przyjechali, zobaczyli i zabrali :P .



Też miałem Primere (P10) 2.0 SLX w gazie. Nawet nie wystawiałem, puściłem informację po znajomych i sprzedałem następnego dnia. Auta z gazem szybciutko schodzą :)

sampler - 02-03-2013, 12:25

ogon56 napisał/a:
No to lecim:
mazda 6 (I4 2.3 165)
honda civic (I4 1.8 169), accord VII (I4 2.4 190)
subaru impreza 2 (I4 2.0 160km lub 2.5 167)



mazda 6 I4 2.3 163: 207 Nm 0-100 8.7 s
honda civic I4 1.8 169: 166 Nm 0-100 8.5 s
honda accord I4 2.4 190: 230 Nm 0-100 7.7s iVTEC
subaru impreza I4 2.0 157: 186 Nm 0-100 8.5 s

Galant V6 2.5 163: 230 Nm 0-100 7.9 s

Takze jak widac mimo ze galant ma tylko 163 KM to jest tylko wolniejsze od Accorda Type-S ktory ma zmienne fazy rozrzadu. A dlaczego? Bo moc to nie wszystko liczy sie tez moment i najwazniesze przebieg momentu w funkcji obrotow a tu akurat nasza V6 na bardzo ladna charakterystyke jak na silnik bez zmian faz rozrzadu

[ Dodano: 02-03-2013, 12:28 ]
tommyc1 napisał/a:
Z tą słabą mocą 2.5 na tle innych Japończyków z tego okresu to sięnie zgodzę. Proszę o przykłady lepszych. Czy poza Hondą Accord jest jakaś ciekawa alternatywa na mocnego sedana czy kombiaka w tej klasie? :)


akurat Accord taki fajny nie jest bo to rzedowka. Zobacz Mondeo ST220 3.0 V6 jak idzie, mazde 6 3.0 V6 czy alfe 159 2.2 albo jakas V6. Tylno napedowy lexus is250 tez dobrze jezdzi

ivan1977 - 02-03-2013, 13:04

sampler napisał/a:
Galant V6 2.5 163: 230 Nm 0-100 7.9 s


Nie wiem skąd te dane ale na stronie autocentrum podają
2.5 V6 manual- 8,6
2.5 V6 automat-9.9
Rozbieżność przy tym co podałeś dość dużą

sampler - 02-03-2013, 13:57

autocentrum :) tego portalu nie biore pod uwage. U nich kombi jest szybsze od sedana :D

dane wszystkich aut pochodza stad

http://www.parkers.co.uk/...nt/saloon-1997/

tommyc1 - 02-03-2013, 14:23

163 a 165 -ale różnica, warta sporu, he he. Mazdy 6 nie brałbym pod uwagę, to juz jest inna generacja w stosunku do Galanta. Jak Mazda to 626-czym zaskoczy? Avensis z tego okresu max 150KM itd... nic sie nie wyróżnia. Poza Subaru może... ale często słabsze osiagi. Poza tym prosiłem o przykłady lepszych a nie porównywalnych :)
robertdg - 02-03-2013, 17:48

ogon56 napisał/a:
No to lecim:
mazda 6 (I4 2.3 165)
honda civic (I4 1.8 169), accord VII (I4 2.4 190)
subaru impreza 2 (I4 2.0 160km lub 2.5 167)


To tylko 4 przykłady samochodów (sedany także w opcji) z silnikami wolnossącymi produkowanych w okolicach 1997-2003 (każdy z nich to 4rzędówka bez turbiny), które wymieniam z pamięci. Nie każ mi zaglądać po portalach motoryzacyjnych bo z pewnością bym wymienił więcej silników tylko z wymienionych marek. 160/163 z 2.5v6 Galanta nie jest tak kompromitujące porównując do np audi z lat 90tych (no 80 z 2.6v6 miała 150km ;] ). Tak przy okazji to czytaj pilniej posty bo napisałem, że nie wypada tak dobrze a nie słabo. Silnik nie jest wyżyłowany i na pewno przekłada się to na jego żywotność.


Jak to powiadają papier wszystko przyjmie, jeździłes którymś z powyższych żeby uznac porównanie przypisane :?: Próbowałeś róznicy w skrzyniach pomiedzy tymi autami :?: nie kazdy z nich to "4rzędówka" w szczególności Subaru :P

ogon56 - 02-03-2013, 23:19

sampler napisał/a:
ogon56 napisał/a:
No to lecim:
mazda 6 (I4 2.3 165)
honda civic (I4 1.8 169), accord VII (I4 2.4 190)
subaru impreza 2 (I4 2.0 160km lub 2.5 167)



mazda 6 I4 2.3 163: 207 Nm 0-100 8.7 s
honda civic I4 1.8 169: 166 Nm 0-100 8.5 s
honda accord I4 2.4 190: 230 Nm 0-100 7.7s iVTEC
subaru impreza I4 2.0 157: 186 Nm 0-100 8.5 s

Galant V6 2.5 163: 230 Nm 0-100 7.9 s

Takze jak widac mimo ze galant ma tylko 163 KM to jest tylko wolniejsze od Accorda Type-S ktory ma zmienne fazy rozrzadu. A dlaczego? Bo moc to nie wszystko liczy sie tez moment i najwazniesze przebieg momentu w funkcji obrotow a tu akurat nasza V6 na bardzo ladna charakterystyke jak na silnik bez zmian faz rozrzadu

[ Dodano: 02-03-2013, 12:28 ]
tommyc1 napisał/a:
Z tą słabą mocą 2.5 na tle innych Japończyków z tego okresu to sięnie zgodzę. Proszę o przykłady lepszych. Czy poza Hondą Accord jest jakaś ciekawa alternatywa na mocnego sedana czy kombiaka w tej klasie? :)


akurat Accord taki fajny nie jest bo to rzedowka. Zobacz Mondeo ST220 3.0 V6 jak idzie, mazde 6 3.0 V6 czy alfe 159 2.2 albo jakas V6. Tylno napedowy lexus is250 tez dobrze jezdzi


Jakieś dane z kosmosu podajesz. Galant 2.5 v6 a 7,9s do 100 to żart. Poza tym dla mnie I4 to plus bo mniejsze koszta eksploatacji i w większości pojazdów mniejsze spalanie. Co by było jakby w ich silnikach zawitały v6 ... ;) możesz się domyślić



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group